• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Scottoiler ketjurasvain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaska_73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä lienee tuon paketin mukana tulevan ölkin viskositeetti olla. Vaikuttaa litkulta. Onko ketään laittanut mitään paksumpaa esim peräöljyä 80W-90. Tuleeko vielä läpi.

En ole ihan varma mutta skotista, mutta pro toimii tuollakin.
Viskositeetin tai lämpötilan vaihtelut ei muuta annostelua.

Tutkailin injektoria eilen ja sovitin ratasta sen väliin niin sehän on niin "tiukka" että ratas on siinä aivan kiinni. Injektori ei ole metallia vaan se on jotakin taipuisaa juttua, mutta taivuttamaan en sitä ruvennut, ettei vaan napsahda poikki. Ei kait siitä mitään haittaakaan ole vaikka se hieman aluksi laahaa sihen rattaan kylkeen. Ainakin menee ölyj sinne minne on tarkoitus.

On sellainen kuin pitääkin.
wink.gif

Varmista vaan että haarukka keskittää herkästi eikä tahmo.
Varmista tuo myös aina kun säädät ketjua.

Ja kun irrotat/laitat takarengasta takaisin, nii muista ett siel haarukanan alla on injektori. Ts älä riko sitä. Mielummin se injektori irti ennen takarenkaan laittoa.

Mulla oli onkelmia tuon dual-injektorin kanssa, toinen puoli ketjuista oli koko ajan kuivana. Eli eipä toiminut mulla, joten tein itse oman version, joka sitten toimii.
ITse ostin samasta syystä dual-injektorin kun toinen puoli ketjusta oli kuivana. Dual-injektorilla ongelma ei kuitenkaan poistunut. Ilmeisesti toisessa putkessa oli hieman kovempi vastus ja siitä ei tullut öljyä oikeastaan ollenkaan. Pitänee kokeilla viritellä siihen jotain, että saa öljyn tulemaan tasaisesti molemmista putkista...

Tulipa tässä illan ratoksi omaa scottoiler paketin sisältöä tutkailtua hieman tarkemmin, niin huomasin, että tuon dual injectorin saa rakennettua melko vaivattomasti tuon perus paketin osista. Itsellä ainakin tuli mukana tuommoinen "T" mallinen haaroitin ja 2kpl noita ketjulle tulevia mustia "kärkiä". Tuon kirkkaan öljyletkun sisältä löytyy vielä tuommoinen metallitanko millä tuon diy dual injectorin kärjet saa jäykistettyä ja asemoitua oikealle kohtaa.
Samalla tuli internetin syövereistä löydettyä, että touring kitin rakentelukin onnistuu tuosta mukana tulevasta öljypullosta (tai muusta sopivasta öljysäiliöstä) ja täyttöletkusta yksinkertaisesti jättämällä ne paikoilleen.

DIY dual injector
DIY touring kit

Olenko ymmärtänyt väärin, vai saako noita rasvareita sellaisia, jotka annostelevat öljyä ketjulle vaikka nappia painamalla?

Tuollainen automaattinen ei hirveästi viehätä, kun pelottaa, että sitä rasvaa on sitten loppujen lopuksi joka puolella, kun puhdistus taitaa vieläkin olla manuaalihommaa?

Olenko ymmärtänyt väärin, vai saako noita rasvareita sellaisia, jotka annostelevat öljyä ketjulle vaikka nappia painamalla?

Tuollainen automaattinen ei hirveästi viehätä, kun pelottaa, että sitä rasvaa on sitten loppujen lopuksi joka puolella, kun puhdistus taitaa vieläkin olla manuaalihommaa?
Napilla toimivan rakentaa helposti noilla Jäykkien ohjeilla.

Tarvitaan vaan öljypullo, letkut, pumppu, sähköjohdot ja nappi. Ja tietenkin vähän taitoa saada ne kasaan...

http://www.24.fi/mcjaykat/

Projektit -> Ketjuvoitelu

Kaikkea ne pelkääkin.  
biggrin.gif

Mitenkäs pöly jota kertyy vanteeseen, miten paljon se pelottaa?
Saman verran sitäkin tulee Suomen teillä ja molemmat lähtee pyyhkäisemällä toisin kuin nuo sitkostökötit jotka vaatii aina liuottimen.

Manuaaliset ruikkaa sitten kerralla niin että roiskuu.
Esimerkkinä kurapyörissä suosittu Hawkeoiler.

Kuka kehittäisi ensimmäisen automaattisen takavanteen putsaajan
tounge.gif
Se vasta olis hienoa.

Saman verran sitäkin tulee Suomen teillä ja molemmat lähtee pyyhkäisemällä toisin kuin nuo sitkostökötit jotka vaatii aina liuottimen.
En tiedä mitä lillinkiä sinä käytät, mutta mun pyörässä on valkoset takakatteet, eikä sitä tietomu/ketjurasvaliisteriä pyyhkäisemällä niistä saa irti. Kettinki on koteloitu kätevästi kolmen eri muovilirpakkeen sisälle ja tähän päälle vielä ratasboksi, joten mitä vähemmän sitä joutuu hieromaan, sen parempi.

Takavanne on musta, eikä tiepöly vaikuta sen ulkonäköön tai toimintaan.

Lillinki on nimeltään vaihteistoöljy.  
biggrin.gif

Idea on juuri siinä että sitä annostellaan tosi vähän ja koko ajan.
Siksi ei tarvita sitkosteita ja vanne on helppo putsata.

Oikein säädettynä sotkee vähemmän kuin sitkeät kilinkolinketjurasvat.

En tiedä mitä lillinkiä sinä käytät, mutta mun pyörässä on valkoset takakatteet, eikä sitä tietomu/ketjurasvaliisteriä pyyhkäisemällä niistä saa irti. Kettinki on koteloitu kätevästi kolmen eri muovilirpakkeen sisälle ja tähän päälle vielä ratasboksi, joten mitä vähemmän sitä joutuu hieromaan, sen parempi.

Takavanne on musta, eikä tiepöly vaikuta sen ulkonäköön tai toimintaan.
Pistin mun jopoon tommosen takarattaan jättökulman downforcee lisäävän spoilerin, jolloin katteisiin lentelevät ketjuöljypisarat loppu.

spoileri.jpg

Back