• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VFR1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No sepä sitte pakkohankinta,jollain
"sikaflexillä" tai epoxilla luulis pysyvän?
Eihän sitä ny reikiä viittis uuteen menopeliin tehä:)

-MK-

Laitoin omaan Super Ténéreen etulokarin jatkeen kiinni pelkästään tarralla ja normaalilla muoviliimalla: tästä lisää tapauksesta
Hyvin on kestänyt paikallaan 15 tkm, josta osa myös rankempaa maastoajoa. Kannattaa putsata pinnat kunnolla ja antaa liiman kuivua puristuksissa riittävän pitkään (n. 24 tuntia).
 
Laitoin omaan Super Ténéreen etulokarin jatkeen kiinni pelkästään tarralla ja normaalilla muoviliimalla: tästä lisää tapauksesta
Hyvin on kestänyt paikallaan 15 tkm, josta osa myös rankempaa maastoajoa. Kannattaa putsata pinnat kunnolla ja antaa liiman kuivua puristuksissa riittävän pitkään (n. 24 tuntia).

jep, ja muovipintoja liimattaessa kannattaa pintaa rikkoa kevyesti hienolla hiekkapaperilla. Mutta joo, ruuveilla varmaan vaivattomampi ja varmempi; sammase kunhan pysyy...
 
Ekat kilsat takanapäin,kiva laite.
Woimaa riittää ainakin meikäläisen tarpeisiin,
oli sitte tehokuoppaa 3-4 tonnin välissä tai ei?!:D

Tuli se lokasuojan roiskari äsken laitettua kiinni, jää
kyl renkaan harja kohdalta pelottavan tähelle rengasta(alle sentti).
Kuinkas teillä jotka kyseisen härpäkkeen ootte asentanu?

Onkosta vinkkejä,pitäskö sitä yrittää hieman sitä läpän keskikohdan profiilia muuttaa
pyöreämmäksi esm. kuumailmapistoolilla?:blink:

-MK-
 
Ekat kilsat takanapäin,kiva laite.
Woimaa riittää ainakin meikäläisen tarpeisiin,
oli sitte tehokuoppaa 3-4 tonnin välissä tai ei?!:D

Tuli se lokasuojan roiskari äsken laitettua kiinni, jää
kyl renkaan harja kohdalta pelottavan tähelle rengasta(alle sentti).
Kuinkas teillä jotka kyseisen härpäkkeen ootte asentanu?

Onkosta vinkkejä,pitäskö sitä yrittää hieman sitä läpän keskikohdan profiilia muuttaa
pyöreämmäksi esm. kuumailmapistoolilla?:blink:

-MK-

Itse ajattelin ensin samaa. Laitoin kiinni tiivisteliimalla (oli puristuksissa tuon 24h). Sitten huomasin, että jatkeen profiili tosiaan hieman kulmikas ja laitoin vielä reunakulmista 1kpl/kulma mukana tulleella ruuvilla kiinni. Jatkeen ja lokarin sauman ulkoreunaa kun katsoo niin mielestäni istuu ihan hyvin. Noilla ruuveilla sitten kuitenkin vähän varmistin, että varmasti pysyy.

Tuota rakoakin katsoin, mutta aattelin, että rako jos on, niin se riittää. Eri asia jos renkaan profiili joskus vaihdettaessa noin paljon muuttuisi...
 
Itse ajattelin ensin samaa. Laitoin kiinni tiivisteliimalla (oli puristuksissa tuon 24h). Sitten huomasin, että jatkeen profiili tosiaan hieman kulmikas ja laitoin vielä reunakulmista 1kpl/kulma mukana tulleella ruuvilla kiinni. Jatkeen ja lokarin sauman ulkoreunaa kun katsoo niin mielestäni istuu ihan hyvin. Noilla ruuveilla sitten kuitenkin vähän varmistin, että varmasti pysyy.

Tuota rakoakin katsoin, mutta aattelin, että rako jos on, niin se riittää. Eri asia jos renkaan profiili joskus vaihdettaessa noin paljon muuttuisi...

