• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
loppu versyksestä virrat kesken ajon. mikähän lienee, kun itse asennetut kahvalämppärit ja lämpöliiville tuleva virtapiuha putos pois pelistä. ei lämpiä kumpikaan, molemmat vedetty suoraan akulta siis. samoin hävisi ajovalot (parkit kumminki palaa) ja äänimerkki. vilkku toimii. sammutin koneen ja kas kummaa, mopo ei lähtenyt käyntiin. naksuu vaan ja lopulta päätin mäkilähdöllä käynnistää mopon. lähti kerralla käyntiin. Sulakkeet oon penkin alta kattonu, ehjät ovat. olikos niitä vielä jossain muuallkin vai onko joku muu vika kyseessä?
Joo, syynä jännitteensäätimen kyrvähtäminen. Vesi pääsee säätimen napoihin. Kannattaa suojata liitin hyvin joko teippaamalla tai tms. Eli estää kuraveden/sadeveden lento liittimeen. Uusi säädin maksaa n. 200€ töineen, eli säästää taaloja kummasti moinen suojaus. Se, että jännitteensäädin ei enää toiminut, sai ajovalon rele samontein virtapiikin ja sekin meni vaihtoon. Ja taas kului taaloja 130€.
Tuosta on maailmalla raportoitu tyyppivikana versyksessä.
110-07-0444.jpg

Nonii, ekat kilsat on käyty hurjastelemassa. Mittariston ylempi nappi on ottanut itteesä ja ei suostu välillä toimimaan. Kerran sain kokonaismatkamittarista siirtymään trippimittarille ja siihen jumitti. Jotenki haiskahtaa kosketushäröltä. Mitähän tuolle kannattais tehä? Tää vika oli jo viime kesänä, vaan en viittinyt mitenkään rassailla. Nappi tuntuu ehjältä. Uutta mittaria en kyllä viittis ostaa. Siinä samalla kun häviää kokonaiskilsat.

239kg...vieläkö bensat (21l) päälle? Löylyä olis ihan mukavasti paperilla (115hv+) mutta vasta 9000 kierroksen kohdalla. Väännöt (100+) 7700kierroksen kohdalla.

Aika paljon idea muuttuu...oiskohan tuo kiva
nixweiss.gif
Ruma se on ainakin. Toivottavasti on edes halpa.

Vielä ei harmita että otin SMT:n. Se taitaa kuitenkin olla enemmän sukua pikku-V:lle.

Z1000:n motilla olis jo säväyttäny, ei vaan kawa osaa vieläkään kevyttä rakentaa.

Ilmoittaudutaan nyt tännekin Versyksen omistajien joukkoon. Tuli ostettua uusi Versys Tourer ABS. Varsin tyytyväinen valintaani. Ina saisi olla enempi voimaa mutta kyllähän tuollakin hyvin pärjää. Ajettavuus ja mukavuus on kyllä kohdallaan. Ei kai se muu auta kun alkaa keräillä mittariin hieman kilometrejä :thumbup:

Olisi ensimmäinen lenkki minulle uudella 2008 Versysillä takana. Kyllä maistuu ajo hyvältä. Josko nyt olisi löytynyt se pyörä jolla saa minun ajoni tehtyä, pakettiin kun pitää mahtua työmatka, hieman pidempää touringia, soratietä ja ajot lumen sulamisesta lumen tuloon.

Yamahan FZS oli ihan kiva asvaltilla, XT660X oli kiva melkein kaikkialla muualla kuin moottoritiellä ja sillä edes 500 km päivämatkat ovat aikamoista urheilua.

Ensimmäinen lenkki oli pari sataa kilometriä ja ei se pahalta tuntunut, mutkatie tuolla taittuu kuin tyhjää vain. Uudet kumit ja märkä tie piti tosin vauhdit kurissa. Tästä eteenpäin. Jos jollain on jäänyt huggeri jonnekin lojumaan, niin voisin ostaa pois. Muukin rompe saattaisi kiinnostaa jos sellaista on nurkkiin jäänyt.

Olisi ensimmäinen lenkki minulle uudella 2008 Versysillä takana. Kyllä maistuu ajo hyvältä. Josko nyt olisi löytynyt se pyörä jolla saa minun ajoni tehtyä, pakettiin kun pitää mahtua työmatka, hieman pidempää touringia, soratietä ja ajot lumen sulamisesta lumen tuloon.

Yamahan FZS oli ihan kiva asvaltilla, XT660X oli kiva melkein kaikkialla muualla kuin moottoritiellä ja sillä edes 500 km päivämatkat ovat aikamoista urheilua.

Ensimmäinen lenkki oli pari sataa kilometriä ja ei se pahalta tuntunut, mutkatie tuolla taittuu kuin tyhjää vain. Uudet kumit ja märkä tie piti tosin vauhdit kurissa. Tästä eteenpäin. Jos jollain on jäänyt huggeri jonnekin lojumaan, niin voisin ostaa pois. Muukin rompe saattaisi kiinnostaa jos sellaista on nurkkiin jäänyt.

