• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RSV4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MJl muuttanut Samin Autopajan yhteyteen.

En tiiä mutta mut Yamaha ainaki sinne menossa keulahuoltoon ens kuussa...

Hoi, onko nyt niin että tosiaan tuo MJL ei ole enää täs Malmin kupeessa vaan jossakin Vihdintien varressa keskellä metsää :) ?

MJL-HUOLTO
Kankiraudantie 1
00700 Helsinki
0400 877 652
 
Onko Brandt sitten ostannut/neuvotellut maahantuonnin kylkeen myös yksinoikeuden olla ns. virallinen merkkihuolto vai luopuuko MJL-Huolto muuten vaan Aprilioista tai huoltohommista yleensä?

Kieltämättä V4-koneen oikut ja erikoisuudet vaatii vähän paneutumista ja fiilis juurikin ison pyörätalon monimerkkihuollosta on alkuun ainakin hieman nihkeä. Ihan sama homma jokapuolella maailmaa, hyviä huoltopaikkoja on, mutta harvassa ja ovat vain erikoistuneet näihin. Sitten kun jossain muualla yritetään paikallistaa vikaa niin virheitä tulee, ecu-diagnostiikkaa ei saada toimimaan jne jne. Varsinkin ride-by-wire kaikkine lisäecuineen aiheuttaa helposti päänvaivaa jos on tottunut perus 2000-luvun japsia huoltamaan.
 
Mikä liike järvenpäässä?

PHT-speed, johon nyt kärräsin pyörän tutkittavaksi, mutta kiitos tarjouksesta.

MJL:stä jäi puhelinkeskustelun perusteella sellainen kuva, että Malmin liikkeen sulkeminen oli miehen oma päätös ja nyt tekee fiilispohjalta hommia Espoossa.

Tuo Huskyn ehdottama NPM on ainakin itselle turhan kaukana, 3h suuntaansa huoltoa varten on jo liikaa.
 
Erittäin hyvä jos MJL (lue Matti) jatkaisi tavalla tai toisella enemmän tai vähemmän aktiivisena Samin Autopajan suunnilla. Oman pyörän isommat huollot hoidettu aina Matin (tai Ramin) toimesta ja hyvin on toiminut. Penkkihän tuossa kuviossa nyt ainakin on plussana jos Matti niitä hommia jaksaa tehdä :paikallatuulee:
 
Viallinen kaasun anturi. Tyyppivika, josta on ollut (ja mennyt) takaisinkutsu. Meni siis omasta pussista, kun aiemmat omistajat / huoltoliikkeet eivät viitsineet nähdä vaivaa :hanuria:

Mullahan olis ollut yks ylimääränen demand sensori hyllyssä, jos oisit vaan kysynyt. Ois me sille hinta keksitty. :D
Itseasiassa tuo sama vika oli jollain muullakin ja silloin veikkasin juuri demand sensoria, nyt en tohtinut arvailla kun ois voinut olla muutakin. No mutta, pääasia että sait kuntoon. Mitä kustanti marmoritiskiltä kaasuanturi ? Noihan tosiaan oli recallina kaikissa, kysyittekö oisko aprilia silti hoitanut homman vielä tälleen takuuajan jälkeenkin ?

Edit: Mulla siis löytyy vähän sekalaista varaosaa RSV4 ja Tuono V4:een.
 
Viimeksi muokattu:
Marmoritiskin ilmoitetulla hinnalla olisin kyllä lähtenyt itse etsimään pulikkaa vaikka rapakon takaa. Neuvotteluiden jälkeen varaosa irtosi kuitenkin semmoisella hinnalla, että tuskin olisit halvemmalla myynyt :)-
 
Tuurihaukan kommenteista rohkaistuna vein oman moponikin tuonne PHT-Speedille keulahuoltoa ja ohjauslaakerin huoltoa varten.
 
Kyllä tuo 2017 malli on muikea peli ja niittää hyvin testivoittojakin maailmalla, näyttää olevan tehokkainkin nyt kun Bemarista lienee n. 5hv hävinnyt Euro4-päivitykseen ja Aprilia sai pidettyä tehot samoissa. Jännä yksityiskohta osui silmään kun katseli RSV4 RF:ää ja Tuono Factorya vierekkäin. Molemmissa Öhlins-alusta ja RF:ssä vakiona 85 N/mm takajousi, Tuonossa 95 N/mm. Ilmeisesti linkustopäivitys tehtiin vain RSV4:seen kun siinä vakio takajousi pehmeni muutaman pykälän verrattuna 2016-malliin mutta Tuonossa vielä samallla tasolla aiempien kanssa. Vaikka toimivaan jousivakioon vaikuttaa moni seikka niin jännän löysältä tuo silti kuulostaa noinkin tehokkaassa ja painavassa pyörässä.
 
Nyt polttelee niin paljon,että pakko on saada rsv4. Onko miten paljon eroa 2010 ja 2011 malleilla?
 
2011 ~15 hp enempi pauhua ainaski. Osta joka tapauksessa aprc versio.

Eikös noissa pitänyt olla sama kone jne 09 alkaen 14 saakka. Uudemmissa oli vaan vaihdettu moottorin kiinnityspistettä rungossa (jonka voi vaihtaa jokaseen vuosimalliin alemmas tai ylemmäs). 2011 tuli limited edition -väritys ja tuo LE oli aprc:na, 2012 alkaen oli aprc vakiona rsv4:ssa.
 
Eikös noissa pitänyt olla sama kone jne 09 alkaen 14 saakka. Uudemmissa oli vaan vaihdettu moottorin kiinnityspistettä rungossa (jonka voi vaihtaa jokaseen vuosimalliin alemmas tai ylemmäs). 2011 tuli limited edition -väritys ja tuo LE oli aprc:na, 2012 alkaen oli aprc vakiona rsv4:ssa.

Taidan muistaa höpöjä... tsori.
 
Back
Ylös