• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Valohoito huollossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiji
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vanha japanilainen opetus kuuluu: Jos annat jollekin toiselle tehtäväksi työn, älä oleta että hän tekee sen siten kuin sen itse tekisit.
biggrin.gif

Mutta itte teen parhaiten, se on kyllä tosi...

Mnjoo, ehkä ehkä. Toisaalta, yritäpäs myydä esim. vuoden 2003 25.000 ajettua mopoa, jonka huoltokirjassa ei ole yhtäkään valtuutetun huoltoliikkeen leimaa. Sanot vaan, että ite mä oon tän huoltanu. Taitaa kääntyä ostajaehdokkaat kannoillaan.
Toisaalta, mitä virkaa niillä leimoilla on, jos huoltotyöt tehdään miten sattuu. Siis ne työt mitkä edes jaksetaan tehdä...

Noista huolloista oli joku aika sitten vertailu/testi TM:ssa ja siinä tulokset olivat aika karuja; harva liike oli edes tehnyt sen mitä oli sovittu ja useimmissa oli vielä sanottavaa palvelussa.

033102ass_1_prv.gif

Huolto-Kaksikossa olen pari kertaa huollattanut sekä muissa asioissa asioinut, ja aina palvelu on ollut kiitettävää. Tästä eteenpäinkin näin tulen tekemään, mikäli myös palvelu pysyy ennallaan, eivätkä hinnat nouse "isojen" liikkeiden ryöstöhintojen tasolle.

Pyöriä en ole sieltä ainakaan toistaiseksi ostanut, mutta mielelläni näin teen, mikäli prosentit ovat kohdallaan.

Kuvan moottoripalvelusta on myös pelkästään positiivisia kokemuksia, mutta olen asioinut vain ja ainostaan Timon kanssa. (2 pyörää)

H-D Centerin myymäläpäällikkö Jonne oli ainakin hyvää asiakaspalvelua harjoittava, kuten myös rauhallisen oloinen moharikaveri. (1 pyörä)

Onkohan sitten pyörien hankinnalla ollut paljonkin osuutta palveluun viimeeksi mainituissa tapauksissa, tiedä sitten.

Hienosti on liike ottanut vastuun asiasta, harva liike myöntää tällaisia asioita. Hyviä jatkoja
062802jumpie_prv.gif

Mulla on nyt palatakseni tähän vanhaan aiheeseen kyseisestä kioskista hiukan samanlaista tuntumaa...
sad_orig.gif

Vein helmikuun 18.päivä gsx-r:n sinne huoltoon kun jako oli pyörästä hypännyt.Lupasivat asian selvittää-soittivatkin jo viikon sisään että jako oli hypännyt venttiilit eivät kuitenkaan olleet osuneet mäntiin ja kaikki ok sen puolesta.
Sanoivat kuitenkin että koneesta kuuluu "Naputus" joka ei sinne kuulu.
Että mitäs tehdään?
Minä siihen että ei kai siinä muu auta kun kone auki ja tutkimaan...
omg.gif

Nyt sitä on sitten yli 3kuukautta tutkittu eikä mitään järkevää syytä ole löydetty...
Koko kone on purettu alkutekiöihinsä kaikki paikat on mitattu eikä missään ole mitään oikeaa vikaa tai kulumaa...
sad_orig.gif

Ratkaisuna on päätetty pistää kone kasaan uusilla laakereilla ja toivoa parasta.
Nyt tässä tule se ongelma: Osat on ollut Jämsässä jo kolmatta viikkoa mutta ketään ei ole huvittanut koneen kasausprojektia aloittaa.
omg.gif

On kuulemma niin kiirettä(mitä v*ttua tuo mun mopo on ollut siellä jo kolme kuukautta)ja on kuulemma niin kova hommakin.
Mitäs mieltä muut käyttäjät on joko alkaa olla kuluttaja-asiamiehen paikka?
Kyllähän kolme ja puoli kuukautta pyörä pajalla on aika pitkä-aika...

V*tuttaa niin ettei veri kierrä!!

