• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sumuvaloista

Nyt vasta hokasin, että itse asiassa valojan kantaman pitäisi olla suurempi kuin helmassa olevien sumareiden, sillä valokuvion aleneman (ettei vastaantulija häikäisty) ollessa sama, korkealta pitäisi kuvion ulottua pitemmälle *tuumii hän*.
totta, valokuvio kantaa pidemmälle, mutta onko tästä taas hyötyä jos se valaisee auton edessä olevan lumipyryn? ei ne sumarit turhaan siellä helmoissa oo
wink.gif

Idiootteja ne jotka sumuvaloja käyttävät jos ei ole sumua tai sankkaa lumisadetta. Kyseessä on ilmiö "v..t mä muiden turvallisuudesta ja häikäisystä kunhan itse näen hyvin eteenpäin. Varmuuden vuoksi laitan vielä parit lisävalot päälle, onhan jo pimeää"
veryangry.gif

Poliisi saisi tarjota jokaiselle turhaan sumareita käyttävälle pikavoiton, varsinkin talvella luulis olevan aikaa kun ei tarvitse motoristeja häiritä
wink.gif

Idiootteja ne jotka sumuvaloja käyttävät jos ei ole sumua tai sankkaa lumisadetta. Kyseessä on ilmiö "v..t mä muiden turvallisuudesta ja häikäisystä kunhan itse näen hyvin eteenpäin. Varmuuden vuoksi laitan vielä parit lisävalot päälle, onhan jo pimeää"  
veryangry.gif

Poliisi saisi tarjota jokaiselle turhaan sumareita käyttävälle pikavoiton, varsinkin talvella luulis olevan aikaa kun ei tarvitse motoristeja häiritä  
wink.gif
Ela ny hiostu, kylla luonnonvalinta korjaa ennemmin tai myohemmin itsensa tahallaan ulkomaailmasta kontrastin takia sokean tekevan. Vastaantulijana tuon voi kylla valttaa vaan ohi kattomalla
smile_org.gif

Kyllä riipii, varsinkin ne sokeat jotka eivät uskalla ajaa kuin 5 m mun takapuskurista, sumuvalot tietty päällä. Onneksi ei ole mitään ampumavälineitä autossa
sad_orig.gif

Nyt on muuten ollut vähän väliä oivallisia sumuvalojenkäyttökelejä! Sadetta ja lumimyrskyä yhtenään! Onneksi on hyvänä lisäapuna sumuvalot edessä ja takana!
062802jumpie_prv.gif
cool.gif
Tietty jos ne jotakuta em. keleilläkin häirittee, voi mun puolestani mennä bussilla!
cool.gif

Nyt on muuten ollut vähän väliä oivallisia sumuvalojenkäyttökelejä! Sadetta ja lumimyrskyä yhtenään! Onneksi on hyvänä lisäapuna sumuvalot edessä ja takana!
062802jumpie_prv.gif
cool.gif

cool.gif
Mutta kun ne sumarit eivät ole lisävaloja vaan korvaavia valoja. Aiemmin mainitusta ja perustellusta syystä...
veryangry.gif

Joka tapauksessa, ottakaa ne sentään pois päältä kirkkaalla säällä, erityisesti tien pinnan ollessa kostea.

Autossani on ollut liki kymmenen vuoden ajan sumarit. Ihan oikeesti niitä olen tarvinnut ehkä kolme-neljä kertaa. Silloin on ollut niin sumua, että nopeuttakin pitänyt pudottaa huomattavasti.

Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa...

Yhtäkään kertaa ei ole häikäissyt silmiä kun joku on tullut sumarit päällä vastaan.

Että tällänen tapaus tällä kertaa.

Jep itsellä ei oo autossa sumareita, mutta kun nyt kävin siellä etelässä ajamassa niin oikein harmitti että niitä ei ole.. oli nimittäin kaikki tiet suolattu ja jos vastaan tuli auto niin eipä tahtonu piennarta erottaa...toisin se on täällä pohjoisessa missä ei märkä tienpinta ime kaikkea valoa.. ja ei tietenkään ne näytä kauas sitä varten on pitkät valot. mutta pitäähän joskus nähdä lähellekkin.. esim kohdattaessa seuraattako te vastaantulevan valoista missä se paikka sillä tiellä on?

sitä en hyväksy että poltetaan niitä sumareita keskellä päivää kun ei ole mitään syytä.. mutta edellisessä autossa ne oli ja kyllä minusta ne autto kovasti kun huonolla ilmalla ne nappas päälle.. eli tuli käytettyä niitä ehkä viis kertaa talvessa.. eniten syksyllä ja keväällä kun tienpinta on märkä

eli kellään ei varmaan oo mitään sitä vastaan että oikein käytettynä ne on ihan OK?!

ja jos minua on jonkun sumarit häirinny niin oon vilkauttanu valoja ja joskus se toinen on ne sammuttanu.. ja jos minun valot jotain häirittee niin en suutu jos joku vilauttaa mulle valoja

väiski

Tösös !
Nythän noissa uudemmissa pyörissä on valot toteutettu useammalla valaisimella joten luulis homman helpottavan .
Mielestäni olemme olleet syrjityssä asemassa ajaessamme pyörällä vain yhdellä ajovalolla .
Jokaisessa pyörässäni on ollut ajovalolla jännitehäviötä lampun töpselissä jopa 2v verrattuna akun napajännitteeseen .
Ja mitatkaapa ne jännitteet ainaskin puolilla kierroksilla puolentunnin ajon jälkeen jotta tiijätte kuin paljon sitä napajännitettä on akussa .
Hyväkuntoinen umpio ja täysi jännite polttimolla antaa useimmissa tapauksissa aivan välttävän tuloksen .
Kuitenkin käytän lisäpitkiä kun paljon tulee ajeltua öisinkin !
Tuo Lappi kun on niin kaukana että tahtoopi mennä vuorokausi yhteenmenoon joskus .

kommentoisin tähän,että kolmeen vuoteen ei ole lisävalot toimineet(tehdasasennus) ja aina on katsastusmies räplänny valokatkaisiaa ja huikannu,"et ei toimi ja hyvä niin!"
olen heidän kans samaa mieltä(lukuunottamatta sakeaa lumipyryä),silloin niitä ehkä tarviis..

TÖSÖS !
Laittakaapa joku tietoo että mite lisävaloja saa pyörään asentaa .
Minnuu kiinnostas laittaa ne amerikan malliin jos se auttas huomaamaan miut paremmin .

kommentoisin tähän,että kolmeen vuoteen ei ole lisävalot toimineet(tehdasasennus) ja aina on katsastusmies räplänny valokatkaisiaa ja huikannu,"et ei toimi ja hyvä niin!"
olen heidän kans samaa mieltä(lukuunottamatta sakeaa lumipyryä),silloin niitä ehkä tarviis..
Silloin katsastusmies syyllistyy rikkeeseen, jos hyväksyy epäkuntoista ajoneuvoa liikenteeseen.  
tounge.gif

sport05.gif

Sumuvaloilla päivällä, aamulla, illalla ja yöllä ajavat ne MINÄ-ihmiset jotka viis muista veisaavat. MINÄ- ihmisille on ihan sama paistaako tai sataako vai onko muuten vaan hämärää.
MINÄ- ihmiset ovat niitä joille säännöt valojen laillisesta käytöstä on liian vaikeita omaksua, tai ymmärtää eli helpompaa on pitää ne aina päällä.

EI LISÄÄ SUMUVALOJA KIITOS !
MIKSI POLIISI EI PUUTU SUMUVALOJEN VÄÄRÄÄN KÄYTTÖÖN?

Back