• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph Tiger 800

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Havukka79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo noi näyttää mainiolta joten laitetaampa ensi talven hankinta listaan.
kiitos kuvat ovat mainiot :thumbup:

Kiitos
 
Tua noi, henkilökohtaisuuksiin menemättä ja kenkääkään erityisesti mainitsematta, pitäisin antoisana, jos esimrkiksi ROX-raiserit hankkinut joku henkilö kertoisi minkälaiset housut ja takki olis hyvät. Esimerkiksi sopiiko kokonaisuuteen 36/36 tuumafarkut ja jotakuinkin toistametrinen syli.
 
Tarkoitatko että onko tuota Arrowia kellään pyörässä? No allekirjoittaneelta sellainen löytyy. Paljon paremmat
soundit kuin alkuperäisellä putkella. Ei stumppaile eikä paukuttele. Ilman killeriäkin ei liian kova ääni,sillai sopivasti :;):
Joo Arrowin tapainen suora vaimennin löytyy täältäkin ja huollossa laittoivat myös Arrow-tyyppiselle vaimentimelle tarkoitetun moottorinohjauskartan. Lähtee paremmin liikkeelle, sillä laihaseoskartalla sammahti välillä varsinkin pehmeältä hiekalta lähtiessä. Bensaa taitaa mennä muutama desi enemmän, vaikea sanoa kun samoihin aikoihin vaihtui karkeakuvioinen rengas taakse. Ja äänet tietysti ovat nyt oikeanlaiset. Paino väheni 2kg.

Vakiovaimennin siis on sellainen sokkelotyyppinen josta ei näy läpi. Arrow yms vastaavat "tehopöntöt" ovat suoria putkenjatkeita joista voisi tiputtaa perunan läpi. Arrowin lisäksi näitä suoria löytyy esim Scorpion, MIVV, FUEL, Hurric, Zard, LeoVince nimillä. dB-killerin kiinnitys ja koko vaihtelee. Itsellä Hurric koska siihen sai erikokoisia killereitä ja niiden vaihto on helppoa. Ja hinta oli sopiva Louisilla. Extra quiet killeri tosin jäi hyllyyn lyhyen kokeilun jälkeen. Muitakin merkkejä löytyy EBaystä ja googlesta tiger 800 exhaust -haulla.
 
Vastailin Kassulle yv:nä. Tuo aikaisempi, epäilemättä kryptinen, viestini käsittäen takin ja housujen kokoa tarkoitti siis sitä, että minkä kokoiselle kuskille nuo raiserit on takoitettu. Vai onko tilanne se, että xc on kaikille sopimaton ilman noita palikoita?
 
Joo ihmettilinkin hra1150:n viestin selväkielisyyttä,että mitähän tolla oikein tarkoitat..?
Kai ne nostajat sopii monenlaisille ja kokoisille ihmisille. Itse 180cm/88kg ja pyörä on siis normi 800,ei XC.

Olis 20 tkm huolto (tai jo ohitettu) edessä. Mitähän tuollainen huolto sisältää ja noin suurinpiirtein kustannukset?
Käsittääkseni venttiilien tarkistus kuuluu ohjelmaan..? Koska takuu on jo loppunut,huollan itse.
 
Olis 20 tkm huolto (tai jo ohitettu) edessä. Mitähän tuollainen huolto sisältää ja noin suurinpiirtein kustannukset?
Käsittääkseni venttiilien tarkistus kuuluu ohjelmaan..? Koska takuu on jo loppunut,huollan itse.

Kurapyöräfoorumilla oli PK-seudun hintoja, 568€ 20tkm ilman venttiilien säätötarvetta, ei kannata sielläpäin Suomea huoltaa? http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=16318&start=810

Brittifoorumilla oli sikäläisiä hintoja, liitteenä yksi liike jolla julkinen hinnasto, 20tkm huolto 413 euroa. Tässä on ilmeisesti laskettu venttiiilien säätö mukaan, koska 40tkm hinta on sama.

Jossain ketjussa kyseltiin onko kellään säädetty venttiileitä 20tkm kohdalla, ei löytynyt ketään. Eli todennäiköisesti riiittää pelkkä mittaaminen, mikä onnistuu tee-se-itse säätäjältäkin. Service Manual löytyy ebaystä, tai jälleenmyyjältä, siinä on kaikki vaihe vaiheelta kuvien kera. Pyörän ohjekirjassa on tarkistettavat/vaihdettavat, service manuaalin lista näyttäisi olevan sama.
 

Liitetiedostot

  • temp_triumph_huollot.JPG
    temp_triumph_huollot.JPG
    49,1 KB · Katselut: 20
  • temp-1.jpg
    temp-1.jpg
    86,6 KB · Katselut: 31
  • temp-2.JPG
    temp-2.JPG
    48,1 KB · Katselut: 16
Joo ihmettilinkin hra1150:n viestin selväkielisyyttä,että mitähän tolla oikein tarkoitat..?
Kai ne nostajat sopii monenlaisille ja kokoisille ihmisille. Itse 180cm/88kg ja pyörä on siis normi 800,ei XC.

Oli pyörä (XC) huollossa Tamporeella tuossa viikolla ja sijaispyöräksi sain normi 800:en. Kyseessä on aika lailla eri pyörä kuin XC, tai ainakin siltä tuntui. Tuohon tavan kasisatkuun raisereita saattaisin kaiva itsekin. Muutama sentti sinne tai tänne tuntuu vaikuttavan yllättään paljon. Omalta kannaltani onneksi kävi näin päin, että oma pyörä tuntui sopivammalta.

