• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed Four kuskit huom!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tengai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites onko kukaan kajonnut tuohon takaiskarin esijännityksen säätöön? ohjekirjassa kielletty käsittääkseni koskemasta mutta vähän tekisi mieli koittaa kireämmälle ruuvata kun elopainoakin kertynyt 90kg verran.

Mä painan saman verran, ja painuma oli ihan kohdillaan, ei tarvinnut säätää. Mutta eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, ei muuta kuin säätämää jos siltä tuntuu.

Ohjekirjoissa nyt käsketään viemään tyyliin polttimon vaihtoon merkkihuoltoon
crazy.gif

Voinpa vastata, se on Speed Triple 955n palikka, osanumeroa en tähän hätään muista. Itse hain omani Motomarketista, olisko maksanut 35 euroa

Jaahas ja huoltoa pukkaa pitäisi perus huoltojen lisäksi nyt saada ventiilit tarkistettua ja etupumput huollettua. Sen verran monimutkasen olosia hommia et olis kiva kuulla onko kukaan muu itse moiseen ryhtynyt ja mistäköhän saisi ohjeet ainakin tuohon ventiilien tarkastamiseen? Toinen vaihtoehto on sitten tehdä noi basic hommat vaan itse ja viedä pyörä purettuna tohon venttiili jumppaan liikkeeseen niin säästyy nyt edes vähän niitä pelimerkkejä.

Hep!

Venttiilien tarkistus ei ollut paha, säädöstä en osaa sanoa kun ei tarvinnut tehdä. Siinä eniten arvelluttaa säätöpalojen koko, muuten lienee melko suoraviivaista

Pyörä pukille > tankki pois > imutötteröt pois > airbox pois > syyläri irti (ei tarvi poistaa) > venttiilikoppa pois > tulpat pois. Renkaasta voi pyörittää konetta.
Välykset:
Imu 0,15-0,25 mm
Pako: 0,2-0,3 mm

Etuputket on myös helppo nakki. Pyörästä romua pois sen verran että putket lähtee irti, kun putki on vielä kiinni pyörässä, löysää ylämutteri. Putki irti, jarrusatulan kiinnikkeestä ruuvipenkkiin, ylätulppa irti (jousi on jännityksessä, joten vähän painetta tulpalle kun sen avaa). Tulpan alla on lukkomutteri, se löysäksi, tulppa pois, jousi pois, putki irti ruuvipenkistä, öljyt pihalle (pumppaile putkea jotta se tulee varmasti tyhjäksi). Laita uutta öljyä (10w) putkeen, pumppaile joku parikyt kertaa kiinni-käsi putken aukon päälle-auki, jotta ilma poistuu öljystä. Sen jälkeen putki sisään ja öljyn pinta 132mm tasolle. Putki kasaan ja kiinni pyörään ja kovaa ajoa.

Hep!

Venttiilien tarkistus ei ollut paha, säädöstä en osaa sanoa kun ei tarvinnut tehdä. Siinä eniten arvelluttaa säätöpalojen koko, muuten lienee melko suoraviivaista

Pyörä pukille > tankki pois > imutötteröt pois > airbox pois > syyläri irti (ei tarvi poistaa) > venttiilikoppa pois > tulpat pois. Renkaasta voi pyörittää konetta.
Välykset:
Imu 0,15-0,25 mm
Pako: 0,2-0,3 mm

Etuputket on myös helppo nakki. Pyörästä romua pois sen verran että putket lähtee irti, kun putki on vielä kiinni pyörässä, löysää ylämutteri. Putki irti, jarrusatulan kiinnikkeestä ruuvipenkkiin, ylätulppa irti (jousi on jännityksessä, joten vähän painetta tulpalle kun sen avaa). Tulpan alla on lukkomutteri, se löysäksi, tulppa pois, jousi pois, putki irti ruuvipenkistä, öljyt pihalle (pumppaile putkea jotta se tulee varmasti tyhjäksi). Laita uutta öljyä (10w) putkeen, pumppaile joku parikyt kertaa kiinni-käsi putken aukon päälle-auki, jotta ilma poistuu öljystä. Sen jälkeen putki sisään ja öljyn pinta 132mm tasolle. Putki kasaan ja kiinni pyörään ja kovaa ajoa.
Kiitoksia eiköhän näillä pärjätä
thumbs-up.gif

Onkos kukaan viritellyt laukkuja omaan S4:ään? Millaista tuohon on saatavilla ja miten vaikuttaa ajettavuuteen? Jos tosiaan lähtee muutaman päivän reissulle niin ei sitä pelkällä selkärepulla taida pärjätä ;)

Toinen asia mikä kiinnostaa on, että onko kukaan vaihtanut tuota pikkukatetta mittareiden päällä isompaan, tai saako tuohon vakioon lisättyä jotain pientä pleksiä joka vähän auttaisi tuon tuulen suhteen ajettaessa?
Vaikutuksesta ajettavuuteen en oikein osaa mitään mainita kun en ole moista sen kummemmin ajatellut koskaan, mutta käytän reissussa tämmösiä laukkuja.
Tavaraa menee ihan kivasti.
Laukut

