Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onneksi olkoon hyvästä valinnasta!

Taisin bongata tuon pyörän kesäkuussa Kuopiossa?
Olikohan edellinen omistaja paikallisia?
Poikkesin tuolloin jutullakin, ei ollut kaveri .ORGlaisia, itse olin kotilolla liikkeellä.

Millaiset äänet microneissa on?
Tuli tuollaiset ostettua itsellekin, jos sais vaikka talven aikana kiinni pyörään. Muutenkin oma pyörä vaatis hieman laittoa, on aika rumassa kunnossa. Ohjauslaakerit ja etupyörän laakerit täytyy vaihtaa ym. pikku entrauksia.
 
Onnittelut hienosta valinnasta!

Ehdottomasti 190/55 rengas alle, jos on vielä vakioiskari takana ja vakiokorkuisena. Suosittelen muuten laittamaan pienen alumiiniholkin takaiskarin ja rungon väliin, onnistuu ihan löysäämällä iskarin kiinnitysmutteria ja sujauttamalla holkki väliin.

Iridiumit sisään vaan, tulppien vaihtaminen onnistuu myös suhteellisen helposti. Tankki huoltoasentoon ja toisen tulpan saa muistaakseni siitä vaihdettua. Oliskohan ollu niin, että etupytyn tulppaa varten piti eturenkaan takana oleva musta suojalevy irroittaa? Kesällä tuli vaihdettua, mutta ei muista tarkkaan. 25min siinä tais mennä kaikkinensa, joten ei mikään erityisen iso operaatio.

Näytti muuten saavan edullisia tulppia Camskillsin sivuilta ..

Oiskos pyörästä kuvia tarjolla?

ps. Jos haluat huoltokirjan, niin vinkkaa yv:eellä...
 
Onneksi olkoon Killa uuden pyörän johdosta !

Mulla on parhaillaan menossa jyrsimen modifiointi CNC-käyttöiseksi. Sitten ei tiedä kukaan mitä sieltä alkaa pukkaamaan vai tuleeko pelkkää harjoituskappaletta
biggrin.gif


Saattaahan se olla niinkin että Suur-Pirkanmaan Löyhän V2-yhteenliittymän toiminta-alue katsotaan ulottuvaksi Kuopioon saakka jos tarvetta ilmenee...

Jos vehkeet saan pelittään niin aattelin tehdä kokeeksi sellaiset kunnolliset säädettävät jalkatappisarjat. Lisäksi ajatuksissa on ollut yläkolmioita ja muuta.

Kattellaan.

Tapaamisiin vaikka Motoparkissa ensi kesänä !

- JuhaV
 
sanoi:
Taisin bongata tuon pyörän kesäkuussa Kuopiossa?
Olikohan edellinen omistaja paikallisia?

Kyllä edellinen omistaja on paikallisia ja näitä punaisia SP1siä ei täällä kylillä tietääkseni kovin montaa ole (etenkään Microneilla varustettuja). Moipella on täällä Kuopiossa harmaa yksilö. Ja äänet on, hmm... jyhkeät - siksi ne killerit pitäisikin haalia ennen ensi kevään ensimmäistä Motoparkin sessiota... Kuvia tulee kyllä näkyviin kunhan saan huoltopukin ja pääsen pesaisemaan ketjut ja siistimään kulkineen muutenkin  
smile_org.gif


sanoi:
Suosittelen muuten laittamaan pienen alumiiniholkin takaiskarin ja rungon väliin

Pystytkö Zeipii antamaan takaiskarin holkin tarkat mitat, voisin teettää jossain ja heittää paikalleen. Tuosta holkin asennuksesta olinkin jo jostain kuullut että voi olla tarpeen. Ja mistäs sen iridium-tulppien tarkan tyypin näkisi helposti?

JuhaV, hienoa kuulla että jyrsintäharjoitukset jatkuvat. Ostan kyllä mieluusti Saton tapit sinulta pois kuleksimasta jos nikkaroit itsellesi uudet...
smile_org.gif


190/55- ja 180/55-rengasprofiileista oli muistaakseni vanhassa RC51-threadissa juttua. 180 lienee ketterämpi kuitenkin viskoa mutkiin, mutta kun vakiopampussa ei ole korkeussäätöä perässä niin onko se 190 kuitenkin sitten parempi? Sen kanssa pitäisi varmasti ainakin saada sitä huggeria ylemmäs... nykyinen takapallo on siis vakio 190/50.
 
