• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saako keulia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MotorArse
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.
Aika räikeä väite. En tiedä mitä lasket custom pyöräksi, mutta kyllä kuolonkolareita ajetaan ihan kaikenlaisilla pyörillä. Viime kesänä henki lähti mm. Royal Enfieldin ja Triumph Speedmasterin kanssa.
Ai noi on customeita
omg.gif
 
Pyörän käsittelystä sen verran että enemmän luottaisin johonkin "bomberiin" kuin johonkin 50 villitystä potevaan uusiomotoristiin...
Tähän kommentoin mitenkään muuten keskusteluun kantaa ottamatta...

Liikenteessä on muitakin tärkeitä juttuja kun pyörän käsittely. Liikenteessä on muitakin kun sinä tai minä
wink.gif
 
Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.
Aika räikeä väite. En tiedä mitä lasket custom pyöräksi, mutta kyllä kuolonkolareita ajetaan ihan kaikenlaisilla pyörillä. Viime kesänä henki lähti mm. Royal Enfieldin ja Triumph Speedmasterin kanssa.
Ai noi on customeita
omg.gif
Onhan ne nyt lähempänä kustomia ku kyykkyä
tounge.gif
 
Minusta keulimisessa ei ole mitään pahaa, jos sen osaa.
Suurempana riskinä näe nämä kaistanvaihtelijat/puikkelehtijat sekä etupyörällä ajelijat.
Mitäs vikaa etupyörällä (endo) ajamisessa on? Sekin on hienon näköstä jos sen osaa. Tietenkin pitää varmistaa ettei perässä tuu ketää... Muuten endot on helpompia kun esim. keuliminen (imho).
Näin eilen ensimmäisen melkein osuman, kun ajeltiin etupyörällä.

Keulimisesta aiheutuneita onnettomuuksia en ole vielä nähnyt/kuullut yhtään???
Tällä tarkoitan sitä, että on ajettu kolari, eikä kaaduttu omatoimisesti.
 
Miksi org:ssa ei saa keskustella keulimisesta?

Kaikki eivät ole selkäsuorassa BMW:llä ajavia herrasmiehiä
tounge.gif
No, luepa tätä ketjua niin huomaat, että jo tässä vaiheessa se menee tällaiseksi juupas-eipäs-jeesus-saapas -väittelyksi.    
biggrin.gif


Kyllä täällä keulimisesta keskustella saa, mutta koska aihe on kuuma, jossakin vaiheessa jonkun hernetili täyttyy ja aletaan mennä **ttuilun ja henkilökohtaisuuksien puolelle, sitten poistetaan pahimpia herjoja ja sitten valitetaan modejen mielivallasta. Niin se menee melki joka kerta.  
cool.gif



Jokavuotisiin keulimisketjuihin olen itse laittanut suunnilleen samansisältöisen viestin: "voisiko joku 'bomberi' selittää selkeästi ja perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"

Yhtään kovinkaan asiapitoista vastausta tähän en ole vielä saanut. Miksiköhän?    
sad_orig.gif
Ehkä siksi, että ihan omassa mielikuvituksessasi olet kehittänyt oletuksen siitä, että Bomberit yhteisesti haluaisivat jollakin pienryhmällä olevan oikeus rikkoa liikennesääntöjä tai tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan
confused_orig.gif


Oliko tämä asiaton vastaus ?

Vertaa: Yksikään satanisti ei ole perustellut miksi jonkun ryhmän pitäisi saada kaataa hautakiviä. - Mikä tuossa taas on vikana: Oletetaan, että satanistit kaatavat hautakiviä. Oletetaan, että satanistit ovat kiinnostuneita asian laillisuudesta. Oletetaan, että yksittäinen satanisti on kiinnostunut puolustamaan humalaisten hippien hautakiven kaatoa..

Aijoo, ja ennen kuin suututan b-miehiä - en _todellakaan_ vertaa keulimista ja hautakivien kaatoa tekoina toisiinsa ;)
 
Pyörän käsittelystä sen verran että enemmän luottaisin johonkin "bomberiin" kuin johonkin 50 villitystä potevaan uusiomotoristiin...
Tähän kommentoin mitenkään muuten keskusteluun kantaa ottamatta...

Liikenteessä on muitakin tärkeitä juttuja kun pyörän käsittely. Liikenteessä on muitakin kun sinä tai minä  
wink.gif
No siis totta kai, mutta kanta ei muutu siltikään. Vanhemmalle sukupolvelle ei olla esim. opetettu ennakoivaa ajoa. Samalla heillä ei ole "moottoripyöräilijän pelisilmää" tuolla liikenteessä mitä nuoremmilla saattaa jo olla.

