Onneksi olkoon uuden tiikerin hankinnasta! Kerro toki lisää kunhan saat mopon alle ja vähän kilometrejä ajetuksi! Itsekin olen harkinnut vaihtavani tiikeriin, mutta en ole vielä päässyt koeajamaan! Bikestä ja Motosta olen lueskellut jutut läpi, jotka liittyvät tiikeriin! Lehtijuttujen perusteella pitäisi olla sopiva mopo minun tarpeisiin!
Tuhatkunta kilomeetteriä Lucifer Orangen Tigerini mittarissa, enkä voi kuin hehkuttaa: armottoman mainio menopeli! Kone kuljettaa kuin unelma, vaikka ei nyt vielä ole tullut enempiä vingutettua, koska sisäänajo on kesken. Hiekkatiellä menee sinne minne käskee ja asfaltillakin on kuin kotonaan. Jousitus on oivallinen, vaikka jossain taidettiin keulaa moittia pehmeäksi.
Pertana, pikkuisen kismittää, kun ajokausi uhkaa loppua kesken just, kun alkoi päästä pyörän makuun. Meinaan, että viikon päästä pitää mennä polvileikkaukseen ja pari-kolme viikkoa menee varmasti ennen kuin on edes jonkinlaisessa ajokunnossa.
Jos Tigeristä jotain negatiivista haluaa esiin hinkata, niin pyörän korkeus ja korkea painopiste ovat ainakin ns. horisontaalisesti orientoituneelle kuskille hieman hankalia ominaisuuksia. Itsekin pitkäkoipisena saan ojennella kulkimia ihan oikeasti, että maaperää löytyy kengänpohjain alta.
Pakettiin kuuluvat sivulaukut olisin jättänyt pois, mutta ei oikein myyjä innostunut ottamaan niitä riesakseen. Savupiipun takia oikeanpuoleisessa sivuboksissa on valtaisa sisäpuolinen syvennys, joten laukussa on aika vähän tehokasta säilytystilaa. Tähän saakka laukut ovat kyllä pitäneet vettä (kuulemma saranoitten pitäisi olla säädettävät, joten jos vuotaa, niin eiku säätämään?). Trumpan omaa takalaukkua en edes harkinnut, vaan valinta osui Kapan 46-litraiseen karvalakkimalliin (128 €).
Erikoinen juttu muuten, että ohjekirjan mukaan ketjun vapaaliike (pyörä keskituella) on 35-40 mm. Ainakin kaksi päällä ketjut ovat tuolla säädöllä niin kireällä, että melkein soivat. Joten aika paljon löysemmällä ne nyt ovat.
Mutta jos Tiikeri kiinnostaa, kannattaa ehdottomasti koeajaa. Se tosin saattaa olla heti menoa kuten allekirjoittaneella. On se vain niin haaska peli pyöritellä.