• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Reilu kk on nyt kekkuloitu pk-seudulla Versyksellä - eka oma pyörä ja toistaiseksi oikein tyytyväinen.

Reilu kk on nyt kekkuloitu pk-seudulla Versyksellä - eka oma pyörä ja toistaiseksi oikein tyytyväinen.
Loistava valinta...
buttrock.gif

Löysitkö mustan vai pitikö tyytyä halpoihin kopioihin?

minkä merkkisiä käsisuojia olette asentaneet Versyyn? Acerbis?? onko muita vaihtoehtoja ja hinnat?  
smile_org.gif
Tuolla engelsmannien sivuilla jengi tykkää ainakin KTM:n suojista. Hinnasta ei havaintoa.

Mulla on ne Acerbiksen Dual Roadit (vai mitkä ne oli) ja mun mielestä ne on aikas jees. Ihan ok näköset, erittäin helpot asentaa ja sokerina pohjalla, ne jopa suojaavat viimalta - ainakin jonkun verran. Helteellä huomas, että pitää nostaa räpylöitä suojan takaa pois että kesähanskojen tuuletusräppänät saa ilmaa.

Mä hommasin ne Bike Worldistä ja hintaa näytti kuitin mukaan olleen 55,44 miinus alennukset.

Tilasin Intobikes-firmasta R&G:n kahvapainot, joiden kanssa noi suojat asettuvat aika helpolla hyvään asentoon.

Versys.co.uk-foorumilta löytyy todella paljon infoa näiden asennuksesta.

Tunnustaako joku ajaneensa sinisellä Versyksellä toissapäivänä Hgin Tapaninvainiontiellä?

Havukka,

Onks mulla eka Versys joka on menny Pönttövuoresta läpi?

Eiks tuon tunnelin puhkaisu ollut Suomen itsenäisyyden ajan suurin moka. Savolaiset pääs karkaamaan reservaatistaan...

Ajattelin tähän jatkoksi kirjailla omia kokemuksia Versyksestä. Hommasin 2008 mallisen "Joustavansysteemin" sopivasti käytettynä ensimmäiseksi moottoripyöräksi tuossa kesän korvalla, eikä mitään hurjia kilometrimääriä vaimon vuorotöiden/lastenhoidon takia ole päässyt kertymään. Monia vertailukohtiakaan ei ole - koeajoja ei tässä lasketa. Tarpeeksi ajoa on kuitenkin kertynyt että mielikuva ihan toimivasta pelistä on vahvistunut. Hmm, mikähän on vialla kun olen tyytyväinen?
smile_org.gif
Tietämätön märkäkorva.

Versyksen konetehoilla ei pääse elvistelemään, mutta twini on kuitenkin kohtuu alhaalta vääntävä paketti (sama kone kuin ER-6 mutta alavääntö parempi). Tasaisella voi matkaa halutessaan taittaa välttävästi n. 3k kierroksilla, mutta yleensä pyrin ajamaan jossain 4000 kierroksen pinnassa, ja kunnon mutka-ajossa tietysti enemmän. Tehoa on senverran rajoitetusti ettei äkkinäisempikään kaasun avaaminen saa aikaan pidon menetystä, mutta toisaalta kuitenkin ihan riittävän kiihtyvyyden - oman mittapuuni mukaan
smile_org.gif
Keulan saa nousemaan pikkuvaihteella ilman repimisiäkin, tuli tänään taas todettua, vaikka ei tarkoitus ollutkaan  
wink.gif

Kaikenkaikkiaan helposti hallittava moottori aloittelijalle, samaa en sanoisi esim. veljeni CR1000R:stä jota olen kokeillut: onhan mahtava pyörä ajaa, mutta näin omasta näkokulmasta tehoa on riittävästi + vähän enemmän.. Vaatii lisää kilometrejä alle ennenkuin tuon laittaisin itselleni. Versyksen kulutus omassa ajossa hieman yli 4 litraa sadalle.

Kawa on ajossa monipuolinen pyörä. Hiekkapätkät ovat ihan OK ajella, vaikkakin sileä katurengas ei tuolla ole ihan kotonaan.. Hankalinta on ollut kovaksi tamppaantuneella tiellä jossa on irtohiekkaa - takanen tahtoo vähän luistella, enkä itse ole uskaltanut kokeilla kovaako tuolla pääsisi vielä pystyssä pysyen.. Mutka-ajo asfaltilla on hauskaa, mutta ohjekirjan antamat säätöarvot jousituksen esijännityksille (70kg painoiselle henkilölle) ovat siinä touhussa kyllä löysän puoleiset.. Itsellä painoa jonkun verran yli tuon ja noilla säädöillä perä "lähtee alta". Laitoin enemmän jenkaa esijännitykseen ja paluuvaimennukseen jolloin kumi pysyy tiessä niinkuin pitääkin.

