• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Minulla on varastoon jäänyt tarvikekahvoja mitkä sopii vuosimallien 2004-2011 650 malliin. Kolme sarjaa taisi olla joista 2 käyttämätöntä. Tarjouksien perusteella myyn. 2 säädettävää ja yksi alkuperäisiä vastaava.

Löytyy myös alkuperäinen muovinen alakate vuosimalleihin 2012-2019. Tämä on käyttämätön ja myös tarjouksen perusteella lähtee. Rohkeasti yhteyttä jos tarvetta.

Tuomo
Vantaa
Nol nel nel 3766911
 
V-Stromi tulossa ASAP, mutta tämänkin koko ketjun luettuani tarvisin hieman kokemusperäistä kommenttia/mielipidettä. Eli nykypyörinä vanha Honda Transalp 600 ja Yamaha Virago 1100. Näistä Yammu väistyy Suizan tieltä. Kysynkin onko V-Strom 650 selvästi tehokkaampi tuohon Alppiin verraten? Tykkäisin kyllä woimasta eli DL1000 kiinnostaisi siinä mielessä. Transalppi luultavasti jäisi vielä "rälläilymopoksi". Taas uudempaa DL650 saa ABS:llä samoilla rahoilla kuin vanhempaa tonnista.
V-Stromista tulisi pitkäaikainen kulkine. Kumpiko nyt sitten noilla tiedoilla pitäs laittaa??? Perkele että on vaikeaa...

Itseäni lainaten ja nuo vastausviestit + muutama muu juttu ovat aiheuttaneet sen, että yksi tietty DL650 on ns. alkanut porisemaan mukavia aina sen myynti-ilmoitusta katellessa. :)- Eli vahvasti on 650 tulossa. Toki tarjonta muuttuu varmasti teiden paljastuessa mutta tulipa mikä yksilö tahansa, laitan tänne juttua. Ehkäpä se helpottaa muiden vastaavia pähkäilyjä.
 
Hei, mitä teidän 650 v-strom keskikulutus matka-ajossa ja mitkä kierrokset. Omani vie 6litraa 100-110km/h keskinopeudella kuullostaa kovalle verraten entiseen k5 1000cc Gixeriin.
 
Aika kovat lukemat kyllä. Oma vanha 06 vuotinen vei noin 5-5,5 ja tämä uusi 18 malli taitaa mennä jo alle 5 litraa noilla nopeuksilla.
 
Yksin ja kaksinpäällä kurvailussa hiekka- ja asfalttiteillä, sekä moottoriteillä, kulutus on ollut 3.8 - 4.1 satasella.
Kyse ei myöskään ole ollut mistään pisaralla pisimmälle ajosta.

Tuollaiset kuuden litran lukemat kertovat joko viriviri-hommista, jotka eivät ole menneet ihan putkeen tai teknisestä ongelmasta.
 
Kun ei googlamalla löytynyt täyttä varmuutta. Olisko tietoa DL 1000 14-16 etuhaarukan öljystä, mitä ja kuinka paljon.
Jostain löysin määräksi 569ml / putki ja suositukset vaihtelee välillä 2,5w - 10w.
Jos löytyis faktaa, niin ei tarvis alkaa kokeilemaan...
 
Tsekkaa brittiläisen vstrom-forumin lataussivulta ohjekirjasta:

https://www.v-strom.co.uk/downloads.htm

Yleensä pieni kokeilu kannattaa, esimerkiksi käyttämällä viskositeetiltaan hiukan alkuperäistä ohuempaa öljyä ( esim viisi SAE luokkaa ) ja lisäämällä hiukan öljyn määrää, muuttuvat useat vakiokeulat jouston alussa herkkäliikkeisemmäksi muuttuen kohti liikkeen loppua enemmän progressiiviseksi.