Ok, jos muillakin on semmonen mitätön väli renkaaseen.
Kai se sit on hyvä:).
Istuu kyllä lokasuojan muotoon hyvin,että ei näytä että olis mitenkään
asennettu vinksalleen/väärin.
 
Huggerin taiteilin kiinni ilman takarenkaan irrotusta. Olihan siinä näpertämistä, mutta meni.
Niin ja onnittelut myös minulta Waltsulle ja W-P:lle, siisti on peli - ihan cool.

Sen kuuluisan ECUn eli moottorinohjainyksikön päivityksen teetän parin viikon päästä. Katotaan sitten, että
vaikuttaako se tosiaan käytännössä mitenkään.

Operaatio tehtiin perjantaina. Vertailu on hankalaa. Kuitenkin, kyllä nyt onnistuu kaupunkiliikenteessä ajelu todella helposti pienillä nopeuksilla cruísaten. 4:lla 40 kmh ja 5:lla 50 kmh 2000 rpm menee niin nätisti että, ei nyi pätkääkään. Tosin sanotaan, että alle 3000 rpm ei pitäisi paljon ajella, varsinkaan V-tec. Mutta eipä kai se haittaa jos pienet pätkät ajelee.
Siis parempaan suuntaan mentiin, eli omasta puolesta suosittelen, kun sen ilmaiseksi takuuseen saa.
Kyllä nyt on ajaminen jouhevaa kaikilla kierroslukualueilla.
 
Ok, jos muillakin on semmonen mitätön väli renkaaseen.
Kai se sit on hyvä:).
Istuu kyllä lokasuojan muotoon hyvin,että ei näytä että olis mitenkään
asennettu vinksalleen/väärin.

Välit on pienet ja hyvin toimii.
Juu kyllä vifferi on erittäin hauska laite ajaa, taittuu mutkiin kuin ajatus, ja kiva on vetää myös kaksi päällä, oli sitä takaiskarin löysyyttä kaksi päällä tai ei. Kuskistahan se sitten on viime kädessä kiinni - miten pärjää...
 
Välit on pienet ja hyvin toimii.
Juu kyllä vifferi on erittäin hauska laite ajaa, taittuu mutkiin kuin ajatus, ja kiva on vetää myös kaksi päällä, oli sitä takaiskarin löysyyttä kaksi päällä tai ei. Kuskistahan se sitten on viime kädessä kiinni - miten pärjää...
No tämmöselle tissiposkelle vifferi on oikeen raketti.
Mites se ecun päivitys takuuseen,oliko se vaan sammahteleviin yksilöihin vai
kaikkiin. Josko tonnin huollossa sais tehtyä?
Paranis peli entisestään:)
Jaa, että ei alle 3 tonnin.
Minä kun oon tottunu ajeleen lotkottimilla missä punaraja tulee
vastaan 5 ja puolessa tonnissa:grin:

-MK-
 
Mites se ecun päivitys takuuseen,oliko se vaan sammahteleviin yksilöihin vai
kaikkiin. Josko tonnin huollossa sais tehtyä?
Paranis peli entisestään:)

Vähän saattavat vaatia taivuttelua että päivittävät jos ei mitään vikaa ole, mutta jos päivitysprosessi on heille tuttu niin varmaan onnistuu seuraavassa huollossa. Älä kuitenkaan odota liikoja lopputuloksesta. Usein pelkkä ECUn resetti auttaa useimpiin ongelmiin (olen ymmärtänyt). Tuo päivitys pitäisi auttaa silloin jos on ollut ongelmia tilanteessa jossa vetää kaasun kiinni kiihdytyksen jälkeen ja sitten avaa uudestaan (ei lähde tasaisesti). Itsellä tuo gardaani aiheuttaa vieläkin nykäisyn kun hitaassa vauhdissa avaa varovaisesti kaasua ilman kytkintä.
 
