McPain
New member
Samaa ihmetellen!!Mä en ymmärrä miten moottoripyörää voi edes ajaa ilman vasta- /työntöohjausta.
Nopeissa väistöissä ainut tapa saada pyörä reagoimaan riittävän nopeasti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samaa ihmetellen!!Mä en ymmärrä miten moottoripyörää voi edes ajaa ilman vasta- /työntöohjausta.
Juu, sama homma täälläkin. Tule pikemminkin vedettyä vastapuolen (ei kumminkaan vastaantulijan) kahvaa kuin työnneltyä mutkan puolelta.Sotketaan vielä hiukan tätäkin soppaa.Voidaan sanoa että kaikki jotka ajavat kohtuullisia nopeuksia tätä käyttävät,toiset tietävät käyttävänsä ja muut käyttävät vaikkeivat tiedä käyttävänsä.
Vastaohjaus ja työntöohjaus hmm.Työntöohjaus on sinänsä hiukan epäkelpo sana koska joissakin pyörissä on luonnollisempaa vetää kahvasta.Tämä on ennenkin todettu asia.Varmasti tulee vääntöä tästäkin,luulisin ainakin.
Toimii varmaan tosi hyvin esim. kohtuullisessa 80 km/h vauhdissa...Onhan se mahdollista ajaa motukkaakin vaikkei vastaohjaakkaan.Pitädy kohtuullisissa vauhdeissa,pidä pyörää kohtisuorassa ajorataan nähden ja kehoa siirtämällä tasapainossa niin siinähän ohjaat etupyörää kaarteen mukaan.Ei se sen vaikeampaa ole.
Et kai kuvittelekkaan että jonkun pitäisi niin ajaa mutta kun oli kysymyksiä miten ajaminen ilman vastaohjausta olisi edes mahdollista niin pitihän se teoria kirjoittaa.Kyllä kai joku tarpeeksi painava ja taitava voisi jostain mutkasta 80/h selvitäkin,tiedä häntä sitten.Toimii varmaan tosi hyvin esim. kohtuullisessa 80 km/h vauhdissa...Onhan se mahdollista ajaa motukkaakin vaikkei vastaohjaakkaan.Pitädy kohtuullisissa vauhdeissa,pidä pyörää kohtisuorassa ajorataan nähden ja kehoa siirtämällä tasapainossa niin siinähän ohjaat etupyörää kaarteen mukaan.Ei se sen vaikeampaa ole.
![]()
Ei ainakaan meijän koulussa, vaan nimenomaan painottavat, että se on vastaohjaus..Työntöohjaus on vanhentunut nimitys.Suomessa kouluttajat käyttävät nimitystä;TYÖNTÖOHJAUS.
Selvempää, kun käännyt vasemmalle työnnä vasenta ja samoin oikealle kääntyessä, työnnä oikeaa koska olet sinne menossa.
Voitaisi varmaan org:n sivuillakin käyttää samaa nimitystä.
Se vaan on niin helppo ohjaustapa kun siitä tulee tapa.
Tätäkin ollut jo aiemmin.Teoriassa mahdollista,Pyörän pitää olla vähintään kohtisuorassa tiehen nähden tai peräti ulospäin kallellaan.80km/h vaatii jo varmaan erittäin painavan kaverin joka osaa roikkua vielä kaukana sisäkurvin pulella.Jokuhan voisi kokeilla ja panna tänne tuloksen,minulla ei paino riittäisi(55kg).Mitenkähän kävis, jos ajais sopivalla vauhdilla, esim 80..100 jyrkähköön kurviin ja väkisin estäisi tangon kääntymisen vastaohjauksen suuntaan ja vaan vääntäisi pakolla kurvin mukaan ja vielä auttaisi kääntymistä kallistamalla oman painon avulla sisäkurviin päin. Siis varmistus siitä, että etupyörä ei käänny vastaohjauksen suuntaan.
Erittäin tuttu tunne. Siinä äkkiä väsyy kädet, hartiat, niska ja koko yläkroppa. Sitten kun muistaa taas hellittää tiukan puristuksen tangosta ja puristaa pikkasen reisillä, niin taas yläkroppa rentoutuu samalla kun alakroppa ottaa itse pyörästä tukevamman otteen jaloilla. Näin oma painopiste pysyy tiukasti pyörän mukana samalla kun yläkroppa ja kädet vapautuvat. Sillai ajaminen on taas hauskaa...Itellä tuppaa olemaan ajoasento ihan liian jäykkä, eli jotenkin olen oppinut "röhnöttämään" tankojen varassa kädet jäykkänä, ja eron kyllä huomaa heti kun muistaa potkaista ittiään persuksille ja siirtää painon enempi jalkoväliin ja tapeille.