• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzuci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös 650 ja 1000 kuutioiset V-stromit ole ulkoisesti aika lähellä toisiaan? Ainakin kuvien perusteella ovat lähes sama pyörä konetta lukuun ottamatta.

Millä selitätte aivan älyttömän hintaeron pyörien välillä?? Olin lentää perseelleni kun hintoja kahtelin...
eek.gif


Säästäsköhän, jos hommais DL-1000 koneen 650:n runkoon
biggrin.gif
 
Mulla on musta tonninen Stromi ajettu vähän yli 4000.
Olen tosi tyytyväinen valintaan.Mahtava ajaa sekä asfaltilla että soralla.Tavallisella kylätiellä pystyy helposti vetään 80-100 km/h.Vääntöä riittävästi.
Kaatumaraudat ja keskijalka on lisävarusteita.
Alkuperäinen välitys oli mun mielestä hieman harva,ei pystynyt ajamaan kutosella alle 110.Vaihdoin takarattaan 41:stä 43:meen,tuli hyvä.Vääntö parani entisestään.
Kaikki kokeilleet ovat hämmästelleet helppoa ajettavuutta,se kun on aika massiivisen näköinen.Suosittelen lämpimästi.
Kannattaa kysyä Erkka Korpiaho Racingistä.
062802moto_prv.gif
 
Eikös 650 ja 1000 kuutioiset V-stromit ole ulkoisesti aika lähellä toisiaan? Ainakin kuvien perusteella ovat lähes sama pyörä konetta lukuun ottamatta.

Millä selitätte aivan älyttömän hintaeron pyörien välillä?? Olin lentää perseelleni kun hintoja kahtelin...  
eek.gif


Säästäsköhän, jos hommais DL-1000 koneen 650:n runkoon  
biggrin.gif
Mainosmies sanoo, jotta alumiininen perusrunko molemmissa Stromeissa sama; ero akselivälissä syntyy erilaisista takahaarukoista ja puoli astetta eroavasta ohjauskulmasta. Keskenään vaihtokelpoisia osia ovat mm. jarruosat (etu + taka), vanteet (etu + taka) sekä usea pikkuosa (tuulisuoja, ilmanputsari, tankki, katteen yläosa, tarakka, vilkut, peilit etc.). Satulapohja molemmissa sama, mutta pikku-Stromissa uudelleenmuotoiltu 20mm matalemmaksi. Etuhaarukka perustaltaan sama, mutta isosiskossa sisällä cartridgevaimennin kun pikkuruisessa perinteisempää maatiaistekniikkaa.

18kg painoero selittynee pikku-Stromin yksipuolisella äänenvaimenninsysteemillä, erilaisella takahaarukalla ja kevyemmällä voimanlähteellä.

Hintaerosta pitääkin kysäistä maahantuojalta ja verottajalta.  
biggrin.gif
 
tounge.gif
   Esimerkiksi Briteissä 1000cc 6.349£ / 650cc 5.149£ ja Saksassa 1000cc 9.590 EUR / 650cc 6.990 EUR. Suomessa siis 1000cc 16.700 EUR / 650cc 10.900 EUR.

Jos lupien kanssa vaihdat, niin ei säästä. Jos taas luvattomasti, niin kyllä - olettaen ettei peukalo keskellä kämmentä ja alumiinityötkin vakaasti hanskassa. 
biggrin.gif
 
wink.gif
 
Tuo 650 Strom taitaa olla 2-3 donaa muita matkaenskoja halvempi, itelläkin olis himoja tollaseen. Äiti ja pankinjohtaja ei vaan oo antanut vielä lupaa...
 