Vähän saattavat vaatia taivuttelua että päivittävät jos ei mitään vikaa ole, mutta jos päivitysprosessi on heille tuttu niin varmaan onnistuu seuraavassa huollossa. Älä kuitenkaan odota liikoja lopputuloksesta. Usein pelkkä ECUn resetti auttaa useimpiin ongelmiin (olen ymmärtänyt). Tuo päivitys pitäisi auttaa silloin jos on ollut ongelmia tilanteessa jossa vetää kaasun kiinni kiihdytyksen jälkeen ja sitten avaa uudestaan (ei lähde tasaisesti). Itsellä tuo gardaani aiheuttaa vieläkin nykäisyn kun hitaassa vauhdissa avaa varovaisesti kaasua ilman kytkintä.

Ainakin R.M.Heino teki "päivityksen" ihan sujuvasti, kun siitä 24 tkm huollossa mainitsin.
Kyllä kardaani tietyissä kohden vielä pikkasen nykäsee, juuri kuin Pete mainitsi, ei taida kuitenkaan nykäsemätöntä kardaania prätkiin olla tehtykään. Nykäsi tai ei, hyvin menee, kun sen tietää.

2.6. on muuten FHRA:n järjestämät vetopäivät Alastarolla, 5 €/veto. Olisi tarkotus mennä kokeilemaan vifferin lähtöä täysillä, mieluummin noin rataolosuhteissa, kuin liikenteessä. Muitakin vifferiläisiä lähdössä?
 
Kyselläämpäs täältä arvon virkaveljiltä....
Semmosta havaintoa tehnyt "pitkien" (+40km)lenkkien jälkeen.
Normaalisti (kylmänä) liikkeellelähdöt todella pehmeitä
ja sujuvia.Kytkimen ja kepin toiminta moitteetonta,mutta
"kuumana" on liikkeellelähdöissä helposti havaittavissa
pientä nypytystä.
Ensi vaikutelma oli että kytkin ravistaa kuumana,onko siinä mitään
järkee jos kylmänä toimii hyvin?
Vai kasvaako perämurikassa jotkut välykset kun lämpiää?:blink:
Onko muilla vastaavia kokemuksia,vai onko tää nyt taas
maanantai kappale joka tietysti piti mulle tulla.
 
Kyselläämpäs täältä arvon virkaveljiltä....
Semmosta havaintoa tehnyt "pitkien" (+40km)lenkkien jälkeen.
Normaalisti (kylmänä) liikkeellelähdöt todella pehmeitä
ja sujuvia.Kytkimen ja kepin toiminta moitteetonta,mutta
"kuumana" on liikkeellelähdöissä helposti havaittavissa
pientä nypytystä.
Ensi vaikutelma oli että kytkin ravistaa kuumana,onko siinä mitään
järkee jos kylmänä toimii hyvin?
Vai kasvaako perämurikassa jotkut välykset kun lämpiää?:blink:
Onko muilla vastaavia kokemuksia,vai onko tää nyt taas
maanantai kappale joka tietysti piti mulle tulla.

Ei tietoa. Joko sitä ei ole, tai asia on niin mitätön, että olisin sen havainnut.
 
Mullakin toimii kuin unelma.

Mä oon ilonen että jollaki toimii:)-
Pitäs vissiin lopettaa kaikki harrastaminen kun
aina mun vehkeissä on jotain vikaa.
Bemarissa tää olis ominaisuus eikä vika:right:
Illan ajelun jälkeen päätyisin melkeen kytkimen nypytykseen...
Ei se ny paha oo,mutta kun kylmänä ei moista tee,ihmetyttää.

No täytyy ainaki tonnin huollossa mainita asiasta niin jää merkintä
huoltofirmalle että tää "ominaisuus" on vatkaimessa ollu
uudesta asti,ettei sitte parin tonnin jälkeen väitetä ett se on kuskin aikaansaannoksia.
Aika äänekäskin toi kytkin on,en sit tiä liittyykö mitenkään
onkelmaan.
 
Mä oon ilonen että jollaki toimii:)-
Pitäs vissiin lopettaa kaikki harrastaminen kun
aina mun vehkeissä on jotain vikaa.
Bemarissa tää olis ominaisuus eikä vika:right:
Illan ajelun jälkeen päätyisin melkeen kytkimen nypytykseen...
Ei se ny paha oo,mutta kun kylmänä ei moista tee,ihmetyttää.

