Minun tietääksen kustomilla tarkoitetaan modifioitua moottoripyörää, ei pelkästään sohvia tai koptereita. Näin ollen väitän olevani kustomisti..
Kaksi teesiä keulijalle:
1. Kun keulit, keuli niin, että kukaan sivullinen ei ole näkemässä.
2. Kun lippaat keuliessasi, älä marssi vakuutusyhtiöön, vaan maksa korjauskulut itse.
Näitä teesejä noudattamalla saat puolestani keulia niin paljon, kuin haluat.
1. Miksi ?
2. Miksi otan sitten vapaaehtoisia vakuutuksia ?
Tää on just tätä
Mikään ei varmaan nosta vakuutus maksuja kun ylenpalttinen korvausten hakeminen
Elikkäs vakuutus yhtiöiden pitäisi lopettaa korvaaminen:
a) Rata-ajossa sattuneissa vahingoissa (sinne pitäs mennä omalla vastuulla
B) keulimis ja stoppien pieleen menosta (v*ttuako leikit)
Minun mielipide. Ja kyllä toikin jo niitä maksuja laskisi koska vahvasti epäilen että suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa. en sano että en olisi itse mopoani kaatanut. Kaksi mopoa on mennyt lunastukseen mutta pointti on siinä että ne on molemmat kolhittu normi liikenteessä.
että silleen
Hmm, minulla ei muuten ole mennyt kertaakaan yksikään ajoneuvo lunastukseen - eikä yhdeltäkään tuntemaltani aktiiviselta pommittajalta, ainakaan niin että olisin siitä kuullut. Kaatoja näen "parhaimmillaan" lukuisia vuoden aikana. Kukaan ei ole koskaan loukkaantunut pahasti. Rata-ajossa on yksi kaveri muistaakseni kaatanut pyöränsä kerran. En tuntisi huonoa omaa tuntoa vaikka vakuutusyhtiö joskus joutuisi minulle jotain korvaamaan...
Eikö rata-ajosta ja pommituksesta ole hyötyä ajotaidon karttuessa ? Vaikka juuri väitit, että 20% (?!?) kuolemaan johtaneista moottoripyöräonnettomuuksista on tapahtunut keulimalla / leikkimällä. On suuri osa moottoripyöräonnettomuuksista silti suistumisia ja kohtaamisonnettomuuksia (vai sisältyykö keulimisturmat nimenomaan noihin - en tiedä?)
Mihin perustuu väitteesi "suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa" ? Tähän pitäisi jo liittää tilastotietoa... Muuten kuulostaa aikas uskomattomalta.
Eikö radalla, muuten "leikkien" opi taitoja, joista voi olla hyötyä ? Eikö ajoharjoittelun tuoma kokemus ja taito hallita pyörää myös poikkeavissa/ääriolosuhteissa mahdollista sen, että vältytään kalliiden henkilövahinkojen loukkaantumisten hoidosta...
Ymmärsinkö, että minun täytyy maksaa endurokuljettajan onnettomuus metsätiellä, matkamotoristin nukahtaminen wingin sarviin, custom-miehen singon lipsahdettua pinnojen väliin - mutta radalla harjoittelevaa tai parkkipaikalla keulivaa ei muut motoristit pidä "lajitoverina".
Eikö ole parempi kolhia suljetulla alueella, kuin yleisessä liikenteessä (kuten sinä) ?
Ei kai ennakoivan ajon koulutuksessa kaadettujakaan sitten pidä korvata ?