Tasapainoinen ajaa. Asfaltilla kohtuullisen nopea (ei mikään ratapyörä) ja ainakin itse pidän jousituksesta koska Suomen mutkateillä on usein routavaurioita yms. kivaa epätasaisuutta. Keväällä hommatulla prätkällä on kierretty jo kertaalleen Laatokka ja siellä pyörä osoitti erinomaisuutensa huonolla pinnoitteella ajoon. Soralla pärjää mainiosti, huonolla asfaltilla erinomaisesti eikä moottoritiellä >160 nopeudetkaan aiheuttaneet ongelmia. Ainut miinus tasaisen tappavassa kovassa vauhdissa on ajoasento. Jos on tankkilaukku niin voi maata sen päällä ja pyörteily jää minimaaliseksi. Matala istuinkorkeus tuntuu hyvältä varsinkin soralla. Asfaltilla pyörä on hauska heittää vastaohjauksella kurviin jolloin tulee "oikean" moottoripyöräilyn tuntua. Ehkä suuri etupyörä ja sen kautta hyrrävoimat aiheuttaa sen että pienikin vastaohjaus tuntuu heti pyörän kallisteluna. Oikein tiukoissa kurveissa pitää olla tarkkana ettei ajaudu ulos koska pehmeä jousitus ei ole ratamaisen tarkka. Välillä kaipaisi hieman kumarampaa ajoasentoa kun ajo alkaa puuduttaa. Kone tuntuu vääntävän ihan kivasti. Tosin asfaltilla kaipaisi hieman enemmän potkua varsinkin kaksi päällä ajettaessa. Silti ohituskiihtyvyys on aivan riittävää kun heittää ennen ohitusta sellaisen vaihteen että kierrokset on 5500 paikkeilla. Paras vääntöhän on 6400:ssa. Sateella ajaessa toisaalta kiva kun ei ole pelko persiissä että pyörä lähtee alta kun vääntää hanaa vähänkin reilummin. Vääntö on tasaista ja yllätyksetöntä. Moottorijarrutus on vahva. Joissain tilanteissa jopa vaarallisen vahva. Kurvissa pitää varoa ettei höllää kaasua mutta toisaalta soralla moottori on erinomainen "abs". Myös mutkaisella asfaltilla on kiva ajaa kun ei tarvitse jarrua käyttää kuin erikoistapauksissa. Takajarru olematon mutta toisaalta menee kyllä lukkoon tarvittaessa. Etujarru tuntui alkuun riittävälle mutta 140:stä stoppiin jarruttaessa sekä kaksi päällä kaipaisi hieman enemmän potkua. Soralla kyllä teho riittää ;)
Ulkonäkö välillä itseäkin kauhistuttaa mutta toisaalta tietystä kulmasta näyttää aika hyvälle. Pleksi on ruma. Kaipaisi enemmän enduromaisempaa ilmettä mutta enemmän maantiepyörähän tuo on. Pohjapanssari on hankintalistalla. Tarvikkeena saa metallisia.
Lisää kokemuksia kiitos!
 
Tasapainoinen ajaa. Asfaltilla kohtuullisen nopea (ei mikään ratapyörä) ja ainakin itse pidän jousituksesta koska Suomen mutkateillä on usein routavaurioita yms. kivaa epätasaisuutta. Keväällä hommatulla prätkällä on kierretty jo kertaalleen Laatokka ja siellä pyörä osoitti erinomaisuutensa huonolla pinnoitteella ajoon. Soralla pärjää mainiosti, huonolla asfaltilla erinomaisesti eikä moottoritiellä >160 nopeudetkaan aiheuttaneet ongelmia. Ainut miinus tasaisen tappavassa kovassa vauhdissa on ajoasento. Jos on tankkilaukku niin voi maata sen päällä ja pyörteily jää minimaaliseksi. Matala istuinkorkeus tuntuu hyvältä varsinkin soralla. Asfaltilla pyörä on hauska heittää vastaohjauksella kurviin jolloin tulee "oikean" moottoripyöräilyn tuntua. Ehkä suuri etupyörä ja sen kautta hyrrävoimat aiheuttaa sen että pienikin vastaohjaus tuntuu heti pyörän kallisteluna. Oikein tiukoissa kurveissa pitää olla tarkkana ettei ajaudu ulos koska pehmeä jousitus ei ole ratamaisen tarkka. Välillä kaipaisi hieman kumarampaa ajoasentoa kun ajo alkaa puuduttaa. Kone tuntuu vääntävän ihan kivasti. Tosin asfaltilla kaipaisi hieman enemmän potkua varsinkin kaksi päällä ajettaessa. Silti ohituskiihtyvyys on aivan riittävää kun heittää ennen ohitusta sellaisen vaihteen että kierrokset on 5500 paikkeilla. Paras vääntöhän on 6400:ssa. Sateella ajaessa toisaalta kiva kun ei ole pelko persiissä että pyörä lähtee alta kun vääntää hanaa vähänkin reilummin. Vääntö on tasaista ja yllätyksetöntä.  Moottorijarrutus on vahva. Joissain tilanteissa jopa vaarallisen vahva. Kurvissa pitää varoa ettei höllää kaasua mutta toisaalta soralla moottori on erinomainen "abs". Myös mutkaisella asfaltilla on kiva ajaa kun ei tarvitse jarrua käyttää kuin erikoistapauksissa. Takajarru olematon mutta toisaalta menee kyllä lukkoon tarvittaessa. Etujarru tuntui alkuun riittävälle mutta 140:stä stoppiin jarruttaessa sekä kaksi päällä kaipaisi hieman enemmän potkua. Soralla kyllä teho riittää ;)
Ulkonäkö välillä itseäkin kauhistuttaa mutta toisaalta tietystä kulmasta näyttää aika hyvälle. Pleksi on ruma. Kaipaisi enemmän enduromaisempaa ilmettä mutta enemmän maantiepyörähän tuo on. Pohjapanssari on hankintalistalla. Tarvikkeena saa metallisia.
Lisää kokemuksia kiitos!
Joo itse muutaman katupyörän ajaneena vannoin aluksi niitten nimeen mutta käsitys muuttui kun kuluvaa kuuta 11 pänä ajoin päivän n: 200km 650 strommia vähän kaiken näköisillä teillä. Yllätyin joka suhteen esim. näin vanha mies ni ajoasento katteiten suojaavuus ja pienen koneen aivan käsittämätön vääntö ku kiepit ei putoo alta 3000 ni kokoonsa nähden aina puhuu. Vois äkkiseltää väittää että todella hyvä pyörä esim. Rautaperse kisoihin tai suorituksiin. Lisää kommentteja toivoopi koeajon jälkeen strommin ostanut jäsen Belluski
 
