• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzuci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suzuci

New member
Nettiä selatessa löytyi mielenkiintoinen värkki; V-Strom 650. Mielessä on ollut pitkään katuenduro koska kiinnostaa ajaa hiekkateitä ja kärrypolkujakin joskus. Niitähän suomessa riittää. Katuenduron miinus on ollut tylynpuoleinen ulkonäkö. Tottahan se on että käytännöllisyys ajaa ulkonäön edelle eli valkomuovisen katuenskan viitsii vaikka kaataakin ilman että alkaa itkeä omavastuiden perään.
Toisaalta mielessä on mutkaisten pikkuteiden kurvailu ja mielellään tyttöystävä kyydissä. Pitemmän tähtäimen suunnitelmissa on reissata joskus Norjaan tai keskieurooppaan.

Toinen vaihtoehto on SV650. Hieman kyykympi ajoasento eikä sillä maantieltä hevillä sivuteille poikkea.

Hyvien katuominaisuuksien vuoksi olen valmis uhraamaan oikeasta maastokelpoisuudesta mutta herää kysymys miten v-strom hyökkää mutkaisella hiekkatiellä? Entä onko kompromissin vuoksi maantieominaisuudet pilattu täysin. Ulkomaisilla nettipalstoilla kehutaan v-stromia paljon mutta mikä on suomalaisten kuskien mielipide. Hiuken mietityttää myös todella korkea etukate. Varmaan maantiellä kiva mutta alkaako jossain vaiheessa kaivata hieman parempaa näkyvyyttä lähietäisyydelle.
Itse olen suht pitkä kaveri ja siksi mietityttää myös matala istuinkorkeus yhdistettynä korkeaan maavaraan. Tappien ja penkin väli on aika ahdas. Taipuuko sataysikymppinen kaveri kyytiin suosiolla.

Pistäkäähän mielipiteitä. Sekä omakohtaisia että "mun mielestä". Myös linkit hyviin arvosteluihin kelpaa.
 
aikamoisen kotteron näköoinen se V-Strom ainakin minusta on. Itse hankin juuri Sv 650 S:n, kokemuksia siitä ei vielä ole.

Voihan se Strom matkassa ja hiekalla olla tosi näppärä, mutta ulkonäön kustannuksella.

Kyllä semmosenkin vois koeajaa, niin tietäis mistä puhuu, eikä arvailis.

Ajokelit on muuten ainakin Helsingissä tosi lähellä !
062802jumpie_prv.gif
 
Ei se ainakaan kuvien perusteella miltään soratie pyörältä näytä. Ei oo pohjapanssaria ollenkaan ja oliko siinä vielä 17" eturengaski. Taitaa olla seki tuon nykytyylin mukasia vehkeitä että enduroa siinä ei oo muutako ajoasento. Voihan se tavallista katumopoa parempi olla soralla mutta ei sillä varmaan hääviä oo ajaa.

No puhasta jossittelua ja ulkonäön perusteella tehtyjä laimeita johtopäätöksiä.

Jos enemmänki haluat soralla kurvata ja ajaa matkaa myös kakspäällä niin kyllä se varmaan se 650 uuden mallin Transalppi ois? Vai onko tää merkki-kysymys?
 
Tokihan ulkonäkö on aika erilainen kuin on totuttu. Mulle kun vaan ei ulkonäkö oo prätkäilyssä se tärkein asia. Oikeestaan ei ollenkaan tärkeä. Ne on erimiehet jotka käy kartsalla pyörällään lesoilee.
Kyykkypyöristä ja kyykkypyöristä on sen verran kokemusta että pitemmän päälle niskat on kyllä aika kovilla. SV650 on yksi vaihtoehto mutta ajoasento on siinä kyllä ihan selkeä "kyykky".


Onko täällä ketään joka omistaa v-stromin tai on sillä ajanut? Tonnisestakin mielipiteitä kiitos.
 
650 Stromista ei taida monellakaan olla vielä kokemusta - sen verran uusi tulokas markkinoilla.

Käväisin koeajamassa tonnista ja hyvältä vaikutti sekin. Etupyörä 19", joten kyllä siihen allroad-renkaat saa. Vanteet alusellaiset, joten kivikossa ei paljoa ajella mutta eipä tuota ole siihen suunniteltukaan. Samoin tuo pohjapanssari hempula kivirysäytyksiin, mutta pitänee sorasuihkut ulkopuolellaan (muuten: onko 650:ssä pohjapanssaria ollenkaan?). Suomen hyväpintaisilla sorateillä mukava vietävä, kunhan pitää pyörän voimavarat mielessään - suoran jälkeen mutkaan mennessä kun vauhtia saattaa olla huomaamatta turhankin paljon... Pikku-Strom tonnista parikymmentä kiloa kevyempi, mikä varmaankin tuntuu ajossa.

