Triumphit

Daytona T595 -98. Lightning Yellow.
Takana n.40tkm nautittavia kilometrejä
smile_org.gif
 
Tehtäiskös mallikartoitus minkälaisia Trumpetteja löytyy orggilaislta ?

edit:
Adventurer       1 kpl
Bonneville         2 kpl
Daytona T595   2 kpl
Daytona 955     3 kpl
SpeedFour        4 kpl
SpeedTriple      5 kpl
SprintRS          10 kpl
SprintST           2 kpl
Thruxton          1 kpl
Trophy 900       1 kpl
Trophy 1200      1 kpl

yht. 32 kpl
Listalta puuttuu 1 Legend, 3 Speedmasteria ja 1 T-Bird Sport...
Eiks niitä lasketa joukkoon?
 
Daytona 955i -02, aluminium silver.
Bonneville T140V 750 -78, Sitikan keltainen ja mersun musta
smile_org.gif
 
Tiger -01 musta.
Kerropa mielipiteesi Tiikeristä! Oletko ollut tyytyväinen valintaasi? Millainen ajettava päällysteellä ja soralla? Puutuvatko istumalihakset herkästi pidemmillä taipaleilla? Mitä renkaita olet käyttänyt?

Meikäläistä on vähitellen alkanut matkaenskan hankinta kiinnostaa. Nykyisellä Trophyllani jää niin moni mielenkiintoinen tie ajamatta. Soralla Trophy on aivan toivoton tapaus ja huonolla päällysteellä sovelias jousitus olisi poikaa.
 
Tiger -01 musta.
Kerropa mielipiteesi Tiikeristä! Oletko ollut tyytyväinen valintaasi? Millainen ajettava päällysteellä ja soralla? Puutuvatko istumalihakset herkästi pidemmillä taipaleilla? Mitä renkaita olet käyttänyt?

Meikäläistä on vähitellen alkanut matkaenskan hankinta kiinnostaa. Nykyisellä Trophyllani jää niin moni mielenkiintoinen tie ajamatta. Soralla Trophy on aivan toivoton tapaus ja huonolla päällysteellä sovelias jousitus olisi poikaa.
Well, nyt kysyit väärältä mieheltä. Ostin mopon hutikuun alussa (yliyliyli-vuotinen, siis uusi, "halvalla") 3 vuoden kuolaamisen jälkeen.

Ensimmäinen "moottoripyörä". Reilut 11kkm takana, pisin taival Ruotsin Ljusdahlista Forssaan 1500km 18h, vähän harmitti kun 1000 mailia ei täyttynytkään... (olis pitänyt vaan jatkaa vuosaareen).

Eli, Olen tyytyväinen, vähän tietysti korkea ja yläpainava meikän varrelle (173/71), seikka joka itseä eniten askarrutti ennen ostoa. Sain mitä odotinkin.

Päällysteellä ja varsinkin mutkateillä loistava ajettava. Matkanopeutena (jos rajoitukset sallii) 120 hyvä, 150 vielä mukava, 180 sivulaukkujen kanssa pientä takapään huojuntaa.

Soralla ajelu on jäänyt vähemmälle, tietysti kokeillut kuinka se vääntyy sladiin kaasulla ja isompaa vaihtaessa... ja tykännyt
smile_org.gif
. Vielä ei yhtään tietä ole jäänyt ajamatta. Kaadettu paikallaan Norweeniassa täydessä kuormassa kartanlukutauolla bussipysäkillä (seisontajalka jäi jotenkin pänniin loivasti viettävällä bussipysäkillä... takana oli sinä päivänä jo 500km), mutta nousi myöskin pystyyn 250kg märkäpaino (onneksi oli kaatumaraudat) , eli pyörän vanhetessa lisää sora- ja rata-ajoo

Istumalihakset (luiset) puutuvat n. 2h:n jälkeen, jollei ole harrastanut minkäänlaista liikuntaa satulassa (jalkatappien päällä seisominen 100+ km/h kuivattaa nopeasti takapuolen ja ajoasun+maisemat on mukavat). 1500km:n pätkällä jouduin jo pitämään taukoa 1h:n ajon jälkeen (Jyskälä-Vorsa). Tiikeriin saa nykyisin myös geeli-istuimen.