Eikös 650 ja 1000 kuutioiset V-stromit ole ulkoisesti aika lähellä toisiaan? Ainakin kuvien perusteella ovat lähes sama pyörä konetta lukuun ottamatta.

Millä selitätte aivan älyttömän hintaeron pyörien välillä?? Olin lentää perseelleni kun hintoja kahtelin...  
eek.gif


Säästäsköhän, jos hommais DL-1000 koneen 650:n runkoon  
biggrin.gif
Mainosmies sanoo, jotta alumiininen perusrunko molemmissa Stromeissa sama; ero akselivälissä syntyy erilaisista takahaarukoista ja puoli astetta eroavasta ohjauskulmasta. Keskenään vaihtokelpoisia osia ovat mm. jarruosat (etu + taka), vanteet (etu + taka) sekä usea pikkuosa (tuulisuoja, ilmanputsari, tankki, katteen yläosa, tarakka, vilkut, peilit etc.). Satulapohja molemmissa sama, mutta pikku-Stromissa uudelleenmuotoiltu 20mm matalemmaksi. Etuhaarukka perustaltaan sama, mutta isosiskossa sisällä cartridgevaimennin kun pikkuruisessa perinteisempää maatiaistekniikkaa.

18kg painoero selittynee pikku-Stromin yksipuolisella äänenvaimenninsysteemillä, erilaisella takahaarukalla ja kevyemmällä voimanlähteellä.

Hintaerosta pitääkin kysäistä maahantuojalta ja verottajalta.  
biggrin.gif
 
tounge.gif
   Esimerkiksi Briteissä 1000cc 6.349£ / 650cc 5.149£ ja Saksassa 1000cc 9.590 EUR / 650cc 6.990 EUR. Suomessa siis 1000cc 16.700 EUR / 650cc 10.900 EUR.

Jos lupien kanssa vaihdat, niin ei säästä. Jos taas luvattomasti, niin kyllä - olettaen ettei peukalo keskellä kämmentä ja alumiinityötkin vakaasti hanskassa. 
biggrin.gif
 
