• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Päivän hyvä työ tehty.. ruuvasin uudet takavilkut paikalleen.
tounge.gif

Kekke: Kyllä se varmaankin kannattaa säädättää putkien vaihdon jälkeen. Ainakin meikäläisen kaasari malli paukkuu moottorijarrutuksessa aika reippaasti. (LeoVincet myös mulla.) Kaipa se on laihalla paukkeesta päättellen.
Tarkoitus olisi hommata suutin satsi ja säädättää kunhan ehtii.  
tounge.gif
Jahka löydän jonkun säätäjävelhon täältä päin suomea. Elikkäs jos jollain on vinkkejä minne kannattaisi viedä mopo penkkiin kotka-kouvola-Lpr-Lahti suunnalla niin kertokkee!
lookaround_orig.gif

Kerpele. Tiistaina tuli sitten koettua sekin nöyryytys, että Varren kanssa nurin. Pyörä täyteen lastattuna, paksut rukkaset kädessä yritin ottaa ryyppyä pois päältä ja nurin mentiin. Onneksi kävelyvauhtia vielä. Sekunnissa Varre takas pystyyn ja tutkimaan vaurioita. Asfaltti-ihottumaa kaatumaraudoissa ja sivulaukussa, muuten ei mitään vaurioita. Ajoasukin säilyi ehjänä!!!
Viduduksen määrää ei kuitenkaan voi mitata! Tyhymä minä!

Nyt sitten etsimään uutta kaatumarautaa + sivulaukun kantta.

-Shrek

Moro Shrekfin, niinhän se vanha totuus sanoo: on kahdenlaisia motoristeja, niitä jotka on kaatunut ja niitä jotka ei vielä ole... Tuo on siis onneksi lievä homma, hyvä ettei käynyt pahemmin!!

Ei mitään uutta kaatumarautaa, purkista maalia päälle! Niitä rautoja voi oikoa aika raskaalla kädellä jos vaikka enempi solmussa olisivat...

...mistähän minä tiedän
biggrin.gif

T: TiuSo

Shrek: Inha homma.
Mieltäsi piristääkseni.......

Ajelin kesällä 2006 uudella Varaderolla möksälle ja tunsin puhelimen soivan, noooh soitan sitte takasin meinasin. No se soi ja se soi joten pitihän sitä mökkitien varteen pyssätä vastaamaan. Vaihtaessani oikealle tukijalalle jotta saan puhelimen pois taskusta olin kuitenkin pysähtynyt niin tien reunaan ettei jalka tavannutkaan muuta kuin tyhjää ja siitä humps 1,5m syvän ojan pohjalle kuski ja mopo. Katteet + monet vipstaakit + tankki +laukku ja kypärä uusiksi.

Sillon vitutti  
withstupid.gif

-k-
singledero.gif

Mää toissa syksynä säädin itteni nurin tuonne pehmeälle hiekalle. Mahdoin jarruttaa takajarrulla sen verta kovasti että etunenki meni lukkoon kääntyessä. Tuli kirottua Dual- jarrut kyllä niin syvälle että ei valo paista. Enemmän vielä sitä vitutti kun ei saanu sitä ite pystyyn sieltä kun hieta vaan luisti alta pois. Onneksi oli joku äijä sielä mehtäsä koiraa kusettamasa. Mää huusin kurkku suorana sille sinne n. 300 metrin päähän että tulisko se vähä jeesaan mua.

No tuli ja nostettiin se sitten, mutta se vitutti niin että sen syksyn ajot jäi siihen. Talliinki meni Mersun peräluukusa.

Kuka säätää Turussa Hondan ruiskut ?
Kyselin tuossa jo yleisellä Honda osastolla, ei vastauksia :/

Onko joku teistä säädättäny Varan truutan ?

-k-
singledero.gif

Tarvinnee kysästä, oletin että tarttis oikeen jonnekin penkkipajalle roudata. Jos noin on niin sittenhän tämä on helppoa.

-k-
singledero.gif

tohon käynnisymiseen liittyvää kysyisin..onks huonon akun merkki simmonen et meinaa käynistyy...ei käynisty....meinaa ja eii....sit lähtee..ja iavan kuin välil rele raksuis..
aiempi kawasaki eki tuota talven jälkeen ja korjaantui uudella akulla
smile_org.gif

Blade koita käyntiin apuvirralla vaikka autosta. Siitä sen huomaat. Jos lähtee kuin palmunalta, niin akku vaihtoon.
Kello ny varmaan nollaantuu, mutta eipä se ny oo ku muutama napinpainallus niin se on takaisin ajassa.
Itte oon välillä laittanu akun laturiin yöksi kun tuun ajelemasta. Onpahan sitten ainakin täynnä, ja tekee akulle myös sisäisesti hyvää.
Ostin 4Load yläpitolaturin, se lopettaa lataamisen kun akku on tapissa. Näinollen ei ainakaan ylilataamalla lyhennä sen käyttöikää.

