Suzuki GSX-S1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näin ajattelee Hondan insinööri (Blade). Vaan katsos, missä alennustilassa se malli on verrattuna heydayhin. Näin se vain menee, että katupyörässäkin tarvitaan:

Säädettävä luistonesto
Säädettävä ABS (niin vielä, että perä nousee ja ei nouse, takarengas ehkä vielä erikseen poiskytkettynä)
Erilaisia moottorikarttoja (tätä en ehkä itsekään ymmärrä. Eikö se voi olla kerralla kunnossa? No, jos kyse on enemmän kaasuvasteesta, niin ehkä se sitten menee osastoon säädettävät jalkatapit)

jne.

Nyt tuijotat niitä sun sotun numeroita, niin ymmärrät, miksi ei oikein putoa :D.
Onhan se selvä ettei pleikkari-sukupolvelle ole luontevaa lähteä liikkeelle ennen kuin on saatu näpytellä se 5min nintendoa ensin... Luiston esto pois, ABS pois, tehokartta ykköselle, keulimisen esto pois, jokohan voidaan lähteä ajelemaan kohti siwaa. :D
 
Näin ajattelee Hondan insinööri (Blade). Vaan katsos, missä alennustilassa se malli on verrattuna heydayhin. Näin se vain menee, että katupyörässäkin tarvitaan:

Säädettävä luistonesto
Säädettävä ABS (niin vielä, että perä nousee ja ei nouse, takarengas ehkä vielä erikseen poiskytkettynä)
Erilaisia moottorikarttoja (tätä en ehkä itsekään ymmärrä. Eikö se voi olla kerralla kunnossa? No, jos kyse on enemmän kaasuvasteesta, niin ehkä se sitten menee osastoon säädettävät jalkatapit)

jne.

Nyt tuijotat niitä sun sotun numeroita, niin ymmärrät, miksi ei oikein putoa :D.

"Ymmärtämisellä" ja "Ymmärtämisellä" on vissi ero.... vaikka se samalla tavalla kirjoitetaankin :grin:
Kotiloissa se insinöörin tsunamimainen tekniikkapornouni vielä jotenkin on käsitettävissä......
mutta jos kaksipyöräisen kuskaamisessa "homma on jossain muualla kuin hanskassa ja perseessä".....
herää kyllä kysymys... mistä oikein onkaan kysymys. (ellei vaan kelloa olla tappamassa)

Voihan sitä herkutella vaikka pirssin takapenkillä Nintendon kanssa.... jos haluaa kyydissä istua ja
joku "muu" hoitaa hommat.... eikä pirssimieskään enää kai osaa kuskata edes muniaan rännille.... ilman navia :p.

Kohta varmaan alle kolmekymppiset tarvitsee makkarinkin puolella ohjelmoitavan "tahdistimen".....
ja jonkun siihen taakse painelemaan..... kun ei enää itse osaa-halua-uskalla :p.

Että mitä sitä ollaankaan tekemässä..... ja minkä takia????

Enemmän se siitä on kiinni kun sotun numeroista :;):
 
Kyllähän nyky bleidi onkin ominaisuuksiltaan aivan erinomainen katupyörä verrattuna vaikkapa RR-puimuriin.

Luotan sanaasi. Mä ajan vanhoilla vessoilla eikä kokemuksia moottoripyöristä. Vaan asiakaskunnan vaateista johtuen elektrohärvelit näemmä? myyvät paremmin.
 
Luotan sanaasi. Mä ajan vanhoilla vessoilla eikä kokemuksia moottoripyöristä. Vaan asiakaskunnan vaateista johtuen elektrohärvelit näemmä? myyvät paremmin.

Vanhat vessat onkin hauskempia ajaa.

Ja valitsisin minäkin sen RR-puimurin jos pelkästään haluaisin päästä radalla mahdollisimman kovaa. Kyllä niistä sähköaivoista on apua ja ajaminen helpompaa. Eli ei ihme että porukka niitä pyöriinsä vaatii.
 
