• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä noi pistää miettimään, kun tuntuu että liian monessa ilmoituksessa koneenvaihto mainittu.
 
Kyllähän se on erinomaisen hieno suoritus valmistajalta, kun saavat
noinkin hyvin tuollaisen padan sarjatuotannon puitteissa pysymään nipussa.


Jossain kohti se käsityö ja blueprinttaus vaan alkaa väkisin nostaa päätään, tai
sitten on hyväksyttävä jonkinlainen määrä "huteja", jotka hoidetaan
hallitusti ja mukisematta pois päiväjärjestyksestä.
 
Tai sitten nämä hajoneet koneetkin on rikottu radalla?
Moni kuitenkin hommaa S1000rr:n radalle ja kun myynnin aika tulee laitetaan vakio katteet kiinni ja nimi lehteen.
kilpipeli kun on helpompi myydä kun puhdas ratapeli.
 
Luin kaikki 53 sivua läpi, enkä löytänyt keskustelua aiheesta huoltoväli/vikakoodi nollaus muissa olosuhteissa kuin merkkihuollossa. Olen pari päivää kuumeillut penarin hankinnalla ja tökkii kyllä omaa filosofiaani vastaan että käyttäisin pyörääni merkkihuollossa, jos itse pystyn tai joku asiaan vihkiytynyt kaveri kerkeää tehdä. :)

Onko porukka tilaillut noita diagnostiikka hiluja omaan käyttöön tässä Kotkan nurkilla vai käytättekö pyyteettömästi merkkihuollossa "nollattavana"? Tässä nyt on enemmänkin kyse periaatteesta kuin hinnasta ja toisaalta olihan tuolla aikaisemmin keskustelua siitä miten voisi jättää asiakkaan palvelematta vedoten siihen kun kyseistä huoltoa ei ole heidän toimesta tehty. :)
 
Jos ei halua käydä merkkihuollossa tai sellaisessa huollossa jossa tarvittavat laitteet, niin taitaa olla ainoa vaihtoehtoa hankkia se GS911 diagnostiikkamokkula. Tai sitten jos on BMW:n autotouhuista tuttuja diagnostikkasoftia käytettävissä, esim. ISTA-D / Rheingold (tai halua nähdä vähän vaivaa ja etsiä netistä softa ja hankkia kaapelit), niin sillä onnistuu myös.

Tuolla ISTA-D:llä pääsee jokaiseen BMW ecuun/moduliin kiinni kunhan sen saa ensin asennettua toimivaksi. Autojen kanssa ei yleensä mitään ihmeellistä mutta tuon oman S1000RR ja vanhan läppärin kanssa joutui painiskelemaan että sai toimimaan. Mutta nyt sillä näkee hyvin vikakoodit jokaisesta ecusta ihan samalla lailla kuin merkkihuoltokin, livedataa, voi nollata huoltoväli-ilmoituksen jne. Softa asennetaan läppärille samalla lailla kaikille malleille mutta esim. huoltodiagnostiikka -pistokkeen (10-pin) ja kaapelin välisessä johdotuksessa saattaa olla eroja vuosimallien välillä, ainakin eroja on eri BMW mp-mallien välillä.

GS911 on paljon sofistikoituneempi ratkaisu tuotteistettuna myyntituotteena kun taas tämä ISTA-D on enemmänkin harrastuspohjalta mahdollistettu jonka kanssa joutuu näkemään aluksi enemmän vaivaa eikä kukaan takaa että saat sen toimimaan kaikkien mallien tai laitteistokokoonpanojen kanssa. Valtaosa käyttää ISTA-D softaa autojen kanssa ja käyttäjiltä on saatavilla vähemmän tukea mp puolelle. Softan käyttö itsessään on helppoa.
 
Jos ei halua käydä merkkihuollossa tai sellaisessa huollossa jossa tarvittavat laitteet, niin taitaa olla ainoa vaihtoehtoa hankkia se GS911 diagnostiikkamokkula. Tai sitten jos on BMW:n autotouhuista tuttuja diagnostikkasoftia käytettävissä, esim. ISTA-D / Rheingold (tai halua nähdä vähän vaivaa ja etsiä netistä softa ja hankkia kaapelit), niin sillä onnistuu myös.

Tuolla ISTA-D:llä pääsee jokaiseen BMW ecuun/moduliin kiinni kunhan sen saa ensin asennettua toimivaksi. Autojen kanssa ei yleensä mitään ihmeellistä mutta tuon oman S1000RR ja vanhan läppärin kanssa joutui painiskelemaan että sai toimimaan. Mutta nyt sillä näkee hyvin vikakoodit jokaisesta ecusta ihan samalla lailla kuin merkkihuoltokin, livedataa, voi nollata huoltoväli-ilmoituksen jne. Softa asennetaan läppärille samalla lailla kaikille malleille mutta esim. huoltodiagnostiikka -pistokkeen (10-pin) ja kaapelin välisessä johdotuksessa saattaa olla eroja vuosimallien välillä, ainakin eroja on eri BMW mp-mallien välillä.

