• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Scottoiler ketjurasvain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaska_73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei jaksa ymmärtää miksi ketjujen rasvaaminen on niin iso ongelma.
Kun vähintään joka toisella tankillisella (tai sikasateen jälkeen) Viittii spreiata (mä vedän vahalla...) niin 10R:n ketjut kestää 30th km.
Ja takavannetta on helppo (tai helpohko...) pitää puhtaana.

Pitääkö niitten ihan oikeesti kestää vielä enemmän???

Joo, edit, lisään vielä, tykkään ja ajan aina puhtaalla...

Tuskinpa tuo rasvaaminen on ongelma. Tuntuu vaan että toiset tekee toisten lisävarusteiden hankinnasta aina niitä ongelmia. Sehän on jokaisen oma asia kuinka tykkää missäkin asiassa toimia ja mihin rahansa laittaa, mutta jos naapurilta pitää käydä lainaamassa rahaa harrastuksiinsa niin sitten on kyllä jokaisen syytä kyseenalaistaa hankintansa.  
tounge.gif

Ei jaksa ymmärtää miksi ketjujen rasvaaminen on niin iso ongelma.
Kun vähintään joka toisella tankillisella (tai sikasateen jälkeen) Viittii spreiata (mä vedän vahalla...) niin 10R:n ketjut kestää 30th km.

Joo, edit, lisään vielä, tykkään ja ajan aina puhtaalla...
Ei jaksa ymmärtää miksi pro-oilerin hankkiminen on niin iso ongelma.
Kun vähintään joka toisena kesänä (tai sikasateisen kesän jälkeen) Viittii täyttää öljysäiliön (mä vedän paljaalla...) niin 6R:n ketjut kestää X0th km.

Joo, edit, lisään vielä, tykkään ja ajan aina paljaalla...

Eikä jaksa ymmärtää miksi pitää ostaa Pro-Oiler, kun kun Scott-oiler ajaa ihan saman asian. Halvemmalla ja teknisesti pirun paljon yksinkertaisempana.

Miksi ostaa scott oiler kun tippakannu ajaa saman asian paljon yksinkertaisemmin ja halvemmalla.

Vai eikö se ajakkaan?

Ei mee mun jakeluun tää ymmärtämättömyys oikeen puolin tai toisin. Mitä helkutin väliä sillä on mihin kukin rahansa laittaa tai on laittamatta. Mielestäni jokainen tekee itse päätöksensä jollei ole jollain lailla aivopesty.

Kerronpa legendan joka elää täällä S-joen seudulla. Erään rahaa omaavan ravimiehen autokauppoja ihmeteltiin, että miten joku voi laittaa noin paljon autoon rahaa, johon Ferrari F360:nen omistaja sanoi että ei hän sitä ihmettele, mutta sitä hän ihmettelee jos joku laittaa kaikki rahansa autoon.
033102bebe_1_prv.gif

Joo ja ei sitten ole tarkoitus saada kellekkään sitä mieltä että jätkä pröystäilee, ei kuulu tapoihin. Pistää vaan vihaksi kun joka ketju jossakin vaiheessa vedetään vituiksi kun siinä ruvetaan jauhamaan aivan turhaa paskaa.

Kerronpa legendan joka elää täällä S-joen seudulla. Erään rahaa omaavan ravimiehen autokauppoja ihmeteltiin, että miten joku voi laittaa noin paljon autoon rahaa, johon Ferrari F360:nen omistaja sanoi että ei hän sitä ihmettele, mutta sitä hän ihmettelee jos joku laittaa kaikki rahansa autoon.  
033102bebe_1_prv.gif
Kun tähän jauhantaan päästiin, niin tuokin tarina torninhuhu.
Eikö se olekkaan alunperin keskisuomen juttu jossa Ponssen omistaja jutteli noin? Ravimiehiäkin on.

Ei mee mun jakeluun tää ymmärtämättömyys oikeen puolin tai toisin. Mitä helkutin väliä sillä on mihin kukin rahansa laittaa tai on laittamatta. Mielestäni jokainen tekee itse päätöksensä jollei ole jollain lailla aivopesty.

