• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tervehtiminen!

Tuli vahingossa tänään moikattua mopoilijaa pimeän hetkellä ja kiiretilanteessa..
omg.gif
Kiroilin hetken mielessäni, jonka jälkeen unohdin koko jutun.
Kamoon! Ai oikein harmitti jälkeenpäin...??  
crazy.gif

Mä ainaki moikkaan kaikki mopoilevat pikkupimutkin - oppivathan tavoille jo siinä vaiheessa! Hauskinta on jos ne moikkaa takas - joskus niinki on käynyt.  
062802jumpie_prv.gif

Erityisesti sydäntä lämmitti kaverit, jotka nosti lapasta TOSI korkeelle...oliskohan olleet harrikkakavereita
biggrin.gif
biggrin.gif
Mua vastaan on kanssa pariin otteeseen ajanu kaveri joka suuripiirtein vilkuttaa
biggrin.gif
On ollu oikein pakko tihrustaa sen jälkeen peileistä että mahtoiko olla joku tuttu. Vielä ei ainakaan oo ketään tunnustanu. Kyllähän se mieltä lämmittää ku porukka jaksaa morjestaa.

No niin, tämä tervehtiminen se jaksaa kiinnostaa yhtä paljon kuin se mikä on hyvä öljy pyörääni. Onhan se tärkeää että tervehtii ihmisiä. Se kuuluu jo peruskäyttäymissääntöihin.

Mutta jokin tässä nyt menee pieleen, mopopoikia ei saa tervehtiä, eikä scootterimiehiä, kyykkypyörämiehiä pitää tervehtiä, harley miehet tekevät näemmä uroteon kun tervehtivät kyykkymiehiä.

En ymmärrä, taidan vain ajella.

Sorry ei pysty moikkaan! Toinen käsi kaasulla ja on niin tuore romanssi meneillään, että vasenta kättä lepuutan mimmin reidellä!
wink.gif

Kun pysähtelen tankkailemaan ja taukoja pitämään, niin mikääli maltan tytöstä sormeni irti pitää lupaan morjestaa kaksin käsin kaikkea mikä kulkee kahdella pyörällä!
inlove.gif

Tuskallista viikonloppua!
buttrock.gif

Mielenkiintoista, kuinka jotkut motoristit ehtivät tienpäällä erittelemään ketä tervehtiä, kun tuo kohtaaminen ajonopeuksien ollessa yli 100 km/h kestää todellakin vain hetkisen. Ja miksi ihmeessä täytyy erotella eri tyyppejä, vai onko niin että itsetunto on kuin mimosan kukka, joka kärsii pienestäkin kosketuksesta
confused_orig.gif
. Itse ajelen Gilera Nexus 500sella, jonka ulkonäön voi katsastaa omasta profiilistani. Veikkaan, että monikaan tienpäällä edestä päin ei pysty sanomaan, tuleeko vastaan skootteri vaiko moottoripyörä. Toisaalta ei tuo pyöräni ihan lajipuhdas skootteri ole. Sama ihminen olen ajanko moottoripyörällä vai skootterilla.

Tien päällä ollessani kyllä tervehdin kaikkia motoristeja, jotkut tervehtivät takaisin - suuri enemmistö -, jotkut eivät. Toisaalta tervehtimättä jättävät voivat olla ihmistyyppinäkin vetäytyjiä, jotka eivät pahemmin kanssaihmisiä huomio muutenkaan esim. joulukorttien lähettämisellä vaikka itsestä onkin niitä mukava saada. Sitä iloisempi mieli tulee, mitä reippaamin käsi heilahtaa. Tyylit vaihtelevat, ja joidenkin mielestä omaan tyyliin sopii paremmin coolimpi tapa
cool.gif
.

Minä olen moikkaillut autokoulun pyörällä ajaessani (ja kyllä on tullut hyvä mieli kun käpälä on noussut takaisin
smile_org.gif
). Ja käpälää nostan myös vaikka olisin kyytiläisenäkin.

Ja jatkossakin morjestan. Jos osaan
lookaround_orig.gif
.

