Versys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kasavika

New member
Kevät tulee ja mopo pitäis alle saada. Onkos kellään kokemusta Kawan Versyksestä? Soratietäkin joutuu ajamaan, pärjännee tuolla sielläkin. Transalpia olen myös katsonut mutta käytettynä ei kohtuukuntoista/hintaista löydy kun vähän lisää laittamalla saa uuden takuulla.
Vanhemmiten arvostaa tilavaa ja mukavaa ajoasentoa, varmaan tehotkin ja vääntö piisaa työ- ja matka-ajoon?

Vaikuttaisi aika järkipeliltä myös käyttökustannusten suhteen, mm. eka venttiilien säätö 42000km!
jokohan olisi uuden mp: aika...
 
Tuota olen itsekin miettinyt. Kävin koeajolle viikonloppuna, harmi vaan että kelit ei vielä oikein sallinut soratiekurvailua. Mutkaisella asfaltilla se oli kuitenkin ehkä hauskin pyörä mitä olen kokeillut, paljon hauskempi kuin mikään tuplasti vahvempi tonninen. Se myös voittaa ohjattavuudessa isopyöräiset endurot, ja moottorikin on erinomainen tällaiselle pyörälle.
Mietin, miten se käyttäytyisi karkeammalla eturenkaalla, kun suurin osa niistä on 90-profiilisia, siis huomattavasti korkeammat kuin alkuperäinen.
Etulokarin joutuisi ilmeisesti muuttamaan, mutta kärsiikö ohjattavuus kuinka paljon korkeammasta profiilista?
Kyllä uskon että ainakin kyläteillä voi päästellä näinkin, mutta olisin toivonut 19-tuumainen etupyörän.
 
Eilen postin tuomassa brittiläisessä Bikessä sitä kehuttiin kovasti, nyt täytyy mennä goisaan mutta voin tarvittaessa illemmalla referoida.
 
Tuli ostettua tuommoinen Kawasaki Versys muutama päivä sitten ja on se mahtava peli! Tosin jäin kaipaamaan Honda Reveren kammen helppoutta. Versys on sähäkkä kääntyilemään ja hyvä istua 185 senttisellekin. Mitä nyt peileistä näkyy vähän käsivarsia. Vääntöä riittää ja tehopiikki ei turhia potki. Hiekalla ajosta en sano vielä mitään, kun hiljaa mökkitietä on tullut vain köröteltyä.
 
Kuukausi sitten 8/07 TM:ssä oli testissä ja voitti testin.

Kawasaki Versys 650 8,4 ****
Suzukin DL 650 A V-strom 8,3 ****
Yamaha XT660R 7,8 ***
Aprilia Pegaso 650 Trail 7,7 **
BMW G 650 Xmoto 7,6 **
Honda XL 650V Transalp 7,6 **
 
Mielenkiintoinen ilmio.. mutta näyttää youtuben videoissa olevan herkkä tuo Versys keulimaan, onko kokemuksia keulan keveydestä?
 
outoa... minun versyksessäni keula nousee ykkösellä ainakin ja vielä tosi helposti pelkällä kaasulla. Jos kaasu pohjassa ei keula muka nouse niin sillon on kyllä pyörässä vikaa tai kuski todella ylipainoinen
confused_orig.gif
 
outoa... minun versyksessäni keula nousee ykkösellä ainakin ja vielä tosi helposti pelkällä kaasulla. Jos kaasu pohjassa ei keula muka nouse niin sillon on kyllä pyörässä vikaa tai kuski todella ylipainoinen
confused_orig.gif
Tai sitten "väärällä" ajoasennolla saa melkein pyörän kuin pyörän keulimaan.


Eniveis, mielenkiintoinen peli. Jahka noita alkaa saamaan käytettynä edukkaasti pitää harkita.
 
Serkullani on alla honda fireblade. Hän kokeili versystäni ja tokaisi että mukava peli ja tuntuu keulivan mukavasti ihan pelkällä kaasullakin. Eipä tuolla nyt niin hirveästi merkitystä tietenkään ole mutta otti vaan vähän silmään tuo "keventää vähän kaasu pohjassa" kommentti.  
cool.gif
 
Ei muita kuin pikaisia. Mukavalta vaikutti ja siitä on kaiken lisäksi
pyörää moneen käyttöön. Pikkasen korkea meikäläiselle persjalkai-
selle, mutta omat vielä korkeampia, joten vinossa seistään liikennevaloissa.
 
