RVS kokemuksia?

Olen ollut 12 päivää pahassa flunssassa ja mikää ei ole auttanut. Ei kuitenkaan ole ollut koronaa.
Eilen päätin ottaa kunnolla leikattua konjakkia ja muutaman lonkeron. Tänän on olo jo parempi.
Tuli tämä RVS-keskustelu mieleeni, kun voisin vetää johtopäätökset alkoholin parantaneen flunssani.. 🤣😂🤣😂
 
Aika vaikuttava tulos noissa videoissa, on myönnettävä. Edelleen aion oman testaukseni tehdä kunhan se öljynvaihdon aika tulee. Nyt vaan on K-virus jälkivaikutuksineen laittanut liikut kiinni. Palaan kyllä asiaan aikanaan.
 
Jäi vähän huonommaksi, kuin aikoinaan jonkun autolehden (Tuulilasi,Moottori?) tekemä testi. Lähtö Helsingistä pohjoiseen, Hyvinkään kohdalla kosahti, joku viitisenkymmentä kilsaa kesti. En muista mitä sen aikainen "käärmeöljy" oli kyseessä, jäi mieleen, kun itse asun Hyvinkäällä.
 
Jäi vähän huonommaksi, kuin aikoinaan jonkun autolehden (Tuulilasi,Moottori?) tekemä testi. Lähtö Helsingistä pohjoiseen, Hyvinkään kohdalla kosahti, joku viitisenkymmentä kilsaa kesti. En muista mitä sen aikainen "käärmeöljy" oli kyseessä, jäi mieleen, kun itse asun Hyvinkäällä.

Sama RVS aine ja minusta se oli "paras" testi silloin tai se myi mulle parhaiten, se että ajat n.50km ilman öljyjä, niin huhu se on musta aikamoinen tulos. No on toi bemu expertin tekemä kyllä hyvä ja uskon edelleen aineen toimivan oikeassa olosuhteissa oikeassa moottorissa
 
Tumppasin Xadot 990 Kotarin koneeseen. Xadoa siksi kun oli halvempi, kaadoin siksi kun uteloitti ja Kotari siksi että minulla on sellainen. Ja osin siksi että siinä on kytkimessä "clutch boosterin" nimellä kulkeva häksätin joka kiristää kytkinjousia kun on veto päällä, eli saadaan vähän kevyempi kahva vähän isommalla momentinvälityskyvyllä. Se on tässä yhteydessä kiinnostava myös siksi että kiristys tapahtuu kiilaavilla liukupinnoilla jotka ovat vieläpä terästä ja pakkaavat vanhemmiten kulumaan. Ja sekin on kivaa että em palikat saa käsille viiden minuutin purkamisella.
Ajelen sen 20h tuolla ja kurkkaan miltä näyttää, jos näyttää että siellä jotain ei-metallisen näköistä pintaa on, kurkitaan vähän elektronimikroskoopilla miltä se näyttää lähempää ja materiaalitekniikkaan minua reilusti perehtyneempi kollegani keksi jotain muuta mielenkiintoista selvittää, selvitetään.

Reilu 30h ajettu, kurkkasin clutch boosterin ja toisen ketjunkiristäjän, ei mitään havaittavaa pintaa löytynyt mistään. Vähän oli ruskeaa tahmaa kertynyt kytkinboosterin ramppien viereen mutta epäilen että se oli kytkimen pintaa. Läksi raaputtamalla pois.
Kiristin toki oli täysin ehjä ja boosterissa taas on älyttömät pintapaineet.
 
Ajatus vaihtaa talven aikana boxeri Gessun vaihteisto ja peräöljyt. Onko ongelma, jos sekoittelee Rvs:t öljyn sekaan nyt ja pyörä ajoon vasta keväällä?
 
Ajatus vaihtaa talven aikana boxeri Gessun vaihteisto ja peräöljyt. Onko ongelma, jos sekoittelee Rvs:t öljyn sekaan nyt ja pyörä ajoon vasta keväällä?

Älä helvetissä laita niitä nyt. Jos olet ne litkut ostanut, lue se KÄYTTÖOHJE!
Näissä kuten muissakin on toimittava ohjeen mukaan. Tiedän ettei Suomalainen Mies lue ohjeita Koskaan.
ÄLÄ silti laita nyt.
 
Tuo RVS on sen verran painavampaa että valuu alas ja sakkkautuu, joten kannattaa laittaa vasta kun pääsee suoraan tien päällle. Näin valmistaja ohjeisti ainakin vuosituhannen vaihteessa.
 
Älä helvetissä laita niitä nyt. Jos olet ne litkut ostanut, lue se KÄYTTÖOHJE!
Näissä kuten muissakin on toimittava ohjeen mukaan. Tiedän ettei Suomalainen Mies lue ohjeita Koskaan.
ÄLÄ silti laita nyt.

Tämä, siis en voi käsittää miten näitä ei oikeasti osata, siis kun siellä on käyttöohjeet ja sen mukaan olisi hyvä mennä. Tuolla RVS fb ryhmässä samaa juttua, siis välillä niin oksat pois pohdiskelua jne, mutta voiko yksinkertaisinta juttua olla ja tehdä ohjeiden mukaan:blink:
 
Aina haetaan kikka kolmosta käyttöohjeen sijaan ja vielä uskotaan jos joku hullu jotain ehdottaa. Kai valmistajalla paras tieto on.
 
