• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosi kova meno, tiukka etukeno... Saksalaisen jos kenen luulisi ymmärtävän, ettei pyörillä ole tarkoitus osallistua missikisoihin, vaan ajamiseen. Laitteen siis pitää olla kevyt, tehokas ja nopea. Kaikki muu on p:aa, joskin laite on yleensä automaattisesti myös hyvän näköinen, jos se on teknisesti hyvä.
 
Osaako kukaan kertoa kuinka tollaisen S1000RR (vm.2015) säätö / penkitys hommat onnistuu? Eli pääseekö pyörän omaan ecuun kiinni vai pitääkö hommata joku lisä härpäke rinnalle jolla säädetään esim. PCV. Ja kuka/mikä pyöräpaja osaa hoitaa asian ammattitaidolla, eli on kokomusta bemarin säätö hommista. Pyörässä on tällä hetkellä kiinni yoshimuran alpha titanium slipari, vakio alkukäyrällä + katilla. Kokemuksia ois kiva kuulla kyseistä hommasta ja tietenkin hv/nm lukemat takarenkaalta/moottorilta ja yms... :D Kiitoksia etukäteen vastanneille. Ja yv:tä voi myös laittaa :thumbup:
 
Osaako kukaan kertoa kuinka tollaisen S1000RR (vm.2015) säätö / penkitys hommat onnistuu? Eli pääseekö pyörän omaan ecuun kiinni vai pitääkö hommata joku lisä härpäke rinnalle jolla säädetään esim. PCV. Ja kuka/mikä pyöräpaja osaa hoitaa asian ammattitaidolla, eli on kokomusta bemarin säätö hommista. Pyörässä on tällä hetkellä kiinni yoshimuran alpha titanium slipari, vakio alkukäyrällä + katilla. Kokemuksia ois kiva kuulla kyseistä hommasta ja tietenkin hv/nm lukemat takarenkaalta/moottorilta ja yms... :D Kiitoksia etukäteen vastanneille. Ja yv:tä voi myös laittaa :thumbup:
Lueskele tuolta vaihtoehtoja:
https://www.rs2e.de/en/services-prices/catalog-bmw-motorrad/
Ja noi myy tuon rs2en systeemejä:
https://shop.alpharacing.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=393_559_623_631
 
Itellä toi lontoon kieli ei oikein taivu mutta jotain selkoa sain. Itelle noista ei ole oikein mitään hyötyä koska nuo hommat jää kyllä tekemättä. Eli semmoinen paja joka osaa tuon pyörän säätää / penkittää niin olis ok. Ja paras tapahan olis tuo että pääsis omaan ecuun kiinni, niin ei tartte PC:tä ja tai muut boxia alkaa siihen asentelemaan. Itellä kokemuksia ex pyöristä Gen2 busa ja 1250 bandit joiden omat ecut on säädettiin ja penkitettiin AJ-bikella vaasassa, erittäin pätevä kaveri tuon pyörä merkin kanssa :thumbup:
 
Valitettavasti ei bemariin ole ecueditoria. Olihan se ennen helppoa Gen2 Busan kanssa. Vei vaan osaavalle penkittäjälle eikä tarvinnut periaatteessa maksaa kuin työstä
 
Mutta kuinka tuo toimii esim. PCV:n kanssa... Onnistuuko säätäminen sillä kuinka? Koska tossa pyörässähän on kaikenmaailman luistonestot, keulimisenesto, shifteri ja kaikkea muuta mihin en ole edes vielä kerennyt perehtymäänkään :O eli jos jollain on käytännön tietoa niin sitä ois kiva kuulla. ja tietenkin nuo linkit jotka katoin niin olihan siellä valmiita "palikoita" mutta onko kellään niistä tietoa, kuinka asennus onnistuu jne... kertokaa amatöörille :grin:
 
Mutta kuinka tuo toimii esim. PCV:n kanssa... Onnistuuko säätäminen sillä kuinka? Koska tossa pyörässähän on kaikenmaailman luistonestot, keulimisenesto, shifteri ja kaikkea muuta mihin en ole edes vielä kerennyt perehtymäänkään :O eli jos jollain on käytännön tietoa niin sitä ois kiva kuulla. ja tietenkin nuo linkit jotka katoin niin olihan siellä valmiita "palikoita" mutta onko kellään niistä tietoa, kuinka asennus onnistuu jne... kertokaa amatöörille :grin:

Mitä oon noista bemareista kuullut, niin eipä säätöä tartte sliparilla, kun katti paikalla.

Ainoa järkevä tapa on ecun kautta noilla palikoilla. Muu on rahanhukkaa.
 
