• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TransAlp

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
niin siitä tullista.itse verotin ennen 15.5. eli hinta määräytyi vanhan ikävähennys systeemin mukaan,niin vero oli 850 eskoa ja rinnalla tuli laskema uudesta laskentamallista jossa vero olis ollut 1500 eskoa. eli ero oli melkoinen.ja mielestäni oma pyörä tuli edulliseksi ja on todellakin hienokuntoinen vaik saksapyöriä jotku mollaa.

sori ,en vastannu kysymykseen,muistaakseni tullin vertailuhinta oli n 6000-6500

Ompa kova vero tuo sinun esittämäsi jälkimmäinen 1500 huh huh.

Miten kuitenkin löysin tullin sivuilta jo toteutuneita veroja ja esim -91 Transalp oli 1010e alveineen. Ja yksi -93 980e! Joku väitti että -92 vanhempiin tulee saaste tms raippaa päälle. Jos vero taso on tuota luokkaa niin laskujeni mukaan jopa -95 verot+alvit olisi 1200-1300 luokkaa.

1.Vaihtoehto. Hinnat siellä ka. 3000e tuonikäisillä, siihen verot 1300, rek ja muut paperit 200e (tämän tiedän koska kaveri toi oman Dominaattorin keväällä) Hakukustannukset n.300e?

Hinta täällä 4800e!

2.Vaihtoehto firman kautta. Kiinteä hinta prätkälle 600e (sis etsintä, rahdit ja kaikki paperityöt)

Hinnaksi 4900e !!! Niistähän pyydetään 7000 järjestään täällä. Onkohan tämä näin vai missä yritetään kusettaa?

se vertailuhinta varmaan laskenut sitten huhtikuun kun omani verotin ja kai se vaihtelee tulleittainkin,omani tuli vaasan tullin kautta. ja ne muut kulut ei ole paljon kun ei siinä tarvita kun yhdenmukaisuustodistus jonka usein saa tingittyä hintaan tai maksaa enintään 100 euroa ja katsastus täällä n 120 euroa.
rahtia kun kyselin niin pyörä tänn tuotuna olis maksanut hampurin seudulta n. 150 euroa ja kauempaa sitten enemmän .
kuljetusliike tosin oli tuttu.mut tärkeempää kun hieman kalliimpi hinta on se et joku tsekkaa sen pyörän sielä et on hyvä ´pyörä ja maali kiiltää.niitä mattoja pyöriä on siellä niin paljon.

Joo asialliset sivut oikeasta pyörästä! Kiitti
smile_org.gif

Missäs vaihees teillä menee alppi varatankille,itsellä n.220-260 km kohdalla,ja kuis korkeella lämpömittari,ku itellä se ei juuri nouse kunkesä helteillä.lähelle puoltaväliä??

Keskikulutus kiinni aika paljon ajotavasta: kevyessä ajossa hieman päälle 5litraa satasella, mutta kaksi päällä matkavarusteineen ja reipasta vauhtia 120-140 km/h olen päässyt tuonne 6,5 litraankin.

Lämpömittarista samanlaisia kokemuksia, enkä ole siitä moksiskaan.

Heissan kaikille!

Mikä ihmeen varatankki? Nooh, uudemmassa kun ei sellasta ole ja ei aina hokaa mittaria seurata voi käydä kuten minulle. Nyt kyllä kattelen sitä polttoainemittaria niin että nopeus mittarin kattominen tahtoo jäädä. Mä ajelen noin 300km ja sit tankille. Olen päästänyt seka-ajossa lähes 350km. En ole kulutuksia laskenut kun noin suunileen ja näyttää olevan hiukan päälle viis litraa.

Mutta parin viikon päästä meinaan lähteä ruskaretkelle jos luoja suo, siis ilmat ei mee jäätäväksi. Tarkotus on lähteä täältä Lapualta Vuotokselle ja takas. Pitäis olla 800km per sivu. Kulutukset ja sun muut meinaan sitten kirjata joten voin tänne kirjottaa siitä...."Onkohan täällä sellaista foorumia?"...nooh, ainakin tärkeimmät vaikka tännekkin.