Huomenna teen sellaisen peliliikkeen,että soitan ja tiedustelen joko on jotain edistystä tapahtunut(jos ja todennäköisesti ei...)ilmoitan että aikaa on perjantaihin jonka jälkeen tulen hakemaan mopon osina pois ja toimitan sen jonnekkin muualle koottavaksi,heidän piikkiin tottakai.
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Tässä on hienosti mennyt jo kolmasosa ajokaudesta selityksiä kuunnellessa
mad.gif
mad.gif

Muistan tän sun pyörän tapauksen, mutta ei helvetti että asianlaita on nyt noin , kyllä tosiaan sellainen määräpäivä pitäis sopia (ja aikaisemminkin jo olis pitänyt) muuten kone pois ja jonnekkin missä on aikaa. Siihen heidän laskuun kasaamista en oikein usko, mutta jos edes suostuisivat olla veloittamatta jo tehdystä työstä. Onko teillä minkäänlaisia paperilla olevia sopimuksia ,työmääräyksiä tai päivämääriä/nimiä , jos ei ole niin mielestäni voit surutta hakee koneesi pois ja viedä muualle. Uskon että kyrsii. Koita jaksaa kirjoitella miten kävi.

Erehdyin vain sanomaan sillon helmikuussa ettei mitään kiirettä...
sad_orig.gif

Eihän mulla silloin helmikuussa ollutkaan
biggrin.gif

Mutta keskiviikkona kun kävin paikanpäällä sovittiin jo laskutus kuviot sun muut.
Hinta hommalle on jo saletissa mutta kun ei vaan tunnu homma kiinnostavan
mad.gif
mad.gif

Asentaja erehtyi sanomaan että"noku siitä tulikin isompi homma kun luultiin" voivoi sanon minä
mad.gif

siitähän noille palkka maksetaan että tekevät sen minkä osaavat,minä teen sen minkä minä osaan...
smile_org.gif

Ymmärsinkö oikein , eli sulle on luvattu se työ hintaan xx ja nyt kun "olikin isompi homma kuin luultiin" niin ei kiinnosta ketään laitella mottia kasaan enään, eli firma ottaisi takkiinsa omaa tyhmyyttään, mutta sua rankaistaan siitä, ja mottia kasataan jos muistetaan.
eek.gif

no eihän sitä enää kukaan edes muista kuinka se kootaan... puolet osista hukkunut.

Ja kerran oli huollossa unohtunut kiristää kaikki nippelit sillä seurauksella että kytkinnesteet valui pikku hiljaa kahden vuorokauden aikana ulos. Oli muuten kivaa ajella Hämeenlinnan väylää kun kytkin katosi. Kahva velttona sammui kesken matkanteon Yamaha XJR kun on jotensakin tärkeää tuo litku. Muutaman tunnin järjestelin siinä tienpenkalla kuljetusta edellispäiväiseen huoltoliikkeeseen. Myönsivät lopulta että kiristys oli unohtunut jostain letkunpätkästä.... Tämä oli Hanski Herttoniemestä. Ei Hanski itse vaan toinen korjaaja-setä asialla.

Mnjoo, ehkä ehkä. Toisaalta, yritäpäs myydä esim. vuoden 2003 25.000 ajettua mopoa, jonka huoltokirjassa ei ole yhtäkään valtuutetun huoltoliikkeen leimaa. Sanot vaan, että ite mä oon tän huoltanu. Taitaa kääntyä ostajaehdokkaat kannoillaan.
Toisaalta, mitä virkaa niillä leimoilla on, jos huoltotyöt tehdään miten sattuu. Siis ne työt mitkä edes jaksetaan tehdä...
Mutta jos on esittää kasa kuitteja öljyistä ja suodattimista. vaijeri rasvoista ilmanputsareinta jne. oma tekemä huolto kortti jossa raksit mitä huollettu.

Mulle on ainakin ihan sama mikä liike on huoltanut. ja kuinka paljon on leimoja.
033102ass_1_prv.gif

Siis mä oon tässä viimeiset kolme ja puoli kuukautta yrittänyt selvittää paljon tämä remontti tulee maksamaan,eikä kukaan ole oikein tarkkaan tiennyt...
nixweiss.gif

Nyt viime keskiviikkona kävin itse paikanpäällä kun on saanut soitella kokoajan perään ja kysellä missä vaiheessa mopo on ja mitäs seuraavaksi paljon maksaa jne jne...
Nyt menin sinne itse pari v*ttu s**tanaa ja mikä maksaa paljon maksaa ja miksi?
mad.gif
mad.gif

Sitten alkoi homma aukeneen,osat on ollut jo kolme viikkoa mutta kun ei ole ehditty kasata mussun mussun...
sad_orig.gif

Millon on valmis?(ei vieläkään kunnollista vastausta)
Mitä se maksaa?(totanoin tässä on nää osat töistä ei kyllä kehdata pyytää kun tää summa on nyt xxxx....)
Siinä siis sovittiin se hinta.

