• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen!

Pyrin moikkaamaan aina,kaikkialla ja tavalla tai toisella (käsi,nyökkäys,vilkku)!  

Piikit mukaanluettuna, aikanaan joutui itse ihan tarpeeksi syrjityksi, ja se ei ollut oikein cool.....
confused_orig.gif

Aivan sama, kuinka moni jättää moikkaamatta. Ei sitä jaksa ottaa niin henk.koht. Käytöstavat olisi kuitenkin ihan ok.
cool.gif
Mitä tuohon olis lisäämistä: täsmällleen samaa mieltä
biggrin.gif

Ei nahkaliiviä tarvi pelätä. Ei isot pojat ammu, vaikka niitä morjenstaa. Hyvin ne Bandiitti jeputkin Kangasalalla morjensti.
Mä en periaatteesta morjesta rikollisia. Noilla jätkillä ei ole mitään tekemistä moottoripyöräilyn kanssa, saunan taakse koko jengi
mad.gif

Mut muutoin: minä olen se idiootti, joka morjestaa kaikkia jopa moottoritiellä
biggrin.gif

Itselläni tassu heiluu liikenteessä ja kaikki morjestetaan piikeistä poliisiin asti  
biggrin.gif
Kaupungissa pyrkii myös tervehtimään mutta varsin usein huomaa että tilanteet antaa myöten vain päällä nyökkäämiseen.

Eilen oikein hävetti kun sainkin pyörän huollosta viikon etuajassa ja lähdin sitä sitten lainakypärällä suoraan työpaikalta käsin hakemaan eikä ollut edes ajohanskoja mukana. Keli mitä kaunein ja monta motoristia tuli vastaan lapa pystyssä mutta itse koitti pitää paljaat sormensa vastaan tulevilta piilossa. Ei käynyt mielessäkään että olisi alkanut paljaalla kintaalla tervehtimään kun täältä on saanut lukea jos mitä ajatuksia kavereista jotka ajaa ilman hanskoja  
biggrin.gif

Tulee kai tuota lapasta heilutettua tien päällä. Tietyt motoristit kun ei morjesta niin mitäpä noillekaan turhaan räpylää heiluttaa
biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

Ajan usein mun 8v tytön kaa ja olen opettanut, että aina kannattaa moikata, mutta myös sen ettei siihen kuolekaan vaik ei saa lapasta takaskaa
biggrin.gif

Aikanaan ajelin paluumatkalla Portugalista Etelä-Ranskan kautta moottoritietä ja kun tapana on ollut tervehtiä, tervehdin tietty sielläkin. Mutta meinas silloin tassu väsyä, kun vastaan tuli parinkymmenen minuutin ajan pyöriä käytännössä yhtenä letkana. Jälkeenpäin kuulin, että jossain Ranskan eteläosissa olis ollu jotku RR-ajot ja porukka oli palaamassa kotiin Espanjaan sieltä. Niin, suunnilleen kaikki ne moikkas takasin.
smile_org.gif

Moikkaan kaikkia mopopoikia lukuunottamatta. Jos ei kättä jaksa heiluttaa, niin ainakin nyökkään. Jos tuntuu että pitää keskittyä johonkin muuhun niin sitten jätän ylimääräiset akrobatiat pois.

Äsken tuli tehtyä kolmen tunnin lenkki, kaikki moikkasivat yhtä yammukuskia ja paria liikennevaloissa seisovaa pyörää lukuunottamatta, tosin jälkimmäisiä en itsekään oikein pystynyt morjestamaan.

Perjantaina tuli ajeltua tamperetta kohti, matkalla tuli vastaan varsinainen letka erinäisiä customeita, ei jättäny yksikään nostamatta ja hauskaahan oli itse vetää se usean sadan metrin morjestus.

Vähän kuin duunissa sahais jotain vitostietä aamulla isolla autolla ja tulee useampi vastaan kerralla, siinäkin menee äkkiä kilsa ennenkuin saa tassua takas rattiin, matkantekoon pieni ylimääräinen ilonsiemen tuo.

Kyllä lapa heiluu vaikka ei vastaantulija mitään tekisikään. Tosin myönnän että skootterit, mopot ja enduropiikit ei aiheuta minussa reaktiota.
Ja senkin olen (melkein) kantapään kautta oppinut että turvallinen ajo ensin ja morjestelu vasta sitten... Pääsee vähemmillä vaaratilanteilla

Kaikkia tervehdin mahdollisuuksien mukaan. Jos käsi kytkimellä, niin sitten pään nyökkäyksellä.
Eilen sunnuntaina oli niin paljon pyöriä liikkeellä, että taisi käsi olla suurimman osan ajasta morjestuksessa  
smile_org.gif
 Muutama org-morjestuskin tuli vastaan  
062802jumpie_prv.gif

Parhaimmat ja lennokkaimmat morjestukset tuli vastaan maaliskuun lopussa, kun tämän kauden ensimmäisillä ajeluilla olin  
biggrin.gif

Käsi nousee jokaisen moottoripyörän kuskille mallista ja tyypistä riippumatta. Motarilla morjenstan todella vienosti, ettei kätönen lähde irti
smile_org.gif

Aina morjestelen, ja jopa silloinkin ajelin "isolla amerikkalasell",
kyllä se kuuluu motoristikultturin

Aina tervehdin kun mp tulee vastaan. Useinmiten saan vastauksen. Jos saan vastauksen, hyvä niin ja jos en, mitä sen on väliä. En lajittele porukkaa pyörän mukaan. Kaikki ajavat kaksipyöräistä ja se riittä minulle. Ennen kaikki oli toisin ja niin näköjään tässäkin asiassa. Vanhat hyvät tavat saavat väistyä kun tulee uusia  ihmisiä harrastuksen pariin.

Ite pyrin morjestamaan aina kun mahdollista. Jos tilanne ei salli käsien heiluttelua niin sitten nyökkäilen niin maan pirusti.

Itse morjenstan kaikkia kaksipyöräisiä kypärä päässä mitä tiellä tulee vastaan, ohittaessa oikeaa jalkaa nostamalla, eli kengän pohjalla morjenstamalla. Risteysajossa päätä nyökyttämällä. Harvemmin tulee kyllä pyörää ohitettua (lue: ei koskaan).
062802moto_prv.gif

Olen muutaman viikon ajellut pikku veljen Aprilia Rs kevarilla, kun on oma pyörä ollut korjaamolla. Lähes poikkeuksetta kaikki vastaan tulleet motoristit ovat tervehtineen, poislukien valtaosa kyykky- ja custom kuskeista, jotka harvemmin muutenkaan moikkaavat.

Sitten eilen hain oman pyörän (supermoton) SMR 510:n korjaamolta Hyvinkäältä ja ajoin sen Sipooseen tallille. Matkalla vastaan tuli jos jonkin moista moottoripyörää, mutta harva sitä morjensti? Eli johtopäätöksenä tästä on että ilmeisesti pyörä vaikuttaa aika paljon kanssa motoristien tervehtimiseen.

poislukien valtaosa kyykky- ja custom kuskeista, jotka harvemmin muutenkaan moikkaavat.
ajan customilla ja moikkaan lähes aina. Motarilla yleensä en ja jos on tilanne vaikka risteyksessä niin sillon jää moikkaus vähiin. Myöskään tiistaisin mansessa en moikkaa kun silloin ei pysty ajamaan, kylä on täynnään kuskeja!

Back