Nuoremmille on toitotettu jo autokoulusta lähtien että moottoripyöräilijä on näkymätön jotenka ajakaa sen mukaisesti. Vanhemmat ovat taas tottuneet ajamaan autolla ja kun he hyppäävät pyörän sarviin, he olettavat että he näkyvät liikenteen seassa yhtä hyvin kuin autollakin.
 
No siis totta kai, mutta kanta ei muutu siltikään.  Vanhemmalle sukupolvelle ei olla esim. opetettu ennakoivaa ajoa.  Samalla heillä ei ole "moottoripyöräilijän pelisilmää" tuolla liikenteessä mitä nuoremmilla saattaa jo olla.  

Nuoremmille on toitotettu jo autokoulusta lähtien että moottoripyöräilijä on näkymätön jotenka ajakaa sen mukaisesti.  Vanhemmat ovat taas tottuneet ajamaan autolla ja kun he hyppäävät pyörän sarviin, he olettavat että he näkyvät liikenteen seassa yhtä hyvin kuin autollakin.
Monelle vanhemmalle kuskille on vaan saattanut kertyä sitä kokemuksen tuomaa liikennesilmää ihan jo auton ratissa. Saatika sitten sitä malttia. Joillekin siis, en yleistä.
tounge.gif
 
Onhan noita esimerkkejä keulimisesta. Tuttu kaveri lävisti opiskelijatytön auton, kikkaillessaan tonnisella kyykkypyörällään. Onneksi ei tarvinnut sytyttää kynttilää siinä tapauksessa, mutta sairaalareissu_tuli_kummallekin.

Ennemmin itse ajan radalla huvikseni, kikkailen siellä sitten, jos kikkailen. Mielestäni bomber-aate kusee - näytetään kaahausvideota ja ei oikein tiedetä mitä koko idealla haetaan.

Ei keulimisesta tarvitse tehdä niin mustavalkoista, ei asia ole niin yksiselitteinen kuin pappa-bmw-kuski versus himopomperi. Lähes jokainen sporttipyörällä ajava joskus nauttii tehosta ja kikkailee hiukan pyörällään...

Minusta sitä kikkailua ei kannata tehdä liikenteessä. Rata-ajo on sitä paitsi paljon, paljon haastavampaa...
 
Ei ymmärrä mikä tarve aikuisilla on tulla viisastelemaan jos jotkut puhuvat keulimisesta? Luulisi aikuisten oppineen sen verran tapoja ettei huudella vieraisiin pöytiin, vaan annetaan muiden keskustella rauhassa, vai onko kyse siitä perinteisestä kateudesta että itse ei osata/pystytä sillä saatanan sohvalla keulimaan niin perkele ei muidenkaan sitten pidä niin tehdä.
 
 Vanhemmalle sukupolvelle ei olla esim. opetettu ennakoivaa ajoa.  Samalla heillä ei ole "moottoripyöräilijän pelisilmää" tuolla liikenteessä mitä nuoremmilla saattaa jo olla.  

Nuoremmille on toitotettu jo autokoulusta lähtien että moottoripyöräilijä on näkymätön jotenka ajakaa sen mukaisesti.  Vanhemmat ovat taas tottuneet ajamaan autolla ja kun he hyppäävät pyörän sarviin, he olettavat että he näkyvät liikenteen seassa yhtä hyvin kuin autollakin.
Täyttä roskaa ja kuvastaa vaan sitä asennetta "minä olen keskitasoa parempi kuski". Ja toi toinen on huonompi. Oikeasti liikenteessä on aika huonoja kuskeja, sekä nuoria että vanhoja. Kannattaa varoa kaikkia muita.

Kokemattomille sattuu lipsahduksia, olipa ne vanhoja tai nuoria.

Hölmöä kuvitella että käymällä autokoulun osaisi ajaa loistavasti. Silloin saa vasta luvan harjoitella.
 
sanoi:
Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta rikkoa liikennesääntöjä. Jokainen tekee sitä omalla vastuullaan ja jos kortti lähtee niin se on kyynel ja kärsitään kuukausi pari. Yleisesti ottaen "bomberit" taitavat harjoitella syrjäsemmillä alueilla missä ei ole muita vaaratekijöitä mutta joukkoon tietenkin mahtuu niitäkin jotka keulivat liikenteen seassa...

