• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tupakantumpit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hapsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos siellä autossa pitää polttaa, niin kait silloin voi ottaa sen tuhkakupinkin oikeaan käyttöön. Sen tyhjentäminen ei ole niin kauhean vaikea toimenpide.
Aika harvalla tuo varmaan on kuitenkaan siitä tyhjäämisen vaivasta kiinni..
Uskoisin syynä olevan enemmänkin hajuhaitta, joka on vähintään 100krt pahempi, jos ne tumpit asuupi autossa. Ja se haju vielä jämähtää..
crazy.gif

pari vuotta sitten kävin pyörieni kotimaata vilkaisemassa ja ihailtavaa oli katsoa kun teinejä täynnä oleva bussi pysähtyi moottoritien levähdysaluelle ja lauma purkaantui siitä ulos, kaljatölkit sihahtelivat auki ja röökit paloi huulessa. kun tauko oli vietetty ja yksi samurai käynyt ojassa yrjölläkin niin kaikki ottivat roskansa mukaan bussiin ja levähdysalue jäi siistiin kuntoon.
Sitten kun me tulimme takaisin Seutulaan olikin kiva mennä taksijonoon kun koko piha oli ovelta lähtien pehmustettu haisevilla tupakantumpeilla. ....tuttaa tuommoinen roskaaminen !!

Sitten kun vielä myynnissä on myös metanolipohjaisia lasinpesunesteitä, niin jotkut varmaan niitäkin käyttävät. Pari kertaa saanut kunnolla pesunestesumut hengitykseen mm. ohittavan auton toimesta. Kiva siinä miettiä, oliko tämä nyt metanolia vaiko ihan vain turvallista etanolia, kun mausta niitä ei taida erottaa.

Jos siellä autossa pitää polttaa, niin kait silloin voi ottaa sen tuhkakupinkin oikeaan käyttöön. Sen tyhjentäminen ei ole niin kauhean vaikea toimenpide.
Uskoisin syynä olevan enemmänkin hajuhaitta, joka on vähintään 100krt pahempi, jos ne tumpit asuupi autossa. Ja se haju vielä jämähtää..
crazy.gif
Totta. Tupakoitsijat haisee aika pahalta.

Ja V... mäpure hullun kiilto silmiss Nicorettee, ettei tarttis noitten Cafe Cremejen kans pulaa....

Jos tumppi tulee silmille, niin itse olen väläyttänyt lyhyesti pitkiä ja toivonut, että "yhden pisteen vihje" menee perille.

Ainakin itse koen, että äänimerkin käyttö on hieman liikaa eikä oikein sovi härmäläiseen ajokulttuuriin. Se kun koetaan vidduiluna ja siitä provosoidutaan helposti... seuraavaksi saa odottaa spontaania innostusta tuulilasin pesuun.

Pitäiskö rakentaa pyörään ylitehokas ketjurasvari (täyttö jäteöljyllä) josta vois polkaista mustat rasvat tumppeja tai metanolia silmille heittelevää ääliötä tuulilasille? Juu kun tuo ketju vähän roiskii välillä, ei kai haittaa...

Oikeesti tumppeja auton ikkunasta heittelevä kertoo itsestään paljon, muttei mitään hyvää.

Joskus auton tuulilasi mullakin niin likainen että pakko käyttää pissapoikaa sori vaan.  
biggrin.gif
 Röökinstumpitkin heitän surutta ikkunasta ulos, aja kauempana niin ei tuu kauluksesta sisään.  
033102beer_1_prv.gif
+1
Onhan autoissa vielä nykyäänkin tuhkakupit, eikös niitä voisi  käyttää alkuperäiseen tarkoitukseensa? Tyhjentää sen sitten jonkun silmille.  
tounge.gif
Aika monessa uudessa autossa töhkiksen saa vain lisävarusteena.

Natsojen heittely ei ole fiksua ja itekkin teen yleensä niin että annan tupakin sammua itestään ja sitten nakkaan se ulos jos kukaan ei näe, eli on mulla peilit
tounge.gif

Mutta että mä en tajua tota joka vuotista pillitystä lasinpesusta, se nyt vaan on otettava harrastukseen kuuluvana haittapuolena. Tahalliset ruikkimiset erikseen.

crazy.gif
Oiskohan noin, no kun en itse polta, niin en osaa sanoa.

