• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki GSX-S1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei ole dyno lappua..mutta on pc,koko putkisto,kn ja piikin pienempi eturatas ja tietty lamda tapettu..kyllähän suzuki vääntää alhaalta paremmin mutta kyllä piano vie pidemmän korren muissa..emäntäkin ihmetteli että enkö väännä kaasua..ei se vaan menny mihinkään

Eli tuo kone on suzukissa tapettu tuohon nakuun täysin. Se vanha k5 motti kuitenkin persraiskaa vakionakin tuollaisen "viritetyn" FZ1:n moottorin joka alueella ja vielä reilusti...
 
Puheita on ollut 145-150hv takapyörältä, joten pitäisi sen jaksaa mäet nousta.
 
Kävin eilen koeajamassa ko. kapistuksen jokiniemellä....

Noh, ihan ekana kun pyörän päälle nousin, niin satula on varsin matalalla ja tuntuu vähän silleen, että istus pyörän sisään (syvällä). Polvikulma on mukava ja hallintalaitteet on oikeilla paikoillaan poislukien takajarrupoljin, jolle yltääkseen pitää jalkaa kääntää tosi paljon sisäänpäin. Ohjaustanko on tarpeeksi leveä ja kahvat ovat säädettävät, eli pikkujuttua lukuunottamatta oikein mainio sijoittelu ja toimivuus hallintalaitteissa.

Ajossa pyörä on vakaa, mutta kuitenkin varsin herkkä kääntymään. Käsittely on helppoa pienissä nopeuksissa ja pyörän päällä on helppo roikkua mutkissa, kun vedetään kuin paremmatkin vetomiehet... Jousitus on hyväntuntuinen ja nielee nätisti heikohkojen suomalaisen teiden töyssyt.

Jarrut on taattua brembo laatua ja pysäytysvoimaa riittä hyvin. Tuntuma jarruihin on hyvä, eikä voimaa tarvitse käyttää.

Vaihteisto toimi loistavan pehmeästi, mutta poljintuntuma oli jotenkin ohut ja polkimen liike pitkä alaspäin vaihdettaessa.

Moottoripuolelta löytyy kivasti ruutia ylärekisteristä, mutta ala ja keskialueeltaan moottori on suorastaan vaisu. Vasta n.7.5k rpm jälkeen alkaa tuntumaan, että jumankeuta täähän taitaa herätä henkiin, ja 9-10k rpm kohalla saakin alkaa pitelemään stongasta kunnolla kiinni, kun löylyä löytyykin melkoisesti!!! Tyhjää moottori käy nätisti ja erittäin sivistyneesti, ainoa enemmälti häiritsevä ominaisuus on ktm tyylinen kaasu, jonka kanssa joutuu vähän totuttelemaan taajamissa.

Sutimisenestolle on 3 eri aseteusta, pois, as 1 ja as 2. Käytännössä mielestäni viraton systeemi kuivalla huomioon ottaen moottorin säyseän ala ja keskirekisterin. Vesikelillä varmasti toimiva ja toivottava ratkaisu.

Kaikenkaikkiaan TYKKÄSIN pyörästä, ja olisikin loistava vaihtoehto n.15000€ näkujen haarukassa.
Voisin jopa suositella kavereilleni ja miksen muillekkin.

Säädöllä / ilmapuolen ja putkiston modeilla saisi oletettavasti tasoitettua vääntökäyrää huomattavasti ja hauskuuskerroin nousisi aivan uusiin svääreihin.

Että semmonen peli se [emoji3]
 
Kyllä pitää sanoa että petyin vehkeeseen..1250 Bandit kulkee paremmin.. (ajoin koeajon jälkeen) Jarrut oli pettymys..ja tehoa ei nimeksikään..kun vertaa fz 1 :seen

Sulla on ollut joku väärä ajomoodi päällä tai sit et ole vetänyt kierroksia punarajalle!
Uusimmassa Motorrad lehden naku testissä, GSX-S 1000 pesee kaikki kilpailiat 0-140km/h kiihdytyksessä ja 0-200km/h kiihdytyksessä jää esim 1290 superdukekin taakse..
 
Sulla on ollut joku väärä ajomoodi päällä tai sit et ole vetänyt kierroksia punarajalle!
Uusimmassa Motorrad lehden naku testissä, GSX-S 1000 pesee kaikki kilpailiat 0-140km/h kiihdytyksessä ja 0-200km/h kiihdytyksessä jää esim 1290 superdukekin taakse..

Kyllä siinä oli kaikki rajoittimet pois päältä..ehkä koeajo mopossa joku huono ohjelma..en tykännyt..nyt kingi alla:ohmy:
 
Suzukilla on kyl aikas tasalaatuista tavaraa, et 4000-6000 välissä oleva vääntökuoppa saattaa olla syyllinen siihen tehottomuuden tunteeseen. Bandittihan vetää jo ihan kivasti noilla kierroksilla ja B-Kingissä on jo ihan oikeesti voimaa!
 