Oikea viskositeetti ja öljymäärä löytyy vain kokeilemalla ja on pitkälti kyse olosuhteista, kuormasta ja mieltymyksistä. Tehtaan ilmoitus on vain hyvä lähtökohta.
 
Britti sivustoltakaan ei valitettavasti löydy "uusi koppaisen" tonnisen manuaalia.
 
Eka viesti tälle foorumille, moro!

'09 650 tuli ostettua ja parinsadan kilometrin perusteella mainio peli, myös soralla. Orkkisputkiston tilalle vaihdettu Delkevic maantienopeuksissa turhan äänekäs, siihen pitänee suunnitella killeriä. Edellinen omistaja lisäillyt Zumon navitelineen ja SW Motechin tankkilaukkukiinnikkeet, jotka pitää raapaista mäkeen ja myydä jollekin tarvitsevalle.

Navin virransyötön liitäntä jossain katteiden alla, mutta voisko vasemman posken katteen irrottamalla päästä liittimeen käsiksi? Mikäs tuohon ois paras ja halvin pohjapanssari?
 
Pyörästäsi löytyy alkuperäinen kahvalämmittimien virranulosotto mitä voi käyttää esim navin lataamiseen. Vastakappaleen saa tähän tilattua Suzukin edustajalta. Googlettamalla löytynee sille koodi. Minun 06 mallissa se löytyi menosuunnasta katsoen oikealta puolelta eli ei sivujalan puolelta.

Halvin pohjapanssari löytynee Cosmo-accessories firmalta Kreikasta. Kannattaa panostaa myös fork brace ja jalkatappien madallussarjaan jos on tarvetta. Fork brace tukevoittaa ajoa melkoisesti. Minulla on heidän teräksinen pohjapanssari. Ajaa asiansa ja varmasti kestää. Myös heidän keskituki on toiminut niinkuin pitääkin.
 
Pyörästäsi löytyy alkuperäinen kahvalämmittimien virranulosotto mitä voi käyttää esim navin lataamiseen. Vastakappaleen saa tähän tilattua Suzukin edustajalta. Googlettamalla löytynee sille koodi. Minun 06 mallissa se löytyi menosuunnasta katsoen oikealta puolelta eli ei sivujalan puolelta.

Halvin pohjapanssari löytynee Cosmo-accessories firmalta Kreikasta. Kannattaa panostaa myös fork brace ja jalkatappien madallussarjaan jos on tarvetta. Fork brace tukevoittaa ajoa melkoisesti. Minulla on heidän teräksinen pohjapanssari. Ajaa asiansa ja varmasti kestää. Myös heidän keskituki on toiminut niinkuin pitääkin.

Jees, kiitoksia. Hyvän oloinen firma tuo Cosmo ja osat halvempia kuin olisi osannut odottaa, fork brace auttanee tuohon etupään hakemiseen asfaltin epätasaisuuksissa.

Sen verran pääsi näkemään että vasemmalla puolen runkoa se navin liitin on, sitä en sitten tiedä että pääseekö käsiksi pelkän katteen irroituksella vai pitääkö raapaista tankkikin mäelle.
 
Eka viesti tälle foorumille, moro!



Navin virransyötön liitäntä jossain katteiden alla, mutta voisko vasemman posken katteen irrottamalla päästä liittimeen käsiksi? Mikäs tuohon ois paras ja halvin pohjapanssari?


Van seagalin kertomaa kahvalämmittimen pistoketta moottorin vasemmalla puolella voi myös käyttää, mutta pienitehoisille 12v laitteille tehdas on tehnyt oman liitännän katteen oikealle puolelle, hiukan tuulilasin alle.
Omassa pyörässäni se oli teipattu kiinni toiseen johtoon ja päässä oli sokea tulppa suojana, joka pitää siinä olevaa pikku salpaa painamalla irrottaa.

Oikea liitin on Sumitomo MT 090 urosliitin. Niitä saa tilattua pikkurahalla netistä tai sitten valmis merkkiosa pistokkeineen marmorilta hiukan kallimmalla.

