Rojekti etenee

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP_445
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
täsmälleen kerran olen nähnyt vastaavan projektin läpivietynä, enkä ihan heti alkaisi itse siihen. mutta... JP sulla on toivoa koska se tuli valmiiksi yhden talven aikana. on ehkä suomen hienoin zzr1100 eikä muistuta alkuperäistä lainkaan. lähin vertailu on gsx1000r 01-02 mutta se tehtiin jo -98-99

... ja mulla kun on tarpeeksi vaikeuksia vaan saada toisen pyörän katteet omaani.=)
 
täsmälleen kerran olen nähnyt vastaavan projektin läpivietynä, enkä ihan heti alkaisi itse siihen. mutta... JP sulla on toivoa koska se tuli valmiiksi yhden talven aikana. on ehkä suomen hienoin zzr1100 eikä muistuta alkuperäistä lainkaan. lähin vertailu on gsx1000r 01-02 mutta se tehtiin jo -98-99

... ja mulla kun on tarpeeksi vaikeuksia vaan saada toisen pyörän katteet omaani.=)
Olisipa mukava saada kuvia tuosta ZZRästä...
 
täsmälleen kerran olen nähnyt vastaavan projektin läpivietynä, enkä ihan heti alkaisi itse siihen. mutta... JP sulla on toivoa koska se tuli valmiiksi yhden talven aikana. on ehkä suomen hienoin zzr1100 eikä muistuta alkuperäistä lainkaan. lähin vertailu on gsx1000r 01-02 mutta se tehtiin jo -98-99

... ja mulla kun on tarpeeksi vaikeuksia vaan saada toisen pyörän katteet omaani.=)
Olisipa mukava saada kuvia tuosta ZZRästä...
valitettavasti ei taida esiintyä missään filmillä. ja rakentaja ei ole ollut innostunut tuomaan näyttelyihin. samaisella herralla on myös täysin uusiksi tehty suzuki intru 1400, jotain kädentaoidoista kertoo se että mm peilit ja jalkatappien siirtosarjat ovat käsin alumiinista jyrsittyjä, tankki tehty itse parista muun mopon tankista jne jne. katsotaan jos sen zzrrän joskus ensi kesän aikana kuvaisi. taso samaa kuin esmes lazarethin fighter luomukset.
 
Ei taida meikäläinen yltää Lazarethin tasoon tuossa omassa projektissa. No kuitenkin taas tänään hiottu ja plexin alue alkaa olemaan valmis. Vielä pitää lamppujen reijät viimestellä ja parit kuvat näpsiä. Yksi asia on varmaa, samaan en enään ikinä ryhdy... Tai voi olla parempi ettei lupaa mitään... Saattaa hulluus iskeä joskus myöhemmin. Pähkäilin tuossa tänään josko ne ilmareiät laittais sittenkin kiinni... Vois olla halpompi tehdä muotti ja valmis kate. Valoa näkyy tunnelin päässä ja saan varmaan kohta tukkuostajan kortin paikalliseen pakkeli liikkeeseen (sitä menee paljon ja vielä tulee menemään). Takakate ja tankki ottaa vielä osansa pakkelista sitten toivottavasti ei tarvii pitkiin aikoihin hioa mitään.
tounge.gif
 
Vittu vitun vitun vittu, nappasin eilen kopion vasemmasta takakatteesta ja maalipinta viduiks. Eriä edelliseen oli käytetty hartsi. Voi stana. No perä alkaa kuitenkin muotoutua (pikkuhiljaa). Huomenna nappaamaan etulokarista muotti jotta saadaan se seuraavalle omistajalle... Toivottavasti ei käy niinkuin takakatteelle. No erona siinä tulee olemaan gelcoat pinnassa ennen hartsia ja enemmän vielä enemmän vahaa... tarkoitan todella paljon vahaa. Takavalo istuu paikalleen hyvin (vielä kun saan tehtyä paremman teline ratkaisun sille). Alumiinia ostettu kaikenlaisia tarpeita varten ja vieläkin odotan hiilareita (vois tulla jo). Pitää varmaan laittaa hieman parafiinia siihen gelcoatin sekaan jotta saa paremman muotin aikaiseksi. Kyllä se parin kolmen viikon päästä liikenteessä on, se on varmaa. Vaikka sitten vailinnaisena.
 
