Tervehdys kaikille.
oli pakko oikein kirjautua foorumille, koska mielenkiitoinen viestien tulva menossa joka tuli kahlattua läpi.
Itse sain oman Monkeyni ensimmäisten joukossa jo kesällä 2018, mutta kilsoja kertynyt varovaiset ~1600km
Mielenkiinnolla luin varsinkin kaikki eturenkaan pystyheittoa koskevat keskustelut, koska itse myös reklamoin samasta asiasta heti ensimäisten kilometrien aikana. Ostin siis Monkey Vantaan BW:stä, mutta reklamoinnin yhteydessä sanoivat että voin hoitaa asian Raision myymälän kanssa.
No ensimmäinen pidempi matka suuntautuikin Raision BW, jossa silloin huolto tiskillä ollut kaveri kävi koeajolla ja totesi pystyheitto ongelman olevan validi. Samassa yhteydessä sovittiin, että he hommaavat renkaan ja se vaihdetan alle ensimmäisen huollon (1000km) yhteydessä.
Renkaan saapumisesta ei koskaan mitään ilmoitusta, enkä onnistunut tuota 1000km ajaman 2018 ajokauden aikana työkiireistä johtuen.
No tänä keväänä vietyäni Monkeyn Raisioon huolletavaksi, olikin sen hetkinen huoltomies erimieltä pystyheitosta ja rengasta ei takuuseen vaihdettukaan. Ei auttanut kertomukset viimevuotisesta vian toteamisesta, eikä paljon muustakaan.
No, olen muutenkin etsinyt ns. katurengasta tuohon alle, mutta ei tahdo oikean profiilisia löytyä. pitänee "tyytyä" /70 profiilisiin.
Ohessa oman laitteeni "muutokset":
Vaihdatin talven aikana Öhlinsin keulasarjan (FDK107) omaani, koska pidin alkuperäistä hieman pehmeänä.
Seurasin Öhlinin saapumista maahan intensiivisesti ja aluksi Öhlins.eu sivustolla olikin takapään parille (HO819) hinta 590€. Noh myöhemmin tavaran tultua myyntiin hinnat päivittyi toiselle tonnille, joka hidasti ostohaluja voimakkaasti.
Nyt on Öhlins tuonut myös ns. halvemman iskarimallin takapäähän (HO919), josta puuttuu iskunvaimennuksen saadöt.
Edelleen mielessä siintää tuo HO819, koska jenkit kauppaa niitä järjestään 750$ pari
Lähtipäs ajatus laukkaamaan.....
Kilpitelineen vaihdoin myös Kitacon versioon.
Olivat talven aikana päivittäneet kiinnikettä sen verran, että nyt on kiinnityskorvat myös lokasuojan sisämuoville.
Olen myös uteliaana seurannut tuota Bike kehden viritys projektia, koska muutama lisähevonen olisi mukava lisä.
Penkin päivitys on tulossa myös, koska hanuri puutuu voimakkaasti jo muutaman kymmenen kilometrin ajamisen aikana.
Jään mielenkiinnolla seurailemaan tätä keskustelua ja josko sitä jonkinlainen Monkey miittikin toteutuisi Lounais Suomen suunnalla jossain vaiheessa.