Kannattaa laitaa tosiaan tuo huggeri. Minulla oli aluksi pelkkä pala roiskeläppäkumia nippareilla kiinnitettynä ja hyvin toimi. Sitä ei edes huomaa jos ei tarkoituksella etsi. Siinä voi joutua pahimmillaan uusimaan koko kaapelisarjankin.
Toinen mikä olisi hyvä laittaa on jokin verkko syylarin eteen jottei pienet kivet tee reikiä ja/tai etulokarin jatke.

Tuossa muutama linkki liikkeistä joista olen ostanut kamoja, ei mitään ongelmia!

http://shop.motowerk.com/Versys_c2.htm

http://www.romatech.de/shop/index.php?page=categorie&cat=111

http://www.pyramid-plastics.co.uk/c..._1207&osCsid=3ae381db2cb9e7cf2422041b2f927243

Mulla oli Kawa 18000 km:n huollossa ja huollon jälkeen alkoi pitää sellasta kaikuvaa potpotusta kierroksia lisätessä. Moottorijarrulla ääntä ei kuulu. Yritin paikallistaa ääntä ja vaikuttaisi tulevan tankin alta. Voisiko jotenkin johtua esim. huonosti asennetusta ilmanputsarista. Täytyy mennä huomenna kysymään huollon tehneeltä firmalta tuosta äänestä. Ihme kun sitä ei koeajolla ole huomattu (tai sitten ei kiinnostanut)...

Onko kukaan kokeillut tai tietäisi tuosta kyseisestä "käärmeestä" jotain.
http://www.holeshot.com/old/barsnake/old_barsnake.html

Versyksessä tahtoo nuo taustapeilit täristä sen verran tietyillä kierrroksilla ettei niistä tahdo saada mitään selvää.
Tai onko joku muu keksinyt jotain muuta ratkaisua? Louissillä taisi olla jonkinlainen juttu tuohon vaivaan.

Mites olisi jos pursottai polyuretaania koko putken täyteen? Olisiko sama vaikutus?

lisäys: tuolta löytyisi oikein merkkikohtainen, mutta on vähän tyyris.
http://shop.motowerk.com/Anti-vibration-Handlebar-Riser-KV-ANVB-HB-RS.htm

Toinen juttu, onko kukaan tilannut tuota pyöränosia Versykseen tai muihin, tuntuu olevan räjäytyskuvat ja kaikki?
http://www.motosport.com/motorcycle/oem-parts/KAWASAKI

Viimeksi muokattu:
Versyksessä tahtoo nuo taustapeilit täristä sen verran tietyillä kierrroksilla ettei niistä tahdo saada mitään selvää.
Tai onko joku muu keksinyt jotain muuta ratkaisua? Louissillä taisi olla jonkinlainen juttu tuohon vaivaan.

Onhan sulla ne tangonpääpuntit vielä menossa mukana? Mä jätin ne tosin pois käsisuojien tieltä mut kyllä ne visiot oli silti siedettävätt vaikka oli levityspalatkin... Entäs paremmat peilit (esim. Z1000)?

Minä tilasin z1000-malliset peilit omaani ja loppui peilien tärinä, alkuperäiset olivat kuin spanielin korvat kuoppiin ajettaessa, valahtivat alas. Uudet toimivat todella hyvin ja taaksekin näkee LSL:n levityskappaleiden kanssa.

Minä tilasin z1000-malliset peilit omaani ja loppui peilien tärinä, alkuperäiset olivat kuin spanielin korvat kuoppiin ajettaessa, valahtivat alas. Uudet toimivat todella hyvin ja taaksekin näkee LSL:n levityskappaleiden kanssa.

Onhan sulla ne tangonpääpuntit vielä menossa mukana? Mä jätin ne tosin pois käsisuojien tieltä mut kyllä ne visiot oli silti siedettävätt vaikka oli levityspalatkin... Entäs paremmat peilit (esim. Z1000)?

Mullakin on nuo käsisuojat, SW-motech, ja niissä tuli uudet painotkin mukana, tosin hieman kevyemmät.
Joku muukin kehui laittaneensa Z1000:n peilit. Ihanko tämän vuoden malliset?
Noita levityspaloja minäkin olen ajatellut, näkisi hieman paremmin, kun on noi hartiat niiin leveät.......:)-
Täytynee kokeilla. Tosin ostin Louisiltä juuri takapukin,selkäsuojan ja D.I.D:n VX/E-ketjupaketin kun oli tarjouksessa alta satasen. Piru vie, täytyisi jäädä rahaa vähän bensaankin, vaikka on sitä kiva katsella ihan tuossa pihassakin........

Olisi tarjolla ihan sopuhintaan pikkuversys mallia 08. Aivan vakio paitsi takateline ja laukku. Mitä "pakollisia" tuunauksia tähän joutuu/saa tehdä. Tuttavan pyörä, sinällään on huollettu ja kunnossa, ajettu 12500 kilometriä vaan aurinkoisina päivinä ja myy sairautensa vuoksi.
Pakollisiksi ajattelin:
* z1000 peilit
* lokasuojan jatke
* huggeri tms. suojaamaan säädintä
Mitä muuta?

Onks näitä enää liikenteessä?