Lapasen nostoa ei kyllä autokoulussa itselle opetettu, eikä kauheasti tullut sitä ajateltuakaan ennen ekoja ajoja autokoulun pärrällä. Piikillä ajelin kortin ja hieman jopa ihmettelin kun vastaan tuli motoristeja jotka nosti lapasta ylös.

Tuosta lähtien kyllä jokaiselle kaks pyöräiselle liikkuvalle lapasta ylös. Hyvä mieli itselle ja mahdollisesti toiselle.  
smile_org.gif

Hmm... joulukorttien lähettäminen ja tervehtiminen kanssa motoristia, mielenkiitoinen asiayhteys, ei heti avaudu, ja vielä autokoulussa.

Polkaisen lätyskän tulille ja lähdenpä tässä ajelemaan vesisateeseen, josko tulisi moikattavia vastaan.

Itse ajelen Gilera Nexus 500sella, jonka ulkonäön voi katsastaa omasta profiilistani.
Komeet on vehkeet
cool.gif
Toki ymmärrän jos kaikki ei tuollaista kokonaisuutta moikkaa, kas kun yhtäaikaa katseella seuraaminen niin että niska taittuu ja moikkaaminen voi johtaa ojan pohjalle
nixweiss.gif

Asiaa tarkemmin mietittyäni, itteasiassa tuollehan pitäis moikata kaksin käsin, pystyis paremmin naatiskelemaan maisemista, eikä pyörä kääntyilis niin voimallisesti... Mutta tuo hame, täytys laittaa varmasti hyönteisverkko hameen suulle, ettei tavara ole ökkömönkijäisiä täynnä
cool.gif

Itse ajelen Gilera Nexus 500sella, jonka ulkonäön voi katsastaa omasta profiilistani.
Komeet on vehkeet
cool.gif
Toki ymmärrän jos kaikki ei tuollaista kokonaisuutta moikkaa, kas kun yhtäaikaa katseella seuraaminen niin että niska taittuu ja moikkaaminen voi johtaa ojan pohjalle
nixweiss.gif

Asiaa tarkemmin mietittyäni, itteasiassa tuollehan pitäis moikata kaksin käsin, pystyis paremmin naatiskelemaan maisemista, eikä pyörä kääntyilis niin voimallisesti... Mutta tuo hame, täytys laittaa varmasti hyönteisverkko hameen suulle, ettei tavara ole ökkömönkijäisiä täynnä
cool.gif
"Kauneus on katsojan silmässä" tapaa vanha kansa sanoa so. on vanha suomalainen sananlasku.
tounge.gif

Pannarille vain, että ehket huomannut, että tuossa kappaleen lausessa, joka alkaa sanalla "toisaalta" siirryin konkretiasta yleisemmän käsitteelisyyden puolelle eli käsittelin siinä yleensäkin ihmisten luonteenpiirteitä enkä niinkään pelkästään motoristien, jotka toivottavasti kuuluvat myös tuohon laajempaan lajiryhmään.

Hyvää suvea kaikille motoristeille ja tervehditään jatkossakin!
thumbs-up.gif

Yleensä morjenstan itse kaikille, mutta morjestustavoissa on eroja. Joskus vain semmoinen "sormet ylös tangolta" tai pikainen morjestaminen. Mutta sitten, kun on ajamassa pidempää siivua eikä vastaan ole tullutkaan aikoihin ketään, tulee hurjan hyvä fiilis, kun vastaantuleva motoristi heilauttaa kättään oikein kunnolla. Juhannuksen aikaan viimeksi tuli moisesta niin hyvä mieli, että olen ottanut itsekin tavaksi tuon. Siis silloin, kun on ajamassa jossain mörrinpersiissä ja pitkästa aikaa tulee vastaan mp. Häviää perseen puutuminenkin ainakin hetkeksi, kun saa iloisen tervehdyksen (näin omalla kohdallani).

Kyyllä jotkut customi kuskitkin kuolemaa halveksuen haluavat moikkailla (luen itseni siihen ryhmään) vauhdin ollessa +100 ja ajoasento, no joo
confused_orig.gif
ja lapanen nousee SUORAAN ylöspäin... Kokeilkaapa joskus. Tulee villi fiilis hetkeksi
tounge.gif

Ja sit customeita pidetään omalaatuisina ku parta on poninhännällä ja buffi/arska ja avopotta (mallia: rotta) yhdistelmä pelottaa. Kyl muakin pelottais pujahtaa nahkapukuun. Näyttääkin niin kireeltä.