Harjoittelun lisäksi toteutuksetkin tulisi jättää sinne syrjäiselle ja suljetulle alueelle... Yleisessä liikenteessä pelleily on yhtä kuin vieraiden hengellä leikkiminen, mä en ainakaan halua niskaani coolia "stoppieta" harjoittelevaa pamperssia keskellä kaupunkia saati etupyörää takaraivoon. Keulimistapahtumat syrjäisillä teollisuusalueilla on ihan jees koska siellä ei ole lastenvaunuja, näkövammasia tai vanhuksia hönöilemässä kuten kaupungissa on... Ajotaidoista voi olla montaa mieltä, mopon hallinta on paljon muutakin kuin etujarrulla takapyörän nosto ja kaasulla keulan hyppyyttäminen. Noi oppii kuka tahansa päivässä jos on oikeanlainen pyörä?!
Ammattitempuntekijät on rakentaneet pyörät juurikin tätä temppuilua varten, niillä pyörillä keuliminen tehdään näytöksissä kävelyvauhdissa, ei sata lasissa kaupungissa. Se vaatiikin jo vähän tasapainoa eikä pelkästään reikää päässä ;)
 
sanoi:
Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta rikkoa liikennesääntöjä. Jokainen tekee sitä omalla vastuullaan ja jos kortti lähtee niin se on kyynel ja kärsitään kuukausi pari.  Yleisesti ottaen "bomberit" taitavat harjoitella syrjäsemmillä alueilla missä ei ole muita vaaratekijöitä mutta joukkoon tietenkin mahtuu niitäkin jotka keulivat liikenteen seassa...

Harjoittelun lisäksi toteutuksetkin tulisi jättää sinne syrjäiselle ja suljetulle alueelle... Yleisessä liikenteessä pelleily on yhtä kuin vieraiden hengellä leikkiminen, mä en ainakaan halua niskaani coolia "stoppieta" harjoittelevaa pamperssia keskellä kaupunkia saati etupyörää takaraivoon. Keulimistapahtumat syrjäisillä teollisuusalueilla on ihan jees koska siellä ei ole lastenvaunuja, näkövammasia tai vanhuksia hönöilemässä kuten kaupungissa on...  Ajotaidoista voi olla montaa mieltä, mopon hallinta on paljon muutakin kuin etujarrulla takapyörän nosto ja kaasulla keulan hyppyyttäminen. Noi oppii kuka tahansa päivässä jos on oikeanlainen pyörä?!
Ammattitempuntekijät on rakentaneet pyörät juurikin tätä temppuilua varten, niillä pyörillä keuliminen tehdään näytöksissä kävelyvauhdissa, ei sata lasissa kaupungissa. Se vaatiikin jo vähän tasapainoa eikä pelkästään reikää päässä ;)
No tuu vetää vaikka mun pyörällä 500m keula pystyssä kun se on niin helppoa?

Maksat toki pannut sitten itse...

Eiköhän tässä ole moneen kertaan sanottu, että tuskin kukaan sun niskaan tulee. Eiköhän kaikki täysjärkiset suorita noi keulimiset yms sellasissa paikoissa, missä niistä ei ole muille harmia.
 
Eiköhän kaikki täysjärkiset suorita noi keulimiset yms sellasissa paikoissa, missä niistä ei ole muille harmia.
Niinno... Ehkä täysjärkiset, mutta valitettavasti joukossa on niitäkin joilla ei paljoa järki päätä pakota.
Nehän valitettavasti antavat sen huonon kuvan suurelle yleisölle.
Kaikella on paikkansa, myös keulimisella.
 
sanoi:
Eiköhän kaikki täysjärkiset suorita noi keulimiset yms sellasissa paikoissa, missä niistä ei ole muille harmia.

aivan samaa mieltä, tässä varmaan suurin kritiikki kohdistuu kaupunkiliikenteessä pelleilyyn. Niskaan tulee just ne jotka ei osaa, siitähän ei ole epäilystäkään
wink.gif
Edelleen kaasun kanssa keuliminen on helppoa, sitähän se amatöörikeuliminene taitaa enemmän juuri olla? Pidemmät matkat on mukavempi ajaa keula maassa ;)
Ammattimiehillä on takaratas melkein fillarin kokoinen ja meno onkin enemmän akrobatiaa kuin kovaa vauhtia!
 
Back
Ylös