Cosmon pohjapanssari ja keskituki on täälläkin käytössä ja ovat olleet ok. Pohjapanssari vaatii kiinnitykseen moottorin suojaraudat esim Givin valmistaman.
 
Viimeksi muokattu:
Van seagalin kertomaa kahvalämmittimen pistoketta moottorin vasemmalla puolella voi myös käyttää, mutta pienitehoisille 12v laitteille tehdas on tehnyt oman liitännän katteen oikealle puolelle, hiukan tuulilasin alle.
Omassa pyörässäni se oli teipattu kiinni toiseen johtoon ja päässä oli sokea tulppa suojana, joka pitää siinä olevaa pikku salpaa painamalla irrottaa.

Oikea liitin on Sumitomo MT 090 urosliitin. Niitä saa tilattua pikkurahalla netistä tai sitten valmis merkkiosa pistokkeineen marmorilta hiukan kallimmalla.

OK, kiitos. Mulla taitaa tuossa oikeanpuoleisessa olla kiinni USB-lähtö ja se navin telakka sitten vasemmalla. Navi hiiteen ja kahvanlämppäreitä sitten syssymmällä.

Ja kaatumaraudat on.
 
Viimeksi muokattu:
Jenkkiläisellä stromtrooper.com sivustolla on paljon asiaa pyörämallista ja joskus aikoinaan siellä oli kuvineen selostettu kummankin pistokkeen sijainti.
 
Yksin ja kaksinpäällä kurvailussa hiekka- ja asfalttiteillä, sekä moottoriteillä, kulutus on ollut 3.8 - 4.1 satasella.
Kyse ei myöskään ole ollut mistään pisaralla pisimmälle ajosta.

Tuollaiset kuuden litran lukemat kertovat joko viriviri-hommista, jotka eivät ole menneet ihan putkeen tai teknisestä ongelmasta.

Pyörä on siis täysinvakio. Mitä teillä kierrokset matka-ajossa ?
 
Pitänee viedä mopo huoltoon, kyllä tuo 6l/100 km on ollut aina, ajoipa miten ajoi.
Täysin vakio mopo (aina ollut)

Kai siinä vikaa sitten on?

Tässä puhutaan nyt suloisen sekaisin 650 ja 1000 kulutuksista, ja jos viestien allekirjoituksissa olevista pyöristä, niin ikäeroakin voi olla 15 vuotta... Nimimerkin vstrom pyörän tietoja en hetimiten bongannut ollenkaan.

Jos pyörä käy ja kulkee normaalisti, ja kulutus on ollut sama pitkään, niin vaikea sitä ihan noin vaan vialliseksikaan on tuomita ainakasn jos vertailukohdat ovat ihan eri pyöriä.
 
Oma pyöräni on moottorin/välitysten suhteen täysin vakio kuuspuolkki mallia 2013.
Kierroslukua matka-ajossa ei ole tullut painettua mieleen, eikä ne jääkään mieleen koska tulee ajettua hiukan vuodenajankin mukaan eri pyörillä.

Nyt on vuorossa enemmän maastokausi ja vstrom tulee ajoon varmaan vasta heinäkuulla. Ennen en osaa sanoa kierrosnopeudesta matka-ajossa ulkomuistista tai tarkkuus 4000-5000 ei oikein sano välitysmielessä mitään.

Mitä tulee tuohon neljän litran kahtapuolen olevaan kulutukseen, niin olen ymmärtänyt sen olevan ko pyörämallille aivan tavallista.

Mikäli noudattaa edes suurinpiirtein Suomen nopeusrajoituksia niin 5-6 litran kulutus kertoo ko mallissa jostain poikkeavasta.

PS vertailuna samanlaisessa ajossa ( mutta lähes kokonaan asfalttialustalla ) 1200 Bandit kulutti 5.5-6.5 satasella.
 
Back
Ylös