makkenakke
New member
Mielestäni tässä ketjussa ei oltu paljoo kyseisestä aiheesta puhuttu? vai oonko missannu jotain?ta-daa — kas siinä ne taikasanat taas kerran on...mitäs öljyjä ootte koneessa käyttänyt?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mielestäni tässä ketjussa ei oltu paljoo kyseisestä aiheesta puhuttu? vai oonko missannu jotain?ta-daa — kas siinä ne taikasanat taas kerran on...mitäs öljyjä ootte koneessa käyttänyt?![]()
Mites GSR porukka on näin hiljaista? Kiire ajaessa? Onko kellään mitään pahaa sanottavaa 06 mallista tai näistä yleensäkään?
Mites GSR porukka on näin hiljaista? Kiire ajaessa? Onko kellään mitään pahaa sanottavaa 06 mallista tai näistä yleensäkään?
Kiirettä on.Hyvä pyörä, mutta ainakin omassa on ollut jarrujen kanssa taistelua ihan liian paljon. Täristi aivan julmetusti, ilmeisesti satuloista oli kaikki männät jumissa ja edellinen omistaja oli sitten ajanut levyt piloille. Nyt on putsattu satulat, vaihdettu pyörän laakerit ja aikas tyyriit tiivisteet(olikohan 70 euroa per satula) mäntiin ja vielä uudet(käytetyt) busan/b-kingin levyt, mutta vieläkään en oo tyytyväinen. No jos se ajamalla korjaantuis...
Täällä sama probleema. Eturengas vaihdettu uuteen ja täristäminen ainakin toistaiseksi jatkuu, pitänee putsata ja tutkia nuo männät ja jarrupalat seuraavaksi. Outo juttu, kun kevyessä jarrutuksessa mulla ei huomaa mitään. Kierot levyt kai nytkyttäis just kevyesti jarruttaessa.
Moro,
Mulla ei täristele, ajettu kohta puoleen 20 tuhatta, itse vaihdoin jotkut sintteripalat pari suvee sitten.
Voisiko tuo johtua ohjauslaakerista, omassa huomattiin ruostumista 12 tonnin huollossa, se rasvattiin mutta vaihdettiin sitten seuraavassa huollossa. Eli taipumusta laakerilla hapantua ja riippuu huollon laadusta huomataanko tuo.
Ja vielä kysymys, mitenkäs teillä tuo etunen ääntelee, mulla aika kova "kohina".
Oon ruvennu miettii, voiko johtua renkaan laakereista, mulla toinen on hirtäytynyt akseliin, lähtee kyllä poppakonsteilla mutta mielestäni turhan tiukka. Jotenkin se ääni ei ole renkaan "kohinaa", tiedä sitten.

Täällä sama probleema. Eturengas vaihdettu uuteen ja täristäminen ainakin toistaiseksi jatkuu, pitänee putsata ja tutkia nuo männät ja jarrupalat seuraavaksi. Outo juttu, kun kevyessä jarrutuksessa mulla ei huomaa mitään. Kierot levyt kai nytkyttäis just kevyesti jarruttaessa.
Mitä tossa hetken kattelin ni jep tuntus rullaavan.

Mut jos mä haluisin ladata sen, niin se maksais, eiks nii? Vai enks mä vaan osaa![]()
Vai on GSR600:ssa vääntökone, no heh heh...! Eipä noissa tämän päivän +100hv kuussatasissa nelikoissa paljoa alavääntöä ole, kyllä sitä vaihteistoa saa kelata aika tiuhaan, jos meinaa saada sen kulkemaan. Kymppitonni ja siitä yli on oltava taulussa.
Juuri tuo oli itselleni se häiritsevin piirre (ja toisaalta myös aivan odotettu, itselläni oli GSR:n koeajamisen aikoihin SV650S) ja samoin se ruiskun toiminta tosiaan oli pikkuisen on/off, minkä tosin voinee poistaa säätämällä.
Jousitus ja etenkin jarrut olivat vakiona paremmat kuin SV:ssä, mutta ei silti mitään alansa huippua, keskitasoa tai aavistuksen siitä ylöspäin. Tosi ketterä se oli mutkateillä kaikin puolin, mutta niin on SV:kin.
Täysnaku ei Suomen olosuhteisiin oikein tuppaa kovin hyvin sopimaan, paitsi jos ajaa vain tosi lyhyitä pyrähdyksiä lähinnä kaupungissa, tai muuten vain pienillä nopeuksilla. SV:ssäkin on vain pieni puolikate, mutta se on silti vähänkin pidemmälle aiottaessa paaaaaaaaaaljon parempi kuin ei mitään.
Tässä vain oma mielipiteeni, josta saa vapaasti olla toista mieltä.
Pitäis 6tonnin huoltoon viedä ja samalla vaihtaa takarengas. Onko rengassuosituksia, pitoa ja kestävyyttä saisi olla ja tietysti edullinenkin vielä![]()
Vakuutusten pikavertailu:
Mies, 32v, HKI, boonukset 70%/30%
gsr600 -06
Pohjola n.1200€![]()
IF: n.1100€
Pohjantähti: n.950€
Aktia: n.750€![]()
Liikenne+täyskasko, ympärivuotinen
edit lisäsin pohjantähden
PAIKKAKUNTA vaikuttaa paljon vakuutuksen hintaan olkoon bonarit mitä tahansa korkea es. Hki (kaikkissa yhtiöissä)
tarkennusta tuohon IFin vakuutukseen (mikä itelläni)
IF vaikuttaa:
-Omistajan ikä
-Omistajan asuinpaikkakunta
-Omistajan sukupuoli(suositaan naisia maksuja alentavasti eli halvemmat)
-Pyörän vuosimalli ja mallimerkintä
Loppuyhteenvetona sanon että laittakaa mopot eukkojenne nimiin mä oon laittanut aina ja HALVALLA pääsee![]()
... Ja peileistä sen verran repikää ne hittoon ja laittakaa tanganpääpeilit niin johan näkee. Ja mua ei kiinnosta mitä takana tapahtuu mä kattelen eteenpäin sanoi:Germaanian baanoilla tulee vaaranpaikkoja justiinsa tolla sydeemillä, sinäkö se olitkin ?![]()