• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

vesi/laserleikkausta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mkoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mkoo

New member
Osaan käyttää googlea, mutta onko jotain mopo ystävällistä liikettä tiedossa? Millaista hintaa tulisi kahdelle halk. 310mm jarrulevylle? Malli tulisi originaalista aika tarkka kopio. Ei tule sahanteräkuviota, cädi kuvan levystä saan itse väsättyä. :;):

En tiiä tekevätkö pieneriä, mutta Prolaser Riihimäki, ainakin tekee otsikon mukaisia leikkauksia. <a href="urli" target="_blank">www.prolaser.fi</a>

Mitä matskua? laita mulle se kuva osotteeseen kk at tammercut . com niin sanon hinnan.
Taitaa laserilla mennä vähän kieroksi kun se kuitenkin polttaa ittensä läpitte...

Sähöpost muokattu

Noita kannattaisi teettää heti täysi levy; joku ilkeä sisäpiiriläinen paljasti lehdessä, että piparkakkulevyt maksavat £15 kpl kun niitä leikataan levyllinen.

Taitaa laserilla mennä vähän kieroksi kun se kuitenkin polttaa ittensä läpitte...
Tämän takia ne pitää tasohioa ennenkuin niitä käyttää.
Tasohioa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Siinähän alat hiomaan
tounge.gif

En tiedä tekevätkö yksityishenkilöille, mutta duunissa ollaan käytetty Alusteel-nimistä firmaa uudestakaupungista.

Mitä matskua? laita mulle se kuva osotteeseen kk@tammercut.com niin sanon hinnan.
Ei välttämättä mene kieroksi etenkään kun typellä useimmiten leikataan..
Mitä ite oon noita paksumpia (3-5 mm) levyjä leikannu niin eivät ole vääntyny.
Typpi kuitenkin jäähdyttää materiaalia melko hyvin.
mites jos jarrulevyn heitto saa olla satasen?

mun levyissä nypytys jarruttaessa on luokkaa aropupu, mekaaninen abs. Jos tuon alle pääsee, niin tosi hyvä.

emailssia lähetetty kk at tammercut.com

Kyllähän se levy typelläkin leikattuna lämpiää aika paljon, yleensä kyllä noita mustia vedellään hapella.
Siinä tasohiomisessa ei ole mitään ihmeellistä, laitetaan
levy magneettipöydälle ja kone käyntiin.
Ja se 15 puntaa/ levy on vielä aika kallis hinta jos leikellään
enempi tuollasia jarrulevyjä. Riippuen tieteski paljonko reikiä on, niiden tekeminen paksuun vie aina vähän enempi aikaa
verrattuna ihan yhtämittaiseen leikkuuseen.

Kyllähän se levy typelläkin leikattuna lämpiää aika paljon, yleensä kyllä noita mustia vedellään hapella.
Siinä tasohiomisessa ei ole mitään ihmeellistä, laitetaan
levy magneettipöydälle ja kone käyntiin.
Ja se 15 puntaa/ levy on vielä aika kallis hinta jos leikellään
enempi tuollasia jarrulevyjä. Riippuen tieteski paljonko reikiä on, niiden tekeminen paksuun vie aina vähän enempi aikaa
verrattuna ihan yhtämittaiseen leikkuuseen.
Joo kyllä se lämpiää, mutta ei niin paljoa kuin esimerkiksi rata-ajossa.
Miksi ihmeessä sitä pitäis hapella leikata??? Happi kun tahtoo kuumentaa kappaletta monta kertaa enemmän...

Onhan se toki paljon halvempaa se happi, mutta jos nyt leikataan muutama jarrulevy niin kyllä itse ainaki leikkaisin ehdottomasti typellä.

Juu ei sillä kustannuksii oo tollasissa hommissa merkitystä.
Enempi veikkaan kyllä ihan levyssä olevien jännitysten
laukeamista tai ihan levyn kieroutta kuin lämmöstä tulevaa
muutosta suoruuteen. Noita saa kyl eliminoitua ottamalla
vähä parempaa levyä leikkaukseen kun laivan kylkeen tarkotettua
smile_org.gif
Tää oli nyt vähä mutuiluu eikä mitää tarkkaa
tietoo..

TAMMERCUT tekaisi levyt, todella hyvä palvelu. Hinta kerrankin sopiva
wink.gif
.Suosittelen. Jos tulee tarvetta, niin tuolla kyllä asioin jatkossakin.

- materiaali on mulle tuntematonta joka tuli sieltä tammercutilta, oudon "harmaata", magneetti ei näyttäisi tarttuvan. Ei näytä perinteiseltä rstltä. Leikkaus jälki on todella hyvä ja sileä.

- hintaa en osaa vertalla sen kummemmin yleisellä tasolla, muita tarjouksia en kerennyt kysellä. Halpaa kuitenkin, ulkomaiden tehdas tarvikelevyjen kappalehintoihin verrattuna.

Hieno homma että täälä tehdään jarrulevyjä ihan itse.

Brembon, yms muiden kyläpajojen, labrat testaavat jarrulevymateriaaleja ihan työkseen, ja ihan aikuisten tosissaan kertovat vielä niiden kehittelyn ja tuotetestaamisen olevan moottoripyöriin todella vaikeaa. Toisaalta, kukapas tervepäinen labraheppu sitä omaa työtään helpoksi kehuisi, jos täälä noita levyjä tuosta vaan leikataan metritavarasta ihan itse, ja ammattilaiset työttömäksi samalla todettaisiin.

Toki, kaksiviisikymppiseen customiin takalevyn ehkä voi leikkauttaa ihan itse missä tahansa, mutta vaativammat käytöt jättäisin oikeasti ammattilaisille.

Ps. Sen verran haastavaksi tuo jarrujen kehittäiminen ja rakentaminen aikanaan osoittautui mm kylävirityspaja Honda Racing Corportation:ille (HRC) että he lopettivat omien jarrujen tuottamisen (kun eivät siinä onnistuneet järkevään hintaan) ja siiryivät ns vapailta markkinoilta saataviin tuotteisiin.

Back