Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo perustuu näkemykseen eli mielipiteeseen.
Miksi menisi?
RVS:n testaaminen tieteellisesti hyväksyttävin menetelmin olisi kyllä erittäin kiinnostava juttu. Taitaisi vaan olla niin kallis testi, että rahoittajan löytäminen voisi olla vaikeaa. Sellaista odotellessa pitää mennä mutufiiliksellä ja empiirisillä näkemyksillä. Ja ei, edelleenkään en ole aineen puolesta enkä vastaan, enempikin päinvastoin.
Laurikko on minun tietämyksen mukaan isoimpia inkkaripäälliköitä tässä maassa polttomoottoritekniikan osalta mutta tietääkseni ne ei ole RVS:ää testanneet. Eli vaikka suomen surkein autotoimittaja on ison auktoriteetin saanut puhelimella kiinni, ei se kauheasti lisäarvoa jutulle tuo. Eli sinällään yhdyn Koheltajan kantaan. Itse tuotetta saatan koittaakkin joskus, olen aiheeseen välillä koittanut perehtyä mutta en vieläkään osaa muodostaa kovin jyrkkää kantaa.
Siitä Rautaruukin testistä oli tuolla alummassa puhetta, sain sen joskus joltain hepulta kun oli aiheesta juttua mutta näkyy googlellakin löytyvän https://www.rvstec.co.uk/rautaruukki
En sen tarkemmin ole tuon oikeellisuutta penkonut mutta tuo testissä mainittu Rautaruukin edustaja vaikuttaisi ko firmassa tuona aikana ainakin toimineen.
Ottamatta kantaa juuri sinun tunteisiisi, on tuohon kysymykseen helppo vastata. Tunteet eivät välttämättä seuraa logiikkaa, ja tunnereaktiot voivat laueta yllättävistä ärsykkeistä.
Fraunhoher instituuttia ja TÜV SÜDiä arvostetumpia instansseja ei saksassa liene?
https://www.rvstec.co.uk/fraunhofer-institute
https://www.rvstec.co.uk/t-v-s-d
Molemmat näyttävät saaneen testeissään mainoksissa väitettyjä ilmiöitä esille.
En ole käyttänyt ainetta enkä varmaan tule käyttämäänkään, mutta väittelyn seuraaminen on mielenkiintoista.
Esimerkiksi ne jotka eivät "usko" aineen tehoon; vaativat aina parempia todisteita, kuitenkin heti sivuuttaen tarjotun tiedon koska se ei tue omaa näkemystä ja toistavat aiemmiin muodostaman kantansa.
Tämä on toki nykyään tyypillinen käyttäytymismalli keskustelupalstoilta maailmanpolitiikkaan asti.
Kun katsoo nykyistä startup-yritys skeneä niin mitä ihmeellisimmät firmat keräävät satojen miljoonien rahoituksia hyvinkin keveillä eväillä, kunhan vain tarina on kunnossa.
Vanhoihin polttomoottoreihin tai erilaisiin voimansiirtohin liittyvät sovellukset ovat kuitenkin rahoittajille/valmistajille todella epäkiinnostavia koska kaikki haluavat myydä uutta ja keskittyä ydinbisnekseensä. Valmistajia ei juuri kiinnosta jos 20v vanhan auton puristukset nousee tai laatikon jurina vaimenee jollakin lisäaineella. Jos joku suuri voimansiirtoja (tai vaikka moottoreita) tekevä firma promotoisi tätä ainetta käytettäväksi uusiin tuotteisiinsa niin ainakin itselle tulisi mieleen että näinkö he kompensoivat valmistuksensa epätarkkuuden... Kilpailijan tuote kun toimii ilman lisäaineitakin.
Minäkin olin kerran aika varma että on mahatauti tulossa mutta kun riipaisin pullon tequilaa, pelastuin taudilta.
Oikeastihan minä en voi olla varma kun en päässyt vertaamaan miten olisi käynyt ilman. En halua olla töykeä mutta samasta syystä tuo Opelin moottori ei juuri informaatioarvoa tuota.
Kaksimukinen 2t kone voisi olla helpoin aihio, toista mukia jos ajattaisi RVS:lisäaineistuksen kanssa ja toista ilman. Eikös noilla 2t-ainekkin ollut?
2t olisi suht vaivaton käyttää ennen testiä auki ja tarkastaakkin.

!Nyt meni tunteisiin. Kuka maksaa terapian?
Joku mainitsi että jossain (paperi)teollisuuden isoissa laakereissa käytetään RVS:ää. Näissä pidetään tarkkaa kirjaa kauanko laakerit kestää ja käytössä on värinämittarit jotka kertoo jos laakeri alkaa luovuttamaan ennen aikojaan. Näistä kuulisin lisää koska niitä pidän kohtalaisen luotettavana tietolähteenä, versus korjasin yksittäisen moottorin RVS:llä.