Sama vika... karjalais/savolais persjalkainen on myös allekirjoittanut...ei muuta kuin, kunnon läskärit jalkaan...
wink.gif
 
Onnittelut uuden pyörän johdosta  
062802jumpie_prv.gif


Kokemuksia on viime kesän ajalta vajaa kuusi tuhatta kilometriä. Pyörä on tosiaan aika korkea ja lyhyt. Mitään isompaa moitittavaa en ole vielä keksinyt Versyksestä. Plexi on vähän hanurista, en tosin ole kääntänyt vielä ylösalaisin, vakioplexin pitäisi mennä myös niin päin paikoilleen
smile_org.gif
.

Moottori vetää aika tasaisesti ja ponnettomasti alakierroksilta. Paras veto on siinä 5-8 tonnin paikkeilla, yläkierroksilla tehoa ei taas sit hurjasti löydy. Tehoa on ekaksi pyöräksi ainakin mulle riittävästi.

Mutkateillä tuo on hauska ajettava, kaupungissa kevyt käsitellä. Ensi kesäksi olisi tarkoitus hommata kovat laukut ja alkaa taittamaan pidempää matkaa. Satulassa jaksaa istua kohtuu pitkiä pätkiä, ennemmin alkaa jalat puutumaan, koska ajoasento on yllättävän tiivis pidemmän päälle. Siis polvikulman osalta.

Kolmella adjektiivilla Versys on ruma, huoleton ja hauska ensipyörä.
 
Kolmella adjektiivilla Versys on ruma, huoleton ja hauska ensipyörä.
Kesän ajoin ja olen samaa mieltä. Esimerkiksi Z750:een verrattuna Versys on ehkä vieläkin helpompi ajettava. Mutkatielläkin sillä pärjää hyvin koska kulkee suht vakaasti ja kääntyy helposti, kallistusvarojakin riittää reilusti (niin kauan kun mennään alle 150km/h, sen jälkeen tuo ei enää oikein kiihdy mihinkään).
Pisin päivämatkani oli 1000km joka meni ok, millään pyörällä en aiemmin ole viitsinyt ajaa yli 600km siivuja.

Tarkoitus oli ajella pidempäänkin, mutta pakko oli luopua kun teki mieli ostaa toinen Ducati...
 
Kokemuksia pyörästä...
Maailmalta kuultujen juttujen mukaan ja ihan omakohtaisen kokemuksen kautta huomattu että Nipponin pojat ovat laittaneet melko niukasti rasvaa Versyksen rungon laakerointipisteisiin (etenkin takahaarukkaan).

Tarvikehuggeri (takapyörän "päälle" asennettava lisälokasuoja) on oiva lisävaruste, vähentää kuran turhaa roiskumista huomattavasti.

Katteet resonoivat moottorin kierrosten mukaan. Saattaa olla melko pyöräkohtainen juttu mutta huhut kertovat jälleen että maailmalla Kawasaki olisi jopa jonkinlaista värinänvaimennussarjaa asennuttanut takuuseen. Homma on helppo ratkaista itsekin sopivilla vaahtomuovi/solukumipalasilla.

-Jay
 
Kokemuksia pyörästä...
Maailmalta kuultujen juttujen mukaan ja ihan omakohtaisen kokemuksen kautta huomattu että Nipponin pojat ovat laittaneet melko niukasti rasvaa Versyksen rungon laakerointipisteisiin (etenkin takahaarukkaan).

Tarvikehuggeri (takapyörän "päälle" asennettava lisälokasuoja) on oiva lisävaruste, vähentää kuran turhaa roiskumista huomattavasti.

Katteet resonoivat moottorin kierrosten mukaan. Saattaa olla melko pyöräkohtainen juttu mutta huhut kertovat jälleen että maailmalla Kawasaki olisi jopa jonkinlaista värinänvaimennussarjaa asennuttanut takuuseen. Homma on helppo ratkaista itsekin sopivilla vaahtomuovi/solukumipalasilla.

-Jay
Tämä tarvikehuggeri..paljon maksaa ja onko helppo asentaa?
lookaround_orig.gif
 
Back
Ylös