• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuono

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli vaihdettua Triple Tuonoon, 2012 aprc. Mikäköhän tossa nyt mättää kun kierrokset ei nouse 6k yli? Muutenhan toi on huippupeli.
Palaako service valo? Jos ei, niin rajoitin mennyt jonkin vikatilanteen takia limp modeen = 6k tai sitten vaan asetettu siihen: manuaalista/webistä muutosohjeet... :blink:
 
Mulla ei ole manuaalia, mutta keltainen service-valo vilkkuu kun käynnistää. Sammuu kun lähtee ajamaan. Lisäksi näytti olevan muistissa error DSB 08
 
Tapasin tänään Stadissa Salmisaaressa identtisen harmaan '03 Tuonon kuskeineen, siihen kun pysäköi viereen oli kuin olisi Aprilian kokoontumisajot ollut kyseessä. Harvinaista.
 
Oletteko mistä tilanneet öljynsuodattimen O-renkaita ja öljypropun tiivisteitä?
AF1racingin postimaksut on aika oksettavia.. :rant:
 
Oletteko mistä tilanneet öljynsuodattimen O-renkaita ja öljypropun tiivisteitä?
AF1racingin postimaksut on aika oksettavia.. :rant:

Bikeworld. Löytyykö läheltä?

Hinnat jo ihan kohtuullisia.

Wendel Motorräder lähettää kirjekuoressa pyynnöstä. Vastaat sinne vaikka tilausvahvistukseen. Hyvittävät sitten laskussa.
 
Yksi kesä ja 5500 km tuli ajettua 2017 RR Tuonolla. Posiitiivisia kokemuksia jäi pyörästä, mutta ratailuun hurahtaminen teki tuollaisen tehokkaan pystystä ajettavan tarpeettomaksi. Ratahommiin löytyy Tuonoa sopivampiakin laitteita.

Liikennekruisailuun pyörä on liiankin tehokas. Ihan koko aikaa ei kuitenkaan jaksaisi 1- tai 2-vaihteella körötellä, ja liikenneympäristö on väärä paikka vääntää tuppea nurin - kortti lähtee ja pahimmassa tapauksessa jonkun sivullisen henki.

Mahtava pyörä siis, mutta käyttötarkoitus on jäi itselleni vähän epäselväksi.
 
Yksi kesä ja 5500 km tuli ajettua 2017 RR Tuonolla. Posiitiivisia kokemuksia jäi pyörästä, mutta ratailuun hurahtaminen teki tuollaisen tehokkaan pystystä ajettavan tarpeettomaksi. Ratahommiin löytyy Tuonoa sopivampiakin laitteita.

Liikennekruisailuun pyörä on liiankin tehokas. Ihan koko aikaa ei kuitenkaan jaksaisi 1- tai 2-vaihteella körötellä, ja liikenneympäristö on väärä paikka vääntää tuppea nurin - kortti lähtee ja pahimmassa tapauksessa jonkun sivullisen henki.

Mahtava pyörä siis, mutta käyttötarkoitus on jäi itselleni vähän epäselväksi.

Ajelu sivistysmaiden teillä ja radalla, sekä sieltä pois.
 
Tuli tuotakin kokeiltua, jos Suomi sivistysmaaksi laskettaisiin.? Kivempaa tosin on tuoda pyörä kärryllä ja ajaa radalla kyykkypyörällä.

Suomi ei ole sivistysmaa Tuonolle. Suomi on sivistysmaa kerrostalokyttääjälle/ oman elämänsä liikkuvalle poliisille 20 vuotta vanhalla Corollalla. Italia & Espanja esimerkiksi ovat sivistymaita Tuonolle.

Toisille on juttu käydä hurauttamassa kumi rullalle ja polvipalat puhki tuollaisella, minkä jälkeen voi ottaa pakaasit tarakalle, mennä vaikka seuraavalle radalle ja matkata sinne viikon.

Kyllä tuollaisella kunnon solatie on vain nautinto. Piti itsekin ottaa selvää, mutta Shiver. Mulkut. Sain kostoni.
 
Tuli tuotakin kokeiltua, jos Suomi sivistysmaaksi laskettaisiin.? Kivempaa tosin on tuoda pyörä kärryllä ja ajaa radalla kyykkypyörällä.

Kyllähän tämä lottovoittajien maa on melko pirun kaukana sivistysmaasta kun liikenteestä puhutaan. Suomipoika ajaa aivan pirun verkkaisesti ja siltikin pääsääntöisesti aivan päin persettä, vaikkakin toki kuvittelee osaavansa "ajaa" paremmin kuin muut. Kertoo paljon kun kaistan vaihtaminenkaan ei meinaa onnistua edes kävelyvauhdeissa ja tiet saadaan tukkoon jo muutamalla autolla.

Tuono sopii paremmin ympäristöön jossa ollaan hereillä, eli ennemmin vaikka saksalaisten eläkeläismummojen pakettiautojen sekaan kuin kotimaisille teille leasing-volvojen keskelle.

Suomessa on miellyttävämpi ajaa ilman kilpeä. :D
 
1000R kaipaa uutta ohjausiskaria, mutta pyörä on vielä talviteloilla, enkä pääse tarkastamaan. Onko kiinnitysruuvit tosiaan M6? Melkein kaikki myytävät ovat M8 ja on pieniä vaikeuksia löytää sopiva.
 
Menipäs vaikeaksi. Joku M8->M6 supistusholkki pitäisi löytää tai tehdä pyörään M8 kierteet, mutta se on isohko purkaminen. Sachsin alkuperäinen iskarikin voisi olla pelastettavissa, mutta ainakaan ohjeistusta ei ole nöhtävissä eikä tiivisteistä löydy tietoa. Ei ole tarkoitettu huollettavaksi.
 
Minulla on omassa laitoksessa, joka kylläkään ei Aprilia ole, Hondan ohjausiskari joka uskokaa tai älkää, tulee M7 pulteilla kiinni. Tein M6 muttereista sorvissa soviteholkit M6 pulttien päälle. Sorvin puuttuessa onnistuu sama homma porakoneella ja rälläkällä tai Dremelillä.
Alkuperäisen tiivisteiden kanssa marssisin tiivistekeskukseen jos Vantaalle ei ole pitkä matka. Ne on hämmentävän avuliaita jopa parin euron ongelmissa.
 
Sorvin puuttuessa onnistuu sama homma porakoneella ja rälläkällä tai Dremelillä.

Poralla ja dremelillä (ja m6 kierrepakalla, joka ei hirveesti motonetissä maksa) sais m8 pultistakin tehtyä sen m6:ksi porrastuvan pultin. Ei välttämättä mitenkää parempi kuin soviteholkki, mutta ihan jos haluaa tehdä asian vähän eri tavalla :P
 
Back
Ylös