• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RSV4 Tuono

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Attitude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Attitude

New member
Pitkäänhän tuosta on ollut huhuja ja nyt se on näyttää olevan myös totta:

- linkki -

Teknistä tietoo:
- Model derived from the RV4 APRC
- Traction management: APRC System (Aprilia Performance Ride Control), which includes Traction Control (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC)
- V4 65 °, water-cooled, DOHC, Injected, ride-by wire
- 3 maps injection: Track, Sport, Road
- Aprilia Quick Shift
- Teho: 162 hp /  11,000 rpm
- Vääntö: 110 Nm / 9,000 rpm
- Sachs:in täysin säädettävä jousitus + ohjausiskari
- Brembon jarrut + ABS
- Kuivapaino 179kg (joten märkäpaino lienee ~200kg)

Tehoa on tiputettu liki 20hp - luultavasti miedommilla nokilla ja olisko ECU:ssakin jotain, kun puristussuhde ja ruiskurungot ovat samat kuin kyykkärissäkin
nixweiss.gif
 
Mnjoo, ei toi nyt ihan mahdottoman pahalta vaikuta. Vähän liikaa katetta ja liparetta kyllä nakuryhmään. Enempikin varttikatemallilta vaikutta.

Motin hopeanväriset osat tekevät turhan keskeneräisen vaikutelman. Olisivat pistäneet rehellisesti koko myllyn kaikkine kikkareineen mustaksi niin pistäisi vähemmän silmään. Tuollaisena näyttää enempikin Reiskan Romarin sekalaarilta, kuin italialaista designia olevalta moottorilta.
 
No voihan se siitä vielä muuttua, varsinkin koppien yms. visuaalisten ja helppojen tilpehöörien suhteen, vaikka kuinka ennenkuin on kaupassa tarjolla.

Mutta ihan lupaavaltahan toi vaikuttaa.

Kyllä kunnon eurofighterille on aina sijaa ankeiden lussunakujen seassa.

Tulispa vaan biimeriltäkin S1000RR taistelija kanssa
smile_org.gif
 
Varttikate, hyi.

Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
 
Varttikate, hyi.

Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
Niinpä. Ottasivat vaa suoraa semmoset koneet noihi että olis sitä tehoa. Mut ohan toi nii hirveen näköne jo muutenki et ei tota kone paljoo pelastas...
 
Varttikate, hyi.

Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
Niinpä. Ottasivat vaa suoraa semmoset koneet noihi että olis sitä tehoa. Mut ohan toi nii hirveen näköne jo muutenki et ei tota kone paljoo pelastas...
Jep, kesysti vain saman verran kuin vaikkapa '04 tonnigikserissä. Eihän noilla tehoilla tee enää mitään, kun lastenvaunuista on kasvanut pois ja oppinut kävelemään.
 
Kyllähän nakuun saa vähän tehoja tiputtaa, jos sillä saadaan keskialueelle mukavasti lisää ruttua. Varsinkin kun ottaa huomioon, että tuo 160hp on tosiaan yhtä paljon kun pari vuotta vanhoissa kilokyykyissä. Tehoja tärkeämpää nakupyörässä on, että välitykset on riittävän lyhyet ja koneessa sen verran vääntöä alhaalta asti, ettei tarvitse kytkintä lipsutella keulan keventämiseksi.

Yksi tylsimmistä pyöristä kadulle on tonninen kyykkäri vakioväleilllä. Ensimmäisen kerran kun moottoria tarjoaa viihdettä, on nopeus siinä satkun korvilla. Esim. Super Dukella oli hymy korvissa kävelyvauhdista alkaen erilaisen moottorin luonteen ja välitysten puolesta.

Harmi vain, että Aprilia ei osaa nättiä nakupyörää näköjään tehdä. Huomattavasti sirompaa etuvalo/-katesysteemiä ainakin kaipaisi.
 
Kyllähän nakuun saa vähän tehoja tiputtaa, jos sillä saadaan keskialueelle mukavasti lisää ruttua. Varsinkin kun ottaa huomioon, että tuo 160hp on tosiaan yhtä paljon kun pari vuotta vanhoissa kilokyykyissä. Tehoja tärkeämpää nakupyörässä on, että välitykset on riittävän lyhyet ja koneessa sen verran vääntöä alhaalta asti, ettei tarvitse kytkintä lipsutella keulan keventämiseksi.

Yksi tylsimmistä pyöristä kadulle on tonninen kyykkäri vakioväleilllä. Ensimmäisen kerran kun moottoria tarjoaa viihdettä, on nopeus siinä satkun korvilla. Esim. Super Dukella oli hymy korvissa kävelyvauhdista alkaen erilaisen moottorin luonteen ja välitysten puolesta.

Harmi vain, että Aprilia ei osaa nättiä nakupyörää näköjään tehdä. Huomattavasti sirompaa etuvalo/-katesysteemiä ainakin kaipaisi.
*ittu mitä pask**.