Tonnisen konetta lienee muuteltu TL:ään verrattuna "pehmeämmäksi"; voimaa kuminauhamaisesti ja ilman portaita. Ja varmaan 650:n tehotkin riittävät arkikäyttöön. "Aikuinen" ajoasento ja helppo hallita. Jousitus jostain katupyörän ja matkaenduron väliltä eli sopii kuin nenä pähän kotomaan roudanraiskaamille tervateille ja isoille sorateille. Tankki molemmissa kohtuuiso (22 l), joten kahvitustaukojen väli sopiva.

Tuohon vaan laukut kiinni, niin pääsee vaikka maailmanympärimatkalle ilman Frangenin apuja! Itsekin saattaisin kuvitella nimenomaan 650:n omistamista. Suurin negatiivinen puoli pyörässä taitaa olla sivullisten arviot: "Mutta eihän tuolla pääse metsään" (no eipä sitä ole sinne suunniteltukaan), "Hyi kun on ruma" (kauneus on katsojan silmässä ja itsellenikään ei ihan ensimmäinen valintakriteeri) etc. (Mieleen tulee takavuosien tuubaenduro Honda XLV 750 R, jota yleisö ja toimittajat haukkuivat, kun oli liian iso crossiradalle ja voimansiirtokin kardaanilla... Hyvä pyörä, jonka kohtalona oli tulo markkinoille 10 vuotta liian aikaisin). Omassa sarjassaan varmasti toimiva peli!

PS Tuleekohan Kawalta rinnakkaismalli myös 650:stä? Tonnisestahan heillä on "badge engineered" KLV1000, joka poikkeaa Suzukista vain väritykseltään.
 
Ainaki lehtikuvisa siittä 650 uupuu pohjapanssari kokonaan. Ei siis mitään suojaa.

No eihän se ruma oo. Tai sehän on kans katsojasa se juttu.

Ei oo vielä tullu koeajettua sitä. On muuten harmi että tuota moottoria ei pantu enemmän enduromaiseen runkoon. Edes tuommoseen AT kautta TA tyyliseen. Olis varmaan mukava kone tuonne soralle.
 
Käyppäs katsomassa miltä näyttää BMW 650F.
On hyvännäköinen katuenska.Hyvä pyörä muutenkin.
www.motopalsta.com.sivuilta niitä löytyy.Moottorithan
näissä ei ole bmw.n valmistamia mutta kestäviä ja suorituskykkyisiä kokoonsa nähden.
 
Terp!

Nyt kun runsaat 500 km on pikku-Stromilla takana, uskaltaudun muutaman sanan sanomaan siitä..

Pyörä on tosi helppo käsitellä, vaikka näyttääkin alkuun isolta (ja joidenkin mielestä myös rumalta, miusta tuo on siisti kuin sika pienenä). Kate suojaa suhteellisen hyvin, vaikka tuulisuoja on alimmassa asennossa. Pientä pyörrettä kypärän ympärille syntyy (pituutta miulla on n. 183 cm), mutta hypoteesin mukaan se korjaantuu nostamalla tuulisuojaa hieman. Moottori on käytökseltään "kiltti", ja se sopii hyvän käsiteltävyyden kanssa hyvin ainakin minunlaiselleni noviisille. Koko totuutta koneesta ei tosin ole vielä selvinnyt, sisäänajot on ohjekirjan mukaan ekat 800 km alle 5000 rpm. Matkanteko on todella leppoisaa, ja pitemmätkin tankkausvälit sujuvat hyvin. Paikat eivät puudu läheskään samaan tahtiin kuin aiemmin ajamillani katupyörillä tapahtui. Polvikulma sattui ainakin miulle sopivaksi, ja asento on matkantekoon rento. Iso tankki yhdistettynä (ainakin sisäänajovaiheessa) inhimilliseen kulutukseen tekee pyörästä varmasti mukavan matkavälineen esimerkiksi ensi kesän Pohjois-Suomen kierrokselle.

Kyyditettävän ensimmäinen kommentti oli: "Hei tää on ehdottomasti paras missä tähän asti oon istunu!" Aiemmat kokemukset hänellä ovat enemmän tai vähemmän erilaisista katumalleista.

Lyhyesti summattuna: Ei kaduta tämä investointi ainakaan vielä  
smile_org.gif


--ilkka
 
Kävin tänään koe-istumassa pienemmän V-Stromin ja nousi valtaisa vaihtokuume. Tuleeko vakiona tai saako lisävarusteena keskitukea ja kaatumarautoja??

Uudeksi pyöräksi mielestäni kohtuuhintainen ja ajoasento oli kyllä mahtava! Laittakaa V-Stromien omistajat lisää kokemuksia pyöristä.
bowdown.gif
 
Moro,

Kävin tänään koe-istumassa pienemmän V-Stromin ja nousi valtaisa vaihtokuume. Tuleeko vakiona tai saako lisävarusteena keskitukea ja kaatumarautoja??  
Vakiona ei ole keskitukea, eikä kaatumarautojakaan. Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että keskiseisontatuen saa lisävarusteena, ja myös pohjapanssarin joka voisi olla irtomurkuloiden varalta ihan kätevä varuste.
 