Vanteet ja svingi lähtee maalaukseen huomenna, mustaa pintaan. Lasikuitu pakkelia laittelin lisää takakatteisiin lähinnä takalampun alueen muotoiluun ja jäykistykseen. Huomenna irti takakatteet ja undertaili ja niiden liitos pinnan valmistelu alkaa... Lähtee melko paljon läskiä pois perästä, kun se riippuvatta lähtee mäjelle ja muoto alkaa muistuttamaan enempi nykyaikaista. Parin viikon päästä maalari taasen maalailee ja takakate pitäis olla valmis silloin samoin ehkä tankkikin (suuri ehkä). Mopo lähtee liikenteeseen kuitenkin heti kun kelit antaa periksi vaikka sitten vakio tankilla ja valmiilla takakatteelle. Etukate ja alaosa tulee aiheuttamaan vielä päänvaivaa koska mieleen pälkähti hiukan rohkeampi leikkaus Saas nähdä uskaltaako siihen lähteä, tietysti nyt se on tehtävä tai sitten kokonaan uusi ensitalvena (joo varmaan). Päiväkirjasta alkaa sivut loppumaan (noin vertauskuvallisesti) alkaahan tuo ajokausi olemaan käsillä ja samoin tuokokuun alku lähenee kovaa vauhtia. 20 tuokokuuta ratapäiville kaikki pitää olla valmista. Melko paljon kiinnostusta projektiin on tullut myös liikeiltä ja pyyntöjä tuoda valmis mopo näytille kuulee joka paikasta. Saas nähdä uskalanko tuoda mopoa Tasariin (tai mikä ikinä se tuleekaan olemaan). Ensi talven muutokset on jo suunitteilla, eli 1070 setti kiinni ja kansi paremmin virtaavaksi (onneksi löytyi kontakti noihin kansihommiin). Josko sitten vielä oikein hulluksi rupeaa ja joko ruisku tai suoravedot paikalleen (noita suoravetoja on ollut markkinoilla melko kohtuu hintaan). Putki pitäis ottaa irti jotta vaimentajan kulmaa nähden mopon pituus linjaa vois hiukan muuttaa. No pitää ensin odottaa svingi maalauksesta ja sovitella se paikalleen ja sitten katsoa miten paljon voi putkea taittaa sisäänpäin (pitäähän se olla linjassa uuden perän kanssa). Takajalka tappien kiinitykset pitää suunitella ja teettää uusiksi (saa vaimo jalkansa alemmas ja edemmäs). Omien jalkatappien siirtosarjat valmistuu tässä lähiaikoina (taas ehkä). Mutta luotan itseeni ja kyllä siitä hyvä tulee.
 
Pari uutta kuvaa tuolla sigun linkissä (siis vain pari)... Maalarille vietynä vanteet ja svingi ja pässiäisen jälkeen ruvetaan niitä ihastelemaan paikallaan. Svingin laakeroiti putki piti tilata alkuperäisenä ja hinnaltaan kohtuuttomana 74 eur, mutta kun muuten sitä ei saanut. Laakerit pitää hakea ihan tarvikkeena koska en ala maksamaan alkuperäisestä 24 euro KAPPALE. Koiruuden luut tulee ensviikolla rosterista tehtynä ja yritän saada takakatteen pohjat liki valmiiksi jo ehkä pässiäisen aikana. Vielä hiukan kuidutusta niihin ja hiukan pakkelia niin kyllä siitä hyvä tulee. Jalkatappien siirtojen mitoitusta heti kun svingi saadaan paikalleen ja niihin ei pitäis tuhraantua kauaa aikaa (tai sitten menee). No valoa on todella tunnelin päässä vaikkakin himmeänä.
 
