se, että lisätään sitä ns. tehoa aftermarketin tarjoamilla palikoilla tommoseen harrikkaan, antaa sinne selkärankaan sen hetkellisen tehonlisäyksen tunteen, kyllä. omaan olen laittanut sytkää, puolaa, kantta, venttiiliä, mäntää, putkee, kaasaria, suutinta/suutinputkea, putsaria, nokkaa, toisiovälitystä jne.. okei, tällä määrällä palikkaa ja sitä rahanmäärää jota ei viitsi laskeakaan, on vedetty huiput ilman kierrostenrajoitinta 224kmh. no joo, apehangerin kanssa ja kyydissä oli reissukamat, telttaa ja tommosta. uskon silti että kaksi japanissa valmistettua nopeusmittaria ei voi olla kovin väärässä, nippon seiki japan.
mut pakko sanoo että ei kuulosta kivalle kun kone huutaa lähes viimeistä virttään. vakiolla vastaavalla ei kyl pärjää, se on jo keritty kokeilemaan
nyt mä oon saanu aikaiseksi tuon tehontunteen lisäyksen varmasti parhaiten, kun koneeseen on katukäyttöön laitettu lähes kaikki saatavilla olevat olennaiset osat, päätin lähteä toiseen ääripäähän. no, siitä tuli jäykkäperä, joten ne viimeisetkin "ajo-ominaisuudet" on paloteltuna tallin nurkassa, osa myyty eteenpäin jo. keula toimii madallettuna vielä jotenkin, varoittaa routapaukusta about tuhannesosa-sekunnin verran että kohta sattuu alaselkään. jos laittais vielä jotkut old style-rumpujarrut niin voi sitä tehontunnon määrää.
no tohon vääntöön.. mulla oli siinä joku Hi-Po-ketjurataspaketti jonka luvattiin kestävän 125 takapyörähummaa (ei ollu nekään mitään hd:n "rääkyviä lokkeja" tms) ja kesken sladin kävi niin että ketju otti loparit.. katkipoikki, ketjun lenkit repesi. niitit kestää kyllä. paperille en ole lukemia viitsinyt lähteä kokeilemaan, koska varmin paikka -mun tuurilla- on just se penkki missä tulee täystuho. rekasta pääsee kahvaakääntämällä ohi, sadekelillä sladissa jos on varomaton. se siitä väännöstä. tulevan kauden huippujakaan en välitä tietää koska ei ole edes nopeusmittaria, ei käy linjaan.
no mitä tää on mulle antanu nämä viimeiset viitisen vuotta? puheenaihetta, pähkäilyä, vittuilua, uusia kirosanoja kohdistuen työnalla olevaan kilkkeeseen, hauskoja tallihetkiä, rahanmenoo, työkalu-arsenaali on laajentunu huomattavan paljon, kaks hyllyllistä osia joita voi joskus tarvita.. ja helevetin pitkän pinnan. en tahdo verrata tota helistintä mihinkään millä oikeesti kovaa pääsee. sillon ajetaan sellaisella kovaa jos tahtoo niin. toi on reissupyörä jota en juuri sääli, ja sillä ajetaan vaikka spoorissa jos mieleen juolahtaa. hauska laite ja aina pakillinen tuumakoon hylsyjä, räikkä, jatkovartta, rukari ja tulppa-avain mukana.
tässä omia kokemuksiani, ja pyörähän on -89 XL 1200, otteessa.