Tänään taas soittelin ja kyselin että milloin tapahtuu ja mitä tapahtuu?
kansi on kasattu-huomenna kokopäivä kasataan ja sit loput???

Ilmoitin että sen pyörän on OLTAVA ensi viikon torstaihin mennessä kasassa että pääsen vaimon kanssa lomareissulle.
mad.gif
mad.gif

Jos nyt oikein tuuri käy niin tämän viikonlopulla saattaa(suuri kysymysmerkki) olla valmista.
biggrin.gif

Pääsisi ottaan kesän ensimmäiset ajot...

Mutta kyllähän tämä nyt ihan oikeasti kyrpii ihan v*tusti!!
puolet hyvistä ajokeleistä jo mennyt.
cool.gif
062802moto_prv.gif

Nythän tämä hassun hauskaksi muuttui!!
Mulle soitettiin tänään Jämsästä ja kerrottiin että en saa pyörää viikonlopuksi(plussaa että ilmoittivat)koska siellä on kaksi imuventtiiliä mutkalla...Mitä v*ttua!
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Mähän vein pyörän helmikuussa jako hypänneenä ja oletin että tälläiset asiat selvitetään.
mad.gif
mad.gif

Mulle jopa soitettiin Helmikuussa että: No jako oli hypänny,laitettiin uusi jakoketju ja kiristin.Mutta se kone naputtaa vieläkin.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

En tiedä miksi ei ole kantta avattu ja venttiileitä mitattu aikaisemmin.
Koko koneen alakertahan tässä(ehkä)on purettu ja äänen lähdettä selvitetty(ehkä siksi että mun mielestä haisee kusetukselta)

Mä luulen ihan mutulla että se kone ei ole ollutkaan missään vaiheessa auki eikä myöskään kansi kun vasta nyt tai sitten on nyt kasausvaiheessa käynyt joku fiba ja venttiilit vääntynyt...

Eihän nyt kukaan asentaja jos jako on hypännyt,avaa alakertaa kurkkaamatta mitä venttiileille on käynyt.
Ei ainakaan itselle tulisi ekana mieleen...
omg.gif

^Haiskahtaa ja pahasti. Joko ei osaa asiaansa, eli korjata moottoripyörää tai sitten yksinkertaisesti ei vaan nappaa korjata.

^Haiskahtaa ja pahasti. Joko ei osaa asiaansa, eli korjata moottoripyörää tai sitten yksinkertaisesti ei vaan nappaa korjata.
Mä luulen että tässä on kyseessä molemmat asiat...
Mua ei ole oikeastaan missään vaiheessa mielestäni otettu tosissaan,tiedä johtuuko se siitä että toimitan tavaraa kyseiseen firmaan...
mad.gif
mad.gif

Kai se on kohta oikeasti otettava yhteys kuluttaja-asiamieheen ja kysyttävä mitä mieltä siellä ollaan.

Itse olen tätämieltä
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Vaihdoin tuossa viime perjantaina kardaanivetoisen moottoripyöräni perä- ja kardaaniöljyt - olisi syytä vaihtaa vuosittain, tiedän, mutta nyt meni kaksi vuotta.
Tuolloin oli merkkiliikkeessä, jossa piti myös tehdä piloille kiristetylle öljypropulle uudet kierteet. Korjaaja vielä oikein selitti homman vaativuutta, kun koko perän joutuisi purkamaan. Homman valmistuminenkin venyi ja venyi, mistä tosin ei tiedotettu. Tunsipa vaan itsensä tyhmäksi, kun sovittuna noutoaikana käveli puolituntia ajovarusteissa liikkeeseen, jossa todettiin, ettei olekaan vielä valmis, kun on tullut näitä "takaisinkutsuja".
No tuossa öljyjä vaihtaessa löytyi toinenkin proppu, josta kierteet korkanneet: jos perä olisi purettu, tämä ei olisi voinut jäädä ammattimieheltä huomaamatta.
Kyllä minäkin olisin osannut laittaa Helicoilin ja jättää lastut kulmavaihteeseen, mutta ei minulla olisi särmää laskuttaa siitä 4,5 tunnin työtä!
En viitsi asiasta enää reklamoida, kyllä se alumiinilastu sinne on jo jauhautunut. Näin julkisesti jätän sanomatta kuka tempun teki.

Back