• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RIP Marco Simoncelli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minä org
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kerrotakoon arvon asiantuntijalle että itsellä on tuollainen hieman paksumpi hiuslaatu a`la Marco ja kyllä tuo minun vanha kypärä ns. pitkätukka ajalta on nykyään täysin käyttökelvoton. Trust me... Kiva kuitenkin että kerroit miten tuo oikeasti menee, itse luulin että sillä ei voi ajaa kun kuitenkin pelkkä remmi vaan pitää kiinni ja potta pyörii päässä. Pitää laittaakin vielä toinen huppu alle niin voi käyttää varakypäränä.

Ps. Hyvä vinkki muillekkin jos ostaa vahingossa kaksi kokoa liian ison kypärän.
Kyse ei nyt tainnut olla siitä, vaan siitä onko mahdollista löytää sopiva kypärä joka istuu päähän silloin kun on se isompi fleda. Tottakai se paksumman tukan aikainen kypärä jää isoks kun ajat tukan pois...

Kerrotakoon arvon asiantuntijalle että itsellä on tuollainen hieman paksumpi hiuslaatu a`la Marco ja kyllä tuo minun vanha kypärä ns. pitkätukka ajalta on nykyään täysin käyttökelvoton. Trust me... Kiva kuitenkin että kerroit miten tuo oikeasti menee, itse luulin että sillä ei voi ajaa kun kuitenkin pelkkä remmi vaan pitää kiinni ja potta pyörii päässä. Pitää laittaakin vielä toinen huppu alle niin voi käyttää varakypäränä.

Kyse ei nyt tainnut olla siitä, vaan siitä onko mahdollista löytää sopiva kypärä joka istuu päähän silloin kun on se isompi fleda. Tottakai se paksumman tukan aikainen kypärä jää isoks kun ajat tukan pois...
Pitäisikö lukea tuo edellinen sivu tukkajeesustelua uudelleen.

Tai sitte on vaan yksi kypärä mutta siihen sitten eri paksuisia poski- yms pehmikkeitä tekemään istuvuuden sopivan naftiksi.

Pitäisikö lukea tuo edellinen sivu tukkajeesustelua uudelleen.
Pahoitteluni, ei ollut tarkoitus provosoida.

No, ehkä mä sitten käytän sen verran tyköistuvaa pottaa, että jokatapauksessa pehmusteet painaa päätävasten, oli siellä tukkaa tai ei. Tai sitten olen perkeleesti vähemmän hienoperseinen mitä olen kuvitellu
talktohand.gif

Joo ei ole minullakaan afrosta omakohtaisia kokemuksia (joten huutelen puskista). Mutta jos jossain virallisessa yhteydessä ilmenee, että Simoncellin kuoleman/kallomurtuman/kypärän irtoamisen osasyy oli ISOtukka niin leikkaan kaljun ja ostan uuden ruukun ihan vaikka liikenneturhan iloksi...

Perhana, kyllä taisin pirupäissäni valehdella juu, piti oikein mittanauhatieteellisesti mitata tuo kupolin koko tukan alta (jotakuinkin) ja tukan päältä. Kyllä siinä vaan tulee niinkin iso heitto kun yli sentti kehän pituuteen lisää. Eli voisiko sanoa puoli kypärännumeroa.

Voisiko tämän vääntämisen hiuksien paksuudesta ja kypärän istuvuudesta jo jättää taakse?

Onhan se selvä, että paksut hiukset aiheuttavat tarpeen suuremmalle kypärälle. Eri asia kokonaan on se, että miten hiukset vaikuttavat kypärän istuvuuteen. Mutta voisitteko jättää saivartelun tähän, tai jatkakakaa toisessa ketjussa. Vaikka aiheella: "yleistä vääntöä hiuksista". Kiitos.

Joo ei ole minullakaan afrosta omakohtaisia kokemuksia (joten huutelen puskista). Mutta jos jossain virallisessa yhteydessä ilmenee, että Simoncellin kuoleman/kallomurtuman/kypärän irtoamisen osasyy oli ISOtukka niin leikkaan kaljun ja ostan uuden ruukun ihan vaikka liikenneturhan iloksi...
       ^ Naulankantaan...  
biggrin.gif

Totta hemmetissä hän on käyttänyt omaan hiusvarustukseensa nähden oikean kokoista kypärää. Noissa kahinoissa väljästi istuvalla pipolla tuskin voisi edes ajaa. Ja huippu gp-kuskit varmasti saavat halutessaan kypäränsä myös mittatilaustyönä. Mainitsin tuosta vain siksi, koska täällä väitettiin, ettei tukan paksuus vaikuttaisi kypärän tiukkuuteen/istuvuuteen millään lailla, ja se ei pidä paikkaansa.
Itselläni oli joskus pitkä rastatukka, ja kyllä se oli samaan verrattavissa kuin olisi laittanut pari paksua pipoa päällekkäin kypärän ja pään väliin.

Yli 50km ajot oli tuskaa kun Arai ja rastat puristi päätä aivan helvetisti.

Sitten leikkasin tuon pehkon pois, niin ei samalla kypärällä enää pystynyt ottamaan yli 200kmh vauhteja kun visiiri painoi nenää niin kovasti ettei nähnyt mihin oli ajamassa. Niin väljä siitä sitten tuli.

Mutta sitä minä en epäile etteikö tuon tason kilpakuskeilla olis uusi istuva kypärä vaikka jokaiselle viikonpäivälle.

Mulla oli rastojen kanssa kokoa isompi potta, mitä nyt lyhyellä tukalla. Hyvin istui paksuille tötteröillekin tiukasti, vaikka se tuskin vaikuttaa tähän surulliseen tapaukseen.

lähtö oli nopea ja tapahtui kuitenkin tehdessä sitä, mistä eniten piti housut jaloissa ja kypärä päässä. lepää rauhassa.

Tapahtunut ei ollut varsinaisesti yhtään kenenkään vika, mutta se tulee silti levittämään varjon koko motogp-sirkuksen päälle pitkäksi aikaa. Tavallaan onni, että talvitauko on vain 1 kisan päässä.

Ei kyllä pysty edes kuvittelemaan, mitä mahtaa liikkua isän ja äidin päässä, kun käyvät laittamassa alle kolmekymppisen poikansa multiin. Simoncellin perhe on kyllä mielestäni osoittanut ainakin ulospäin hämmästyttävää lujuutta näinä päivinä.

Ei kyllä pysty edes kuvittelemaan, mitä mahtaa liikkua isän ja äidin päässä, kun käyvät laittamassa alle kolmekymppisen poikansa multiin. Simoncellin perhe on kyllä mielestäni osoittanut ainakin ulospäin hämmästyttävää lujuutta näinä päivinä.
Eiköhän noissa tilanteissa ole aivan sama mistä syystä tai minkä ikäisenä multiin lasketaan. Oman lapsensa hautaaminen on niitä asioita joita toivoisin ettei kukaan vanhempi joudu kokemaan.

Ei, ei ole omaa kokemusta, mutta vierestä seurannut.

Aiheesta sen verran, että eipä tuo varmastikaan pitkään mopogp:n varjona seuraa. Ensi kaudella on taas uudet kujeet ja uudet taistelut. Vanhat gladiaattorit unohdetaan ja uudet jatkaa. Näin se vaan menee.

Ei siellä taida liikkua yhtään mitään: mennee horroksessa muutama viikko ainakin, jos on äkillinen kuolema. Tapahtuma jysähtää päälle sitten, kun sivullisia ei enää kiinnosta.

Back