Muistaakseni alkuperäistulpat on suoraan idiriumit, joiden mallit löydät
tästä huoltokortista, joka löytyy brandtin sivuilta (vm. 2000-2001)

Lisäksi kyseisestä huoltokortista löytyy myös seuraavat perustiedot
- Kärkiväli
- Venttiilin välykset
- Etuteleskoopin öljytilavuus mitat sekä viskositeetti
- Honda alkuperäisosien varaosanumeroita

Tästä vielä käyttäjän käsikirja (vm. 2000-2001)

Huoltokortti vm. 2002-2004

Omistajan käsikirja 2004

Omistajan käsikirja 2005

Voit kokeilla korottaa huggeria laittamalla pari pientä rikkaa huggerin ja rungon väliin. Montaa milliä sitä ei tarvitse nostaa, niin 190/55 mahtuu pyörimään. Kun käyn tallilla seuraavan kerran, niin voin ottaa mitat kyseisestä holkista.
 
Moipella on täällä Kuopiossa harmaa yksilö. Ja äänet on, hmm... jyhkeät - siksi ne killerit pitäisikin haalia ennen ensi kevään ensimmäistä Motoparkin sessiota...
ko pyörällesi muistaneeksi mitattiin motoparkin varikolla samat desibelit kuin minun pyörälle, eli kannattaa ne killerit pitää ainakin mukana kun ei koskaan tiedä kuka mittaria käyttämässä  
biggrin.gif

Onnea Killa loistavasta pyörän valinnasta, hyvän yksilön ostit. (btw: välitykset siinä muistaneeksi 15 / 42 )

Omalle SP:lle tarkoitus talven aikaan laittaa keulaan suorat jouset ja paremmat clip-onit. Jalkatappisarjoista myös kiinnostunut...
Katsotaan mitä muuta keksii, ideoita olisi jo pääkopassa
idea3.gif


Itsekin samoilla linjoilla Zeipiin kanssa, SP mahtava pyörä myös radalle mutta liian kallista romuttaa siellä kilpipyörä.
Ostettiin kaverin kanssa kimpassa 600 GSX-R -04 kilpuri, tällä uskaltaa opetella ajamista huolettomammin. Kerran ehdittiin käydä motoparkia kiertämässä ja oli kyllä mahtavaa ajaa hyvällä alustalla. Nyt tietää millaista haluaa omaan SP:hen. Eli kyllä pidän myös Hondan ja sillä kierretään rataa myös, hyvä vertailla eri pyöriä ja ajoasentoja.
Sekakäyttö on aina terveellistä  
biggrin.gif
 
Oi voi, nyt on pyörät pestynä, äffäläinen ja SP. Pesun jälkeen laitoin pyörän käymään ja käytin sen lämpöiseksi.. että kosteus haihtuisi. Tässä on mennyt jo monta viikkoa, etten ole käynyt ajamassa. Sopivasti iltahämärä.. tuikkaa kaasukahvasta kierrosta ja höllää samantien.. kunnon pamahdus ja putkista 10cm violetin siniset lieskat.. aih, ihana V2. Semmosta tänään, jatketaan...
biggrin.gif
 
Tervepä kaikille
Olen hetken seurannut SP keskusteluja tällä foorumilla ja olen teidän kanssa samaa mieltä että SP1/2 on mainio ja erikoinen pyörä.
062802jumpie_prv.gif

Olen itse omistanut SP1:sen uudesta asti ja vuosien varrella hiukan parannellut sitä... mm. Acran täys titaani putki,Commanderi...jne...
Voin kuitenkin suositella että laittakaa hyvät ihmiset rahanne(jos sitä vielä löytyy) jousitukeen, kuten minä tein jo vuonna 2001... Kokeilin kaikkien "gurujen/lehtien" säätö ohjeita sekä keulaan/ takapäähän ja lähes aina huononi.
Hommasin Öhlinsin takaiskarin ja eteen keulan jouset+öhlins 10w öljyt.... Jo alkoi homma pelaamaan
buttrock.gif

Radalla pyörään sain tuntumaa joka todella oli kateissa vakio takapampulla. Kemorassa kellotin 1.14.10 ajan täysin katu renkailla(M3)
Eli lämpimästi suosittelen kyseistä modifiointia
smile_org.gif


TimoP
www.ivanhoe-racing.com
 
Täällä muutama foto omasta laitteesta höystettynä joutavanpäiväisellä jorinalla.