Uusimmassa MP Maailmassa on saksalaisten tekemä 9:n nakupyörän testi. Ja Suzuki pärjäsi hienosti! Bemarin voitto ei ole yllätys... mutta että Suzuki kolmas? Ennen Tuonoa ja Monsteria, se on iso yllätys! Ilmeisesti aika tasapainoinen kokonaisuus ja varsinkin kiihtyvyys on huippuluokkaa!
 
Joo loppusijoitus kolmas ja paras hinta-laatu suhde! Tää pyörähän tuomittiin epäonnistumaan jo ennen kuin oli kaupoissa :D
11hv enemmän mitä tehdas ilmoittaa ja tuosta myllystähän niitä saa kaivettua vielä reilusti lisää. Myös paino on saatu pidettyä asiallisena ja oli testin toisiks kevein pyörä.
Hinta 16000€ ja tuskin tarvii takuuaikana korjaamolla käyttää ;)
 
Jahas.....

Onkos kellään pistänyt silmään, mitä tuosta on tähän saakka
saatu kaivettua potentiaalia esiin ns. "putkiviri" konsteilla
pataa avaamatta????
 
Kyllä pitää sanoa että petyin vehkeeseen..1250 Bandit kulkee paremmin.. (ajoin koeajon jälkeen) Jarrut oli pettymys..ja tehoa ei nimeksikään..kun vertaa fz 1 :seen

Heh!
Tästä tuli mieleen jonkun vuoden takaa, kun työkaveri kävi koeajolla S1000RR:llä.
Sillä on itellään joku 2000 mallin XX Pläkpirtti pörinäpöntöllä viritetty...
"Nootta joo, eise pemari mitenkään ihmeesti kulukenu... kyä Honta o hyvä! ".

En edes yrittäny oikoa, että BMWssä on ehkä +50hp ja -50kg. vrt XX :D Hondalasit päässä:jpstyle:
 
Kävin koeajamassa katetun version ja oli kyllä aivan mainio. Lyhyellä lenkillä huomio kiinnittyi mukavuuteen. Kate sopi just eikä melkein (182cm), penkki sopivan jämäkkä ja ajoasento todella lupsakka vaikka pitemmällekin matkalle. Käsiteltävyys oli toinen positiivinen yllätys, hyvä yhdistelmä vakautta ja ketteryyttä.

Muuten aika pitkälti velmun linjoilla.

Pitää varmaan ruveta säästämään...
 
Onkos kellään pistänyt silmään, mitä tuosta on tähän saakka
saatu kaivettua potentiaalia esiin ns. "putkiviri" konsteilla
pataa avaamatta????

Ostin naku version, minkä otan ajoon vasta keväällä, mutta jonkin verran etsinyt myös mahdollisia tulevia virejä. Juutuupissa oli joku viritellyt tuota niin, että käsittääkseni oli vaihdettu vaimennin, ilmanottoon joku modaus ja uudelleen ohjelmointia, niin olikohan joku vajaa 15 heppaa tuli tehoa lisää ja vääntöä samassa suhteessa tai jopa enemmänkin. Ihmettelin vain, että uudelleen ohjelmoimallakin käyrien muodot säilyivät käytännössä identtisinä, eivätkä suoristuneet. En sitten tiedä miten sitä ohjelmoi.

Kerrankin orkkis putki on paremman näköinen kuin mikään näkemistäni viri vaimentimista, että pitää olla "tehokkaat" syyt että itse lähtisin ainakaan heti putkea vaihtamaan.
 
Ostin naku version, minkä otan ajoon vasta keväällä, mutta jonkin verran etsinyt myös mahdollisia tulevia virejä. Juutuupissa oli joku viritellyt tuota niin, että käsittääkseni oli vaihdettu vaimennin, ilmanottoon joku modaus ja uudelleen ohjelmointia, niin olikohan joku vajaa 15 heppaa tuli tehoa lisää ja vääntöä samassa suhteessa tai jopa enemmänkin. Ihmettelin vain, että uudelleen ohjelmoimallakin käyrien muodot säilyivät käytännössä identtisinä, eivätkä suoristuneet. En sitten tiedä miten sitä ohjelmoi.

Kerrankin orkkis putki on paremman näköinen kuin mikään näkemistäni viri vaimentimista, että pitää olla "tehokkaat" syyt että itse lähtisin ainakaan heti putkea vaihtamaan.

Omaani harkitsin vaimenninta, mutta jätin hankkimatta, alla naku malli. Orkkis on hyvän näköinen ja äänet vakio japsipyöräksi on yllättävän hyvät. Omalla olen ajanut n. 4tkm:a ja pyörä tuntuu edelleen todella hyvältä. Hinta-laatusuhde on kohdallaan :)
 
Ihmettelin vain, että uudelleen ohjelmoimallakin käyrien muodot säilyivät käytännössä identtisinä, eivätkä suoristuneet. En sitten tiedä miten sitä ohjelmoi.