wink.gif
buttrock.gif
No niin se on taas belluski tässä moro! Ei ole tullut noita V- stromm kommentteja joten päätin tässä pistää kokemuksia baltian matkasta 2:ksi päällä+ kolmen laukun verran kamaa. Mullahan on tämä pienempi painos eli 650. Pyörä on kyllä tosi makee kunhan alla on edes jonkin asteista väylää mitä tieksi kutsua voi. Kävimme kääntymässä riikassa ja matkalle osui niin tie työstä moottoritiehen kaikkea mahdollista. Pyörä kantaa notkumatta ainakin meidän perheen+ kamat. Iso kiitos taka jousen pika säädölle jota joutui rukkaamaan tuon tuosta ja kulkua löytyi sen verran että 850Gs Bemu ei kyllä jätä pätkääkään testattu on. Ulkoasusta päätellen molemmilla kuormaa suunnilleen saman verran.(kamat+suunniillen saman verran ihmis massaa) Pyörässä nyt kilsoja noin 6000. Virheeksi tälläiselle 180cm hukka pätkälle sanoisin jyrkähkön polvikulman.( Olisikohan 1000- stromin satulasa pelastus, jos joolkin kokemuksia moisesta vaihdosta niin kirjoittakaa) Muuten peliin syväti ihastunut jäsen belluski
 
Hienoa kuulla ko. pyörästä positiivista kommenttia, samanlainen olis haaveissa.

Kyseessä on tosin niin uus malli(toi 650cc) että kestää pari vuotta ennen kuin noita alkaa käytettyinä ja sopivaan hintaan löytymään.
 
Tasapainoinen ajaa. Asfaltilla kohtuullisen nopea (ei mikään ratapyörä) ja ainakin itse pidän jousituksesta koska Suomen mutkateillä on usein routavaurioita yms. kivaa epätasaisuutta. Keväällä hommatulla prätkällä on kierretty jo kertaalleen Laatokka ja siellä pyörä osoitti erinomaisuutensa huonolla pinnoitteella ajoon. Soralla pärjää mainiosti, huonolla asfaltilla erinomaisesti eikä moottoritiellä >160 nopeudetkaan aiheuttaneet ongelmia. Ainut miinus tasaisen tappavassa kovassa vauhdissa on ajoasento. Jos on tankkilaukku niin voi maata sen päällä ja pyörteily jää minimaaliseksi. Matala istuinkorkeus tuntuu hyvältä varsinkin soralla. Asfaltilla pyörä on hauska heittää vastaohjauksella kurviin jolloin tulee "oikean" moottoripyöräilyn tuntua. Ehkä suuri etupyörä ja sen kautta hyrrävoimat aiheuttaa sen että pienikin vastaohjaus tuntuu heti pyörän kallisteluna. Oikein tiukoissa kurveissa pitää olla tarkkana ettei ajaudu ulos koska pehmeä jousitus ei ole ratamaisen tarkka. Välillä kaipaisi hieman kumarampaa ajoasentoa kun ajo alkaa puuduttaa. Kone tuntuu vääntävän ihan kivasti. Tosin asfaltilla kaipaisi hieman enemmän potkua varsinkin kaksi päällä ajettaessa. Silti ohituskiihtyvyys on aivan riittävää kun heittää ennen ohitusta sellaisen vaihteen että kierrokset on 5500 paikkeilla. Paras vääntöhän on 6400:ssa. Sateella ajaessa toisaalta kiva kun ei ole pelko persiissä että pyörä lähtee alta kun vääntää hanaa vähänkin reilummin. Vääntö on tasaista ja yllätyksetöntä.  Moottorijarrutus on vahva. Joissain tilanteissa jopa vaarallisen vahva. Kurvissa pitää varoa ettei höllää kaasua mutta toisaalta soralla moottori on erinomainen "abs". Myös mutkaisella asfaltilla on kiva ajaa kun ei tarvitse jarrua käyttää kuin erikoistapauksissa. Takajarru olematon mutta toisaalta menee kyllä lukkoon tarvittaessa. Etujarru tuntui alkuun riittävälle mutta 140:stä stoppiin jarruttaessa sekä kaksi päällä kaipaisi hieman enemmän potkua. Soralla kyllä teho riittää ;)
Ulkonäkö välillä itseäkin kauhistuttaa mutta toisaalta tietystä kulmasta näyttää aika hyvälle. Pleksi on ruma. Kaipaisi enemmän enduromaisempaa ilmettä mutta enemmän maantiepyörähän tuo on. Pohjapanssari on hankintalistalla. Tarvikkeena saa metallisia.
Lisää kokemuksia kiitos!
Joo itse muutaman katupyörän ajaneena vannoin aluksi niitten nimeen mutta käsitys muuttui kun kuluvaa kuuta 11 pänä ajoin päivän n: 200km 650 strommia vähän kaiken näköisillä teillä. Yllätyin joka suhteen esim. näin vanha mies ni ajoasento katteiten suojaavuus ja pienen koneen aivan käsittämätön vääntö ku kiepit ei putoo alta 3000 ni kokoonsa nähden aina puhuu. Vois äkkiseltää väittää että todella hyvä pyörä esim. Rautaperse kisoihin tai suorituksiin. Lisää kommentteja toivoopi koeajon jälkeen strommin ostanut jäsen Belluski
:cruising:No niin sepä on savosta belluski moro. Huomenna 22.08 tarkoitus kokeilla kestääkö peeece istua iron butin läpi jos homma kerran onnistuu nii kuviakin tulee. Kello yöllä kakksi ja vatsa perhosia täynnä. Turvallista syksyä kaikille toivoopi belluski
 