Moipen kanssa oltiin jo linkeissä ja talven tultua pitänee ihmetellä tuota kulkinetta sitten ihan porukalla. Toistaiseksi tässä pitää vielä kärkkyä ajokelejä, jos pääsisi pikku lenkkejä heittämään...

Öhlinsin takapamppu olisi eittämättä mukava ja tarpeellinen palikka
smile_org.gif
 
Tervepä kaikille
Olen hetken seurannut SP keskusteluja tällä foorumilla ja olen teidän kanssa samaa mieltä että SP1/2 on mainio ja erikoinen pyörä.
062802jumpie_prv.gif

Olen itse omistanut SP1:sen uudesta asti ja vuosien varrella hiukan parannellut sitä... mm. Acran täys titaani putki,Commanderi...jne...
Voin kuitenkin suositella että laittakaa hyvät ihmiset rahanne(jos sitä vielä löytyy) jousitukeen, kuten minä tein jo vuonna 2001... Kokeilin kaikkien "gurujen/lehtien" säätö ohjeita sekä keulaan/ takapäähän ja lähes aina huononi.
Hommasin Öhlinsin takaiskarin ja eteen keulan jouset+öhlins 10w öljyt.... Jo alkoi homma pelaamaan
buttrock.gif

Radalla pyörään sain tuntumaa joka todella oli kateissa vakio takapampulla. Kemorassa kellotin 1.14.10 ajan täysin katu renkailla(M3)
Eli lämpimästi suosittelen kyseistä modifiointia
smile_org.gif


TimoP
www.ivanhoe-racing.com
moro rc51rr

juu itellä on mm. öhlinsin takapamppu, koko akra
ja nimenomaan powercommander 3 usb
eikä se kakkosmalli jonka säätö on yhtätyhjänkanssa.
timppa sun neuvojen avustamana ostin tuon öhlinsin
ja paljon muuta eikä oo tarvinnu katua valintaa.
sulla oli tosiaan hieno se sp1:nen ja ne vanteet
mitkä siinä oli muistaakseni kullanväriset ?oz? ja paljon muita laadukkaita osia
ja sekin on totta että ohjausiskaria hyvin pitkälle
harraste kuski ei tarvi koska sp on aika vakaa ajaa
ja ennemmin tosiaan laittaa ne rahat ensin siihen
takapamppuun.
talven aikana pitää ite tehdä etupäähän huolto ja vaihtaa nuo öljyt.
ehdottoman hyvä tuommonen huoltopukki joka nostaa T-kappaleesta etupään ilmaan eikä sieltä etuputkien
alapäästä.
niin tietenkin katosta kun laittaa pyörän roikkuun
niin senhän saa purettua vaikka runkoon asti
biggrin.gif
 
Tervepä terve
Tosiaan...Juttelin aikoinaan kaverin kanssa joka työskenteli Öhlinsin tehtaalla R&D osastolla ja hän kehitteli kilpapyörien iskareita, ja hän väitti että SP:n alkuperäinen keula on tosi laadukas alunperin... Öhlinsillä ei vain ollut intressiä kehittää sitä lisää vaan suosittelivat ostamaan R&T keulan jos asiakas ei ollut tyytyväinen orkkis keulaan... Itselläni ei ole pahemmin ollut moittimista jousien ja öljyn vaihdon jälkeen.
Muistakaa kans että SP:n ohjaus laakeri vaatii erityistä silmällä pitoa(kuten kaikkien Hondien)
sad_orig.gif