Aiemmin kirjoittelin voimansiirron ulinoista. Nuo Trumpat taitavat olla aika itkupillejä kaikki, niin oli tuo Biketeamin demopyöräkin. Ei yhtä paljon, mutta samaa tavaraa. Siispä ominaisuus, ei vika.

Arrowin putki oli kallis, mutta toistaiseksi mielestäni hyvä ostos. Tuli makoisasta vielä makoisampi, ainakin vähän ja pieni luksus on aina paikallaan.

edit: Tampereen Biketeamissa tuntuu olevan perusasiallinen meninki ja pyörällekin oli jotain tehty.
 
Oon myös joskus miettinyt tuota tangon nostamista ylemmäs. Olin jo melkein kerran tilaamassa, sitten tuli mieleen että tuollainen lisärakennelma on varmasti aika herkkä särkymään mahdollisessa "konttaustilanteessa" :D Siispä jätin tilaamatta ja ilmankin on pärjätty ainakin XC:llä.
 
No tulipahan tehtyä tänään 20tkm huolto. Oli ilmanputsari aika likaisessa kunnossa.Muuten kaikki ok.
Muddysumpilta löytyi hyviä ohjeita. https://www.youtube.com/user/MuddySump/videos
Säästyi monelta "yritys&erehdys"-kokemukselta. Erityisesti tankin pistokkeiden irroittaminen ehjänä olisi ollut hakusessa.
Nytkin oli tiukassa.Varsinkin kun oli melkein täys tankki.Venttiilitkin olivat toleransseissa.
Menihän siinä koko päivä kuitenkin. Ensi kerralla käy jo vikkelämmin.

Saakohan tuota huollosta muistuttavaa jakoavainta kotikonstein kuitattua mitenkään? Onko siihen olemassa mitään
androidille tai windowsille passelia ohjelmaa? Ilmaista tietysti. OBD-palikka löytyy. On kylläkin bluetoothilla toimiva..?
 
Saakohan tuota huollosta muistuttavaa jakoavainta kotikonstein kuitattua mitenkään? Onko siihen olemassa mitään androidille tai windowsille passelia ohjelmaa? Ilmaista tietysti. OBD-palikka löytyy. On kylläkin bluetoothilla toimiva..?

Mun mielestä ainakaan aiemmin ei tainnut onnistua oikein muilla, kuin DealerToolilla, joka on tietty maksullinen. En nyt toki ole ihan lähiaikoina kaivellut internetin ihmeellisestä maailmasta, että josko joku oli saanut ko. ominaisuudella varustetun softan värkkäiltyä. Ainakaan TuneECU:lta ei taida vieläkään onnistua moinen temppu.
 
Saakohan tuota huollosta muistuttavaa jakoavainta kotikonstein kuitattua mitenkään? Onko siihen olemassa mitään
androidille tai windowsille passelia ohjelmaa? Ilmaista tietysti. OBD-palikka löytyy. On kylläkin bluetoothilla toimiva..?

Joo, taitaapi olla tuo DealerTool ainut järkihintainen työkalu tällä hetkellä. Jos tiedät tai tunnet jonkun jolla on jo ostettuna tuo kaapeli niin ei tarvitse ostaa kuin lisenssi, maksaa muistaakseni 25 £.
 
Juu näyttääpi siltä,ettei tuolla tuneEculla voi huoltovaloa kuitata,ainakaan spekseistä ei löytynyt ko mahdollisuutta.
DealerTool vaikuttaa hyvältä,ainut ongelma ettei käy win 8,seiskassa ja aiemmissa winukoissa näyttäis toimivan.
Tuollahan saa myös synkronoitua kaasaritkin ilman letkuhässäkkää. Jos tilaan niin tilaan koko paketin,en pelkästään lisenssiä.
Täytyy odotella milloin saisivat win8 version.
Eipä tuo huollon ilmaisin toisaalta mitään haittaakaan tuo.

Yrmylillä ilmeisestikin on tämä..? Onko hyviä kokemuksia?
 
Juu näyttääpi siltä,ettei tuolla tuneEculla voi huoltovaloa kuitata,ainakaan spekseistä ei löytynyt ko mahdollisuutta.
DealerTool vaikuttaa hyvältä,ainut ongelma ettei käy win 8,seiskassa ja aiemmissa winukoissa näyttäis toimivan.
Tuollahan saa myös synkronoitua kaasaritkin ilman letkuhässäkkää. Jos tilaan niin tilaan koko paketin,en pelkästään lisenssiä.
Täytyy odotella milloin saisivat win8 version.
Eipä tuo huollon ilmaisin toisaalta mitään haittaakaan tuo.

Yrmylillä ilmeisestikin on tämä..? Onko hyviä kokemuksia?

Juu, hyvä ja helppokäyttöinen ohjelma. Toivottavasti tulee pian päivitetty versio win 8. Mulla toki on ikivanhassa XP autotallikoneessa ja seuraavassa autotalliin menevässä koneessa on Win 7. Niin, läppärunkojen synkronointiin taitaa tarvita vähän jatkoa bensaletkuun ja virtajohtoon, mielestäni aika vaikea tehdä tankki paikalla. Tein itse tarvittavan letkujohtohässäkän ja lisäsin siihen vielä painemittarin bensanpaineen toteamiseksi.

file.php
 
Back
Ylös