Osaako kukaan kertoa kuinka tollaisen S1000RR (vm.2015) säätö / penkitys hommat onnistuu? Eli pääseekö pyörän omaan ecuun kiinni vai pitääkö hommata joku lisä härpäke rinnalle jolla säädetään esim. PCV. Ja kuka/mikä pyöräpaja osaa hoitaa asian ammattitaidolla, eli on kokomusta bemarin säätö hommista. Pyörässä on tällä hetkellä kiinni yoshimuran alpha titanium slipari, vakio alkukäyrällä + katilla. Kokemuksia ois kiva kuulla kyseistä hommasta ja tietenkin hv/nm lukemat takarenkaalta/moottorilta ja yms...

Kiitoksia etukäteen vastanneille. Ja yv:tä voi myös laittaa
Minulla on -15 mallin mopo. Pelkkä sliparin vaihto ei sinällään muuta kuin mopon painoa ja äänen laatua. Tämän kokeilin ekana, jonka jäljiltä slipari vielä joutilaana yli. Huomaat sit noitten vaimentimien erot, kun vertailet taskulampun kanssa vaimentimen sisärakennetta.
Täysin vakio noin 1000km ajettu peli tuotti noin 182hv takaselta Dynocenter finlandissa trellä.
Sitten laitoin Arrowin Race Tech putkiston kiinni. Syntyi halu ja tarve myös muokata polttoaineen ja sytytyksen arvoja.
-15 mallista eteenpäin yksi vaihtoehto on ostaa Bemarilta, niiden jälleenmyyjältä, Unlock code hp power kit sekä unlock code kalibration kit 3. Näillä varustettuna, pyörässä on joku ns.race softa ja ecua pystytään säätämään kalibration kit 3 ohjelmalla asiaan kuuluvan piuhan kautta monin tavoin. Piuha on oma kustanteensa, ohjelma ilmainen ja ladattavissa bmw:n sivuilta.
Omaani ajettiin vielä penkissä hiukan ja sama dyno center teki omia näkemyksiään ohjelmaan.
-15 mallista eteenpäin EI TARVITSE ostaa siis ecua enää. Molemmista koodeista, mopoon ladattuna, kannattaa kysyä tarjous joltain valtuutetulta liikkeltä, koska mopo tarvii kytkeä bemarin testeriin yms. Oletan karkeaksi hintaluokaksi yhteensä noin 1000€.
Pelkällä Unlock code power kit ohjelmalla ilman penkissä muokkausta, en tunne pyörän toimintaa, mutta tämäkin on yksi mahdollinen variaatio.
Niin ja lopputulema miten muuttui... Voimaa enempi, mukavempi ja loogisempi ajaa. Mopon paino putosi myös samalla putken vaihdossa noin 7kg.
Noissa Rexxer yms. flässäyksissä SAATTAA olla vielä semmonen huono bugi, mikä kuulemma joskus aiemmin oli, että kytkettäessä mopo myöhemmin bemarin testeriin, se palauttaa ecun vakioksi. Perin kummallinen tapa siis bemarilla.
Tästä asiasta ottaisin selvää enempi ennen ko.toimenpiteitä.
Kysy lisää, niin neuvvon käytännön asioissa, mitä kannattaa samalla tehä jos pakaria laittaa yms.