TimoP
 
Tervepä terve
Tosiaan...Juttelin aikoinaan kaverin kanssa joka työskenteli Öhlinsin tehtaalla R&D osastolla ja hän kehitteli kilpapyörien iskareita, ja hän väitti että SP:n alkuperäinen keula on tosi laadukas alunperin... Öhlinsillä ei vain ollut intressiä kehittää sitä lisää vaan suosittelivat ostamaan R&T keulan jos asiakas ei ollut tyytyväinen orkkis keulaan... Itselläni ei ole pahemmin ollut moittimista jousien ja öljyn vaihdon jälkeen.
Muistakaa kans että SP:n ohjaus laakeri vaatii erityistä silmällä pitoa(kuten kaikkien Hondien)
sad_orig.gif

TimoP
Moni kiloiset jouset sulla Timo on? Ja sait ohlinsin 10w oljyilla keulan toimimaan hyvin ilman shimmausta? Tuo 1.14 aika kemorassa on kylla suht vakio RC51:lla todella kova aika. Mulla tippui 1000cc gsxr:n jalken kierrosajat 10s/kierros. Tosin nyt olen sanut kirittya siita ~4 pois...

Mulla on ollut vakio keulalla ongelmana pohjaaminen kovissa jarrutuksissa, jopa japanin sileilla radoilla. Eilen laitoin tilaukseen 1.1kg/cm jouset. Vakiot on kait 1kg jouset, pahkailin etta 10% lisaa jousivakiota saattaisi auttaa asiaan. Testaillaan kunhan saan asennettua.

Mika
 
Tervepä terve
Tosiaan...Juttelin aikoinaan kaverin kanssa joka työskenteli Öhlinsin tehtaalla R&D osastolla ja hän kehitteli kilpapyörien iskareita, ja hän väitti että SP:n alkuperäinen keula on tosi laadukas alunperin... Öhlinsillä ei vain ollut intressiä kehittää sitä lisää vaan suosittelivat ostamaan R&T keulan jos asiakas ei ollut tyytyväinen orkkis keulaan... Itselläni ei ole pahemmin ollut moittimista jousien ja öljyn vaihdon jälkeen.
Muistakaa kans että SP:n ohjaus laakeri vaatii erityistä silmällä pitoa(kuten kaikkien Hondien)
sad_orig.gif

TimoP
Moni kiloiset jouset sulla Timo on? Ja sait ohlinsin 10w oljyilla keulan toimimaan hyvin ilman shimmausta? Tuo 1.14 aika kemorassa on kylla suht vakio RC51:lla todella kova aika. Mulla tippui 1000cc gsxr:n jalken kierrosajat 10s/kierros. Tosin nyt olen sanut kirittya siita ~4 pois...

Mulla on ollut vakio keulalla ongelmana pohjaaminen kovissa jarrutuksissa, jopa japanin sileilla radoilla. Eilen laitoin tilaukseen 1.1kg/cm jouset. Vakiot on kait 1kg jouset, pahkailin etta 10% lisaa jousivakiota saattaisi auttaa asiaan. Testaillaan kunhan saan asennettua.

Mika
Siinä kyllä on ollut jo ajamisen meininkiä kun 1.14 aikoja Kemoralla, alustan pitää kyllä toimia tuollaisessa vauhdissa  
smile_org.gif


Race Tech jousilaskuri antaa SP2:lle vakio etujouseksi 1.000 kg/mm ja SP1:lle 0.959 kg/mm , en tiennytkään että myös sieltä löytyy eroavaisuuksia mallien välillä.

Laskurin mukaan itselleni pitäisi laittaa 0.90 kg/mm etujouset, onko liian löysät noin 70kg kuskille? Mistäs kannattaa Öhlinsin jousia etsiskellä tähän pyörään
 
Kyllä sillä panssarivaunullakin kerkeää!1.14 on kemorassa mukava aika kilvellisellä!Itse pääsin joskus muistaakseni 1.17.5 sp.llä ja kuskikin on aika housu..ja alustakin vaan wp.
nixweiss.gif
Tallin perältä löytys TOSIostajalle sp sälää:Wp taka ja ohjaus iskarit,akran titaani torvi,commanderi+shifteri,ratavälit+ketju,k&n ilmanputsarit,pair ja flapper modit.Mahtaskohan kiinnostaa ketään koko kasa?Jos ni tarjota saa järkevää! summaa.Erikseen en myy mitään,mut vaihto esim.hondan alurunko crossiin vois onnata.Tarvittaessa maksan väliä. 0405881736
 
Kovia aikoja äijät paukutelleet. Paukutellaas välillä jotain muuta...