Minusta auto, jossa poltetaan, haisee joka tapauksessa niin pahalle, että en sellaista käytettynä ostaisi. En ole huomannut eroa stökiksen käytön suhteen. Olen myös nähnyt, että moni karistaa sen tuhkan siihen kuppiin, mutta viskaa sen tumpin ikkunasta. Kait syy on se, että ei täyty niin nopeasti, mutta ei voi olla kova homma vaikka vähän useammin tyhjentää sitä stökistä, jos ne tumpit erikseen hajuhaittoja aiheuttaa tai täyttävät kupin nopeammin.

Toisilla ei vain ole tapoja, eikä kykyä ymmärtää milloin kyse on yhteispelistä, kuten liikenne on. Näihin kuuluu esim. kiilaaminen linja-auto- ja kiihdytyskaistoja pitkin jne.

Yhtä kaikki, kuten joku täällä jo sanoikin, niin "niiden tumppien viskaaminen ikkunasta kertoo henkilöstä paljon, mutta ei mitään hyvää" +1 tälle
062802jumpie_prv.gif

Oiskohan noin, no kun en itse polta, niin en osaa sanoa.

Minusta auto, jossa poltetaan, haisee joka tapauksessa niin pahalle, että en sellaista käytettynä ostaisi. En ole huomannut eroa stökiksen käytön suhteen. Olen myös nähnyt, että moni karistaa sen tuhkan siihen kuppiin, mutta viskaa sen tumpin ikkunasta. Kait syy on se, että ei täyty niin nopeasti, mutta ei voi olla kova homma vaikka vähän useammin tyhjentää sitä stökistä, jos ne tumpit erikseen hajuhaittoja aiheuttaa tai täyttävät kupin nopeammin.
Mä kiskoin edellisessä autossa röökiä satunnaisesti. Se ei kuitenkaan haissut.
biggrin.gif
Auton ostaja oli tuosta myös hyvin tarkka.
smile_org.gif
Mutta eipä tarvinnut sanoa, että siellä on ees sisällä poltettu, kun tosiaan sitä ei mistään huomannut.

Aika hyvä "testi" huomata sammuneen ja palavan tupakan hajun ero on ottaa käteen palava rööki, laittaa se pois ja haistaa kättä.
Sen jälkeen sitten sammutat sen röökin, ja otat sen sen jälkeen yhtä pitkäksi ajaksi käteen. Sen jälkeen uskon, ettet enää epäile tätä asiaa.
biggrin.gif

Ne autot, joihin se röökinkärtsä jämähtää niin, ettei se enää lähe, on ne autot, joissa sitä tuhkista on käytetty. Oikeasti.

(Ai joo, se tuhka taas ei haise niin pahalta kun se natsa.. Vaan tiä sitten miks ees karistaa tuhkia autoon, jos tumppikin lentää ikkunasta?)

Tuhkia saannu kyllä ja paljon. Kun karistavat niitä ikkunasta pihalle.

Voisivat karistaa vaikka kotilon lattialle?
tounge.gif

Joskus tullut pörrättyä liian lähellä kotiloa, niin on kyllä tullut tuhkaa, tumppi ja lasinpesunestettä muistuttamaan asiasta... -> overtake.

pesunesteet nyt kuuluu sinne liikenteen melskeeseen, yx stumppikaan ei maata kaada mut jos noista pahemmaksi menee niin ainahan voi ohittaa... mistä noita senttejä oikein satelee? No auki jääneen ajotakin taskusta
wink.gif

Pari vuotta sitten nesterallin aikaan tuli Jämsässä vastaantulevan auton ikkunasta makkaraperunat tuulilasille. Onneks en ollu mopolla liikenteessä  
033102ass_1_prv.gif

Joo. Tuttua tohua. Lasolit lentää tosiaa siinä +80 km/h aika pitkälle. Kerran heitetty autosta sellanen muovinen vappuvasara päälle ja kerran viuhahti tyhjä kaljapullo pään vierestä.

crazy.gif
Ottakoon suljettavan tuhkiksen tai lopettakoon röökin vatun pellet!

joo vitun hyvä idea! pidetään autoissa 1l suolakurkkupurkkeja ja laitetaan ne natsat niihin!?!
mad.gif
nää jotka ei polta eikä tajua mistään mitään!
033102ass_1_prv.gif

lopettaisin jos osaisin!

Back