Nakun tehoja ei tartte puottaa penniäkään malliston tehokkaimmasta kyykystä.

Katteet pois ja joku valokäikäle, rossitanko niin siinä olis menestyksen alku kirjotettu.

Näin fysikaallisessa mielessä, kun "tehottomasta" lussupyörästä muutat välityksiä lyhyemmiksi niin parannat momenttia eli keinotekoisesti nostat tehoja. Joten miksei voi olla ne -1/+2 välitykset siinä top-of-the-line tonnisessa nakupyörässä. Sitten se vasta olisikin hauska pyörä. Nyt sitten v*ttu pilataan hyvä moottori tekemällä siitä täys lapanen kärjistetysti.

Sen mitä ite ajoin superdukella niin vaikka olen äärimmäinen ktm fanaatikko niin ei kiitos. Ajetaan tuolla pirkkafaitterilla mielummin(ja vielä kusiaisella) kun millä voi ajaa isoimmalla vaihteella satasta, kun dukella joutu ajaan 4-5:lla kun jytisti ja täristi niin saaaaatanasti. Että on tosiaan lyhyet välitykset joo... Kaasua käänti niin ei mitään räyhäkkyyttä, turis vain... 04-05 10r kawa faitterina, siinä ois meininki kohallaan
thumbs-up.gif
 
Varttikate, hyi.

Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
Kröhöm! Eikös b-kingin kone ole suoraan busasta? Eikös se ole naku tai fighter-tyyppinen?
Krhöm itsellesi...
sanoi:
Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
Tässä tapauksessa kokoa on kuin norsulla ja ulkonäkö... no on mitä on. Ja mitäs tämä suora koneen siirto nyt sitten on olevinaan:

146_0803_15_z+2008_suzuki_b-King+suzuki_b-King_and_hayabusa_dyno.jpg


Minusta noista ei saa samaa tekemälläkään...
 
Kröhöm. Voitteko painua vittuun riitelemään Sukisukien tehokäyristä tästä Aprilia ketjusta.

Kiitos!!!
 
Jos nakupyörällä on tarkoitus ajaa kadulla sellaista kevyttä räppäily ajoa on ainakin omasta mielestäni "pilattu" moottori sitä 180hp hirviötä parempi.

Itsellä oli edellinen pyörä hondan cb1000r, jossa siis pilattu 125hp moottori. Kaikki keulittelut vauhtiburnikset yms. onnistuivat 0-120km/h kyydeistä todella helposti ja hallitun oloisesti ja arki ajelussa oli voimaa ihan tarpeeksi.

Nyt on sitten alla vähän laitettu 10r vm04 ja kyllähän se nyt motarilla menee ihan helvetisti mutta pitkien välien takia ei tarvitse ihan kävely vauhdeista paljoa nostella ja ykkösellä keulittelu on silti tehon takia aika "mielenkiintoista" puuhaa kakkosella taas alkaa olemaan kyytiä aivan liikaa kolmosesta puhumattakaan... Onhan tuokin tavallaan hauska kun pystyy keulimaan ihan älyttömiä nopeuksia ja maisema vaihtuu eikä radalla ole tylsää suorillakaan mutta tuollaiseen järkevään käyttöön nakupyörän voimanlähteeksi haluaisin vähän tasaisemman moottorin.

Tietenkin jos on tuota elektroniikkaa tasoittamassa pahimpia säntäilyjä niin saa tehoakin olla enemmän mutta itselle 180hp suoraan kaasukahvan takana on ehkä aavistuksen liikaa nurkissa räppäilyyn.
 
Vähän liikaa katetta omaan makuun. Odotetaan nyt kuitenkin vielä livenäkemistä. Ite ajattelin opetella ajamaan ensin noilla 122 paperipollella ja epäilen, että siinäkin hetki vielä vierähtänee + vanhakoppainen Tuono se vaan jaksaa miellyttää omaa silmää..
 
Hienolle vaikuttaa Tuono... Ajettavuus varmasti aikalailla parasta mitä nakuista saa. Aivan kuten oli jo edellisessä mallissakin.

Mitä tuohon moottoriasiaan tulee, niin varmasti mutkapätkille ja radalle ihan ok motti tuollainen 160hv V4.
Jos kaikki painoarvo siinä nakupyörässä on rähinässä, niin jokainen tiheäksi välitetylllä kilokyykkyfighterillä ajanut tietää millainen sen motin pitää silloin olla. Tuossa sitä ei ole, eikä sitä ole muissakaan kilpailijoissa. Varmasti kuitenkin ihan hyvä moottori tuo on verrattuna aikaisempaan twiniin, joka oli omaan makuun aika ponneton tärisijä...

Joka tapauksessa jo edellismallin Tuono oli erinomainen pyörä ja tämä uusi varmasti jatkaa perinnettä.  
thumbs-up.gif
 
Back
Ylös