No niin sepä on savosta belluski moro. Huomenna 22.08 tarkoitus kokeilla kestääkö peeece istua iron butin läpi jos homma kerran onnistuu nii kuviakin tulee. Kello yöllä kakksi ja vatsa perhosia täynnä. Turvallista syksyä kaikille toivoopi belluski
No tulikos rautaperseiltyä? Itselläkin oli tarkoitus Stromilla vielä syksyn nimiin ajaa tuo BB1000, mutta Laiskana Pötkylänä ™ siirsin tulevalle kesälle - Juhannuksen tienovilla kun saa ajaa koko matkan päivänpaisteessa...
wink.gif


650-Stromkommenttia? Hmmm... Kesäkuun loppupuolella oma mopo ajoon, 8000 km takana (no kun kesäloma tuli lomailtua mopottomana, niin ei niitä kilsojakaan tullut...), eikä mitään muuta moittimista, kuin turhan lyhyt väli satulan ja jalkatappien välillä. Tuosta vaivasta kyllä pääsee eroon joko hommaamalla tonnisen Stromin satulan, tarvikesatulan tai verhoiluttamalla vanhan tuhdon. Talvipuhteina taitaa itsellä tulla kyseeseen vaihtoehto C.

Jaksaa kiskoa täydessä reissuvarustuksessa (3 x kovat laukut) kaksi päällä ihan kiitettävästi. Vaihteita saa latoa hieman tonnista tiheämpään, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Ajoltaan huoleton ja rento; nytkin piti käydä pyörällä ruokakaupassa naapurikunnassa, kun oli niin mukava ajaa mutkatietä...
 
Jepu,
kilsoja takana >12000 ja Norjat ja Venäjät nähty. Oikeestaan juurikaan pahaa sanottavaa ei löydy. Ilman pyörteily pään kohdilla on aika ikävää ja lonkkakulma (liittyy vahvasti polvikulmaan) on hieman liian suuri. Pohjapanssarikin voisi olla hyvä varuste. Talvella on aikaa virittää joten keväällä saattaa pajan ovelta aurinkoa kurkkia änkkärillä, panssarilla, käsisuojillta, pleksillä tms. viritetty V-Strom.
 
Perseajot oli itselläkin mielessä mutta elokuun pimeät illat tuhosi idean. En välitä yhtään noiden hirvien kanssa kaveeraamisesta ja jos yöllä olisi käynyt satamaan niin ei ajo pimeällä sateessa muutenkaan kovin mieltä ylentävää ole. Tokihan sitä ajaa mutta tuntuu että silloin ei enää elämä ole enää tarpeeksi omissa käsissä.
 
'05 DL650 V-Strom

Mekaanisesti pikku-Strom pysyy muuttumattomana. Kosmeettisella puolella '05 saa mustan rungon ja takahaarukan sekä tankkiin ja muoveihin uuden värin ja uudet tarrat.

Sama väritysmuutos koskee myös litraista Stromia.
 