Ekat Metzelerin Tourancet vielä alla...

Jousitusta haukutaan pehmeäksi, minua ei ole haitannut kun ei o kokemusta mistään jäykemmästä
tounge.gif
.

Jos englanti sujuu, niin:
http://www.triumph-tiger.com/
http://autos.groups.yahoo.com/group/TriumphTiger/
http://autos.groups.yahoo.com/group/Triumph_Tiger_Owners/

Tulipas lyhyestä pitkä...

/leca
 
ja tietty tämä jonka kaikki jo tietääkin TriumphRat.net
Eikös uudessa Bike-lehdessä ollu testi jossa Tigru on mukana, olin ainakin huomaavinani.
idea3.gif
 
Well, nyt kysyit väärältä mieheltä. Ostin mopon hutikuun alussa (yliyliyli-vuotinen, siis uusi, "halvalla") 3 vuoden kuolaamisen jälkeen.
(...)
Ekat Metzelerin Tourancet vielä alla...

Jousitusta haukutaan pehmeäksi, minua ei ole haitannut kun ei o kokemusta mistään jäykemmästä  
tounge.gif
.
(...)
Aiai. Nyt se pyöräkuume taas iski! Asiaa ei auta yhtään tutustuminen Tiger-sivuilla sijaitsevaan pyörän ominaisuuksien suitsutukseen... Myös Bikessä ja esim. Reise Motorradissa Tikrua kehutaan siinä määrin, että jos nykyinen pyörä lähiaikoina menee vaihtoon, vahva vaihtoehto on juuri tuo Tiger. Bemarin GS1200 kiinnostaisi kyllä, mutta sen hinta on selkeä este.

Paljonko muuten kului pelimerkkejä Tiikerisi ostossa?

Michelinin Anakee-gummia on luemma kehaistu Tourancea paremmaksi, eikä GS1200:a ajava tuttavanikaan ko. rinkulaa haukkunut.

Ja vaikka Tiikerin jousitusta on tosiaan moitittu pehmeäksi, on englannittaren kantavuus (240 kg) huomattavasti parempi kuin esim. tuon BMW uuden GS:n (ilman laukkuja muistaakseni vain 186 kg!). Eli meikäläiselle Tiikeri sopii tuon kantavuuden perusteella Bemaria paremmin.

Ainoat seikat, jotka vielä arveluttavat, ovat Tigerin korkeus ja korkealla sijaitseva painopiste (tosin näihin ominaisuuksiin olen jo tottunut Trophyn selässä ja pystyn niiden kanssa elämään) sekä ajo-ominaisuudet hiekkateillä. No, lukemani perusteella Tiikeri hallitsee soratiet ihan OK, joten... Tietysti myös ketjuveto on pieni miinus. Täytyisi ennättää käydä koeajamassa, jotta saisi selvyyden ajokin sopivuudesta meikäpojan kropalle (pertana, kun Trumpettien jälleenmyyjäverkko on niin harva, siinäpä vielä yksi miinus, tosin ei Bemarinkaan myynti- ja huoltopisteitä ole kovin tiuhassa).
 
Aiai. Nyt se pyöräkuume taas iski! Asiaa ei auta yhtään tutustuminen Tiger-sivuilla sijaitsevaan pyörän ominaisuuksien suitsutukseen... Myös Bikessä ja esim. Reise Motorradissa Tikrua
Tuo pyöräkuume on kyllä paha (itsellä ei ole koskaan ollut esim. autokuumetta
smile_org.gif
).
sanoi:
Paljonko muuten kului pelimerkkejä Tiikerisi ostossa?
Maksoihan se vielä 5e vajaa 14k (sis. sivulaukut, keskiseisontatuki + kaatumaraudat).

