Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinkas pääsit muuten ilman tikettiä stradalle?Hauskaa oli, hyvä ettei laittanut rautoihin, nauratti se show. Lopulta homma maksoi mulle vain tuon postimerkin verran enemmän. Varmaan senkin olis voinu säästää, mitään ei kuulunut.
Mutta kuten on jo todettu, niin italialaiset on erittäin huonoja soveltamaan käytäntöön useimpia lakipykäliä...Oliskos muuten naurattanut jos olisit tiennyt, että heillä on oikeus takavarikoida mopotisi asian selvittämisen ajaksi? Muistaakseni max 3kk....![]()
Tais olla tuo mun mopo melkein samassa kohtaaVenetsiassa oli nippusiteellä pyörän kaasukahvaan kiinnitetty muovipussi, jossa sakkolapun näköinen paperi. Otin sen matkamuistona kotiin mukaan, mutta nyt se taitaa olla jo hävinnyt. En enää muista summaa, taisi olla jotain 40 ja 90 väliltä? Koskaan en maksanut, enkä ole asiasta sen enempää kuullut.
Pyörä oli varmasti parkkeerattu kauniisti. Valitsin oikein keltaisella erikseen merkityn alueen.
![]()
(linkki)
MikaL:nä minä jättäisin sakon huomiotta. Mutta kosken tunne kaikkia taustoja, toisiksi parhaana vaihtoehtona suosittelen maksamista seuraavan matkan yhteydessä.![]()
Minun pyörä oli tuon parkkialueen toisessa päässä, olisiko ollut sellaiset 40 metriä tuosta oikealle.
Jos kaksi mopoa tulee vierekkäin puomille, vain toinen saa lipun, kahta lippua ei saa mitenkään. Sitte kun takana on jono, ei voi edes peruuttaa jotta saisi toisen lipun. Torvet soi takana, puomi on auki, joten siitä sitten menoksi.Kuinkas pääsit muuten ilman tikettiä stradalle?Hauskaa oli, hyvä ettei laittanut rautoihin, nauratti se show. Lopulta homma maksoi mulle vain tuon postimerkin verran enemmän. Varmaan senkin olis voinu säästää, mitään ei kuulunut.
Oliskos muuten naurattanut jos olisit tiennyt, että heillä on oikeus takavarikoida mopotisi asian selvittämisen ajaksi? Muistaakseni max 3kk....![]()
Joo, aattelin ottaa tuon kuvan mukaan josko he selittäisivät mitä siinä ei saanut tehdä. Kaippa siinä jotain noissa pylväissä sitten pienellä mahtaa lukeaJos joskus onnistut tuon "sakon" maksamaan, kerro ihmeessä meillekin miten paikkallisen poliisi siihen suhtautui![]()
Alkuasukkailla on useasti Telepass-lukulaitteet autoissaan.Niin näytti tekevän osa paikallisistakin, mutta heillä oli varmaan tiedossa sopiva poistumisreittikin moottoritieltä,
Jeps tää pitää muistaa...peräkkäin porteille. Ja aina ei auta sekään...Kait ne ei aina tajua mopotia....Jos kaksi mopoa tulee vierekkäin puomille, vain toinen saa lipun, kahta lippua ei saa mitenkään. Sitte kun takana on jono, ei voi edes peruuttaa jotta saisi toisen lipun. Torvet soi takana, puomi on auki, joten siitä sitten menoksi.
Saitkos maksettua suomesta?Hieno maa.Ite kans taistelin, että sain jälkikäteen maksettua yhen rästiin jääneen tietullin.![]()
![]()
Joo just näin se on.No nyt on saatu vastauksia joka paikasta ja "mikäli liittenä olevassa lapussa ei ole IBAN-koodia tai SWIFT-koodia
ei ole mahdollista maksaa ko. sakkoa."
Eli se siitä, ei voi maksaa
![]()
Sain. Pakko oli koittaa, kun oli vuokra-autolla ajeltu, ja takuusumma saamatta autosta takas.Saitkos maksettua suomesta?Hieno maa.Ite kans taistelin, että sain jälkikäteen maksettua yhen rästiin jääneen tietullin.![]()
![]()
Sisso!Sain. Pakko oli koittaa, kun oli vuokra-autolla ajeltu, ja takuusumma saamatta autosta takas.Saitkos maksettua suomesta?Hieno maa.Ite kans taistelin, että sain jälkikäteen maksettua yhen rästiin jääneen tietullin.![]()
![]()
![]()
Piti tosiaan useamman kerran yrittää.
Niillä oli nettisivut, ja mun "kuitissa" oli vain jotain koodeja. Sitten mun piti vetovalikosta löytää oikea tietullipiste (joka mun kuitissa pelkkänä koodina). Ne oli siellä sivuilla ilmoitettu ihan paikannimillä. Piti koittaa arpoa, mitkä kaikki oltiin ohitettu, ja mistä oltais sitten se kuitti saatu.. Niin monta yritystä, että joku nimi osui kuitin koodiin.
Ja kaikki toki italiaks.![]()
Lopulta sain selvitettyä niitä koodeja ja tietullin 2,60€ maksuun.(Luotolla piti muistaakseni maksaa)![]()