• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumphit

Musta Thruxton vaihtui tänään oranssiin -05 Tikruun. Häpeä myötää että viiden tuhannen kilometrin sisukas totuttelu ei saanut Thruxien ajoasentoa maistumaan. Pyörä on yksinkertaisesti turhan pieni meille hujopeille. Lyhyisiin pyrähdyksiin ajoasento sopi kyllä hienosti ja ikävähän tuota klassista kaunotarta tulee. Uudesta Sprintistä vähän haaveilin, mutta aika hinnakashan tuo on. Ajoasentokaan ei tuntunut juurikaan Thruxtonia väljemmältä.

Tiikeriin päätymistä helpotti H-D Centerin asiallinen vaihtohyvitys. Eli ei edelleenkään mitään pahaa sanottavana kyseistä puljusta.
 
Tulipa pitkän harkinnan jälkeen hankittua ajamaton 2004 S3. Kävin ennen päätöstä koeajamassa aika monenlaisia pyöriä. Tässäpä listaa: Ducati Monster 800, Triumph Daytona 955i, Triple 05, BMW S1100R ja Yamaha FZ6-S. Listastani näkyy, etten oikein ollut aluksi oikein varma millaista mopoa etsin. Eiköhän tällä Trumpalla kuitenkin saa harrastuksen taas alkuun. Edellinen pyöräni (1980-luvun lopulla) oli Suzuki 550 Katana.
 
Tulipa pitkän harkinnan jälkeen hankittua ajamaton 2004 S3. Kävin ennen päätöstä koeajamassa aika monenlaisia pyöriä. Tässäpä listaa: Ducati Monster 800, Triumph Daytona 955i, Triple 05, BMW S1100R ja Yamaha FZ6-S. Listastani näkyy, etten oikein ollut aluksi oikein varma millaista mopoa etsin. Eiköhän tällä Trumpalla kuitenkin saa harrastuksen taas alkuun. Edellinen pyöräni (1980-luvun lopulla) oli Suzuki 550 Katana.
062802jumpie_prv.gif
Hyvähyvähyvä!!!
 
Musta Thruxton vaihtui tänään oranssiin -05 Tikruun. Häpeä myötää että viiden tuhannen kilometrin sisukas totuttelu ei saanut Thruxien ajoasentoa maistumaan. Pyörä on yksinkertaisesti turhan pieni meille hujopeille. Lyhyisiin pyrähdyksiin ajoasento sopi kyllä hienosti ja ikävähän tuota klassista kaunotarta tulee. Uudesta Sprintistä vähän haaveilin, mutta aika hinnakashan tuo on. Ajoasentokaan ei tuntunut juurikaan Thruxtonia väljemmältä.

Tiikeriin päätymistä helpotti H-D Centerin asiallinen vaihtohyvitys. Eli ei edelleenkään mitään pahaa sanottavana kyseistä puljusta.
Onnea hyvästä valinnasta! Ja vieläpä nopeimman värisenkin eli oranssin sait... On se meinaan niin hauska peli ajella tuo Tiikeri, että ei paljon kerkeä foorumeilla notkua!
 
Musta Thruxton vaihtui tänään oranssiin -05 Tikruun. Häpeä myötää että viiden tuhannen kilometrin sisukas totuttelu ei saanut Thruxien ajoasentoa maistumaan. Pyörä on yksinkertaisesti turhan pieni meille hujopeille. Lyhyisiin pyrähdyksiin ajoasento sopi kyllä hienosti ja ikävähän tuota klassista kaunotarta tulee. Uudesta Sprintistä vähän haaveilin, mutta aika hinnakashan tuo on. Ajoasentokaan ei tuntunut juurikaan Thruxtonia väljemmältä.