sanoi:
(...)
Ainoat seikat, jotka vielä arveluttavat, ovat Tigerin korkeus ja korkealla sijaitseva painopiste (tosin näihin ominaisuuksiin olen jo tottunut Trophyn selässä ja pystyn niiden kanssa elämään) sekä ajo-ominaisuudet hiekkateillä. No, lukemani perusteella Tiikeri ajokin sopivuudesta meikäpojan kropalle (pertana, kun Trumpettien
(...)
Muistaakseni lyhin tikrukuski on tyttö jenkeistä, jonka pituus oli jotain 150cm...
Käyhän noi "isot" jenkit tiikerillä ihan "umpimettässäkin" (pituus 2m ja paino >120kg saattavat auttaa asiassa)
tounge.gif
.
 
Maksoihan se vielä 5e vajaa 14k (sis. sivulaukut, keskiseisontatuki + kaatumaraudat).
Millaiset nuo kaatumaraudat ovat? Meinaan, että voisivat olla meikäläisen mopossa tarpeen. Tuli tuossa juhannuksen kunniaksi Ranskan Alpeilla kipattua Trophy parkkipaikalla (minäkin tumpeloin sivutuen kanssa, hävettää...no, onneksi ei kaatunut jossain rotkon reunalla). Tuloksena vilkku rikki ja hieman asfaltti-ihottumaa katteeseen sekä henkisiä hiertymiä.
 
04(/05?) Thruxton, punainen, toimitus kuulemma "ensi viikolla". No, kunhan tulee ennen lumia...

Olis mennyt marraskuulle joten tein kaupat HD-Centerin demo-Thruxtonista (musta). Samalla poistettiin ilmapumppu, laitettiin fillariin Thunderbiken avarat putket ja säädöt kohdilleen dynossa. Hyvin jytisee!
 
...
Millaiset nuo kaatumaraudat ovat? Meinaan, että voisivat olla meikäläisen mopossa tarpeen. Tuli tuossa juhannuksen kunniaksi Ranskan Alpeilla kipattua Trophy parkkipaikalla (minäkin tumpeloin sivutuen kanssa, hävettää...). Tuloksena vilkku rikki ja hieman asfaltti-ihottumaa katteeseen ynnä sivulaukkuun sekä henkisiä hiertymiä.
Kaupat tein kyllä Thunderbiken raudoista, pyörää liikkeestä noutaessa siinä oli Jack Lilleyn raudat
sad_orig.gif
.

http://www.thunderbike.co.nz/sales/crashbars/955iTgrcb.htm
http://www.jacklilley.com/newcart/view_image.asp?part_id=975

Ei ne raudat auttaneet tiikerin oikeaan sivulaukkuun (naarmuja/uria tuli, eniten egoon).
 
Maksoihan se vielä 5e vajaa 14k (sis. sivulaukut, keskiseisontatuki + kaatumaraudat).
Millaiset nuo kaatumaraudat ovat? Meinaan, että voisivat olla meikäläisen mopossa tarpeen. Tuli tuossa juhannuksen kunniaksi Ranskan Alpeilla kipattua Trophy parkkipaikalla (minäkin tumpeloin sivutuen kanssa, hävettää...no, onneksi ei kaatunut jossain rotkon reunalla). Tuloksena vilkku rikki ja hieman asfaltti-ihottumaa katteeseen sekä henkisiä hiertymiä.
Tigeristä on tietääkseni tulossa uusi versio ensi vuodelle joten kannattanee hieman odotella ja kuulostella
062802moto_prv.gif
 
Tigeristä on tietääkseni tulossa uusi versio ensi vuodelle joten kannattanee hieman odotella ja kuulostella.
Niinpä on. Itse asiassa 2005-mallia on tulossa maahan jo lähiaikoina. Uusi malli on valitettavasti suunnattu (vieläkin)enemmän asfalttiajoon kuin edellinen malli, mitä en voi ymmärtää (eikö noita pikiteille tarkoitettuja pelejä ole jo ihan tarpeeksi?).
 
Back
Ylös