• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Vaikka mara55 nyt suuttuukin
tounge.gif
, niin hommaan pelkästään takarenkaan, sen verran paljon on tiedossa "suoraa" matka-ajoa paikan A ja B välillä ja takaisin. Uudeltahan tuo etunen vielä näyttää.

Ja taakse kokeilen tuota ankee kakkosta. Seuraavalla kerralla vaihdan sitten molemmat. Tai jos meinaa mennä loppu jännäksi, niin voihan etusen vaihtaa sitten ihan varta vasten erikseen.

Mahtaa olla hyvä ajettava dl misukoilla,kun nämä alkuperäisetkin
renkaat pelittävät mulla ihan mainiosti.
Kuivalla asfaltilla pito riittää kantille asti ja sorallakin voi päästelle
surutta.
Monsuunisade on vielä testaamatta,mutta ei kai silloin voi luottaa
täysin mihinkään kumeen.

Nyt ois Zumo mopossa. Väänsin pellistä visiirin kiinniteisen sopivan palasen ja taitoin mittariston yläpuolelle. Tuohon pulttasin "mountin" ja hyvin toimii. Hintaa reilu kymppi.

Mahtaa olla hyvä ajettava dl misukoilla,kun nämä alkuperäisetkin
renkaat pelittävät mulla ihan mainiosti.
Kuivalla asfaltilla pito riittää kantille asti ja sorallakin voi päästelle
surutta.
Monsuunisade on vielä testaamatta,mutta ei kai silloin voi luottaa
täysin mihinkään kumeen.
Kokeeksi hommasin omaani pitkää asfalttiturneeta varten continentalin roadattacit. Saas nähdä miltä tuntuu.

siis pitkää ja pitkää, 4500-5000 pitäis tulla, kumit puolivälissä?

Nyt ois Zumo mopossa. Väänsin pellistä visiirin kiinniteisen sopivan palasen ja taitoin mittariston yläpuolelle. Tuohon pulttasin "mountin" ja hyvin toimii. Hintaa reilu kymppi.

Hitto et oon tyhmä, en ymmärrä tuota ohjetta, kuulostaa hokuttelevata mutta tarvitsen lisäohjeita. Vaadin kuvaruutukaappauksia!

Onkos tällä foorumilla joku GPS-ryhmä, johon matkaenskalaiset voisivat osallistua? Itse ajalenn pärrällä käymättömiä OSM tienoita....?

Hitto et oon tyhmä, en ymmärrä tuota ohjetta, kuulostaa hokuttelevata mutta tarvitsen lisäohjeita. Vaadin kuvaruutukaappauksia!

Onkos tällä foorumilla joku GPS-ryhmä, johon matkaenskalaiset voisivat osallistua? Itse ajalenn pärrällä käymättömiä OSM tienoita....?
Kiinnitys varmaan pleksiruuveilla pleksin ja mittariston väliin, tätä olen itsekin pohdiskellut....

Kokeeksi hommasin omaani pitkää asfalttiturneeta varten continentalin roadattacit. Saas nähdä miltä tuntuu.

siis pitkää ja pitkää, 4500-5000 pitäis tulla, kumit puolivälissä?
Nyt on reippaat sata kilometriä takana ja jopas tuntuu hyvältä noi roadattacit. Ajoin jopa parikymmentä kilsaa soralla eikä ne pahat olleet sielläkään.

Isoin ero kuluneisiin touranceihin verrattuna kääntöherkkyys ja äänettömyys

Tässä väliraportti 4500km jälkeen tuntemuksista.

Aluksi miinukset:
Tehot tuntuvat aika vaatimattomilta,mutta varmaan
tottumis- ja asennointi kysymys.
Syynä edelliset +100hp pyörät,joten ohituksiin täytyy nyt keskittyä
hieman tarkemmin.
Toinen miinus on katteen saaminen toimivaksi.Minulle oikea asento
löytyi keskimmäisestä muuttamalla kumipusloilla kallistuskulmaa
loivemmaksi.Virtaukset ovat nyt tasaiset,eikä takapyörteitä esiinny ainakaan häiritsevästi.

Iloiset asiat:
Ajoasento on niin rento,että nukahtamisvaara on todelllinen.
Tankillisen voi sipaista tauotta,eikä minkäänlaisia puutumisia ilmene.
En tiedä mistä moottori ottaa energiansa,sillä bensa täytyy melkein
pakkosyöttää,kuin lapselle hernekeittoa.
Pienin kulutus yksin matka-ajossa (75km/h-85km/h) 3,7 litraa.
Tankillisella pääsee jopa yli 500km.(onko joku toinen onnistunut)
Katupyörien jälkeen kyyti on niin tasaista,että epäilen usein jonkun
siloittaneen tien,kun tutut kuopat ja tärskyt ovat kadonneet.
Myös takapenkkiläiset ovat tiloihin ja kyytiin tyytyväsiä.(Tällä nyt ajaa väkisin rauhallisesti.)
Tämä on mukavuudeltaan jo liki ihanne pyöräni,mutta 20kg massaa pois ja 60hp lisää niin...
PS: Maailmassa on kyllä kasapäin parempia pyöriä,joten ei välttämättä
tarvitse tulla erikseen kertomaan.Toki näinkin saa tehdä,mikäli tuntee
välttämätöntä pakkoa siihen.

