Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suurin syy on varmasti se, että on ollut hauskaa
Paineiden kanssahan on karkeammillakin kumeilla se tilanne, että soralla ei erkkikään mielellään,
keijosta puhumattakaan..... vedä niin kovilla paineilla kun kohtalainen km-kesto taas asvaltilla vaatii.
Rengaspaineiden kanssa en ole vielä pelannut, mutta pitänee varmaan vähän laskea noista katupaineista, jotta saan paremman pidon soralle ja vähän isomman kulutuspinnan assulle ja vähentää tuota assun osuutta ajoista.Missä vika, kun eilen meni alle neljäs takarengas ja kolmas etunen tänä kesänä ja vasta 12.000 kilsaa ajettuna tälle kesälle ja mittarilukema lähestyy 19 tuhatta, kesän aloitus oli noin 7.000 kohdalla.
Tämän kesän ekat kolme tonnia meni alkuperäisillä battlewingeilla ja kymppitonnin mittarilukeman jälkeen alle vaihtu Karoo kakkoset. Takana Karoo oli aivan loppu jo kolmen tonnin ajojen jälkeen, mutta kun vaihturia ei ollut reissussa heti saatavilla, jouduin ajamaan vielä pari tonnia sen kanssa, ennenkuin vähän yli 15 tuhannen kohdalla vaihdoin sen Karoo T:ksi. Karoo T:n piti olla hyvin maantieajoa kestävä, mutta kahdessa päivässä ajettu asfalttisiirtymä Karigasniemeltä Altan kautta Raisioon kulutti sen kyllä hyvin heikkoon kuntoon, mutta nuukuuttani ajoin sillä vielä Kivetyn ja vaihdoin vasta nyt pois. Nyt on alla Heidenaun K60 scout, jonka pitäisi kestää huomattavasti paremmin. Eteen laitoin testiin kaupantekijöinä saamani sisään ajetun Michelinin super enduron (tai jotain sinne päin olevan oikean nappula etusen). Kohta eteen vaihtuu vielä tallissa odottava Karoo T etunen.
Mahtava pyörä ajaa menee hienosti soralla ja asfaltilla, hiekallakin menee, kun vaan uskaltaa antaa kaasua, mutta metsässä saisi olla vähän enemmän maavaraa ja hiukan vähemmän painoa, vaikka menee sielläkin, kun vaan pitää pyörän liikkeessä. Suolle en ole tänä kesänä vielä mennyt, kun ei ole vielä tullut hommattua kellukkeitaTämän kesän osalta ajot on jakaantuneet soran ja asfaltin välille varmaankin suhtessa 50/60.
Jaa a, tänään olin ajelemassa tämän kesän ensimmäisiä pidempiä vetoja. Matkan aikana alkoi yhä enenevässä määrin nousta pintaan tunne puuttuvista valituksenaiheista, mikä sinänsä on valituksenaihe. Ohjaus täsmällinen, nopea ja tarkka, ajoasento pohjalta hanska kädessä, voiman tuotto 0-140 km/h lineaarista ja vaivatonta. Tikkarinopeuksissa oli vaikea pysyä. Helvetin tylsää. Edes GS 1150:n kanssa ei ollut kyyti yhtä noileeta.
.
Kieltämättä alkaa lähestyä kaivattua kompromissia. Sehän olisi:
- min 100 hp
- max 200 kg
- hinta alle 15 ke
- huoltoväli yli 8000 km
Trumpasta voisi saada, kun laittaisi kevyen dieetin (putki, litiumakku yms pikku sälää), ja melkein samaan närästykseen teholukemakin nousisi.
800 Bemari on jo vähän laiskanpulskea, KTM sikakallis, Caponord katupyörä ja läskiendurot paitsi kalliita, myös painavia. Jos löytyy speksit täyttävä uusi pyörä, niin ostan pois ja yritän vakuutusyhtiön riemuksi pärjätä yhdellä kulkupelillä.

Mutta tosiaan puhtaasti maastoajoon 200kg on silti paljon. Pitää ainakin olla kova tulos maastavedosta jos haluaa kaatuvan pyörän pitää pystyssä. Jotkut tosin hankkivat kunnon kaatumaraudat ja antavat pyörän mennä nurin, jos se niin haluaa![]()
Niin, ja nuo ensiasennusrenkaat ovat ikävän uraherkät asfaltilla ja hiekallakin meinasi tulla ylläreitä viime kesänä. Onkohan mulla alustan säädöissä jotain jäänyt huomaamatta?

Olis tuossa tarkoitus asentaa Koson lämppärit. Missä mahtaa pyörässä sijaita ko liitin? Luultavasti se on olemassa koska originaalit jälkiasennettuna on ihan plug&play. Toinen vaihtoehto on releen kautta mutta tuo eka olis parempi.
Kellään tietoa ko liittimestä (mahd. typpi) ja sijainnista?
*muoks* Homma hanskassa,laitoin releen kautta.
Jos nyt hakemalla hakee jotain moottoripyörämäistä tuosta XC800:sta, niin moottorin poskilevyjen ruuvit on tunneperiäsessä momentissa. Vasemmalta puolelta alkoi hikuamaan öljyntapaista ja kas, käsikopelolla kiristimme sen. Ja samalla muutkin ruuvit, jotka olivat sattumanvaraisesti löysällä tai sitten ei.

Tankin alla vasemmalla puolella semmonen pyöristetty liitin, jossa on sokea päässä. Sen saa näkyviin tankkia poistamattakin, mutta ei siinä paljoa ole löysää.
Taitaa olla yleisempikin ongelma tämä pulttien irtoilu, mulla oli kytkimen jousia pitävät pultit kuulemma kaikki löysällä, mutta kotelon pultit oli sitten vastineeksi kuulemma liimattu. Tämä selvisi, kun yksi tapasi kotelon ja katkesin kovan rutinan saattelemana. Nyt on koko kytkin paskana ja menee vaihtoon ja yrittävät saada mut vielä maksumieheksi![]()
UK-foorumilla http://www.tiger800.co.uk/ on kattavasti käsitelty takaisinkutsuja, tähän liittyvää ei löytynyt "clutch spring" haulla. Vaihteenvalitsemen jousi on takaisinkutsuissa ja vaihdettu osaan ensimmäisiä pyöriä, VIN 46334-514871, tosin sen pettäminen jättää vain vaihteen päälle rikkomatta mitään. Osa #18 tässä: http://www.worldoftriumph.com/trium...ck_01=&block_02=100057464-0-2&block_03=560031
Ei löytynyt tällä tavalla hajonneita kytkimiä. "clutch" ja "clutch wear" haulla löytyy lisää lukemista pariksi päiväksi.
Ainahan voi kysyä suoraan Triumphilta, kaikki pyörän tiedot sinne, kuvat mukaan ja kuvaus ongelmasta, http://www.triumphmotorcycles.co.uk/inside-triumph/contact-us Kysyy vaikka puhelimitse että mihin sähköpostiin takuukorjauskysymykset voisi lähettää kun jälleenmyyjän kanssa asia ei etene. Irronut ruuvi siis tuo #8 http://www.worldoftriumph.com/trium...ck_01=&block_02=100057462-0-2&block_03=560031 . Ehkä kaikki jälleenmyyjät eivät oikein osaa ongelmakuvauksia kertoa valmistajalle ja takuukorjauslupaa hankkia. Voi olla inhimmillisiä tekijöitäkin mukana, kielimuuria, kiirettä ja kaikenlaista muutakin tekemistä.