Joo. Entä saako pienempään saman sävyistä sinistä väriä, jonka 1000 kuutioiseen saa?
En ole nähnyt luonnossa isoa Stromia, mutta kuvien perusteella luulen että sininen väri on aika paljon tummempi (ja kieltämättä hieman komeampi myös) kuin tuossa pienemmässä mallissa. Lisäksi molempia saa hopeisena. Jossain nettisivuilla olen nähnyt pikku-Stromia myös mustana, mutta niitä ei taideta tuoda Suomeen, mikä on harmi sinällään...

--ilkka
 
Joo. Entä saako pienempään saman sävyistä sinistä väriä, jonka 1000 kuutioiseen saa?
En ole nähnyt luonnossa isoa Stromia, mutta kuvien perusteella luulen että sininen väri on aika paljon tummempi (ja kieltämättä hieman komeampi myös) kuin tuossa pienemmässä mallissa. Lisäksi molempia saa hopeisena. Jossain nettisivuilla olen nähnyt pikku-Stromia myös mustana, mutta niitä ei taideta tuoda Suomeen, mikä on harmi sinällään...

--ilkka
Kyllä sitä mustanakin saa vaikkei ihan virallisesti. Kaveri hankki sellasen just ja kysyttyään suomeen tuotavat värivaihtoehdot ilmoittivat sinisen ja hopeisen. Kaveri tähän että saksassa myydään mustanakin, tahtoo kans. Ja niin pantiin pyörä mustana tilaukseen ja ihan virallisen maahantuojan kautta.
 
Perhanan perhana, kun tuo V-Strom-kuume on tarttuvaa lajia!

Nyt kiikarissa pikku-V-Strom (mustana tottakai) ja ei kai sitä mopokuumeesta pääse eroon kuin vaihtamalla... Kertokaas vielä V-Stromkokemuksia; varsinkin niitä hieman negatiivisempia, jotta tauti talttuisi!    
biggrin.gif


Edit: typo
 
Perhanan perhana, kun tuo V-Strom-kuume on tarttuvaa lajia!

Nyt kiikarissa pikku-V-Strom (mustana tottakai) ja ei kai sitä mopokuumeesta pääse eroon kuin vaihtamalla... Kertokaas vielä V-Stromkokemuksia; varsinkin niitä hieman negatiivisempia, jotta tauti talttuisi!    
biggrin.gif


Edit: typo
Ei ole "oikea" allroad pyörä. Tai on jos paino sanalla road. Eli puuttuu pohjapanssarit, "norsunkorvat" on kevytmetallivanteet jne.

Huonona puolena että noita vanteita lukuunottamatta tuo on helppo muuttaa sellaiseksi. Koneen käytös ainakin puoltaa sitä.
 
Ei ole "oikea" allroad pyörä. Tai on jos paino sanalla road. Eli puuttuu pohjapanssarit, "norsunkorvat" on kevytmetallivanteet jne.

Huonona puolena että noita vanteita lukuunottamatta tuo on helppo muuttaa sellaiseksi. Koneen käytös ainakin puoltaa sitä.
No joo - tuo maastokelvottomuus olikin jo tiedossa.

Pohjapanssari kyllä pitäisi hankkia / värkätä jo soratiekäyttöönkin; on tuo öljyfiltteri ja öljynjäähdytin sen verran ottavalla paikalla...
 
Heh heh. Jokos Heikillekin tuli vaihtokuume. Siitä ei selviä muuten kuin vaihtamalla - kokemusta on. Vai joko vaihdoit jo kun tuon listasi lopussa on jo DL 650? Se oli myös toinen vaihtoehto itselläni Teneren sijaan
wink.gif
biggrin.gif
 
Heh heh. Jokos Heikillekin tuli vaihtokuume. Siitä ei selviä muuten kuin vaihtamalla - kokemusta on. Vai joko vaihdoit jo kun tuon listasi lopussa on jo DL 650? Se oli myös toinen vaihtoehto itselläni Teneren sijaan  
wink.gif
 
biggrin.gif
No pitihän se mokoma tilata - tulee viikolla 24/25...  
biggrin.gif
 
enemmän yleispyörä normaaliin maantie tai soratieajoon vaikuttaisi olevan. luin just tm:n testiä dl1000 vertailusta ja ainakin sen tuo isompi vstormmotor voitti.

kawasakilla on samanmoinen kuin dl1000, siis tuhat desilitrainen, samalla tekniikalla, nimenä klv1000, värit ja nimi erit.
 
kawasakilla on samanmoinen kuin dl1000, siis tuhat desilitrainen, samalla tekniikalla, nimenä klv1000, värit ja nimi erit.
Jep; juuri Kuvan mp-liikkeessä moista kiertelin ja olihan se vähän huvittavaa, kun Kawan runkolätkässä lukee 'made by Suzuki Motor co.'... Milloinkahan GSX-R1000 = ZX-10R?...  
biggrin.gif


Ei se badge engineering ole pelkästään jenkkiläisten ja brittiläisten a*totehtaiden toimintaa!  
smile_org.gif
 
Back
Ylös