Joo ja ei sitten ole tarkoitus saada kellekkään sitä mieltä että jätkä pröystäilee, ei kuulu tapoihin. Pistää vaan vihaksi kun joka ketju jossakin vaiheessa vedetään vituiksi kun siinä ruvetaan jauhamaan aivan turhaa paskaa.
No mut onneks ennen sitä sä sait oikeen infon ja teit oikeen valinnan.  
wink.gif

Aikanaan kun Scottoilerista mainitsin silloisessa Pro-oiler-ketjussa, niin minua taisi joku tässäkin ketjussa vaikuttava Pro-oiler-keskustelija syyttää ketjun ryöstämisestä.

IHAN VAIN JA AINOASTAAN tuosta syystä... Henkilökohtaisesti minulle on tasan samantekevää millä kukin voitelee saati jättää voitelematta ketjunsa. Pro-Oilerin tai Scottoilerin oletetulla tai todellisella erolla nakkaan kakkaa...

Hyvä hyvä. Toivotaan nyt että tuo valkoinen, niin tai aika monessa paikassa jo ei niin valkoinen töhnä sulaa tuolta pihalta mahdollisimman nopsaan, niin pässtään kaikki ajamaan ja rasvaamaan ketjuja. Unohtuu nämä jonnin joutavat vänkäämisetkin ainakin hetkeksi.
biggrin.gif

Hyvä hyvä. Toivotaan nyt että tuo valkoinen, niin tai aika monessa paikassa jo ei niin valkoinen töhnä sulaa tuolta pihalta mahdollisimman nopsaan, niin pässtään kaikki ajamaan ja rasvaamaan ketjuja. Unohtuu nämä jonnin joutavat vänkäämisetkin ainakin hetkeksi.
biggrin.gif
...just... johonkin marraskuun korville saakka... sit se taas alkaa... ja luultavasti siitä mihin nyt jäätiin
biggrin.gif

-hh-

Diipa...

Daapa...
Aikoinaan kun jostain mainitsin silloisessa Joku-ketjussa, niin minua taisi joku tässäkin ketjussa vaikuttava Joku-keskustelija syyttää ketjun ryöstämisestä.

IHAN VAIN JA AINOASTAAN tuosta syystä... Henkilökohtaisesti minulle on tasan samantekevää millä joku tekee jotain saati jättää tekemätä. Jonkun ja jonkun muun oletetulla tai todellisella erolla nakkaan kakkaa...

Ps. on muuten ikävä ajella jos joku ryöstää ketjut.  
crazy.gif

Tuli sitten tänään iltasella pro-oilerin asennus aloitettua. Vedin sen ohjainpaneelin mittariston viereen ja johdon taakse. No nyt sitten rupesin arpomaan nopeusanturin johtoa joka antaa tietoa pro-oilerille. Kait se on tuossa kuvassa oleva valkokeltainen.
nixweiss.gif
Auttakaapa nyt joku viisaampi. Liitin on tommonen.

Rupesin tuota epäilemään kun Haynesin manuaalissa tuosta sinisestä piuhasta puuttuu nuo harmaat täplät.

Kun tuo Haynesin kuva olisi isompi niin näkisi mihin se menee.
Joka tapauksessa anturiin tulee aina plus ja miinus. Kolmas menee mittaristoon tai Eculle ja se on se pulssi.

Muista tehdä prikulleen ohjeen mukaan se korjauskertoimen asetus ja lopuksi häiriötesti.

Scottoilerin dual injectorin sisäpuolen suuttimesta tulee vähemmän öljyä kuin toisesta. Koetin väännellä huonommin voitelevaa suutinta enemmän alas päin kuin ulompaa, mutta ei ollut vaikutusta. Dual injektori on vaakatasossa ja suuttimet ovat samalla etäisyydellä rissassa eli melkein siinä kiinni.
Millä saisi annostelemaan saman verran ölppöä kummallekin puolelle?
EDIT: nyt se toimii, oli ilmakupla scottoilerin säiliössä, ei tullut kunnolla öljyä...

Niin paljon on tullut länkytettyä ScotOilerin ja Pro-Oilerin oletetusta paremmuudesta, niin oli ihan pakko puhtaasta omasta mielenkiinnosta ottaa ja tilata Pro-Oiler uuteen mopoon.