"Ymmärtämisellä" ja "Ymmärtämisellä" on vissi ero.... vaikka se samalla tavalla kirjoitetaankin :grin:
Kotiloissa se insinöörin tsunamimainen tekniikkapornouni vielä jotenkin on käsitettävissä......
mutta jos kaksipyöräisen kuskaamisessa "homma on jossain muualla kuin hanskassa ja perseessä".....
herää kyllä kysymys... mistä oikein onkaan kysymys. (ellei vaan kelloa olla tappamassa)

Voihan sitä herkutella vaikka pirssin takapenkillä Nintendon kanssa.... jos haluaa kyydissä istua ja
joku "muu" hoitaa hommat.... eikä pirssimieskään enää kai osaa kuskata edes muniaan rännille.... ilman navia :p.

Kohta varmaan alle kolmekymppiset tarvitsee makkarinkin puolella ohjelmoitavan "tahdistimen".....
ja jonkun siihen taakse painelemaan..... kun ei enää itse osaa-halua-uskalla :p.

Että mitä sitä ollaankaan tekemässä..... ja minkä takia????

Enemmän se siitä on kiinni kun sotun numeroista :;):

No joo... kohan kiusaan. Vaan niin se on, että ajat ja tavat muuttuvat. Viisikymmentä vuotta sitten mp oli halpa kulkuneuvo, jolla paikattiin auton puutetta. Eihän sellaisella nyt vapaaehtoisesti, paitsi köyhät.

Nyt on erilaiset tuulet.

Palataan Suzukiin. 140 - 150 heppaa takapallolta. Paino ei paljon yli kahden sadan, ja lisäksi alusta ja kanttausvara sellainen, että uskaltaa satunnaisesti radallekin -> varmasti myy -> Hondan CB1000R:lle jää silloin musta pekka käteen tuossa(kin) rytmiryhmässä. Imperiumin vastaiskua odotellessa.
 
No joo... kohan kiusaan. Vaan niin se on, että ajat ja tavat muuttuvat. Viisikymmentä vuotta sitten mp oli halpa kulkuneuvo, jolla paikattiin auton puutetta. Eihän sellaisella nyt vapaaehtoisesti, paitsi köyhät.

Nyt on erilaiset tuulet.

Palataan Suzukiin. 140 - 150 heppaa takapallolta. Paino ei paljon yli kahden sadan, ja lisäksi alusta ja kanttausvara sellainen, että uskaltaa satunnaisesti radallekin -> varmasti myy -> Hondan CB1000R:lle jää silloin musta pekka käteen tuossa(kin) rytmiryhmässä. Imperiumin vastaiskua odotellessa.

Ei juu kerkii enää mihinkään, ku ei tarpeeks takapallolla :orgmp:
 
Muuttuuhan maailma :D.

Voi sitä silti, ihan perustellusti kysyä, mitä silloin ollaan tekemässä ja minkä takia.....
kun johonkin asiaan..... halutaan helvetillinen määrä.... luotuja, ns. toissijaisia tarpeita.

Vähän niinkusta ihminen tarttee soppakauhan......
mutta "se pannaan haluamaan" kauhaa muistuttava multikapistus jolla katsoo leffoja, tarkistaa
pörssikurssit, keittää kahvit.... ja pyyhkii perseen.

Tollanen se on oltava sopan kauhomiseen lautaselle, ei siitä hommasta muuten tule mitään :p.

BTW.... taitaa mennä promillehommiksi (osuudeksi), mitä esim. premium luokan kotilon
kaikesta ylenpalttisesta elektroniikkavarustelusta normikuski koskaan käyttää.
Prosenttiosuudetkaan ei taida olla kummoset.... kun aletaan kaivaa sitä, paljonko kuski edes
tietää "tavaraa olevan tarjolla".

Ostopäätökseen "jonninjoutavalla" on kuitenkin taivaallinen vaikutus.... kalut... siis haluttavuudesta ja
statusarvosta puhumattakaan.