Vähän kesäfiilistelyjä alimmaisena olevasta linkistä, huomatkaa myös tekstin seassa olevat linkit.. Kuvista klikkaamalla saat videot auki. Ja ihan ohimennen, kyseessä on siis käytöstä poistettu tieosuus, joka oli suljettuna.

Otetaas pientä muistutusta minkä takia SP on harrastajien parissa vuodesta toiseen pitänyt pintansa.

Kuvitelkaa pimenevät kesäillat ja kurvailut kaupungilla.. Hämärässä vanteiden hullunkiilto sokaisee vastaantulevat karvanoppakorollat ja saa teinityttöjen pikkupöksyt kostumaan. Kurvaat paikallisen siwan pihaan ostamana saunailtaa varten makkarat ja ohramaltaat. Saunan jälkeen huomaatte polttopuiden jo loppuneen, mutta ei hätää, tosi motoristi pelastaa illan ja grilli on kuumana.... Ei muuta ku makkarat paistumaan, jekkulankaa ja kamiinanluukusta alas...?

Linkki vielä kaikkiin videoihin
http://picasaweb.google.fi/ZeipiiVTRSP1/RPpIly#

Talvi on edessä, mutta jo kohta koittaa MP-messut ja pääsee tuhlaamaan kaikki talven aikana tienatut rahat! Jos teillä on hyviä kuvia tai videoita SP:eistä vuosien varrella, niin laittakaa ihmeessä linkkejä. Niitä katsoisi varmasti moni mielellään
smile_org.gif


Kyseessä siis pyörälle ihan ominainen käyttäytyminen tuo putkessa paukuttelu. Ketä kiinnostaa tutustua enemmän, niin etsikää aiheesta P.A.I.R ...
 
Terve
Jos vielä palaan siihen jousitus aiheeseen... Mulla on tosiaan Öhlinsin jäykimmät jouset mitä 2001 vuonna sai ja ne taitaa olla 1.1:set... Muistaakseni sen jäykempiä ei saa valmistus teknisistä syistä... Eikä tosiaankaan tarvi edes. Jos teidän keula pohjaa näillä eväillä niin muuttakaa pyörän balanssia ennemmin kuin ruuvaatte säätö nuppeja kiinnipäin. Älkää tiputtako keula putkia vakiota enempää kolmioiden läpi.... Ja miettikää jos se keula tosiaan pohjaa kaarreajossa??? Useimmiten suurin painuma tulee jarrutuksissa mutkiin
wink.gif


TimoP
 
juu kovia on kyllä nuo ajat
bowdown.gif

tuli käytyä katsoon vapailla tuo timpan sp2 (durbahn)
ja se oli eniten rakenneltu sp mitä oon nähny
siinä ei ollu mitään ylimääräistä osaa ja kuitenkin siinä oli
KAIKKI mitä tarvii/saa.
mielenkiintoinen pyörä ei oikeastaan mitään tekemistä
vakio sp:een kanssa lähes joka osa on jotenkin modattu.
bowdown.gif

jopa jalkatapitkin hiilikuitua/alu ja se durbahnin tankki tsydeemi
erikoinen ratkaisu
buttrock.gif

normisarjatuotanto pyörät vois mun mielestä rueta rakentaan
alunperinkin aivan eritavalla
bawling.gif

ois mahtava nähdä radalla(kisassa) tuo sp2
eek.gif


zeipii mulla posahteli samallalailla pari päivää ennen
bikefoxilla käyntiä ku säädöt oli pielessä ja huono
maadoitus voima komentajalla nyt harvoin palaa putkessa
joskus ku löysää kaasusta

sad_orig.gif
onko zeipii sun pyörään tehty flapper ja pair modia?
aattelin ku nuin paljon lieskaa pukkaa?
 