Tulipahan hommattua rommiiin cee bailey pleksi,koeajot vielä vaiheessa ,mut ainaki parempi ku org
 
Jepu,
kilsoja takana >12000 ja Norjat ja Venäjät nähty. Oikeestaan juurikaan pahaa sanottavaa ei löydy. Ilman pyörteily pään kohdilla on aika ikävää ja lonkkakulma (liittyy vahvasti polvikulmaan) on hieman liian suuri. Pohjapanssarikin voisi olla hyvä varuste. Talvella on aikaa virittää joten keväällä saattaa pajan ovelta aurinkoa kurkkia änkkärillä, panssarilla, käsisuojillta, pleksillä tms. viritetty V-Strom.
Sepä on tuas belluski savosta moro. Oisko sulla mahdollisesti tietoo stromin putkista joko slipareista tai koko putkista. Ruiskuun on jo saatavilla säätöyksikkö muistaakseni yoshilta terveisin Belluski
baaa.gif
 
No niin strommikuskit, ajot alkaa olla ajettu tältä vuodelta. Kertokaapa mielipiteenne pyörästä, mikä hyvää, mikä ei, onko tyyppivikoja, paljonko kuluttaa, mitä tykkää kyytiläinen, pärjääkö pikkupoluilla, onko aineksia pitempään matkantekoon, ihan mitä vaan mieleen tulee. Nimim. "Tiedoista kiitollinen".
 
(jyke @ Loka. 29 2004) sanoi:
No niin strommikuskit, ajot alkaa olla ajettu tältä vuodelta. Kertokaapa mielipiteenne pyörästä, mikä hyvää, mikä ei, onko tyyppivikoja, paljonko kuluttaa, mitä tykkää kyytiläinen, pärjääkö pikkupoluilla, onko aineksia pitempään matkantekoon, ihan mitä vaan mieleen tulee. Nimim. "Tiedoista kiitollinen".
Menee häpeämättömäksi kehumiseksi, mutta todella tyytyväinen olen pikku-Stromiin ollut! Matkaa tehty yksin lompakko matkatavarana ja kaksin täysin pakaasein (tankkilaukku, sivulaukut ja perälaukku) eikä pelättyä voimanpuutetta esiintynyt ollenkaan - kokoisekseen todella mukava voimanlähde! Alavääntöä löytyy kuin isommassakin koneessa ja kulkupuolikin on kunnossa: mittariin kelaa reilu 200 km/h eli oikea nopeus lienee jossain 190 km/h nurkilla. Takapenkkiläinen tykännyt matkanteosta melkeinpä liiankin paljon; pari kertaa nukahtanu takatuhdolle reissunpäällä. Kulutus pyörinyt siinä viiden litran molemmin puolin, joten ei voi valittaa. Lastentauteja ei ole ollut, mutta toisaalta tekniikka jo muualla koeteltua: alusta tulee tonnisesta Stromista ja kone on hiukan väännökkäämmäksi viilattu SV650:n pata.

"Oikeaksi enduroksi" Stromista ei ole eli kuuluu luokkaan allroaderit vaikkapa Varaderon ja Tiger-Trumpan kanssa. Soratiet kyllä selvitetään sujuvasti, mutta aito maastoajo ja pienimmät polut jäävät kyllä muille; pohjapanssaria ei ole ja maavara turhan pieni metsikköön. Pitkänmatkan toureriksi taas Strom on ihanteellinen: kate suojaa yllättävän mukavasti, ajoasento rento (muuttuu vielä rennommaksi, kun satulaa saa vähän korotettua...) ja pyörä fyysisesti sen verran iso, että siihen saa laukkusarjan helposti kiinni ja vielä riittää tilaa kuskille ja matkustajalle.

Jos huonoja puolia pitää etsiä, niin penkin ja jalkatappien väli turhan lyhyt tämmöiselle jäykkäpolviselle (tonniseen Stromiin verrattuna satulasta leikattu tuuma pehmusteita pois ja se myös tuntuu...) - verhoilija tai satulakauppias tuo helpotusta ongelmaan. Alkuperäisplexi aavistuksen pienenpuoleinen, mutta myös tähän löytyy tarvikeosaa. Itselläni LaminarLipin lisälärpäke ja siihen olen ollut tyytyväinen.

(jyke @ Loka. 29 2004) sanoi:
Niin joo, ja kertokaas vielä, ootteko varustelleet pyöriänne.
Niinhän siinä kävi, jotta asevarustelu riistäytyi taas käsistä: | Linkki |.  
wink.gif
 
biggrin.gif
 
Jo vain , oli mukava lukea keskusteluanne sillä mullakin on strom kuume. Eipä tässä muita kysymyksiä tullut mieleen kuin toi ulkonäkö stormissa.   Saako tuon 1000:en alaosassa olevan muoviosan sovitettua 650:een sillä tuo täyttää tuota avaran näköistä sylinterin ja eturenkaan väliä?
 
Back
Ylös