No täytyy ainaki tonnin huollossa mainita asiasta niin jää merkintä
huoltofirmalle että tää "ominaisuus" on vatkaimessa ollu
uudesta asti,ettei sitte parin tonnin jälkeen väitetä ett se on kuskin aikaansaannoksia.
Aika äänekäskin toi kytkin on,en sit tiä liittyykö mitenkään
onkelmaan.


Yks keino saada tietää onko oma pyörä "viallinen" vai "normaali", on hakea koeajoon vastaava ja verrata niitä keskenään.
Joku pidempään mallilla ajanut vois kanssa ottaa tyypit.
Mainitsemaasi nypytykseen en osaa sanoa; täytyy varmaan tarkkailla onko omassa. En ole kyllä mitään huomannut.
Nyt kylläkin kun sai nuo kaikki talvitamineet rukkasineen pois niin tuntee värinätkin vähän paremmin. Ihan kuin olis eri pyörä alla.
Mutta edelleen olen erittäin tyytyväinen; suorastaan iloinen pyörävalinnastani...:jpstyle:
 
Pitäisikö Sport - luokan pyörän, joka samalla tarjoaa paljon mahdollisuutta Tourungiin olla värinätön jne...,ei minusta.

Kyllä siinä vähän värinää tuntuu persauksen alla - ja antaa tuntua, nypytyksen tunnistan kokemattomuudeksi, minulla oli neljä kautta XJR, ja eroa on ketju/kardaani toisiovedoissa. Oli totuttelemista kardaanin ominaisuuksiin, nyt menee upeasti, etenkin päivityksen jälkeen - lienee silläkin osuutensa.

Nykyhinnoila kun vielä on saatavana ylivuotisiakin, niin se on suorastaan halpa, jolloin varusteisiin kannattaa satsata sitten.

Tuolla Pete kyseli naviska telineistä. Nyt näyttää siltö, että suunnistaminen meikäläisellä uusiutuu ja TomTom menee romukoppaan, kun järjestyi Lumia taskuun. Nappi korvaan ja Bluetooth päälle. Ja ulkom. reissuilla kartta tankkilaukun päälle niin tietää, että missä suunnilleen ollaan. Lumiassa on vielä se eittämättömän hyvä puoli, että Nokia tarjoaa ilmaiset aina varmasti ajantasalla olevat eurooppalaiset kartat, niin ei tarvitse niitä itse päivitellä.
Niin se tekniikka kehittyy.
 
Pitäisikö Sport - luokan pyörän, joka samalla tarjoaa paljon mahdollisuutta Tourungiin olla värinätön jne...,ei minusta.

Kyllä siinä vähän värinää tuntuu persauksen alla - ja antaa tuntua, nypytyksen tunnistan kokemattomuudeksi.

Juu,kyllähän näillä kaikennäköisillä kiikkottimilla on tullut jo ajeltua parikymmentä vuotta, että ei tää eka kesä oo.
Kyllähän mopot värisee,niin värisi edellinen Yammu MT-01 kin.:)
Mut nyt ei ollukkaan siitä kyse, vaan kepin/kytkimen muuttuvasta käytöksestä kylmämä/kuumana.

Aiheesta toiseen onko kukaan laitellut helibareja tahi muita tankon korokkeita (hommasko Pete2 ne helipaarit).
Tuntuis näin äkkiseltään että toi ajoasento on murhaa (meikän) kaasukäden ranteelle,voihan se olla ranne tottuu
tahi sitte kuoleentuu pois.
Nämä pikkuseikat jos jättää huomioimatta niin mopediin kyllä erittäin tyytyväinen,hieno laite.:WAZAAP:
 
Juu,kyllähän näillä kaikennäköisillä kiikkottimilla on tullut jo ajeltua parikymmentä vuotta, että ei tää eka kesä oo.
Kyllähän mopot värisee,niin värisi edellinen Yammu MT-01 kin.:)
Mut nyt ei ollukkaan siitä kyse, vaan kepin/kytkimen muuttuvasta käytöksestä kylmämä/kuumana.

