• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sprint ST 1050

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P.A.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä oon käyttäny Mobilin 4t racing oilia (vai mitä se nyt olikaan), mut sitä tuntuu olevan aika huonosti saatavilla niin nyt sit taitaa mullakin vaihtua öljymerkki...

Aiemmin Triumph suositteli Mobilia, nyt Castrol, olen käyttänyt omissa muitakin, täys-synteettisiä, öljyjä.
Biltemankin, jos on ollut esim keväällä huolto lähellä, niin syksyllä vaihtanut.

Minä se vaan 5100 Motulilla ajelen ja hyvin toimii, Trumppa kun ei syö edes öljyä ja bensaakin kuin nimeksi.:crash:

Onko Sprintti kuskit asennelleet pyöriinsä millaisia kypärälukkoja, kun sitä ei tuossa vakiona ole ja vähän jännittää jättää aina kypärä peiliin jos käy esim. huoltoasemalla piipahtamssa. :paikallatuulee:

Onko Sprintti kuskit asennelleet pyöriinsä millaisia kypärälukkoja, kun sitä ei tuossa vakiona ole ja vähän jännittää jättää aina kypärä peiliin jos käy esim. huoltoasemalla piipahtamssa. :paikallatuulee:

Tuurilla on menty ST:n aikana ja sama jatkuu Tikrun aikana eli ei vielä ole pottaa pöllitty....

Harmillisia ominaisuuksia tuollaiset :)-
Lienee tyyppivika kun omassa samanlaisia kokemuksia :D

Paljonkos teillä on muuten ollut kulutus Sprintissä? Mulla menee pyörän oman tieturin mukaan ~6,5l/100km (mikä ei mielestäni ole mitenkään erityisen vähän...). Sen kummemmin ei ole vielä ollut mielenkiintoa laskeskella tarkempaa kulutusta.

Paljonkos teillä on muuten ollut kulutus Sprintissä? Mulla menee pyörän oman tieturin mukaan ~6,5l/100km (mikä ei mielestäni ole mitenkään erityisen vähän...). Sen kummemmin ei ole vielä ollut mielenkiintoa laskeskella tarkempaa kulutusta.

Omalla kulutus tietokoneen mukaan viimeisen n.2000km matkalta 5,5L/100km mukana ajoa 2-päällä matkaa, kylää ja ihan normaalia reippaampaakin ajoa.. :cruising:

En tiedä onko vainoharhaisuutta, mutta pari tankkia ajelin Shellin V-powerilla ja tietokonetta seurailin niin vei n. 4,5 litraa matkassa, kun normi 98e:llä kulutus pyörii n. 5 Litran paikkeilla.. :paikallatuulee:

Oma syö sen 6.2L satasella. Ajo on ollut lähinnä
mutkapätkää kaksi päällä.
Keväällä vaihdettu iridium tulpat ja kn-vapari.

Sinä sait sittenkin itsellesi Sprintin, tervetuloa ex-japskistarojen joukkoon. :grin:

Vastaus kysymykseesi: On ja sarjoitin tuon pyörän virta-avaimelle.

Viimeksi muokattu:
Hajosiko nyt laturi vai jännitteensäädin?
Eli eilen olin ajelemassa ja kaikki toimi hienosti,kunnes pysähdyin kioskille ja siitä lähtiessä
akku oli tyhjä. Tänään kävin näyttämässä akkua biltemassa ja ne totesivat,että kennot on
ehjät ja akku toimii. Latasin akun täyteen ja eikun kokeilemaan. Lähti hyvin käyntiin,mutta
jännite tippui moottorin käydessä 12,4V ja siitä hiljalleen alaspäin aina 11,8V. Kaasuttamisella ei ollut mitään
vaikutusta jänniteeseen,ehkä hieman laski.
Sammutin moottorin ja jännite nousi 12,35V.

Hajosiko nyt laturi vai jännitteensäädin?
Eli eilen olin ajelemassa ja kaikki toimi hienosti,kunnes pysähdyin kioskille ja siitä lähtiessä
akku oli tyhjä. Tänään kävin näyttämässä akkua biltemassa ja ne totesivat,että kennot on
ehjät ja akku toimii. Latasin akun täyteen ja eikun kokeilemaan. Lähti hyvin käyntiin,mutta
jännite tippui moottorin käydessä 12,4V ja siitä hiljalleen alaspäin aina 11,8V. Kaasuttamisella ei ollut mitään
vaikutusta jänniteeseen,ehkä hieman laski.
Sammutin moottorin ja jännite nousi 12,35V.

Ite lähtisin liikkeelle sulakerasiasta ja kattoisin ettei oo sulaneita sulakkeita.
Sitten jos sulakerasia on ok niin seuraavaks jännitteensäätimen liittimet. Jos nekin kunnossa niin mittailemaan jännitteensäädintä ja laturia. Tässä ohjeet 955i - en tiedä kuin sopii 1050.

Mä selvisin uusilla johdoilla, liittimillä ja sulkakerasialla.

Sulakkeet oli kaikki kunnossa.
Huomenna pitää katsoa tarkemmin niitä johtoja ja liittimiä.
Toivottavasti vika löytyy niistä, ei ole nimittäin mitään käryä mistä
triumppiin löytää staattoria tai jännitteensäädintä.

Sulakkeet oli kaikki kunnossa.
Huomenna pitää katsoa tarkemmin niitä johtoja ja liittimiä.
Toivottavasti vika löytyy niistä, ei ole nimittäin mitään käryä mistä
triumppiin löytää staattoria tai jännitteensäädintä.

Jännitteensäädin kannattaa ottaa yamahan käyttämä Mosfet
sit laturi OEM worldoftriumph.com

Jos jännitteensäätäjä lämpenee,niin tarkoittaako se että laturi toimii???
Tai voiko jännitteensäätäjän toiminnan testata jollain tavalla?

Tai voiko jännitteensäätäjän toiminnan testata jollain tavalla?

Mittaat jännitteet pyörän käydessä, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Pitäis pysytellä siellä 13,2 - 14,7 voltin välillä.

Ja jos ei pysy (kuten edellisistä posteista voisi päätellä), nyppäät säätimestä irti ne laturilta tulevat kolme johtoa, ja mittaat vaihtovirran jännitteen (AC) kaikkien johtoparien väliltä (kolme mittausta). Pitäisi olla 55-90 volttia. Jos ei ole, niin ainakin staattori kaput. Jos on, niin säädin kaput.

No niin,nyt sain mitattua.
Jokainen kolmesta pisteestä antoi samat lukemat.
Tyhjäkäynnillä 28V.
3000rpm 55V.
5000rpm 90V.
Laturi ilmeisesti kunnossa.

Joo, kyllä noi pitäis riittää! Joko säädin sökö, tai katkoksia säätimen ja akun välillä?

Piuhat kerkesin katsoa silmämääräisesti ja vaikutti hyvä kuntoisilta,mut eihän sitä ikinä tiedä.
Alkaa kallistua tuohon jännitteensäätimeen. Mitä nyt noita ulkomaan palstoja oon lukenut,
niin säätimiä alkaa laukeemaan 30-40tkm kohilla kiitettävällä tahdilla.
Mutta huomenna jatketaan.
Kiitokset vielä neuvoista.

Back