Tervehdys! Tulipa sellainen asia mieleen kun speedfourin omistan, että tietääkö kukaan että sopiiko uudenmallin Triplen flyscreeni fouriin? Ei sillä että että olisin fourista fake triplee tekemäs mut mun mielestä se on hieno... Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.
smile_org.gif

No perhana, jollai muullaki on ollu sama mieles... Näyttää tosi hyvältä noin, kertoisikko viel mist hommasit ton ja oliko kallis ja tarviko jotai muuta että sai asennettua kiinni.

Eipä ole mun vessa. Tuo hiilariversio oli melko kallis (jacklilleyllä £230) ja siihen pitää tehdä kiinnikkeet.

Nyt saattaa tulla todella tyhmä kysymys mutta menköön; Olen huomannut speed fourilla, että kun tekee suht. kovan jarrutuksen esim. valoihin tultaessa, niin vaihdepolkimesta katoaa tunto ja vaihteiden vaihto (ainakaan pienemmälle) ei onnistu. Kun pyörä on pysähtynyt niin menee n. 2-5 sekuntia yleensä jonka jälkeen vaihteiden vaihto taas toimii.

Onko tämä jonkinlainen vika, pyörän ominaisuus vaiko ihan yleinen vaihdelaatikoihin liittyvä psyykkisfyysissosiaalinen seikka että "jotain" tapahtuu siellä kovemman jarrutuksen aikana?

Nyt saattaa tulla todella tyhmä kysymys mutta menköön; Olen huomannut speed fourilla, että kun tekee suht. kovan jarrutuksen esim. valoihin tultaessa, niin vaihdepolkimesta katoaa tunto ja vaihteiden vaihto (ainakaan pienemmälle) ei onnistu. Kun pyörä on pysähtynyt niin menee n. 2-5 sekuntia yleensä jonka jälkeen vaihteiden vaihto taas toimii.

Onko tämä jonkinlainen vika, pyörän ominaisuus vaiko ihan yleinen vaihdelaatikoihin liittyvä psyykkisfyysissosiaalinen seikka että "jotain" tapahtuu siellä kovemman jarrutuksen aikana?
Jopas jotakin, ei oma ainakaan tuota tee. Vaihteet kun alkaa kikkailemaan, niin se yleensö kertoo siitä, että öljyt pitäisi vaihtaa, mutta tuo kuullsotaa kyllä tosi oudolta

Vähän kuullostais joltain voiteluun liittyvältä jos jarruissa öljyt paiskautuu sinne etuosiin ja rattaat jää vähän kuivemmiks tai jotain
nixweiss.gif
Aika mututietoa mutta itse kokeilisin kanssa vaihtaa öljyt ja tarkastaa että sitä ainakin on tarpeeksi sielä

OT:

Täältä löytyi irreality, lähekkö mukaan matkaan sunnintaina?

-M
Hehe. Joo piileskelen täällä Triumph foorumeilla. Taitaa mun osalta näillä näkymin sunnuntailenkki olla vähän lyhyempi kuin tuo teidän suunnittelema, mutta eihän sitä vielä varmaksi osaa sanoa. Fiilispohjalla mennään. Ilmaannun kyllä kokoontumispaikalle hyvissä ajoin jos saan kipinän lähteä.

Ja mitä tähän toiseen ongelmaan tulee, niin tsekkailenpa että vaihtuivatko nuo öljyt alkukesästä huollossa. Itse kanssa ajattelin että jos tosiaan nesteet siirtyvät jarruttaessa ja sen takia jostain syystä katoaa tunto ennen kuin ne taas tasaantuvat, mutta mene ja tiedä.

Seuraavaan huoltoon on vielä n. 3000km matkaa niin pitää sitten pyytää selvittelemään tarkemmin jos ongelmat jatkuvat.

Jumankauta!!!

Toistamiseen meni vasemman puoleisen jalkatapin kiinnike katki! Kerrpele!!!

Mikä ihme siinä on ettei ne kestä? Kyllähän nyt prittipyörät varsinkin pitäs olla mitoitettu painaville, mtä hä? Enkä mäkään kun sen sata....

Aaaaarghhhh!!!!

(ts. ostetaan speed fourin/TT:n vaihdepuolen jalkatapin kiinnike...)

Alkaa olemaan muut huollot tehty mutta toi venttiili jumppa vielä laiskalla miehellä olisi edessä ja tuli mieleen että kannattaisi varmaan toi ilmanputsarikin vaihtaa. Eikai siinä ole mitään ihmeellistä muuta kun poksi auki ja uusi sisään, vai onnistuuko senkin töppäämään jotenkin
nixweiss.gif

Back