• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rg500
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oli pakko ostaa S1. Muut oli perseestä siihen verrattuna.
033102ass_1_prv.gif

Shuuperi sopii isonemäisille ja isoleukaisille gynttereille
biggrin.gif
Edelleen olen sitä mieltä että maailmasta voisi lopettaa kaikki muut valmistajat Shoeita ja Araita lukuunottamatta. Molemmilta löytyy kaikki tarvittavat mallit ja laatu on parasta. Tietysti noille suuri leukaisille ja nenäkkäille pitää olla tuo Shuuperi
wink.gif

Arai taitaa olla parhaimpia, ellei paras kypärävalmistaja. Arain kypärät tuntuvat kestävän, kestävän ja kestävän, vuodesta toiseen... Istuvuus on huippuluokkaa, etenkin tuon uuden RX-7 Corsairin, missä on kaikki hienoudet.

On minulla X-Lite 801 myös, mutta... se ei vain istu minulle niin kuin pitäisi. Halpahan se on ominaisuuksiin nähden, tuuletus pelaa hyvin ja onhan se ihan turvallinenkin (ainakin testien mukaan). Laatu tosin on vähän kysymysmerkki, kai se toimii?

Jos suupertti on tehty pitkänokkaisille, silloin X-lite/Nolan on tehty lyhytnokkaisille "lättäpäille". Kuori on poikkeuksetta hyvin lyhyt, eli otsaan sattuu, jos omistaa normaalin ovaalinmuotoisen pään.

biggrin.gif
Edelleen olen sitä mieltä että maailmasta voisi lopettaa kaikki muut valmistajat Shoeita ja Araita lukuunottamatta. Molemmilta löytyy kaikki tarvittavat mallit ja laatu on parasta. Tietysti noille suuri leukaisille ja nenäkkäille pitää olla tuo Shuuperi  
wink.gif
Kuulemma iso nenä on suoraan verrannollinen "sen" kokoon
wink.gif

biggrin.gif
wink.gif
Kuulemma iso nenä on suoraan verrannollinen "sen" kokoon  
wink.gif
Vaimon kommentin mukaan ei pidä paikaansa. Sillä on varmaan ollut joku iso nenäinen. Mites sitten naisilla, onko niillä iso ***** jos on iso nenä?
biggrin.gif

Arain takuu on ainakin omaa luokkaansa... tai eipäs hehkuteta, kuitenki joku repii jostain jonkun paremman. Sanotaan niin että Arain takuu on ainakin todella hyvä!
bowdown.gif

Ach so! Vai on Suupertti tehty vain Gynttereille. Kyllä meitä Ritke Vorrester/Alien leukaisia on suomessakin :pJoskus tuntuu ihan epätoivoiselta, kun yrittää sovittaa pallopäille tehtyä ruukkua nuppiinsa, jonka leukasuoja tukahduttaa kirouksen yhtä tehokkaasti, kuin käsi suun edessä
sad_orig.gif
Taidan ostaa S1:sen tai C2:sen, ainut mikä huolettaa on se, että S1:sessä jokin painoi kipiästi vasempaan leukaperään ja hihna tuntui melko karun karhealta kurkkua vasten.

Henk.koht kokemuksella suosittelen Shoein Z-Onea,mut jahka rikastun niin voip vaihtua tohon XR-1000
buttrock.gif
"shoei,she ei shuhise,hirveeshti..."
baaa.gif

Messuilla tuli sovitettua Schuupertti S1 ja meni samoin tein hankintaan kaksi kappaletta, punaisella ja keltaisella kuvioinnilla. Mennessä näkee kuinka toimii ajossa, istuvuus omiin päihimme kuitenkin mitä parhain...

Schub.S1_power_sm.GIF

Laitoitko hihnan kireälle, kun kokeilit sitä? Minulla se painoi viinahissiä ikävästi
sad_orig.gif

Mitäs käytännön eroa on Shoei Raid II ja XR-1000:lla...  
withstupid.gif

Tuohon Raidiin aattelin kallistua, mutta monet täällä kehuvat kyllä tuota XR-1000:kin...
smile_org.gif