Tässä väliraportti 4500km jälkeen tuntemuksista.

Aluksi miinukset:
Tehot tuntuvat aika vaatimattomilta,mutta varmaan
tottumis- ja asennointi kysymys.
Syynä edelliset +100hp pyörät,joten ohituksiin täytyy nyt keskittyä
hieman tarkemmin.
Toinen miinus on katteen saaminen toimivaksi.Minulle oikea asento
löytyi keskimmäisestä muuttamalla kumipusloilla kallistuskulmaa
loivemmaksi.Virtaukset ovat nyt tasaiset,eikä takapyörteitä esiinny ainakaan häiritsevästi.

Iloiset asiat:
Ajoasento on niin rento,että nukahtamisvaara on todelllinen.
Tankillisen voi sipaista tauotta,eikä minkäänlaisia puutumisia ilmene.
En tiedä mistä moottori ottaa energiansa,sillä bensa täytyy melkein
pakkosyöttää,kuin lapselle hernekeittoa.
Pienin kulutus yksin matka-ajossa (75km/h-85km/h) 3,7 litraa.
Tankillisella pääsee jopa yli 500km.(onko joku toinen onnistunut)
Katupyörien jälkeen kyyti on niin tasaista,että epäilen usein jonkun
siloittaneen tien,kun tutut kuopat ja tärskyt ovat kadonneet.
Myös takapenkkiläiset ovat tiloihin ja kyytiin tyytyväsiä.(Tällä nyt ajaa väkisin rauhallisesti.)
Tämä on mukavuudeltaan jo liki ihanne pyöräni,mutta 20kg massaa pois ja 60hp lisää niin...
PS: Maailmassa on kyllä kasapäin parempia pyöriä,joten ei välttämättä
tarvitse tulla erikseen kertomaan.Toki näinkin saa tehdä,mikäli tuntee
välttämätöntä pakkoa siihen.
Kulutuksen perusteella puhut ilmeisesti 650:sta?

Tehoahan ei tosiaankaan ole mitään huikeita lukemia, mutta tuo moottori on silti aika napakymppi, minkä huomaa selvästi, jos pyörä on erittäin raskaasti kuormattu, se nimittäin ei ´puudu´ ollenkaan samaan malliin kuin moni muu samankokoinen pannu. Suurin osa 650-koneista rupeaa todella yskäisen tuntuisiksi silloin, kun on 2 ja isot matkakamat päällä.

Esim. Gladiuksessahan on sama peruskone, oikein mainio peli sekin, mutta niitä ei kuitenkaan näy paljon liikenteessä... ehkä se ´tyttöjen pyöränä´ markkinointi ei ollut nappiveto.

Juu unohtui mainita 650dl neljällä tulpalla.
Lisäksi unohtui mainita,että renkaat ovat kai ikuiset,ainakin jos vertaan
ex-peleihin,joilla pääsi 4500km-6000km.(takakumi)
V-kakkosen puutumisista ei mitään kokemusta,koska edelliset
kaikki 4-pyttysiä(paitsi NSR-125)

Oma -05 tuli eilen tankattua, 501km ja tasan 19 litraa sain lorotettua tankkiin.
Pienellä menee, miutta menkööt
tounge.gif

Plexi alimmassa asennossa muoviprikoilla loivennettuna.

Juuri näin. Ohessa kaupallinen versio http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/4899/
ja tuosta se ajatus sitten lähti.
Jaahas, ovat Motechilla keksineet saman ajatuksen kuin minäkin:
VQ8.jpg

Ja tältä se näyttää kun siihen laitetaan Motechin teline ja gps-pussi:
VQT.jpg

ps: Contin Trail Attackit kestivät n. kymppitonnin, nyt edessä on 2 mm ja takana vähän yli millin. Erittäin hyvät asvaltilla ja kohtalaiset sorateillä mutta nyt kaipaisin enemmän soralle sopivaa rengasta, olisiko ehdotuksia ?

Mites ois tällaiset?

tire_tkc80.jpg

Itsellä ollut nyt 3 vuotta alla tollaiset Continentalinin TKC80 ja soralla on lysti surhautella menemään!
sport05.gif

^ Katu-uskottavan näköiset kapineet, varmaan onkin hyvät soralla, tai jos aivan pikku poluille lähtee eksyilemään...

vaan paljonkos moisista mahtaa kilometrejä irrota (olen ainakin useimmista enempi nappulaisista renkaista antanut itseni ymmärtää, että ne ei painavien pyörien alla tahdo kestää?)

