• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth S1 Pro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikatossa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkohan tuossa s1prossa jotain säätöjä kun tuntuu, että suhisee pirusti vasemmalta puolelta...? tuntuu hiljenevän kun käden vie ilman poistoaukolle.

Purettuna kypärän kuori näyttää todella ohuelta ja epäilyttää sen kestävyys, tai ehkä kaikki kypärät on samanlaisia munankuoria, ei ole vaan tullut niitä purettua ja silmämunatarkasteltua niin tarkasti.

Ja halkeshan toi AGV:n Titechkin viime viikolla ratalipassa, vaikka Rossi kuulemma ajelee samanlaisella ja ehkä jopa vähän kovempaa.
Itse olin Arain kypäräkoulutuksessa keväällä ja siellä näytettiin tuollaisella Schubertilla (olisiko ollut S1 tai R1), kuinka siitä repesi leukasuoja irti pelkästään käsillä sivuilta puristamalla. Araihin ei moinen temppu tepsinyt. Ei edes vaikka kaveri seisoi pelkän kypärän kuoren päällä.
Arain kypäräkoulutuksessa jossa rikotaan schuberthin kypärä ja annetaan kuva että se on heikkoa tekoa :----D tää oli päivän paras

Purettuna kypärän kuori näyttää todella ohuelta ja epäilyttää sen kestävyys, tai ehkä kaikki kypärät on samanlaisia munankuoria, ei ole vaan tullut niitä purettua ja silmämunatarkasteltua niin tarkasti.

Ja halkeshan toi AGV:n Titechkin viime viikolla ratalipassa, vaikka Rossi kuulemma ajelee samanlaisella ja ehkä jopa vähän kovempaa.
Itse olin Arain kypäräkoulutuksessa keväällä ja siellä näytettiin tuollaisella Schubertilla (olisiko ollut S1 tai R1), kuinka siitä repesi leukasuoja irti pelkästään käsillä sivuilta puristamalla. Araihin ei moinen temppu tepsinyt. Ei edes vaikka kaveri seisoi pelkän kypärän kuoren päällä.
Arain kypäräkoulutuksessa jossa rikotaan schuberthin kypärä ja annetaan kuva että se on heikkoa tekoa :----D tää oli päivän paras
Niinpä siellä tehtiin. Ei väitetty että olisi huonoa tekoa, eikä kerrottu kypärän olevan Schuberth. Oli oikein logo teipattu piiloon, mutta tyhmempikin kyllä näki kypärän merkin teipin läpi, jos ei sitä jo mallista ja värityksestä muuten tunnistanut...

Ei vaadi raketti-insinöörin tutkintoa tajutakseen, että avonainen rakenne on heikompi, kuin umpinainen.
Tässä tuota kypärien jäykkyyttä voi verrata yhdeltä kantilta avoinaiseen C-palkkin ja pyöreän tai ovaalin putken profiilien jäykkyyteen.

Ei vaadi raketti-insinöörin tutkintoa tajutakseen, että avonainen rakenne on heikompi, kuin umpinainen.
Tässä tuota kypärien jäykkyyttä voi verrata yhdeltä kantilta avoinaiseen C-palkkin ja pyöreän tai ovaalin putken profiilien jäykkyyteen.
Juu, mutta S1 ja R1 on ei-avattavaa mallia. Oletin että leukasuojalla tarkoitettiin kypärän osaa mitä avokypärissä ei ole

Heheh, Araihan on muutenkin JUST SE kypärämerkki, jolla on varaa pullistella, NOT!

SHARP-testin tuloksia

Mielenkiinnolla odottelen tuon S1:n tuloksen ilmestymistä tuonne, kuten myöskin avattavien noin yleisesti ottaen.

OT: Itse olin muistaakseni biilteeman koulutuksessa, jossa arain pottaa (corsair tai mikä se nyt oli) heitettiin kuolleella ampiaisella, joka sitten halkesi kahtia
tounge.gif

Sit mä heräsin, mutta oli ihan todentuntuinen, sääliks kävi ampparia.

Juu, mutta S1 ja R1 on ei-avattavaa mallia. Oletin että leukasuojalla tarkoitettiin kypärän osaa mitä avokypärissä ei ole
Muistelin vain, kun tuosta demosta rupattelin keväällä Midaan kanssa, että kyseessä olisi ollut avattava. Taisin muistaa väärin.
Jos joku antaa minun testata tuota puristusta omalla Suupertillaan, voin tehdä verrokki puristuksen omalla AGV:lläni (ei tosin Titech tahi muukaan hifipotta). Sittenhän loppuisi arvailu ja ihmettely.

Suupertin kypärät kiinnostaa kuin metri koiranpaskaa.