EDIT:
Hain tämän tuolta topicin alusta kopsaamasta...

Top Ten Reasons Harley Riders May Not Wave Back

10....Afraid it will invalidate warranty
9....Leather and studs make it too hard to raise arm
8....Refuses to wave to anyone whose bike is already paid for
7....Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off
6....Rushing wind would blow scabs off the new tattoos
5....Angry because just took out second mortgage to pay luxury tax on new
Harley
4....Just discovered the fine print in owner's manual and realized H-D is
partially owned by those rice burner manufacturers
3....Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover their
ears like everyone else
2....Remembers the last time a Harley rider waved back, he impaled his hand
on spiked helmet
And the Number One reason Harley riders don't wave back:
1....They're jealous that after spending $30,000 they still don't own a Gold
Wing

Top Ten Reasons Gold Wing Riders May Not Wave Back
10....Wasn't sure whether other rider was waving or making an obscene
gesture
9....Afraid might get frostbite if hand is removed from heated grip
8....Has arthritis and the past 400 miles have made it difficult to raise
arm
7....Reflection from etched windshield momentarily blinded him
6....The espresso machine just finished
5....Was actually asleep when other rider waved
4....Was in a three-way conference call with stock broker and accessories
dealer
3....Couldn't find the "auto wave back" button on the dashboard
2....Was simultaneously adjusting the air suspension, seat height,
programmable CD player, seat temperature and satellite navigation system

And the Number One reason Gold Wing riders don't wave back:
1....They couldn't see through the glare from the chromed dash accents

tounge.gif

Lapa on noussut vuodesta -79 ja nousee edelleen, riippumatta vastaantulevan motoristin kulkineesta. Kunhan se nyt on jonkinsortin moottoripyörä.

Tapa on opetettu myös jälkikasvulle, joka kuvassa demonstroi tapahtuman pihatamineissa. En oo muuten tähän mennessä nähnyt yhtään vastaantulijaa, joka ei olis edes pikkuisen hymyillyt tulevalle motoristille ja hänen tervehtimiselleen.. Voitte kuvitella pikkumiehen avokypäröineen, lentäjänlaseineen.
biggrin.gif
Muutamia silti on jättänyt moikkaamatta, pikkumieskään ei moisesta ota liikoja pultteja.

jannekevat07.jpg

Eilen Helsinki - Jlk välillä (pyöränhakureissulla) tassu nousi kivasti melkein jokaisella vastaantulijalla - ja on se kyllä oikeasti mahtava fiilis näin uudelle pärräillijälle, kun moikataan.. semmoinen "yhteenkuuluvuuden" fiilis iskee ja hymyilyttää.

Kaikista paras oli, kun joku kaveri tuli mustalla kyykyllä (merkkiä ja mallia en kerennyt keksimään) vastaan ja aloin morjenstaan, niin tämä kaveri heitti oikein komeasti päätä sivulle ja käden lippaan.. komein tervehdys mitä olen nähnyt.. nauratti vielä seuraavalla tupakkatauollakin
biggrin.gif

- Perkele

Itse ajelen Gilera Nexus 500sella, jonka ulkonäön voi katsastaa omasta profiilistani. Veikkaan, että monikaan tienpäällä edestä päin ei pysty sanomaan, tuleeko vastaan skootteri vaiko moottoripyörä. Toisaalta ei tuo pyöräni ihan lajipuhdas skootteri ole. Sama ihminen olen ajanko moottoripyörällä vai skootterilla.
HERRANJUMALA! Onneks Mika Sundqvist ei ole moderaattorina täällä, sehän ottais sulta kirjotusoikeudet pois justaan!
Pitänee tarkistaa oma asenne skoottereita kohtaan
tounge.gif

Nyt on parina päivänä tullut ajeltua täällä oulussa päin... keskustan lähettyvillä... Ja kyllä lähes jokainen vastaantulija tervehtii...
thumbs-up.gif

Räpylä ylös vaan, ei maksa mitään ja tulee hyvä fiilis. Riippumatta tuleeko heilautus takasin.
talktohand.gif

Back