• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Takaa-ajotilanne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skoge
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnistuupi Ruotsissa. Suomen pojilla ei oikein toi kapasiteetti riitä noissa Montsikoissa sun muissa räpellyksissä. Meinaan vaan, että ei tartte edes lähteä perään.

Tiivistettynä 2 poliisia ajoi takaa Bemaria, joka veti junaradan yli jokunen sekunti ennen junan tuloa ja poliisit olivat ilmeisesti sen verran keskittyneet takaa-ajoon, että eivät huomanneet junaa, joka halkaisi poliisiauton kahtia ja toinen skoude kuoli heti toisen pelastuessa. Taas se nähtiin, että ajaessa ei saa räpeltää mitään muuta, vaan on seurattava muuta liikennettä noppana.
tounge.gif

Svedupetterit ovat kunnostautuneet näköjään muutenkin tänään. Heillä on kasassa jo 3 "sankarivainajaa" tämän syksyn hirvenmetsästyksessä.

No, eikös tärkeintä ole, että kaaharibemari pääsi karkuun?

Onpas tuo Aftonbladetin sivusto sekava härdelli. Ihan meinaa epilepsia tulla kun yrittää selailla. Onneksi on tuo pakkoruotsin taito niin välttävä, ettei tarvitse toiste katsella.

Bemarikuski ilmoittautui tänään itse poliisille.

Mielenkiintoista on saako kuski muita seuraamuksia kuin ylinopeussakot ja pysähtymismerkin huomiotta jättämisen. Voidaanko tässä tapauksessa häntä syyttää esimerkiksi kuolemantuottamuksesta ?

Mikäs on orgilaisten mielipide ?

Mielenkiintoista on saako kuski muita seuraamuksia kuin ylinopeussakot ja pysähtymismerkin huomiotta jättämisen. Voidaanko tässä tapauksessa häntä syyttää esimerkiksi kuolemantuottamuksesta ?

Eikös tästä ollut puhetta kesällä, kun se suomi-miliisien s-type heilahti pusikkoon?

Suomessa vissiin se takaa-ajettava joutuu korvaamaan poliisiauton vauriot, ilmeisesti myöskin henkilövahingot (?)

Minun oikeustajuuni tuo(kaan) ei tosin uppoa.
nixweiss.gif

Eikös polliisiopistossa nimen omaan painoteta sitä, että milloinka on syytä luopua takaa-ajosta?

Eikös tästä ollut puhetta kesällä, kun se suomi-miliisien s-type heilahti pusikkoon?

Suomessa vissiin se takaa-ajettava joutuu korvaamaan poliisiauton vauriot, ilmeisesti myöskin henkilövahingot (?)

Minun oikeustajuuni tuo(kaan) ei tosin uppoa.
nixweiss.gif
Ei minkäänlaista korvaus- tai muuta vastuuta toisen ulosajoon ja siitä aiheutuneisiin vahinkoihin. Jos poliisi ei esimerkiksi kykene pitämään kotiloa tiellä tai ei väistä raideliikennettä takaa-ajossa => oma moka ja itse kärsii.
Mun mielikuvituksella en kyllä löydä lakitekstiä Suomesta minkä perusteella takaa-ajettava olisi mitenkään korvausvelvollinen takaa-ajajan tekemiin virheisiin.

Kyllä junailijan olisi pitänyt ennakoida tilanne, tuskin oli tilannenopeus kohdallaan. Ei ilmeisesti edes yrittänyt väistää...

Bemari kuski ilmoittautui itse pollareille, hänta epäillään kortitta
ajosta törkeästä liikenteen vaarantamisesta seka onnettomuuspaikalta pakenemisesta. Että sillee!
buttrock.gif

Ruotsalaiset poliisit
biggrin.gif
tounge.gif
Vittu ne osaakin koheltaa.

Eikös tässä ole ollut vuoden sisään joku 100 selvittämätöntä rahakuljetusryöstöä ruåtsissa. Siis WTF? Tyyliin kaks ryöstöä viikossa eikä ikinä kukaan jää kiinni. Väistämättäkin tulee mieleen leffa "kopps"...
thumbs-up.gif

Edit: siis tietysti kuolemantapaus on ikävä juttu
kynttila.gif

Ruottista en tiedä mitään, mutta suomessa tuosta voisi saada kuusi kuukautta linnaahäkkiävankilaa pelastustoimen laiminlyöntinä, ts. siitä hyvästä että pakeni onnettomuuspaikalta. Eli miedompi versio liikenepaosta, johon osutaan vain silloin jos on itse osallisena siihen onnettomuuteen.

Noh, teoreettista. Eikä ole mitenkään sanottua menisikö tuo läpi vai ei.

Niin no, kyllähän sitä Suomessakin sattuu ja tapahtuu. Kuten se poliisin TM:llta lahjoituksena saama poliisiauto tuossa keväällä, joka päätyi ojan pohjalle takaa-ajotilanteessa, vaikkakin vain pienin vaurioin (muistaakseni)...

Edit: Olipa asia näemmä aiemmin viestiketjussa jo mainittukin...

Back