GS911 on paljon sofistikoituneempi ratkaisu tuotteistettuna myyntituotteena kun taas tämä ISTA-D on enemmänkin harrastuspohjalta mahdollistettu jonka kanssa joutuu näkemään aluksi enemmän vaivaa eikä kukaan takaa että saat sen toimimaan kaikkien mallien tai laitteistokokoonpanojen kanssa. Valtaosa käyttää ISTA-D softaa autojen kanssa ja käyttäjiltä on saatavilla vähemmän tukea mp puolelle. Softan käyttö itsessään on helppoa.

GS911 tuli eilen vastaan kun tutkin aihetta. Auto hommista ei ole tuttuja kuin nuo VAG-konsernin vastaavat, mutta kyllä tuo ISTA-D / Rheingold kuulostaisi oikein hyvälle vaihtoehdolle! Jos saan itseni ostamaan bemarin, niin täytyy siinä kohtaa lähteä tutustumaan tarkemmin aiheeseen! :)
 
Joo, tuo on hyvä lisä työkalupakkiin. Esim. bimmerfest.comin kautta tuon softan on saanut ilmaiseksi. Kaapelit maksaa jokusen kympin. Itseasiassa jos en pahasti väärin muista, joku olisi saanut toimimaan VAGin KKL kaapelillakin. Mutta en nyt muista oliko S1000RR kyseessä vai joku muu malli ja oliko se teorisointia vai käytännön kokemusta. Nämä vanhemmat S1000RR 2009-2011 vuosimallit käyttää jokatapauksessa k-lineä tiedonsiirtoon. Uudemmista en tiedä käyttääkö pelkkää k-linea.

Lisäksi tarvitaan bemun 10-pin huoltodiagnostiikka -plugin ja k+dcan kaapelin (jota normaalisti käytetetään) väliin ICOM-D kaapeli. Joihinkin bmw:n malleihin sen kytkentä voi olla vääränlainen mutta ainakin S1000RR -11 vuosimalliin kytkennät oli oikein. ICOM-D kaapelin voi myös korvata nipulla johtoja kun tietää kytkentäkaavion.

Läppärissä nuo bemun softat vie enemmän kovalevytilaa kuin VAGin softat.

Mua tuo ISTA-D softa auttoi paikantamaan vikaa nopeammin kun viime syksynä pyörä jätti starttaamatta. Virrat tuli päälle mutta pyörä oli ihan mykkä. Vikakoodeja ei antanut yhtään mutta live-dataa tutkimalla selvisi aika nopeasti että startti / tappokytkin oli rikki. ECU sai tietoa että tappokytkin on päällä kokoajan vaikka nappi oli missä tahansa asennossa.

Onneksi se on ollut ainoa murhe mitä pyörän kanssa on ollut. Omaan makuuni kiva pyörä niin radalla kuin kadullakin. :)
 
onko kenellekään jäänyt alkuperäisiä rattaita "rata-ratastuksen tieltä" jemmaan myytäväksi ? ( yv ja puhelinnumero niin soitan) .. ajattelin jos vaihdattaisi ketjut mutta laittaisin mielummin orkkis eturattaan jos siinä on se vaimenninkumi (niinkuin oli yammussa) .. no en ole kurkannut eturatttaan kopan alle vuoteen ja laitos on vielä talvisäilösä muualla..
 
mulle vaihdettiin just kokonaan uusi kone,kaikkine hiluineen. syy oli ykkösrattaan pieni vaurio.
ykkösvaihde hyppäsi pois päältä silloin tällöin. aika kauan meni ennenkuin päätöksiä tuli, mutta ainakin biketeam toimi loistavasti antaen siksi aikaa uuden s1000xr:n käyttöön.



Konevaurioita kuitenkin muutamia kappaleita näyttäisi olleen kun selailee myynti-ilmoituksia. Mitä nyt 2-3kk seuraillut ilmoituksia niin muutamia tullut vastaan nettimotossa missä mainittu vaihtokone. Ei ole kaikki ollut 2010-mallisia. Mitä niistä on hajonnut ja ilmeisesti takuu pelannut kun ei porukka täällä pahemmin mitään huutele?
 
mulle vaihdettiin just kokonaan uusi kone,kaikkine hiluineen. syy oli ykkösrattaan pieni vaurio.
ykkösvaihde hyppäsi pois päältä silloin tällöin. aika kauan meni ennenkuin päätöksiä tuli, mutta ainakin biketeam toimi loistavasti antaen siksi aikaa uuden s1000xr:n käyttöön.

Enpä ole kuullut näistä konevaurioista näinkin suuressa määrin ja koskeekohan näitä "ensimmäisiä" yleensä raakileita versioita. Yllättävän edulliseen hintaan S1000RR moottoreita on markkinoilla myynnissä!!
 
22791601_1821913884503291_2175410716093196027_o.jpg

''BMW Motorrad provides an initial exclusive look ahead to the 2018 season at the Milan motorcycle trade show EICMA with a presentation of four world premieres.
The unveiling takes place from 9:30 am to 10:00 am on Tuesday, 7 November 2017'' Stay tuned!
 
Back
Ylös