Niin eihän sitä takakatetta irti vielä saatu (olis kyllä ollut hyvä saada irtomalliksi ja ulko hiontaan). No tiistaina päivä uus siiehn yritykseen. Undertailin ja takakatteen sovitus siis alkaa tiistaina. Josko sen saisi valmiiksi ensiviikonlopulle maalausta varten (unta näen). Etulokarista nappasin muotin ja se vaatii vain pikku jäykistyksen ja reunojen siistimisen ja sen jälkeen valmis käyttöä varten. Eli kohta alkaa hiilarilokareita syntymään. Tankista otan kopion tiistaina (siinä muiden hommien lomassa).
 
Takakate irtonaisena ja kohta paklaus loppuu ja maalaus alkaa. Pikku kuoppia jäljellä enään. Vanteet ja swingi tuli maalarilta ja on nyt kauniin mustat. Lisää kohta
 
Tänään epätoivoista yritystä saada tankista muotti. Geelimaali kuivahtamassa ja tulipa siinö odotellessa hiottua vaimentimen päädystä ylimääräinen reunus pois (se mikä kääntyy sinne sisäänpäin supistaen halkaisijaa liki sentin
crazy.gif
)
Nyt vain odotellaan ja suunitellaan uusia kohtia, kun tuo maali kuivuu...
 
Muotin kansi laminoitu. Meni sitten eilinen kupitteluksi ja jäi ottamatta muotin palanen irti tankista. No huomenna pitää mennä irroittamaan tai ainakin ottaa muotin laipan tuki pois ja alkaa laminoimaan sivustoja. Maalia kävin hakemassa, mutta kun tuo laminointi homma otti aikansa niin jäi takakatteen maalus tekemättä, Huomenna palataan siihen takas.
 
näyttää jo melko hyvässä mallissa olevan. respect kyllä tosta urakasta. vielä vähän hankala hahmottaa kokonaisuutta kun no palat irrallisina ja maalaamattomina. toivottavasti nekin näkee kohta!
 
Maalia suihkin tänään takakatteeseen ja pinta näyttäis pääpiirteittäin olevan oikean muotoinen. Hioma jälkeä on paljon koska käytetty vasta sellaista hieman kattohuopaa hienompaa paperia. Tankista kansi ja toinen sivusta tehty, toinen sivusta huomenna. Sitten olis pohjan vuoro. Pohjaan pitää samalla mitoittaa etukiinikkeen vastapala (10 mm alumiini levy). Takimmainen kiinnike saattaa aiheutaa hiukan harmaita hiuksia, mutta luulisin keksineeni konstin siihenkin. Eli muotoilen sen reiän kokoisen ja sen halutun pohjan kokoisen palan foam levystä (siis yhden palan missä on nuo kaksi kriteeriä täyttyy) ja päällystän sen alufoliolla ja laminoin siihen päälle hiilikuitua. Koska nyt käytössä hiilikuitua joka on toiseen suuntaa vääntöjäykempää niin kerrokset tulevat menemään ristii. Tankin muotit pitää vielä siistiä (tarkistaa ettei ole korjattavaa) niin luulisin että jo mahdollisesti ensiviikolla pääsen laminoimaan tankkia
062802jumpie_prv.gif
Sitä onkin odotettu. Takakatteesta aion tehdä ensin yhden lasikuitu mallin jotta kaikki tulee tarkistettua ja nähdään että muotti on kunnossa. Tankin osalta otan riskin ja teen suoraan sen hiilarimallin siihen muottiin. Swingin laakeroinnin putkea vielä odotan (tilattu uusi Motormannin kautta) kuhan sen saan niin pääsee aloittamaan muidenkin osien kasaamisen. Äänenkovenninta ei taida keretä saamaan ajallaan, mutta ei haittaa pannaan vanha paikalleen ja aloitetaan sillä... Niin stana se putki piti muuttaa sopimaan asennoltaan tuota uutta perän ilmettä.. Eli piti hiukan taittaa enempi sisään ja mahdollisesti hiukan ylös... No swingin kun saa paikalleen pääsee katsomaan miten paljon voi kääntää sisään ja ylös. Huggerin kanssa meni tappeluksi ja se jatkuu huomenna... Tuntuu jotta jos yksi tai kaksi asiaa onnistuu niin aina tulee joku juttu johon joko tuhlaantuu aikaa kohtuuttomasti tai sitten se menee kokonaan uusiksi... (lue vituiksi). No minä jatkan tätä yksinäisen miehen taistelua ja se ehkä loppuu joskus. Onneksi ei kelit anna vielä myöten tuoda mopoa kotiin (ei sillä kyllä voisi ajaakkaan).
 