Osaako kukaan kertoa kuinka tollaisen S1000RR (vm.2015) säätö / penkitys hommat onnistuu? Eli pääseekö pyörän omaan ecuun kiinni vai pitääkö hommata joku lisä härpäke rinnalle jolla säädetään esim. PCV. Ja kuka/mikä pyöräpaja osaa hoitaa asian ammattitaidolla, eli on kokomusta bemarin säätö hommista. Pyörässä on tällä hetkellä kiinni yoshimuran alpha titanium slipari, vakio alkukäyrällä + katilla. Kokemuksia ois kiva kuulla kyseistä hommasta ja tietenkin hv/nm lukemat takarenkaalta/moottorilta ja yms... :D Kiitoksia etukäteen vastanneille. Ja yv:tä voi myös laittaa :thumbup:

Minulla on -15 mallin mopo. Pelkkä sliparin vaihto ei sinällään muuta kuin mopon painoa ja äänen laatua. Tämän kokeilin ekana, jonka jäljiltä slipari vielä joutilaana yli. Huomaat sit noitten vaimentimien erot, kun vertailet taskulampun kanssa vaimentimen sisärakennetta.
Täysin vakio noin 1000km ajettu peli tuotti noin 182hv takaselta Dynocenter finlandissa trellä.

Sitten laitoin Arrowin Race Tech putkiston kiinni. Syntyi halu ja tarve myös muokata polttoaineen ja sytytyksen arvoja.
-15 mallista eteenpäin yksi vaihtoehto on ostaa Bemarilta, niiden jälleenmyyjältä, Unlock code hp power kit sekä unlock code kalibration kit 3. Näillä varustettuna, pyörässä on joku ns.race softa ja ecua pystytään säätämään kalibration kit 3 ohjelmalla asiaan kuuluvan piuhan kautta monin tavoin. Piuha on oma kustanteensa, ohjelma ilmainen ja ladattavissa bmw:n sivuilta.
Omaani ajettiin vielä penkissä hiukan ja sama dyno center teki omia näkemyksiään ohjelmaan.

-15 mallista eteenpäin EI TARVITSE ostaa siis ecua enää. Molemmista koodeista, mopoon ladattuna, kannattaa kysyä tarjous joltain valtuutetulta liikkeltä, koska mopo tarvii kytkeä bemarin testeriin yms. Oletan karkeaksi hintaluokaksi yhteensä noin 1000€.
Pelkällä Unlock code power kit ohjelmalla ilman penkissä muokkausta, en tunne pyörän toimintaa, mutta tämäkin on yksi mahdollinen variaatio.

Niin ja lopputulema miten muuttui... Voimaa enempi, mukavempi ja loogisempi ajaa. Mopon paino putosi myös samalla putken vaihdossa noin 7kg.

Noissa Rexxer yms. flässäyksissä SAATTAA olla vielä semmonen huono bugi, mikä kuulemma joskus aiemmin oli, että kytkettäessä mopo myöhemmin bemarin testeriin, se palauttaa ecun vakioksi. Perin kummallinen tapa siis bemarilla.
Tästä asiasta ottaisin selvää enempi ennen ko.toimenpiteitä.

Kysy lisää, niin neuvvon käytännön asioissa, mitä kannattaa samalla tehä jos pakaria laittaa yms.
 
Viimeksi muokattu:
Viralliset näyttäis olevan:
Avausavaimet:
Unlock code HP Race Power Kit S1000RR ´10-´18 366,85
Unlock code HP Race Calibration Kit 2 and 3 603,90
"Datakaapeli":
HP Race Calibration Kit 3, S 1000 RR 2015- 627,00
 
Kiitoksia hyvistä neuvoista :respect:Pitää tässä kun tutustuu pyörään enempi niin alkaa miettimään noita eri variaatioita :) Nälkä kasvaa syödessä aina vaikka pyörä ois kuinka hyvä ja tehokas, aina pitää jotain uutta keksiä. Nooh eikös se oo vähän tämän harrastuksen pienimuotoinen "sairaus" :grin:
 
Mulla olisi käyttämätön etupään anturi, jonka ostin HP4:een, mutta jäi asentamatta. Sen pitäisi käydä muihinkin S1000RR:iin, joissa on johto valmiina. Kiinnostuneet YV:llä yhteyttä.
 
Mulla olisi käyttämätön etupään anturi, jonka ostin HP4:een, mutta jäi asentamatta. Sen pitäisi käydä muihinkin S1000RR:iin, joissa on johto valmiina. Kiinnostuneet YV:llä yhteyttä.
Toi sopii kaikkiin ddc alustalla oleviin laitteisiin. Mahdollistaa sähkökeulan säätämisen comp ja reb erikseen, sekä jotain muutosta absin toimintaan kaarteeseen jarruttaessa.

Asennuksessa ohjauksen liikettä on rajoitettava ainakin vasempaan suuntaan. Oikealle ei ainakaan 15-mallissa ole välttämätöntä. Asennus ei ole paha rasti.
 
Back
Ylös