Minkälaisia paineita muuten käytät noissa, ts. käytätkö eri paineita asfaltilla ja ´suohonupotuksessa´...?

Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto tuo TKC80, vaikutti ainakin Bemarien alla toimivan mikäli keskusteluista oikein ymmärsin. Itse olen katsellut omien kokemusten perusteella Heidenaun K60 Scouttia mutta takarengasta koossa 150/70/17 ei näytä ennen syksyä olevan saatavana.

Tänään ostin aivan paikallisesta rengasliikkeestä anakee 2 kumen
taakse 155 eurolla irtovanteelle asennettuna.
Asiallinen hinta esim verrattaessa muutama vuosi taaksepäin.
Aivan finittoon en orggisrenkaita ajannut,mutta silti kesti 10500km.
Pakko kai vaihtaa myös eteen anakee.En oikein pidä noista sekarengastuksista.

Tänään ostin aivan paikallisesta rengasliikkeestä anakee 2 kumen
taakse 155 eurolla irtovanteelle asennettuna.
Asiallinen hinta esim verrattaessa muutama vuosi taaksepäin.
Aivan finittoon en orggisrenkaita ajannut,mutta silti kesti 10500km.
Pakko kai vaihtaa myös eteen anakee.En oikein pidä noista sekarengastuksista.
Renkaista kun puhe, niin minulla oli 11500 km jälkeen tarkoitus käydä orkkisrenkailla treenaamassa jossakin hatelikossa viimeiset urat pois, mutta lomat ja uudet kilometrit pukkasivatkin päälle. Nyt on ekat 500 km anakee 2 takasella ja edelleen alkuperäisellä etusella takana, ei ainakaan vielä pahaa sanomista ko. yhdistelmästä. Taisin ajaa nuo ekat 500 anakeella kylläkin aika rauhallisesti, kun kulutuskin jäi alle 4,5 litran satasella, vai johtuisko kenties sittenkin tulppien vaihdoista...

Em. 500 km jälkeen seuranneet 200 km ovat sitten olleetkin pelkkää yksikaistaista soratietä jos sitäkään - träkkäsin saman tien polut OpenStreetMappiin. Muuten nuo yksikaistaiset polut ovat olleet mukavia, mutta yhden polun päässä oli aivan liian hilkulla loppua voimat, kun kääntöpaikassa loppui tila ja tukijalan alle satui maastoutunut monttu - yllättäen kaikki 200 kiloa tulikin käsille - onneksi tehostesanat tepsi ja vilkku säästyi. Hetken kävi jopa mielessä, että pitäisiköhän tähän touhuun sittenkin olla eri mopo...

Tästä tulikin mieleen kysymys strommisteille ja tätä ketjua mahdollisesti seuraaville ex-strommisteille - miksi päätitte hankkia strommin, tai miksi päätitte luopua siitä?

Minä halusin vaihtelua harrastukseen.Kaikki päällystetiet sadan kilometrin
säteellä ovat jo turhan tuttuja.
Lisäksi dl ei yllytä kadulla hurjasteluun.Tärkeä valintaperuste oli myös
päivän reissut kaksin matkustaen.Versuskin kävi mielessä.mutta
suuri tarjonta ja halvat hinnat laittoivat miettimään pyörän ominaisuuksia.
uusi bmw gs 650 f (800cc) oli turhan kallis uutena.Varmaan ihan hyvä
peli.

Minä halusin vaihtelua harrastukseen.Kaikki päällystetiet sadan kilometrin
säteellä ovat jo turhan tuttuja.
Lisäksi dl ei yllytä kadulla hurjasteluun.Tärkeä valintaperuste oli myös
päivän reissut kaksin matkustaen.Versuskin kävi mielessä.mutta
suuri tarjonta ja halvat hinnat laittoivat miettimään pyörän ominaisuuksia.
uusi bmw gs 650 f (800cc) oli turhan kallis uutena.Varmaan ihan hyvä
peli.
senverta tkc:llä on tullut tahkottua painavallakin pyörällä (africatwin) että uskaltaisin suositella myös stromin alle. Pitää märälläkin asfaltilla ok nappulakumiksi ja kestää sen 6-7tkm takana, yli kympin edessä. Asfaltillakin voi kanttailla huolella, nappuloiksi tunnistaa lievästä epämääräisyydestä ohjaustuntumassa mutta kun siihen tottuu niin ei sitä juuri huomioi... Heidenau K60 on kanssa hyvä mutta pirusti äänekkäämpi continentaalin verrattuna. Motarilla tkc on hiljainen, heidenau viheltää niin pirusti.

Back