juu kovia on kyllä nuo ajat
tuli käytyä katsoon vapailla tuo timpan sp2 (durbahn)
ja se oli eniten rakenneltu sp mitä oon nähny
siinä ei ollu mitään ylimääräistä osaa ja kuitenkin siinä oli
KAIKKI mitä tarvii/saa.
mielenkiintoinen pyörä ei oikeastaan mitään tekemistä
vakio sp:een kanssa lähes joka osa on jotenkin modattu.
jopa jalkatapitkin hiilikuitua/alu ja se durbahnin tankki tsydeemi
erikoinen ratkaisu
normisarjatuotanto pyörät vois mun mielestä rueta rakentaan
alunperinkin aivan eritavalla
ois mahtava nähdä radalla(kisassa) tuo sp2

zeipii mulla posahteli samallalailla pari päivää ennen
bikefoxilla käyntiä ku säädöt oli pielessä ja huono
maadoitus voima komentajalla nyt harvoin palaa putkessa
joskus ku löysää kaasusta

sad_orig.gif
onko zeipii sun pyörään tehty flapper ja pair modia?
aattelin ku nuin paljon lieskaa pukkaa?
Flapper modi on tehtynä ja normaali kartalla ei paukuttele kummosia. Säädetty alhaalta aika rikkaalle tuolla Bike&Tuningin tekemässä kartassa ja korostuu viileillä keleillä. Lämpöisellä säällä paukutteluja ei pahemmin esiinny  
biggrin.gif


Ja kartan eron huomaa kulutuksessakin. Alle 6krpm kun käyttää vakiokarttaa + flapperia, niin kulutus on siellä 6l/100km. Tuolla kartalla flappermodilla kulutus 7.5-8l/100km... Yleensä mulla on vakiokartta kiinni + flapper ja ainoastaan yli 6krpm on sitten nuo B&T säädöt. Pair-modia ei ole tehtynä.
 
varmaan tosiaan aika paljon kiinni nuista säädöistä tuo
paukuttelu.
itsellä tosiaan ei paukuttele juuri ollenkaan oli keli mikä
hyvänsä.
cool.gif

liekkö sitten hyvä vai huono että paukkuu mutta on
tosiaan hienon näköinen ja kuuloinen
062802moto_prv.gif


kulutus omassa sp:ssä normi ajossa reippaassa 7 litrassa
säätöjen jälkeen ja radalla kulutus melkein tuplaantuu

kartasta en osaa sanoa tarkemmin muistelisin että itsellä
rikkaalla ainoastaan yläpäässä noin 7500 rpm jälkeen
ja sielläkin hyvin vähän ja jossain 3000 rpm paikkeilla
muuten miinuksella tai likellä nollaa varsinkin alapää reilusti
miinuksella.
ois mielenkiintoinen nähdä juha veen kartat/säädöt
ku oot värkänny ne erilliset seosmittarit ja muut vermeet
käsittääkseni käytät eri karttaa db killereillä?
 
Tässä linkki karttaan, joka on modattu flapperille sopivaksi Leo Vince slipareille tarkoitetusta kartasta ja bike&tuningin säätämästä kartasta. Eli alle 6000 rpm otettu leo vincen kartasta, yli 6000rpm arvot ovat bike&tuningin dynosäädön arvot.

http://picasaweb.google.com/ZeipiiVTRSP1/RPpIly#5265129315486517714

Kulutus kartalla Norjan reissulla parhaimmillaan 5.8l/100km tankilliselle ja silti vedot on ihan kohdillaan.

Jos olet tukennut alipainekellon letkun, eli nk. flapper mod tehtynä niin tässä oli omaan pyörääni sopiva kartta

http://picasaweb.google.com/ZeipiiVTRSP1/RPpIly#5265129225089021122

Säädöt alle 6000rpm tehty hakemalla arvot parhaalle teholle/väännölle. Yli 6000rpm säädöissä vaikuttaa myös lambdan arvot.


Itse olisin myös kiinnostunut näkemään Juhan PC-kartan, etenkin nuo alle 6000rpm kierrokset ja tietysti dynokäppyrät. Löytyykös semmoisia? Voin lähettää omat karttani, jos joku on kiinnostunut niitä tutkimaan tarkemmin tai kokeilemaan (omalla vastuullaan tietysti).
 
Back
Ylös