Scottoiler ketjurasvain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaska_73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaska_73

MotOrg ry
Scottoilerin olen ajatellut värkkäillä pyörään kiinni, mutta mietin että kannattaako ostaa samalla se dual injektori vai pärjääkö pelkästään sillä mikä tulee valmiina paketin mukana? Joku jolla on kokemusta vois kertoa onko dual injektori huomattavasti parempi ketjujen kestävyyden kannalta.

Scottoilerin olen ajatellut värkkäillä pyörään kiinni, mutta mietin että kannattaako ostaa samalla se dual injektori vai pärjääkö pelkästään sillä mikä tulee valmiina paketin mukana? Joku jolla on kokemusta vois kertoa onko dual injektori huomattavasti parempi ketjujen kestävyyden kannalta.
Mulla oli eka se mikä tulee paketin mukana ja huomasin et toinen puoli ketjuista on kuivana ja hommasin tupla nokat ja ens kesänä testataan.Hyvin tuntui öljy leviävän ketjuille kun tallissa "ajelin"

Niin ja tupla nokilla saa pitää kuulemma öljyn syöttöä pienemmällä.

Mulla oli onkelmia tuon dual-injektorin kanssa, toinen puoli ketjuista oli koko ajan kuivana. Eli eipä toiminut mulla, joten tein itse oman version, joka sitten toimii.

Lukee siinä alla. "Uutuus tulee myyntiin heinäkuussa 2009"
Kuin myös "Virransäästötilassa järjestelmän virrankulutus on noin 200 mA, eli noin 1/10 osa esim. varashälyttimen virran kulutuksesta..."  
biggrin.gif

Enpä tosiaan haluasi ostaa scot merkkistä hälytintä jos se imee kaksi ampeeria.
Samaa luokkaa ottaa monet kahvalämppärit ja jokainen tajuaa että ei voi jättää yön yli päälle.

Muutamaa mopohälytintä olen mittaillut ja kaikki sensorit päällä kiinalaisetkin jäävät noin 50mA kulutukseen.

On näyttöä ja G-anturia mutta toiminnassa ja käytettävyydessä ei pääse silti lähellekkään Pro-Oileria.
033102bebe_1_prv.gif

Kolmas pro on päydällä odottamassa uutta pyörää.

Ja asiaan.
Kaksipuoleinen nokka ehdottomasti laitteesta riippumatta.

On näyttöä ja G-anturia mutta toiminnassa ja käytettävyydessä ei pääse silti lähellekkään Pro-Oileria.
033102bebe_1_prv.gif

Tuolla näyttäisi olevan jo myynnissä?

http://www.intobikes.co.uk/product....sd=DESC

033102bebe_1_prv.gif

Tuolla näyttäisi olevan jo myynnissä?

http://www.intobikes.co.uk/product....sd=DESC
Tää menee nyt asian sivusta,mutta kiitos hyvästä linkistä.

Kuin myös "Virransäästötilassa järjestelmän virrankulutus on noin 200 mA, eli noin 1/10 osa esim. varashälyttimen virran kulutuksesta..."  
biggrin.gif

Enpä tosiaan haluasi ostaa scot merkkistä hälytintä jos se imee kaksi ampeeria.
Samaa luokkaa ottaa monet kahvalämppärit ja jokainen tajuaa että ei voi jättää yön yli päälle.

Muutamaa mopohälytintä olen mittaillut ja kaikki sensorit päällä kiinalaisetkin jäävät noin 50mA kulutukseen.

033102bebe_1_prv.gif

Ja asiaan.
Kaksipuoleinen nokka ehdottomasti laitteesta riippumatta.
Mistä olet tuon Pro-oilerin hommannut?

Mistä olet tuon Pro-oilerin hommannut?
Pro-Oiler -sivut

Suosittelen, sekä toimituksen että itse laitteen osalta.
Oletko asentanut nuo annostelijan putket kuten Pro-oilerin nettisivuilta löytyvässä R1 asennukuvassa on? Jos et niin voisitko laittaa kuvaa näytille kuinka sen olet asentanut.

Ilmeisesti myös erilistä nopeusanturia ei tarvita vaan tiedon saa pyörän omasta anturista, jos nyt mitään ymmärsin tuolta nettisivuilta.  
nixweiss.gif

Ilmeisesti myös erilistä nopeusanturia ei tarvita vaan tiedon saa pyörän omasta anturista, jos nyt mitään ymmärsin tuolta nettisivuilta.  
nixweiss.gif
Juurikin näin. Värkille vaan kerrotaan asennuksen yhteydessä montako pulssia tulee yhdellä renkaan pyörähdyksellä (vaihtelee eri merkkien/mallien kesken).

Äskettäin tällaisen pyörääni asensin, ja varsin fiksulta vaikuttaa. Käyttökokemuksia ei luonnollisesti vielä ole, mutta en epäile yhtään etteikö toimisi luvatulla tavalla.