Aiheesta toiseen onko kukaan laitellut helibareja tahi muita tankon korokkeita (hommasko Pete2 ne helipaarit).
Tuntuis näin äkkiseltään että toi ajoasento on murhaa (meikän) kaasukäden ranteelle,voihan se olla ranne tottuu
tahi sitte kuoleentuu pois.
Nämä pikkuseikat jos jättää huomioimatta niin mopediin kyllä erittäin tyytyväinen,hieno laite.:WAZAAP:

Joo täytyy nyt myöntää että nykäisee kun pintakaasulla lähdet liikkeelle. Mutta ei se kytkimestä minulla tule vaan mieluummin gardaanista (ja ehkä sähköisen kaasun toiminnasta).

Helipaarit on tullut laitettua. Helppo asentaa tosin ei paljoa jää toleransseja kun tankoa kääntelee ääriasentoihin, mutta riittävästi. Ei kiristä piuhat kun kaapelit laittaa asennusohjeen mukaisesti. Minusta oli hyvä hankinta, mutta paljolti kiinni siitä minkälaisesta ajoasennosta tykkää.
 
Joo täytyy nyt myöntää että nykäisee kun pintakaasulla lähdet liikkeelle. Mutta ei se kytkimestä minulla tule vaan mieluummin gardaanista (ja ehkä sähköisen kaasun toiminnasta).

Helipaarit on tullut laitettua. Helppo asentaa tosin ei paljoa jää toleransseja kun tankoa kääntelee ääriasentoihin, mutta riittävästi. Ei kiristä piuhat kun kaapelit laittaa asennusohjeen mukaisesti. Minusta oli hyvä hankinta, mutta paljolti kiinni siitä minkälaisesta ajoasennosta tykkää.

Juu,meikä ei oo oikeen tottunu näin sportti vehkeisiin:right:
Ne on vissiin nämä mitkä hommasit:http://www.helibars.com/product/vfr1200-2010

Paljonkos toi orkkis stongaan verrattuna nousee,ei se varmaan paljoa (montaa senttiä)
tarvis niin on jo huomattava ero.Katellaan nyt tää kausi näin,josko sit talvella jumpataan helipaarit
jos tarvii.
Näistähän oli jotain sakemanni versioitakin joissa oli aika hyvät säätömahdollisuudet,hinta tais vaan olla
vielä satkun lisää kun näissä Helipaareis.
Löyty jotain:http://www.ab-m.de/en/products/multiclip
http://www.ab-m.de/en/products/superbike-conversion/superbike-kits
Edittiä: Ei taidakkaan noi multicliponit käydä mutta toi tanko versio käy.Ei vaan oo niin "hieno" ku cliponit.
Ja taitaa etupumppujen säädötkin jäädä tangon alle....
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisikö Sport - luokan pyörän, joka samalla tarjoaa paljon mahdollisuutta Tourungiin olla värinätön jne...,ei minusta.



No ei todellakaan tarvitse olla... itse tarkoitin tuota "eri pyörä alla" nimenomaan positiivisessa mielessä. Nythän vasta kesätamineissa oppii tuota pyörää lukemaan perstuntumalta ja keho sulautuu pyörään kunnolla....:jpstyle:


Tämä on muuten mun ensimmäinen tämän luokan pyörä; aiemmin Varaderolla ajanut ja nyt vasta kolmas kausi menossa. Mikään Guru en siis todellakaan ole.
Joku viisaampi on mulle kuitenkin opettanut, jotta jos pyörässä paino tulee ranteille tai käsille yleensäkin (oli sitten kyykky tai ei) niin ajoasento on väärä. Keskivartalosta alaspäin tulisi olla niin jäykkänä, ettei paino enää "putoa" käsille.
Mulla väsyi selkä ja kädet enemmän Varaderolla kuin Vifferillä. No, nämähän ovat aina henk.koht (178cm) mutta näin minulla.
 
Back
Ylös