• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hinnat alkaen mallista puuttuu... shifteri, luistonesto.... Ne tulee sit jossain varustepaketissa, mikä maksaneen 1500-3000€ lisää. BMW kun on ollut jo hetken varusteissa suoraan autopuolen linjalla.
 
Viimeksi muokattu:
S1000rr

Autovero ja alv ero (24,4 + 5)% * 18750 + 18750 = 24262 + Suomi lisä, noin suurinpiirtein.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mitenkään vinoilematta, onko kukaan koskaan nähnyt tuollaista hinnat alkaen-mallia?
Taitaa olla yhtä harvinainen kuin rehellinen poliitikko tai raitis muusikko :)
 
Järkevällä varustetasolla tais olla mulla viimeks noin 28t€. Silloin on shifteri, luistonesto, ddc jousitus... Tuskin halventunut, mutta ei kärsi kauheita hintapomppujakaan ottaa, jos haluaa myydä.
 
Mitenkään vinoilematta, onko kukaan koskaan nähnyt tuollaista hinnat alkaen-mallia?
Taitaa olla yhtä harvinainen kuin rehellinen poliitikko tai raitis muusikko :)

Olen kuullut samaa. Joku kuulemma oikeen vängännyt että tilataan semmonen. Ja vastaus oli että ei onnistu. Koska tämän vuoden pyörät piti tilata viimevuonna ja niissä kaikissa on näitä varusteita. Tämä siis pari vuotta sitten.
 
Hinnat alkaen mallista puuttuu... shifteri, luistonesto.... Ne tulee sit jossain varustepaketissa, mikä maksaneen 1500-3000€ lisää. BMW kun on ollut jo hetken varusteissa suoraan autopuolen linjalla.

Mistä löysit nuo puutteet? Suomi-sivusto ja myöskin international näytti kuvia ja tietoja vanhasta mallista, mutta .de kyllä näytti shifterin ja luistoneston vakioiksi.

Muuttuva venttiiliajoitus pitäisi tuottaa lisää voimaa ala- ja keskikierroksille ja isommat huipputehot entisin kierroksin, eli ajettavuutta.
 
Mistä löysit nuo puutteet? Suomi-sivusto ja myöskin international näytti kuvia ja tietoja vanhasta mallista, mutta .de kyllä näytti shifterin ja luistoneston vakioiksi.

Muuttuva venttiiliajoitus pitäisi tuottaa lisää voimaa ala- ja keskikierroksille ja isommat huipputehot entisin kierroksin, eli ajettavuutta.

Vanhassa oli niin, tähän uuteen muuttunut jotain, mutta tuskin kokonaishinta kauheasti muuttuu. Saksan hinnoissa Dynamic paketti vähän reilu tonni, jolloin saa ddc jousituksen yms. sekä race paketti noin 1500€ .
 
Viimeksi muokattu:
Millä varustetasolla?

Perusmalli. Pitäisi olla molempiin suuntiin toimiva shifteri, luistonesto vakiona.
Ilmeisesti ensimmäiset linjalta tulevat M- ja Dynamic-paketeilla, eli hiilikuituvanteilla ja DDC:llä, kuulosti ettei 35 tuhatta riitä.

Nyt kun tilaa, niin huhtikuussa saa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt näkyi .fi sivustonkin kautta oikeat speksit, englanniksi.

Vakiona:
BMW Motorrad ABS
ABS PRO
DTC (Dynamic Traction Control)
HSC (Hill Start Control)
4 riding modes (Rain, Road, Dynamic, Race)
Shift Assist Pro
TFT-Display
LED-Turn Signal
LED-Headlight and Rearlight
 
Noi hitaan listan jutut on vanhaa tekniikkaa.
Omaa mieltä hämmästytti ja kummastutti shiftcamin rakentaminen kanteen. Toivottavasti ovat osanneet tehdä kestävän ratkaisun. Myös ekoihin malleihin.
Lonksuvat nokkakepit on ainakin itselleni vierasta tekniikkaa.
 
Hitaan listan jutut oli vakiovarusteita uudessa mallissa, kun oli olettamuksia esim shifteristä, joka siis löytyy +/-. Lista on suoraan nettisivuilta, mutta ei suinkaan täydellinen. Race-paketti näytti olevan 1490€ Saksassa. Se on nähdäkseni kattavampi kuin ennen.
 
Noi hitaan listan jutut on vanhaa tekniikkaa.
Omaa mieltä hämmästytti ja kummastutti shiftcamin rakentaminen kanteen. Toivottavasti ovat osanneet tehdä kestävän ratkaisun. Myös ekoihin malleihin.
Lonksuvat nokkakepit on ainakin itselleni vierasta tekniikkaa.

Noita säätyviä nokkakeppejähän on käytetty autoissa jo vuosia ja eikös Hondalla ollu VFR koneessakin valvetec -venttiilikoneisto? Ihan perustekniikkaa siis nykypäivänä, toki onhan uudessa konseptissa aina mahdollisuus ryssimiseen. Ihme etteivät ole vielä pyörän moottoreissa nykyistä yleisempiä.
 
Noita säätyviä nokkakeppejähän on käytetty autoissa jo vuosia ja eikös Hondalla ollu VFR koneessakin valvetec -venttiilikoneisto? Ihan perustekniikkaa siis nykypäivänä, toki onhan uudessa konseptissa aina mahdollisuus ryssimiseen. Ihme etteivät ole vielä pyörän moottoreissa nykyistä yleisempiä.

Juu, on ollu säätyviä.
Mutta en muista olleen tommosia, joissa nostoa/avausta muutetaan ”vaihtamalla” nokka toiseen liikkuttamalla nokkia akselin suunnassa.
Mallikkona ihmettelin.
 
Noita säätyviä nokkakeppejähän on käytetty autoissa jo vuosia ja eikös Hondalla ollu VFR koneessakin valvetec -venttiilikoneisto? Ihan perustekniikkaa siis nykypäivänä, toki onhan uudessa konseptissa aina mahdollisuus ryssimiseen. Ihme etteivät ole vielä pyörän moottoreissa nykyistä yleisempiä.

Juuri näin. Honda otti ensimmäistä kertaa sarjatuotantopyörässä kierrosten mukaan säätyvän venttiilikoneiston käyttöön 1983 CBR400F mallissa. Tämän jälkeen toimintaa ja teknologiaa on luonnollisesti kehitetty kovasti, ja uusia ominaisuuksia on tullut paljon lisää.
 
Hondan mopoissa käyttämä systeemi on yksinkertaisempi kuin Hondan autoissa ja perämoottoreissa käyttämä. VFR:ssä (H-VTEC) säätyy aktiivisten imuventtiilien määrä kierrosluvun mukaan. Toinen imuventtiili on jokaisessa pytyssä joko täysin levossa tai täysin mukana kuten toinen imuventtiili. Mekanismi käsittää lähinnä yhden öljykäyttöisen lukkopinnin jokaisen pytyn toisen imuventtiilin paininkupissa siten että pinnin asento vaikuttaa siihen välittyykö paininkupin liike venttiilivarren liikkeeksi vai ei. Nokka-akselissa ei ole mitään erikoista verrattuna koneen edelliseen versioon jossa tätä mekanismia ei ollut.
 
Back
Ylös