-k-
singledero.gif

Mikko: Onko sulla kuvaa tangonkorotuksesta. Oletko pitkäkin? Mulla on vartta 195cm... joten pitäisi saada penkin ja jalkatappien väliä korotettua hieman ja tätä myötä myös tankoa ylöspäin.
Vkonlopun kurvailut meni kirjaimellisesti perseelleen, kun molemmat päät (ylä- ja ala) lauloivat tasapuolisesti... Uusi yritys tänä vkonloppuna!
-Shrek
Selvästikin korotuspalat saa laitettua mutta tarviiko vaijereita ja letkuja löysäillä? Minusta äkkiä katsottuna oli aika tiukilla.

Mites sellainen vaihtoehto, että korottaa ja siirtää lähemmäs? Vieläkö letkut riittää?
En tiedä mistä johtuu, mutta minulla jo puolen tunnin ajon jälkeen alkaa pistämään lapaluiden väliin vaikka ajoasento on minusta ihan hyvä. Jotain tarttee siis kokeilla että saisi tuon kivun pois (jota ei muuten ollut kun ajelin transalpilla).
Tai tiedänhän minä mistä se johtuu, vanha paska koko ukko...
sad_orig.gif

joo pittää uus akku ostaa..onneks virtaa riitti sen verran et sain käymään kun töistä pörällä läksin kotio kohti.. Uskaltaiskohan sitä akkua vongata bikeworldista vai ostasko ihan ite?
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Mikko: Onko sulla kuvaa tangonkorotuksesta. Oletko pitkäkin? Mulla on vartta 195cm... joten pitäisi saada penkin ja jalkatappien väliä korotettua hieman ja tätä myötä myös tankoa ylöspäin.
Vkonlopun kurvailut meni kirjaimellisesti perseelleen, kun molemmat päät (ylä- ja ala) lauloivat tasapuolisesti... Uusi yritys tänä vkonloppuna!
-Shrek
Selvästikin korotuspalat saa laitettua mutta tarviiko vaijereita ja letkuja löysäillä? Minusta äkkiä katsottuna oli aika tiukilla.

Mites sellainen vaihtoehto, että korottaa ja siirtää lähemmäs? Vieläkö letkut riittää?
En tiedä mistä johtuu, mutta minulla jo puolen tunnin ajon jälkeen alkaa pistämään lapaluiden väliin vaikka ajoasento on minusta ihan hyvä. Jotain tarttee siis kokeilla että saisi tuon kivun pois (jota ei muuten ollut kun ajelin transalpilla).
sad_orig.gif
Kyllä tolla 25mm korotuksella piuhat riittää vielä hienosti. Lähemmäs siirosta ei hajua mutta eiköhän sekin onnistu pikku siirron verran.
nixweiss.gif

Mitähän rengasta kokeilisi seuraavaksi? Reilu 1500 km takana Karoo T:llä ja kohta valmis vaihtoon..
crazy.gif
Eikä juurikaan suditeltu soralla, asfaltilla ei ollenkaan.
sad_orig.gif

Mitähän rengasta kokeilisi seuraavaksi? Reilu 1500 km takana Karoo T:llä ja kohta valmis vaihtoon..
crazy.gif
Eikä juurikaan suditeltu soralla, asfaltilla ei ollenkaan.
sad_orig.gif

Mulla on ollut Bridgestone(TW?, en muista)  ja ne vaihdoin alkuunsa pois. Conti TA:lla ajanut lähinnä pikitietä ja toiminut tosi hyvin. Soratielläkin menee, mutta ei pehmeällä. Etunen kestänyt n. 17tkm ja pari milliä jäljellä; takanen kesti n. 16tkm.
+170kmh on vähän epävakaa; en tiedä onko renkaista, iskarista, jousista vai mistä...

Ohhoh! Tommoset kilometri lukemat kuulostaa paremmilta mun lompakolle.
tounge.gif

E: Millä paineilla ajelit noilla trail attackeilla?

-Shrek

sad_orig.gif
Mulla pistää lavasta välillä jos saa vetoa. Ilmenee etenkin kylmillä keleillä= minun kohdalla lähellä nollaa. Ei tartte olla kaulasuojus paljonkaan huonosti niin alkaa tuntumaan.

Minullakin nyt Conti Trail Attackit, ollut yksi setti aikaisemminkin. Takanen kestää minulla yli kympin mutta alle 15 tuhatta, eturengas menisi vielä muutama tuhat lisää. Olen kuitenkin vaihtanut molemmat renkaat yhtäaikaa.

Paineet 2.5 - 2.6 edessä ja 3.0 takana.

W-P: kyllä niillä pääse sorallakin hienosti, lumessa ja mudassa ei pidä...

Mikko76: ihme homma että Karoot kului tuota vauhtia pois. Mitkä paineet ja milloin paistettu? Ja siis ei ollut Karoot vaan nimenomaan Karoo T (se missä on matalampi ja isompi nappula)?

T: TiuSo

ps. tsekatkaa varamiitin reittiehdotusta!

Back