Älä helvetissä laita niitä nyt. Jos olet ne litkut ostanut, lue se KÄYTTÖOHJE!
Näissä kuten muissakin on toimittava ohjeen mukaan. Tiedän ettei Suomalainen Mies lue ohjeita Koskaan.
ÄLÄ silti laita nyt.

Näinhän se on. Autopuolella kävi itselleni että huollon yhteydessä pyysin laittamaan ostamani RVS:n vaihdelaatikkoon (manuaali). Unohtivat sitten ilmoittaa kun huolto on tehty ja menin hakemaan sitä n. klo 16. Kävi ilmi että olivat huoltaneet heti aamusta ja laittaneet litkut sisään. Nyt vain ohje oli laittaa litkut sisään ja välittömästi sen jälkeen ajella vähintään tunti tjsp. käyttäen jokaista vaihdetta kiihdyttäen ja moottorijarrulla. Tästä seurauksena oli että meni aika kauan että jokainen vaihde alkoi mennä kivuttomasti päälle. Hyödyistä en tiedä, kun mitään vikaa ei ollut ennenkään ja tuo tullut ongelmakin poistui ajan kanssa.
 
Hiipii mieleen taas että kuinkahan moni tuote haukutaan turhaa lyttyyn vain sen takia ettei ole noudatettu sen käyttöohjetta...?
Pakkohan se on myöntää että on niitä itsellekin päässyt sattumaan.
Asennetaan/kytketään/laitetaan tuote MuTulla. Ollaan pettyneitä kun ei toimikaan ja sitten luetaan se ohje. Ahaa, täällähän sanotaankin että*näin se pitikin tehdä!

Ketjun tuotteeseen mitenkään liittymättä koska se oma kokeilu jäi vielä tekemättä viime öljynvaihdossa. Aivan muista tilanteista johtuen.

Jälleen esimerkki. Myytiin asiakkaalle tuulilasiliimapaketti ja vannotettin lukemaan ohjeet. Etenkin laittamaan uuteen lasiin se primeri, kuten käyttöohje määrää. Sama asiakas tuli parin kuukauden päästä kovalla äänellä haukkumaan tietenkin ensin myyjät jotka myyvät paskaa ja seuraavaksi ostamansa lasiliiman. Oli lasi irronnut liimauksesta. No kun siinä saatiin kyseltyä että laitoitko sen primerin, vastaus oli: Mikä v-tun primeri, ei siinä ollu semmosta? Kunnes vaimo rauhallisesti sanoi että se oli varmaan se pikkupullo josta kysyin että saako tämän paketin heittää roskiin kun täällä on tämmönen avaamaton pieni pullo...
 
No joku RVS nyt ei ehkä ole maailman kriittisin käytön suhteen. Laitetaan öljyn sekaan ja ajetaan. Ei siinä paljon sen kummempaa taidetta ole.
 
No joku RVS nyt ei ehkä ole maailman kriittisin käytön suhteen. Laitetaan öljyn sekaan ja ajetaan. Ei siinä paljon sen kummempaa taidetta ole.

Kyllä siihen alun proseduuriin on hyvin tarkat ohjeet, ihan minuutti tasolla mainittu miten konetta pitää käyttää ja millaisissa erissä litkua lisätään.
 
Jälleen esimerkki. Myytiin asiakkaalle tuulilasiliimapaketti ja vannotettin lukemaan ohjeet. Etenkin laittamaan uuteen lasiin se primeri, kuten käyttöohje määrää. Sama asiakas tuli parin kuukauden päästä kovalla äänellä haukkumaan tietenkin ensin myyjät jotka myyvät paskaa ja seuraavaksi ostamansa lasiliiman. Oli lasi irronnut liimauksesta. No kun siinä saatiin kyseltyä että laitoitko sen primerin, vastaus oli: Mikä v-tun primeri, ei siinä ollu semmosta? Kunnes vaimo rauhallisesti sanoi että se oli varmaan se pikkupullo josta kysyin että saako tämän paketin heittää roskiin kun täällä on tämmönen avaamaton pieni pullo...
:)-:)- ai saakeli voin kuvitella:blink:


No joku RVS nyt ei ehkä ole maailman kriittisin käytön suhteen. Laitetaan öljyn sekaan ja ajetaan. Ei siinä paljon sen kummempaa taidetta ole.
Kyllä siihen alun proseduuriin on hyvin tarkat ohjeet, ihan minuutti tasolla mainittu miten konetta pitää käyttää ja millaisissa erissä litkua lisätään.
mutta tuntuu että silti on "vaikeata", siis joko mennän ohjeiden mukaa tai muuta vastaavaa..Itse tein vähän sinne päin, siis noiden miinuutti moottorin käyttö. Näin yleisesti, onhan se hyvä käyttää/tehdä ohjeiden mukaa, kuinka simppeliä ja sitten ainakin voisi olettaa sen toimivan
 
Hep,

kausi avattu, ja heti Xadot molempiin mopottimiin.

Bläkkärillä ajelin ensin muutama kymmenen km uusilla Delvaceilla, tursotin ekan tuubin Xadoa sekaan, ja n. 50 km testiksi perään. Huomioina heti moottorijarrun ja vaihteensiirron pehmeneminen.

Twinistä ei kyllä heti osaa sanoa mitään, kun on tommoinen hieromalaitos muutenkin.

Palaan seuraavien tuubien yhteydessä asiaan.
 
Back
Ylös