Tiikeriin päätymistä helpotti H-D Centerin asiallinen vaihtohyvitys. Eli ei edelleenkään mitään pahaa sanottavana kyseistä puljusta.
Onnea hyvästä valinnasta! Ja vieläpä nopeimman värisenkin eli oranssin sait... On se meinaan niin hauska peli ajella tuo Tiikeri, että ei paljon kerkeä foorumeilla notkua!
Jep mukavaltahan tuo tuntuu. Reilut pari tonnia on kertynyt totuttelun merkeissä ja ensi viikolla sitten tositoimiin suuntana keskinen Norja. Reissua varten ruuvasin vehkeeseen perälaukun, GPS:n telineen stongaan ja kahdensin ajovalot (kaksi relettä kantoihin ja homma toimii).

Ajaminen on ollut pelkkää riemua. Loistava ajoasento ja vääntävän suorituskykyinen kone. Taloudellinenkin vielä, tankkausvälinä voi pitää yli 350 km taajamapainotteisessa seka-ajossa. Yllättävintä silti oli että peli pyrkii painostaan huolimatta keulimaan aika helposti. Taisinpa tottua entisellä twinillä kiertämään kahvaa reippaahkosti.

Kurapyöräksihän tikrua ei ole tarkoitettu vaan yleispyörä-sport-tourerihan tuo on. Ja yllättävän hyvin toimivat kaarreajossa nuo wannabe enskarenkaat (Michelin Anakee). Pilot Roadejakin tuohon kuulemma saisi ...

Pieniä kauneusvirheitä muuten niin täydellisen tuntuisessa ajopelissä kuitenkin on, esimerkiksi triumphrat.net:issä hyvin tunnetut -05 tikrujen etupään kolinat ja koneen nykiminen tasakaasulla kevyessä kuormituksessa. Ykköshuollossa kun mainitsin kolinoista - epäiltiin ohjauslaakeria jota kiristettiin varmuuden vuoksi(?!). No loppujen lopuksi huollon kanta asiaan oli sama kuin kuuluu ympäri mailmaa olevan, kyseessä on "vähän-niinku-ominaisuus" lohduttaa myös kovasti tietää että "ne-kaikki-tekee-tota". No koliskoon, talvella vois purkaa keulan ja asennella vaikka Hagonin vieterit. Nykimisestä en ole edes viitsinyt valittaa vaan hankin Dynojetin O2 Sensor Eliminator Kitin (sensori korvataan plugilla joka valehtelee ruiskunohjaukselle että kaikki OK ja ruisku jättää laihaseosohjelmat väliin tms.) Asentamatta vielä, voin kertoa oliko vaikutusta jos kiinnostaa.
 
Punainen DAYTONA 955 ja kultsilla vihreä ST molemmat toimii
erittäin hyvin sekä mutkissa , että matkassa !
baaa.gif
 
Lisätäänpä listalle kun näyttää olvan muitakin viimeaikoina...

Musta Daytona 955i -05, muutaman viikon vanha, tottelee nimeä Susanna Maaria.
smile_org.gif
 
Lappeenrannassa yksi itäpyörä vaihtui 955i daytonaan
syyskuun alkupuolella .Väri on musta ja tyyliä riittää..
033102beer_1_prv.gif
 
Speed triple -05, musta ja kaikilla tehtaan lisävarusteilla: seat cowl,rear hugger,bellypan,flyscreen ja tehtaan tehoputket+ruiskun kartta.

ps. putket ois myynnissä ulkomuodon modifioinnin vuoksi...
 
elokuussa vaihtui susse triumph sprint 900s vm 95 . ja hienoisten säätöjen jälkeen täytyy sanoo että mukava vanhus..
cool.gif
 
15,10-05 tuli perheeseen lisäystä mustan -04 955:n dayttonan verran.
 
(...) kahdensin ajovalot (kaksi relettä kantoihin ja homma toimii).(...)
Ostitko ihan tarvikereleet vaiko Trumppa-liikkeestä? Ovatko toimineet asiallisesti?


Jep, hyvin toimii. Ei ongelmia esim. akun tyhjenemisen muodossa (tätä kuulemma tapahtuu jos releiden tyyppi on väärä). Hommasin releet tuolta:  http://www.triumphtiger-online.co.uk/ hinnaksi tuli muistaakseni 25-30 euroa postikuluineen.
 
Back
Ylös