Tälle päivällä luvattu epävakaista keliä joten keskityn varmaan valojen telineeseen (joka tulee rosterista nyt ensivaiheessa). Katsellaan sitten myöhemmin kun alkaa olemaan muut kaikki valmiina josko sen värkkäis hiilarista. Aika pelaa minua vastaan kokoajan ja vielä kun nuo pikku vastoinkäymiset työllistävät aika-ajoin niin ei voi helpoksi sanoa tätä projektia. Tietysti vielä jos oikein alkaa ahistamaan niin voi raapasta suorat muotit vanhoista katteista ja tehdä niistä hiilari mallit... Mutta ei se nyt voi alkaa ahistamaan ei enään tässä vaiheessa.
 
Elä luovuta!

Kyllä sen ehtii saamaan kasaan ennen kuin voi ajaa... ;)

nimim: 25h pääsiäistä tallilla.
 
Miten niin epävakaista? Aurinko paistaa komeesti ja harmittaa olla duunissa. Ei muuta kuin tsemppiä vaan!! Vapuksi liikenteeseen?
 
Miten niin epävakaista? Aurinko paistaa komeesti ja harmittaa olla duunissa. Ei muuta kuin tsemppiä vaan!! Vapuksi liikenteeseen?
Niin ne lupas että epävakaista olis tää päivä ja niin näytti aamulla kun kotoa lähdettiin... Paksu pilviverho oli taivaalla joka kuitenkin kaupunkia kohti tullessa selkeni. No jos selkeänä pysyy niin tankin toinen sivusta pitää muotittaa ja takakate viimeistellä ja maalata... Tärkeintä on saada takakate valmiiksi niin on mahdollisuus saada mopo liikenteeseen 2 viikon kuluttua vaikka ilman etukatetta. Silti yritys on kova saada kokonaan valmiiksi ennen kauden aloitusta. Työt vaan meinaa sotkea tätä harrastusta liiaksi.. Ei muuten mutta pitää singahtaa 2 päiväksi Tanskanmaalle joten kaksi rakentelu iltaa palaa siinä...
 
Kävin muutaman kuvan perästä laittamassa nettiin (tuolla sigussa linkki). Hyvältä näyttää (kunhan vaan pääsis takas pajalle täältä Tanskasta). Perässä ei olis paljoa tehtävänä kun pääsis muotin tekoon, mutta pahuksen työt haittaa tätäkin harrastusta liikaa (ja eilinen sade illalla, ei voinut viimeistely hioa pintaa ulkona ja sisällä hiominen nykyisin kieletty).
 
(ja eilinen sade illalla, ei voinut viimeistely hioa pintaa ulkona ja sisällä hiominen nykyisin kieletty).
Seuraavana sateisena iltana väsäät pölynimuriin sellasen pienen verkkolevyllä varustetun hiomatason, jonka päällä voit hioa kun imuri puksuttaa vieressä... Ei tuu pöllyä kato. Meteliä tosin tulee ja saattapi tulla siitä sitten tukkapöllyä
biggrin.gif


Enkä kyl tiä miten imuri kestää tuntikausien imemistä... Ajatus vaan
smile_org.gif
 
mutta pahuksen työt haittaa tätäkin harrastusta liikaa (ja eilinen sade illalla, ei voinut viimeistely hioa pintaa ulkona ja sisällä hiominen nykyisin kieletty).
En kyllä yhtään ihmettele, että sisällä hiominen on kielletty kun katseli niitä samassa tilassa majailleita mopoja... Oli aikasta paksu pölykerros päällä.
smile_org.gif
 
Back
Ylös