Näinhän tuo menee.... mutta palataanpa asiaan.... MITÄ OLLAAN TEKEMÄSSÄ, MIKSI JA "KENELLE" ??

Onhan se hienoa kun "sauna".... joka on joku moderni taideteos.... menee etäohjattuna päälle,
on kaikki vitun discovalot palloa myöten ja poppikoneet...... elektronisesti ohjattu löylynannostelu..... jne :blink:

Kummasti kuitenkin vanhat keksinnöt ja manuaalinen operointi:;): pitää arvonsa ja pintansa.....
kun NAUTITAAN SAUNASTA JA SAUNOMISESTA :;):.

Kaksipyöräisellä / mopolla ajamiseen liittyy monella.... nuorellakin onneksi.... edelleen
niitä "alkukantaisia elämyksiä" ja niistä nauttimista :;):.
 
Ja ovat älynneet laittaa kunnon jarrut niiden Tocikojen sijasta.

Tai sitten ei, Brembo-giksereissäkin on kuulemma joku hevonpaskapääsylkkä ja testejä lukien edelleen huonoimmat jarrut luokassaan. Pahoin pelkään että perinne jatkuu tässäkin.
 
Siis täysi olettamus kuvan pohjalta, koska näkyvää ride by wireä ei ole. Mutta kuten mainitsin, saattaa olla 2 tehokarttaa, jos toteutettu samoin kuin sx kawasakin järjestelmä.

Kaikissa tehokkaammissa Suzukeissa on ollut ride-by-wire jo 15 vuotta, on vain toteutettu mekaanisella ensiöläpällä ja ecun ohjaamalla toisioläpällä jolloin kaasu-kiinni asento on edelleen mekaaninen kahdella vaijerilla toteutettu, enkä usko että japsit siitä tulevat luopumaankaan. Tehokarttojahan on voi olla just niin monta kuin haluaa, tähän astikin esimerkiksi joka vaihteelle on ollut oma karttansa....
 
Viimeksi muokattu:
Kaikissa tehokkaammissa Suzukeissa on ollut ride-by-wire jo 15 vuotta, on vain toteutettu mekaanisella ensiöläpällä ja ecun ohjaamalla toisioläpällä jolloin kaasu-kiinni asento on edelleen mekaaninen kahdella vaijerilla toteutettu, enkä usko että japsit siitä tulevat luopumaankaan. Tehokarttojahan on voi olla just niin monta kuin haluaa, tähän astikin esimerkiksi joka vaihteelle on ollut oma karttansa....

Onneksi tieto/järki ei ole yhden ihmisen päässä. Nyt saatiin siis selvyys tähänkin asiaan ja hyvä niin.
 
Tuostahan tulee pienillä katteilla maustettu versio, GSX-S 1000 F myös. Taitaa olla teknisiltä tiedoiltaan yhteneväisiä? Ihan kivan näköinen toi pleksilläkin varustettu versio. Mielenkiintoista nähdä mitä faktoja teknisiin teitoihin painetaan. Jousituksen säätöön olisivat voineet tietysti jotain elektroniikkaa tarjota vaikka lisävarusteena...

EDIT: Miten mahtaa olla laukkuja saatavana näihin :dunno:
 
Kyllä pitää sanoa että petyin vehkeeseen..1250 Bandit kulkee paremmin.. (ajoin koeajon jälkeen) Jarrut oli pettymys..ja tehoa ei nimeksikään..kun vertaa fz 1 :seen
 
Kokeilitko loppuun asti?
Minä kyllä tykkäsin laitteesta muuten, paitsi jarrut nyt eivät olleet ihmeelliset Bremboiksi. Mutta kone veti hyvin alhaalta asti (no sen mitä tonninen nyt voi vetää lyhyillä välityksillä) ja tasaisesti vaikka huiput tuleekin ylhäällä. Oli siinä nakulla pikkutielle paukkua riittävästi. Eikä tarvinnut vaihtaa juuri vaihteita. Välitykset 6 v. 100 kmh about 4500 rpm.