Nyt kun tuo on asennettu ja pari sataa kilometriä on takana niin hieman epätieteellistä vertailua ja kokemuksia Pro-Oiler vs. ScotOiler

Kommunikaatio ja kysymykset:

- Pablo vastaa kyllä nopeasti ja asiallisesti kaikkiin kysymyksiin. Palvelualttiudesta kiitettävä!

Hankinta:

- Ainoa turvallinen tapa hankkia Pro-Oiler luottokortilla on faksata luottokortin tiedot. Nuo PayPal'lit on teinien hommaa... (
wink.gif
) (vitsi, mutta kun en ole tullut hankkineeksi/avanneeksi)

Toimitusaika:

- Hetken jo ajattelin, jotta vetääkö veijari välistä. KAKSI VIIKKOA TILAUKSESTA ennenkuin TNT soitteli, "jotta nyt ollaan oven takana". (Tietysti olin töissä, joten treffit sovittiin seuraavaksi illaksi). Eihän tuo oikea ongelma ole, mutta on kyllä pisin toimitusaika nettitilaukselle ikinä kohdallani!

- Veloitus oli tietty se oikea 205€

Pakkauksen, tarvikkeiden ja ohjeiden laatu:

- Ensiluokkainen!
062802jumpie_prv.gif

- Ohjeet ovat todella hyvät. laitteen toimintalogiikka, ohjelmointi, asennus ymv on kuvattu OIKEIN HYVIN! Melkeinpä liiankin hyvin. Pumaskaa lukiessa kuluu ilta joutuisasti.

Asennus:

- Ei kummempi kuin ScotOilerin
- Jos Scotoilerin hyväksi jotain lukee, niin asennussarjan mukana toimitettava, swingiin liimattava "kouru", jolla reititetään öljyputki rattaalle on HYVÄ.
-- Pro-Oilerissa muoviletkun reitittämiseen joutuu paneutumaan huomattavasti pitempään / miettimään omia kikkoja öljynsyöttöputken pitämiseen erossa pakoputkesta, ketjuista, takapyörästä ja muuten turvallisesti sijoittuvana.
-- Scotoilerin öljysuutin puolestaan on kyllä laadullisesti Pro-Oilerin alapuolella!
-- Pro-oilerissa ei tarvitse miettiä öljyputken reitittämistä yhtä paljon kuin ScotOilerissa, koska tietää pumpun syöttävän öljyä painovoiman sijasta

Toiminta:

- Joo - molemmat öljyävät ketjut.
- Ensikokemusten perusteella Pro roiskii jopa oletusasetuksilla enemmän kuin Scot'ti. Johtuu tietty siitä, että Scotin öljy on "räkää", joka tarttuu kaikkeen. Pron suositus taas on käyttää mahdollisimman ohutta, jolla "fling off" on myös suurinta. Tuohan on kerrottu jo ohjeissakin.
- Teknofriikkiä toki viehättää ajatus, että "Tietokoneohjattu järjestelmä™"
biggrin.gif
valvoo ketjujen öljyämistä.
- Skeptikko sanoisi, että Pro-Oiler pyöräkohtaisine voitelutaulukkoineen, korjauskertoimineen ja korjauskertoimen korjauskertoimineen on LIIAN MONIMUTKAINEN
- ScotOiler on kuin junan vessa. Se vaan toimii....

No nyt kun mulla on Pro-Oiler olen tietysti sitä mieltä että Hieno peli! Silti - Scot'ti ajaa ihan saman asian. Dual-Injector-paketin hinta kuitenkin nostaa Scotin hinnan jo melkein Pron tasolle, jolloin valinta kyllä kallistuu Pron puolelle.

YHä edelleen - ei noissa tavan mopoilijalle eroa. Teknofriikki toki viehättyy Pro-Oilerista....

pieni nörtti heräsi kun nyt tuota scottoiler e-systeemiä saisi uk:sta 179.95puntaan + pkulut, siisti peli kivoja fiitsereitä sisältäen, kuten lämpömittari, öljyn määrä sekä(!) kiihtyvyvyysmittari (mihinkäköhän tuotakin tarvitsee)

hintakin näyttää olevan pro-oilerin kanssa kilpailukykyinen

täällä siis

Back