Jos kuoppa vääntökäyrässä ei johdu laihasta seoksesta niin silloin se on koneen rakenteesta, eli lähinnä imu- ja pakosarjan pituudesta johtuvaa eikä korjaaminen rautaa päivittämättä onnistu.
 
Pikaisesti vilkaisten tuubista ei tuntunut löytyvän yhtään pieteetillä
hinkattua kunnon "putkiviriä" vetolappuineen tähän laitteeseen.

Tämän koneen peruspotentiaalia on turha edes yrittää hakea
ilman kokoränniä ja hartaita säätösessioita.
Siellä on SET:iä sun muuta sen verran perässä, että morjens.

Sekalaiseen katuhumppaan tuon saa varmasti paranemaan
havaittavasti lähtötilanteesta säädöillä.... oli sliparia tai ei.

Orkkisromuilla tuo eräänlainen "kaksijakoisuus" taitaa olla.... ominaisuus:D,
jota saa hieman loivenettua, eikä se välttämättä niin pahasti töki osakuormilla
kuin täysvedossa ja "huonossa kohtaa" reilusti avattaessa.

Kun tuon "tehontuoton" kanssa on kuitenkin niin, että subjektiivinen vaikutelma
on keskivertosuharilla aika ratkaiseva argumentti, ei ole täysin poissuljettua
että toisia pelejä mestaroidaan tarkoituksella vähemmän lineaarisiksi ihan "Funfactory" pohjaltakin.

Jos samaan kasaan saadaan kivasti ratkaistua esim. ääni/päästöasioita normien kannalta,
herra inssinööri tuntee tietty suurta tyydytystä.

Se on sitten toinen asia, mitä ja kuinka määrätynlaiset kuskit/asiakkaat lopputulosta arvottavat
omista lähtökohdistaan.

Kovastihan tuota pakettia on kehuttu ja erityisesti hinta/laatusuhdetta.

Omasta puolesta taas orkkislaite on ihan kiva "kokeilla", mutta tuollaisena alkaa kilometri kilometriltä
syömään rotan lailla..... se kaksijakoisuus ja raa-an, lineaarisen voiman puuttuminen vaikka
tuo sinänsä ihan pirteältä tuntuukin.

OK, kun liikutaan vaikka alle 140 rwhp huipputehoissa, hyvin lineaarinen kone alkaa helposti
kääntymään "tylsäksi"..... koska se toimii "liian hyvin"...... ja koska se elämä alkaa hiipimään tupaan
siitä jostain 140 rwhp:n jälkeen.... eli kun se "viimeinen kolmannes:polonen:" alkaa :respect:.
Siinä ei sitten enää lineaarinen haittaa kokonaisuutta yhtään.... eikä tunnu tylsältä......
se vaan menee eteenpäin.... kuin hirvi ylähuuli pitkänä pitkin mettiä:thumbup:.
 
On siellä näköjään jotain muutoksia tehty 2017 vuosimalliin. MP Motorrad 9/2016 kirjoittaa "Onneksi sentään aiemmin kritisoitu tyly kaasuun vastaavuus on nyt miedompi, joskaan ei täydellinen." (GSX-S1000F)
 
No nyt on tämä kesä ajeltu pyörällä ja jotain havaintoja.

Ensiasennus takarengas kesti alle 3000 km!! Kumia en ole polttanut, mutta huomattavissa määrin suorittanut täys kiihdytyksiä yksin, sekä tulevan rouvan kanssa. Ja on kallisteltu sen minkä tieliikenteessä pystyy, suoraa tietä ajettu vain pakolliset siirtymät. Toivottavasti seuraavat renkaat kestää vähän pidempään...

Tuo moitittu kaasun on/off ilmiö ON oikeastikin aika hanurista. Jos pitäisin tämän pyörän pidempään, niin ehdottomasti joku commanderi ja säätöihin.

Ajettavuus ihan ookoo, en osaa moittia enkä erikseen lähteä kehumaan. Jousitus minun ajoihin varmaankin ihan riittävä, radalla ajojen suhteen en osaa sanoa. Sama pätee jarruihin.

Kyytiläinen moittii oltavia, mutta edellinen mihin verrataan olikin VFR1200X..

Äänet ovat kyllä hyvät kompromissit, kuulostaa ihan siedettäviltä, mutta eivät aiheuta pahennusta. Edelleenkään en ole nähnyt yhtään paremman näköistä tarvikeputkea, kuin mitä orkkis on.

Joku pieni lippa voisi olla hyvä kovissa nopeuksissa, itse en ainakaan nauti viiman riuhtaisuista.

Itse näköjään olen L / V -moottorien ystävä, en pääse oikein sinuiksi 4-sylinterisen rivimoottorin tehontuoton kanssa. Tuntuu että ensin ei tapahdu oikein mitään, mutta kun jo olisi vaihtamassa isommalle vaihteelle, alkaakin moottorin tehot heräilemään ja kädet venymään. Varmasti tottumis / makuasia.

Aika hajuton/mauton pyörä, mutta kaiketi paras naku tähän hintaan.
 
Back
Ylös