Kokeilin aiemmin esim. Rninety:ä ja S kyllä oli paljon venyvämpi koneeltaan. Bandiitti on taas tehty vääntämään alhaalla, ei niinkään yläkierroksilla.
 
Kyllä pitää sanoa että petyin vehkeeseen..1250 Bandit kulkee paremmin.. (ajoin koeajon jälkeen) Jarrut oli pettymys..ja tehoa ei nimeksikään..kun vertaa fz 1 :seen

Jos sinulla oli apupyörämoodi valittuna ja teho rajoitettu 30hv? Samoin sutimisen-, keulimisen- ja kallistuksenesto päällä.

Tätäkin ketjua kahlatessa alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Keväämmällä kyselin tarjouksia uuden bemarin perään ja outona pitivät vissiin kun en halunnut kaikilla elektroniikkapaketeilla, vaan ihan perusmallin ilman digitaalisia avustimia. Keski-ikäinen työkaveri ihmetteli myös, kuinka monta tehokarttaa hän tarvitsee siihen kun ajaa töihin 30km sivun. Myönnän olevani ajotaidoltani keskivertoa, mutta mieluummin ajan analogista kuin digitaalista moottoripyörää. Jos ei osaa itse annostella kaasua, ei kannata ajaa liian tehokkaalla pyörällä.
 
Jos sinulla oli apupyörämoodi valittuna ja teho rajoitettu 30hv? Samoin sutimisen-, keulimisen- ja kallistuksenesto päällä.

Tätäkin ketjua kahlatessa alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Keväämmällä kyselin tarjouksia uuden bemarin perään ja outona pitivät vissiin kun en halunnut kaikilla elektroniikkapaketeilla, vaan ihan perusmallin ilman digitaalisia avustimia. Keski-ikäinen työkaveri ihmetteli myös, kuinka monta tehokarttaa hän tarvitsee siihen kun ajaa töihin 30km sivun. Myönnän olevani ajotaidoltani keskivertoa, mutta mieluummin ajan analogista kuin digitaalista moottoripyörää. Jos ei osaa itse annostella kaasua, ei kannata ajaa liian tehokkaalla pyörällä.

Kyllä oli kaikki estot pois päältä..piruuttaan kokeilin mun vanhaa bandua ton jälkeen enkä huomannut eroa tehoissa..kaks päällä ajettiin
kaippa sitä on jo tottunut pianon kutetettuihin tehoihin
 
Paljonko jammusta sitten lähtee tehoa ja viäntöä? Suizukin kone periytyy k5 ärrästä ja sitä ylistettiin aikoinaan kovasti ominaisuuksiltaan. Sitten suzukin oli pakko lähteä muiden mukaan huipputehokisaan ja uudemmissa koneen käyttöominaisuuksia uhrattiin huipputehon alttarille. Ainoastaan dynon huippulukema möi, ei käyrän muoto. Sinällään suzukin valinta ottaa nimenomaan k5 katunakun koneen pohjaksi on varmaan oikea liike.
 
Paljonko jammusta sitten lähtee tehoa ja viäntöä? Suizukin kone periytyy k5 ärrästä ja sitä ylistettiin aikoinaan kovasti ominaisuuksiltaan. Sitten suzukin oli pakko lähteä muiden mukaan huipputehokisaan ja uudemmissa koneen käyttöominaisuuksia uhrattiin huipputehon alttarille. Ainoastaan dynon huippulukema möi, ei käyrän muoto. Sinällään suzukin valinta ottaa nimenomaan k5 katunakun koneen pohjaksi on varmaan oikea liike.

Ei ole dyno lappua..mutta on pc,koko putkisto,kn ja piikin pienempi eturatas ja tietty lamda tapettu..kyllähän suzuki vääntää alhaalta paremmin mutta kyllä piano vie pidemmän korren muissa..emäntäkin ihmetteli että enkö väännä kaasua..ei se vaan menny mihinkään
 
Back
Ylös