Ei muuta kuin ajelkaa rauhassa. Niin teen minäkin.
t:JukkaKoo

Missäs vaihees teillä menee alppi varatankille,itsellä n.220-260 km kohdalla,ja kuis korkeella lämpömittari,ku itellä se ei juuri nouse kunkesä helteillä.lähelle puoltaväliä??
Ressulle about 200...280 riippuen ajotavasta, eli "iskettääkö" vai ei :-)  
tounge.gif
 Lämpömittari ei nouse mullakaan normaali  ajossa kuin ne kaksi "tappia". Mutta kun maastossa pörrää niin puoleenväliin mittarin osoitin nousee ja jopa tuuletinkin pääsee pöyrimään.  
sport05.gif

Täällä olis ainakin myynnissä Alppi, vm 93, väri  musta/hopeinen, ajettu noin 51000km, aika siisti yksilö muutenkin, kahvalämppärit, keskituki, takalaukku, pidempi etupleksi,kaatumaraudat, kulutusosat ok. Todella hieno matkaenduro.

Kuvia saa sähköpostilla.Hinta 5 500 euroa. puh. 044-2622418.
Asun Vantaalla, jos kiinnostaa ota yhteyttä!
062802moto_prv.gif

Eihän tätä ilmoitusta tähän pitäis laittaa!
tounge.gif

Hyviä valintoja kaikki, tosin olen koeajanut kaksi ensimmäistä, banditin sijaan kannattaa kokeilla SV1000S
bowdown.gif

Joo, se sv vois olla ihan asiaa...
tounge.gif
mut mä en tiedä miten se soveltuu matka-ajoon, ei kai mitenkään
biggrin.gif

Tuoreena TA omistajana (todella tyytyväisenä sellaisena) tuli heti kysymyksiä mieleen.
withstupid.gif

Service manual helpottaisi paljon elämää. Pikaisen etsiskelyn jälkeen kun ei tuntunut edes öljynputsaria löytyvän.

Onko näitä paperisena saatavana mistään? Edes netti versiona?

Jee muitankin tuoreita Transalpin omistajia...
062802jumpie_prv.gif

Manuskaa ei ole mullakaan ja ajattelin hankkia alfamerilta koko huolto kirjan. Toinen vaihtoehto on transalp.orgista. Rekisteröitymällä pääsee kattelemaan vm 89 huoltomanuskaa. Mutta kuten varmaan tiedätkin on muutoksia tuosta tapahtunut aika paljon jos vertaa uudempiin pyöriin. Tosin öljynputsari lienee kuitenkin samalla paikalla
biggrin.gif

Minkälainen ja minkä vuotinen tuo sinun oli?

-=Lake=-

Onnea molemmille hienosta valinnasta.

Brandilta (http://www.honda.brandt.fi/index2.html) saa ohutta kopioitua perusohjekirjaa, jossa on IHAN perus tietoa (sisältäen kuitenkin tuon öljynvaihdon), mutta kallis suhteessa tietomäärään, muistaakseni 15 euroa.

Myöskin jo mainittua Haynesin manuaalia voin kehua ja itse olen siihen ollut erittäin tyytyväinen.

Tuolta TA org:sta löytyvä manuska on ilmainen ja antaa ihan hyvän lähtökohdan, jos sen vaan jaksaa printtailla ja muistaa että muutoksia on vm89 jälkeen tapahtunut  
wink.gif

Seuraavat linki ovat TA:n omistajille aivan ehdottomia: http://www.ta-deti.de/ta/ , joka on aivan legendaarinen sivu TA: omistajien joukossa ja toinen jo mainittu http://www.transalp.org/ ,joka on ihan hyvä sivusto, johon kannattaa rekisteröityä, ainoa puute, joka korjautuu ajanmyötä, on se että sivusto on vielä tuore, joten suoraan kaikkiin kysymyksiin ei löydy vastauksia. Lisäksi TA org on erittäin mielenkiintoinen kokoontumispaikka, koska siellä on TA:n käyttäjiä aivan ympäri maailmaa.

Minkä vuotisista peleistä on kysymys ? Itselläni Saksasta tuotu sininen vm91 TA ja olen siihen erittäin tyytyväinen.

Syysajelu terveisin

Jurva

Niin TA...
vm 97 ja kilometrejä alle 20000. Todella siisti, mukana kahdet sivulaukut (givi), kaatumaraudat sekä keskiseisontatuki. Korkeampaa plexiä vielä kaivataan mutta kaipa tuon ehtii sitten myöhemminkin...
Kerran käynyt kyljelleen mutta sekin ilmeisesti paikaltaan/todella pienestä vahdista koska pari naarmua tai pikemminkin painaumaa löytyy katteesta ja raudoista. Muuten kuin uusi.
Ei meinaisi millään malttaa olla töissä...
tounge.gif

-=Lake=-

biggrin.gif

onkos tääl sellasia jolla ollu vanhempi alppi ja uutta 650 mallia,et millasia eroja on käytännös,muuta kun ulkonäössä ja hiemna isommassa moottorissa?

Back