Eikös 650 ja 1000 kuutioiset V-stromit ole ulkoisesti aika lähellä toisiaan? Ainakin kuvien perusteella ovat lähes sama pyörä konetta lukuun ottamatta.
Millä selitätte aivan älyttömän hintaeron pyörien välillä?? Olin lentää perseelleni kun hintoja kahtelin...
Säästäsköhän, jos hommais DL-1000 koneen 650:n runkoon
Mainosmies sanoo, jotta alumiininen perusrunko molemmissa Stromeissa sama; ero akselivälissä syntyy erilaisista takahaarukoista ja puoli astetta eroavasta ohjauskulmasta. Keskenään vaihtokelpoisia osia ovat mm. jarruosat (etu + taka), vanteet (etu + taka) sekä usea pikkuosa (tuulisuoja, ilmanputsari, tankki, katteen yläosa, tarakka, vilkut, peilit etc.). Satulapohja molemmissa sama, mutta pikku-Stromissa uudelleenmuotoiltu 20mm matalemmaksi. Etuhaarukka perustaltaan sama, mutta isosiskossa sisällä cartridgevaimennin kun pikkuruisessa perinteisempää maatiaistekniikkaa.
18kg painoero selittynee pikku-Stromin yksipuolisella äänenvaimenninsysteemillä, erilaisella takahaarukalla ja kevyemmällä voimanlähteellä.
Hintaerosta pitääkin kysäistä maahantuojalta ja verottajalta.
Esimerkiksi Briteissä 1000cc 6.349£ / 650cc 5.149£ ja Saksassa 1000cc 9.590 EUR / 650cc 6.990 EUR. Suomessa siis 1000cc 16.700 EUR / 650cc 10.900 EUR.
Jos lupien kanssa vaihdat, niin ei säästä. Jos taas luvattomasti, niin kyllä - olettaen ettei peukalo keskellä kämmentä ja alumiinityötkin vakaasti hanskassa.