Ainoa asia joka harmittaa (enkä näköjään ole ainoa) on tuulen aiheittama pyörteily kypärässä. Minun pyörässäni on vielä joku tarvikepleksi joka on korkeampi kuin originelli, ja meteli kahta kovempaa. Viima osuu suoraan kypärään. Tämän kun saisi ratkaistua niin hyvä tulisi.

Yhteenvetona, oikein hyvä pyörä aloittelijalle (ja miksi ei muillekin) jos tykkää ajella erilaisilla alustoilla ja teillä, ja tykkää pystystä ajoasennosta. Jos itsetunto on kiinni pyörän ulkonäöstä (joo vähän myönnetään - mutta tämä onkin musta!) tai tehoista niin sitten Versys ei ole sinun moposi. Vielä kun saisivat tehtyä samantyylisen ja vähän isommalla koneella niin.. ostaisin sen.

Ajattelin tähän jatkoksi kirjailla omia kokemuksia Versyksestä.
...
Yhteenvetona, oikein hyvä pyörä aloittelijalle (ja miksi ei muillekin) jos tykkää ajella erilaisilla alustoilla ja teillä, ja tykkää pystystä ajoasennosta. Jos itsetunto on kiinni pyörän ulkonäöstä (joo vähän myönnetään - mutta tämä onkin musta!) tai tehoista niin sitten Versys ei ole sinun moposi. Vielä kun saisivat tehtyä samantyylisen ja vähän isommalla koneella niin.. ostaisin sen.
Aika tyhjentävä tarina. Voisin vaikka allekirjoittaa mielipiteesi. Varsinkin viimeisen lauseen.

Minä pääsin eroon pyörteilystä Algardin säädettävillä pleksikiinnikkeillä.

Minä pääsin eroon pyörteilystä Algardin säädettävillä pleksikiinnikkeillä.

Harmi kun mulla ei ole sitä alkuperäistä pleksiä.. en tiedä sainko oikean hinnan kun soitin liikkeeseen, puhuivat 240 eurosta tuolle!!! Tämän tarvikescreenin kanssa ei varmaan toimisi noi säätöpalatkaan samalla tavalla.
240...euroa... vai markkaa? Hui. Eikös noita tarvikkeita saa alle satasella (eculla).

Ne suhinat tuntuu olevan hirveen pienistä muutoksista kiinni. Sentin puolikkaan kun heilauttaa niin tarina on ihan eri. Väittäisin että kannattaa kokeilla noita Algardin rautoja. Eiköhän se tarvikepleksi käänny samalla tavalla, jos se ei ole mikään pappa-tunturista lainattu. Moni on sanonut että parhaat viiskymppiä mitä on mopoonsa tuhlannut.

Kyllä ne vakavissaan euroista puhui.. sitä ihmettelinkin kun MRA lisukkeita tosiaan lähtee kevyesti alla sadalla erkillä.

Miten muuten, onko tuo lopullinen kallistuskulma enempi "taakse" vai "pystyyn/eteen" verrattuna siihen miten pleksi olisi kiinni alkup. raudoissa? Tää kyllä on tietty henkilökohtainen juttu, kiinni omista mitoista jne mutta silti kiinnostaa.. Pitää käydä tsekkaamassa nuo sivut.

Kyllä ne vakavissaan euroista puhui.. sitä ihmettelinkin kun MRA lisukkeita tosiaan lähtee kevyesti alla sadalla erkillä.

Miten muuten, onko tuo lopullinen kallistuskulma enempi "taakse" vai "pystyyn/eteen" verrattuna siihen miten pleksi olisi kiinni alkup. raudoissa? Tää kyllä on tietty henkilökohtainen juttu, kiinni omista mitoista jne mutta silti kiinnostaa.. Pitää käydä tsekkaamassa nuo sivut.
Mää käänsin originellin ylösalaisin, eteen ja niin alas kuin meni niillä raudoilla. Nyt pää on suurin piirtein puhtaassa virtauksessa, kypärässä on vain vieno humina. Tuuli painaa enemmän yläkroppaa mut ei se haittaa näillä reissun pituuksilla.

Hyvää asentoa hakiessa löytyi kyllä aika mielenkiintoisia vemputusasentoja. Jollain asetuksella alkoi satasen vauhdissa kypärä vispata puolelta toiselle ihan hervottomasti. No se olisi ainakin pitänyt hereillä kivasti.

Back