Oletko asentanut nuo annostelijan putket kuten Pro-oilerin nettisivuilta löytyvässä R1 asennukuvassa on? Jos et niin voisitko laittaa kuvaa näytille kuinka sen olet asentanut.

nixweiss.gif
Mä voin ottaa sulle kuvan kun menen lauantaina verstaalle. En muista sitä ohjetta, mutta mä tein takahaarukkaan alikoon poralla reiän ja vedin annostelijasysteemin teräspultilla kiinni. Se teki samalla jengat itselleen ja kiinnittyi todella tiukasti. Se onkin tarpeen, sillä renkaanvaihdon yhteydessä sitä systeemiä joutuu vääntelemään pois takarattaan tieltä ja se on silloin syytä olla kunnolla kiinni haarukassa, muiden nivelien pultit taas sen verran löysällä että nivelet taipuvat ilman työkaluja.

Nopeustieto ryöstetään tosiaan nopeusanturin piuhasta, kuten tuossa edellä kerrottiinkin. Simppeli homma kaikenkaikkiaan, sulle se voi olla pitkästyttävän yksinkertainen
smile_org.gif

Elikkäs Pro-oileri lähtee tilaukseen tänä iltana kun saa viikonloppu siivot tehty. Yäk, vaimo pakottaa, no menee se kun ottaa "siivousjuomaa" samalla. Ei pölyynny kurkkukaan.  
tounge.gif

No toivottavasti sitten ensiviikonloppuna pääsee autotalliin karkuun.

Tulee loppupeleissä aika paljon kalliimmaksi tuommonen Scottoilerin E system, kun laskee postikulut ja dual injekorin hintaan mukaan, aiakin jos sen tuolta ketjun alkupäässä olevasta linkistä englannin maalta tilaa, pelkät postikulut melkein 30£. Enkä kyllä itse kaipaa mitään ylimääräistä sälää tuon ketjuvoitelun lisäksi, mutta jokaisellahan on omat mieltymykset ja niitä kunnioitetaan.

Niin tässähän kävi nyt niin että Scottoilerilla aloitettiin, mutta ketjun aikana se nyt muuttu Pro-oileriksi.

Järkyttäviä hintoja  
crazy.gif

Itse ajattelin värkätä jossain vaiheessa manuaalisen ketjuvoitelijan jota voi käyttää myös ajon aikana. Kustannukset ehkä max 30€ jos sitäkään (riippuen venttiilin hinnasta), koska siihen ei tarvii pääasiassa muuta kuin jonkin verran letkua, muovisäiliö öljyä varten sekä manuaalinen jousen avulla sulkeutuva venttiili.

Järkyttäviä hintoja  
crazy.gif

Itse ajattelin värkätä jossain vaiheessa manuaalisen ketjuvoitelijan jota voi käyttää myös ajon aikana. Kustannukset ehkä max 30e jos sitäkään (riippuen venttiilin hinnasta), koska siihen ei tarvii pääasiassa muuta kuin jonkin verran letkua, muovisäiliö öljyä varten sekä manuaalinen jousen avulla sulkeutuva venttiili.
!!!!! http://www.chainoiler.co.uk/ !!!!

Special Offer
BUY NOW
For only £17.99
P+P INCLUDED
World-Wide.

Ps. Parin vuoden kokemuksella; jos nyt pitäisi valita 17.99 puntaa vs 200 euroo, niin ehdottomasti 200e proileri. Se vaan on niin vitun paras.

Eikös tää ketjuvoitelija juuri kuulu luokkaan

- OIKEA harrastaja maksaa
- MUKAVAA puuhaa asentaa lisälaitteita mopoon
- VIELÄ HIENOMPAA tunte paremmuutta asentamalla sähkö-, elektroniikka, digitaali, neuroverkko-ohjattu ketjunrasvain
- äääh..... se tosimotoristi olisi jo tätä kirjoittaessa rasvannut ne vitun ketjut kymmenen kertaa....

Eli jokainen harrastaa omaksi ilokseen. Kaikkein halvimmalla sen tässä tapauksessa (ja ihan yhtä hyvin) taatusti tekee voitelemalla itse. Kaikki vemputtimet siihen päälle heijastavat vain omistajansa mukavuuden, tekemisen/asentamisen puutetta, harrastuksen, pätemisen ja hienostelun halua....

Nimimerkillä: ScottOiler hankittiin kaksi tuntia ketjuvetoisen hankinnan jälkeen.... Ja tietty se DualInjektori heti perässä...

Elikkäs Pro-oileri lähtee tilaukseen tänä iltana kun saa viikonloppu siivot tehty.
Niin tässähän kävi nyt niin että Scottoilerilla aloitettiin, mutta ketjun aikana se nyt muuttu Pro-oileriksi.
Erinomainen valinta.  
wink.gif
+1

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee...  
033102bebe_1_prv.gif

Etsippäs haulla noita vanhoja Pro-Oiler ketjuja ja poksauta ylös.
Noihin allekirjoittanutkin on vuodattanut faktaa niin ettei enää jaksa toistella itseään...

Pablolta olen suoraan nuo ottanut ja kiitos hänelle.  
bowdown.gif

Autan mielelläni tekniikassa jos tulee tarvetta. Melkoisen tuttu laite kun on kolmeen pyörään asentanut.

Nuo asennuskuvat nokista on tosi vanhoja. Nykyään nokat ovat jo ihan erimaata.
Pablolta voi tiedustella jos sattuisi olemaan kuvaa uudesta "nozzle":sta ja jopa rykkösen haarukassa.
info@pro-oiler.com

EDIT: Löysin kuvan yhdestä.

Eiköhän tämä ollut tässä.
033102beer_1_prv.gif

Back