Muistelin vain, kun tuosta demosta rupattelin keväällä Midaan kanssa, että kyseessä olisi ollut avattava. Taisin muistaa väärin.
Jos joku antaa minun testata tuota puristusta omalla Suupertillaan, voin tehdä verrokki puristuksen omalla AGV:lläni (ei tosin Titech tahi muukaan hifipotta). Sittenhän loppuisi arvailu ja ihmettely.

Suupertin kypärät kiinnostaa kuin metri koiranpaskaa.
Malli oli ei avattava.

Lyhyen kokemuksen perusteella aivan hyvä kypärä. Ainoastaan tuo visiiri häiritsee. Autojen ajovaloista syntyy outoja heijastuksia visiiriin itse valon molemmin puolin kahteen kohtaan. Likainen visiirin ei pitäisi olla, kun sen olen moneen kertaan pyyhkinyt puhtaaksi. Kyseessä siis pinlock visiiri ja itse pinlockia en ole vielä avannut. Muutenkin visiirin sisäpinta tuntuu joskus heijastelevan häiritsevästi.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ihan käypänen , jos tykkää veden luiruttelusta niskaan kaulurille ja siitä sitten takin alle selkään.... muuten ihan tavallinen kypärä : sais siihen rahaan olla vähän muutakin kun tavallinen !
mad.gif

Onko jollain kokemusta siitä pinlock-visiiristä pidemmässä käytössä ja kunnon sateella? Pitäis tehä jotain tuolle vanhan s1:n visiirille joka tuntuu huurtuvan jo pelkästä sateen mainitsemisestakin. Nyt tuota pinlock-visiiriä saisi jo kohtuuhintaankin ainakin louisilta.

Kokemuksia on, pinloc on todella hyvä ja pitää maiseman kirkkaana - kunnes rupesi yhden sadepäivän jälkeen hilseilemään pois. En ainakaan tunnusta tehneeni visiirille mitään sellaista väkivaltaa, mikä olisi johtanut moiseen. Saman tempun teki tuttavanikin Schubert, hänella avattava, minulla S1.

Kokemuksia on,  pinloc on todella hyvä ja pitää maiseman kirkkaana - kunnes rupesi yhden sadepäivän jälkeen hilseilemään pois.  En ainakaan tunnusta tehneeni visiirille mitään sellaista väkivaltaa, mikä olisi johtanut moiseen.  Saman tempun teki tuttavanikin Schubert, hänella avattava, minulla S1.
Eikös nämä uudet ns. pinlockit kuten Shchuber pros:ssa ole parin nastan väliin laitettava erillinen muovinen "lisävisiiri", joka ei käsittääksen voi murentua. Vanhassa mallissa taisi olla pintaan laminoitu joku kalvo tai kemiallinen pinnoite. Tuon pinlockin "lisävisiirin" saa myös S1:een, taisi olla lisähinta noin 50€ ORG kaupassa uuteen S1:een.

...Autojen ajovaloista syntyy outoja heijastuksia visiiriin itse valon molemmin puolin kahteen kohtaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Pinlockin ominaisuus johon tottuu, visiirin huurtumiseen taas ei.
Joo eipä tuo enää häiritse pahemmin kun on vähän aikaa ajellut. Kirkkaalla säällä tuota ei edes huomaa, mutta hämärässä heijastelee enemmän.

Muuten kypärä on oikein miellyttävä kokemus. Viikonloppuna tehtiin reissu Torniosta Kilpisjärvelle ja Tromssaan yhteensä reilu 1300 km. Lämpöä oli alimmillaan vain +1 eikä huurtumisesta ollut tietoakaaan vaikka vettäkin välissä tuli aika reippaasti. Kylmäkään ei päätä vaivannut, vaikka alla oli vain ohut silkkihuppu. Aika vakaan tuntuinen vielä 200 km/h vauhdissa. Aurinkovisiiri on todella hyvä keksintö vaihtelevassa kelissä.

tätä on varmaan kyselty jo vaikka missä topiikissa mut miten pestään oikeaoppisesti pinlock visiiri? itse upotin haaleeseen veteen ja annoin lillua hetkisen, sit pyyhin pehmeällä luutulla... jäi ihan harmaaksi...
bawling.gif

Suupertin visiiriä ei saa upottaa veteen.
Hoito-ohjeet manuaalissa. Klik

Viime syksynä (marraskuu) ajelin -8 pakkasessa 50km/sivu töihin ja ei huurtunut.

Mulla lähti S1:stä tuo Pinlock kalvo irtoilemaan (tai pinlock ainakin oletan sen olevan) ja nyt se pitäisi saada kokonaan pois häiritsemästä mutta millä??
withstupid.gif

Back