Ihan sama kumman ottaa...huippupotan saa kuitenkin (ko/kö??)  
biggrin.gif

Laitoitko hihnan kireälle, kun kokeilit sitä? Minulla se painoi viinahissiä ikävästi
sad_orig.gif
Hihna toimi ainakin DD-lukituksella OK, vaikkakin hihnan pää oli vaikeahko saada pehmusteiden välissä olevaan lukitukseen kiinni. Vertailupohjaa sai messuilla kiitettävästi ja allekirjoittaneen pään muodolle S1 sopi hyvin, aurinkovisiiri ratkaisi lopulliseesti kilvan. Huomiona se, että jouduin ottamaan numeroa isomman totutusta.
Kokemuksia kertynyt Nolanista, Araista ja viimeisimpänä Shoeista, josta edelleen hyvä vaihtoehto olisi ollut vanhempi Raid, mutta leukaosa on turhan lähellä kasvoja. RAid II ei sitten enää istunutkaan kun olivat menneet muuttamaan kuoren mallia...

Oletkos arain kypäria testannu?erittäin laadukkaita ja hyviä...tosin hinnat kyl..
bawling.gif

Itel arain maverick,ollu jo pari vuotta..eikä moittimista,tai no aluks oli kyl hiukka hankalaa visiirin vaihto,mut hetkessä sen tekniikan hiffas
sport05.gif
Arait on jääny kyllä testaamatta. Joutunee käydä sovittamassa ja tinkimässä hyvää hintaa. Melkein kyllä lähti jo Suupertti S1 tilaukseen, mutta mietitään sittenkin vielä. Aamusella kuitenkin -17 pakkasta, joten hillitsee varmaan sitä tarvettakin toistaiseksi.

Onko S1:en omistajat mitä mieltä sen aurinkovisiirin optisista ominaisuuksista? Jos se vastaa marketin aurinkolasien laatua, niin ennemmin ostaa sitten jonkun toisen potan ja pitää kunnon aurinkolaseja.

"Pilotti-Reibanit" (80-luvulta) on kyllä mun silmän makuun parhaat pleksit. Niitä saattas vielä kypärän sisällä just iljetä pitää päässä. Ei ole kyllä tosiaan enää viimesimmän muodin mukaiset  
cool.gif

Päädyin shoein Z-1:seen ihan testien perusteella kun sen kypärän PÄÄtarkoitus kuitenkin on pitää PÄÄnuppi ehjänä
wink.gif
ja tuota turvallisuutta on paha lähteä itse arpomaan, ellei sitten osta puoltatusinaa ruukkua a´500e ja ala lekan kanssa leipoa
biggrin.gif
kaks kesää oon sillä ajanut ja paranihan tuo mukavuuskin huomattavasti vanhaan "kusipottaan" verrattuna
smile_org.gif
ainoa miinus mitä oon huomannu on tuo huurtumisherkkyys mikä täällon jo mainittukin.

Mie ostin orggi-kaupasta Suupertti C2
062802jumpie_prv.gif

Kokeilin eri kokoja , iso-pientä , paras oli se jonka lantunympärysmitta kertoi oikeeksi .

Hehe menin eilen jarrupaloi kyselee ni S1 tuli sit heti ostettuu
buttrock.gif
Olin aivan
inlove.gif
kun pistin sen päähän
tounge.gif

Funtsailin ja kokeilin eri kypäriä. Alkuun ajattelin että avattava Schuberth pitää saada mutta kun testasin päähän niin ei ollutkaan mun kuupalle hyvä. Sen sijaan Shoei xr-1000 istui nuppiin just eikä melkein. Muiden juttuja lukeneena uskoin sen että pitää ottaa se pata päähän mikä istuu ja tuntuu hyvältä. 400 g muuten eroa painossakin Conceptiin verratuna. Tilaus pistettiin vetämään Shoppiin 9.4 katsotaan koska kolahtaa "postiluukusta"
smile_org.gif

Nolan X-Lite mallit 801, 901 tai 902 on parhaita ainakin omaan päähän. Laadukkaita kuitukypäriä tuplavisiirillä, D-lukolla ja pestävillä sisuksilla.

Tällähetkellä mm. Stormilla X-901 ja X-902 poistomyynissä n. 230 euroa (ovh. 450-550 euroa).

Kiinnostuin kovasti Shoein XR-1000 ja Z-Onesta.. Kävin niitä sitten sovittelemassa ja kahtelemassa tarkemmin. Ja tällä kertaa valinta kallistui tuon Z-Onen puolelle. Istuvuus oli aivan huippuluokkaa, vaikkei se XR:kään huono ollu.
Tilaus vetämässä - nyt vaan ootellaan.
smile_org.gif

Back