Sellasta käyttökokemusta kyselisin, ilman kasawikan vihreitä laseja, kiitos, jotta oliskohan tästä mitenkä...

Pitäs olla:
-kevyt
-ketterä
-pystyhkö ajoasento

No, kaikki nää varmaan täyttyy, mutta.

Mites matkustajan kans?
Jos akan pakkaa kyytiin, kamojen kans, käykö alamittaseksi? Lähinnä aattelin jotta jääkö pieneksi.
Mää tällänen 183/100 norsu, pitkillä koivilla, akkaki lähentelee 170cm pituutta...

Ei mitään euroopan turneeta ole suunnitelmissa, vaan sellasia pari-kolmesataa kilsaa, ilta-ajelua...
Pääasiassa ajan yksin, tai vanhemman kakaran kans.
Mut akkaki joskus natisee kyydille.:doh:

Tehot ny putoo tohon vanhaan vifferiin verrattuna, mutta säilyypä kortti varmemmin taskussa. Ja kaahotusikä on jo ohi.

Tarkotuksena olis hävittää toinen auto kokonaan, ja kulkee kesä täysin mopolla, talvella sitte bussilla...
Ja näitä sais ylivuotisena aika edullisesti, niin pääsis uuteen mopoon kiinni, ja tietäis miten sitä on käytetty. Vanhassa se epäilys aina jauhaa takaraivossa...:no:

Mites matkustajan kans?
Jos akan pakkaa kyytiin, kamojen kans, käykö alamittaseksi? Lähinnä aattelin jotta jääkö pieneksi.
Mää tällänen 183/100 norsu, pitkillä koivilla, akkaki lähentelee 170cm pituutta...
Noh, itse olen about samanmittainen mutta parikymmentä kiloa kevyempi ja vähän huteraksi pikkuversys kävi kakspäällä. Muuten tykkäsin Versyksestä käyttöpyöränä, mutta tosiaan voima loppui kesken yksin ajellessakin.
Itsellä tuo Versys vaihtui ST4 Ducatiin ko. asioiden takia (enempi tuon voimanpuutteen vuoksi).

Versys on aiemmin mennyt jotenkin "ohi", muuten olisi varmasti ollut hyvä vaihtoehto viime kesänä kun vaihdoin 690 SMC:n pois saadakseni tilalle monikäyttöisemmän pyörän. Nyt on tullut perehdyttyä Versyksen koeajoraportteihin, palstakokemuksiin yms, ja hyvältä vaikuttaa. Pitää ehdottomasti käydä koeajamassa.
Nykyinen Dorsokin on kelpo peli, mutta ehkä turhan katupyörämäinen kuitenkin luonteeltaan. Versyksessä epäilyttää ainoastaan tehojen riittävyys. Tosin riittivät kun ajelin viime talvena Thaikuissa samalla koneella varustetulla ER-6n:llä Thaimaassa 1500km. Noh, koeajo kertokoon...

Versys on aiemmin mennyt jotenkin "ohi", muuten olisi varmasti ollut hyvä vaihtoehto viime kesänä kun vaihdoin 690 SMC:n pois saadakseni tilalle monikäyttöisemmän pyörän. Nyt on tullut perehdyttyä Versyksen koeajoraportteihin, palstakokemuksiin yms, ja hyvältä vaikuttaa. Pitää ehdottomasti käydä koeajamassa.
Nykyinen Dorsokin on kelpo peli, mutta ehkä turhan katupyörämäinen kuitenkin luonteeltaan. Versyksessä epäilyttää ainoastaan tehojen riittävyys. Tosin riittivät kun ajelin viime talvena Thaikuissa samalla koneella varustetulla ER-6n:llä Thaimaassa 1500km. Noh, koeajo kertokoon...

Noh, miten meni?

Tervehdys kaikille!
Tänään tuli vaihdettua entinen zr7s pois ja tilalle tuli -08 Versys. Ihan mukavan tuntuinen menopeli.

Kawasaki on myös tälle kaudelle päivittänyt Versystä (vanha malli saikin ulkonäön puolesta aika murska-arvioita) Talven pähkäilyn jälkeen tuli sitten talliin uusi 1000 musta versys. Ulkonäön lisäksi moottori sai päivitystä. Lyhyellä kokemuksella todella mukava ajettava ja hyvä paketti muutenkin :D

Liitetiedostot

• image.jpg
    image.jpg
    39,1 KB · Katselut: 78
Viimeksi muokattu:
Kawasaki on myös tälle kaudelle päivittänyt Versystä (vanha malli saikin ulkonäön puolesta aika murska-arvioita) Talven pähkäilyn jälkeen tuli sitten talliin uusi 1000 musta versys. Ulkonäön lisäksi moottori sai päivitystä. Lyhyellä kokemuksella todella mukava ajettava ja hyvä paketti muutenkin :D

Onnea uudesta pyörästä! :jippikaijee:

Hyvää kommenttia olen tuosta lukenut/katsellut ympäri nettiä. Päivitetty ulkonäkö todellakin tuli tarpeeseen :grin:

Tuolta voi löytyä käyttäjä-vinkkejä jos et ole jo törmännyt: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=1038805

Back