VFR1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse laitoin kaksipuoleisella teipillä ja varmistin asian neljällä pienellä koneruuvilla (ruuvien kärjet jäävät näkyviin lokarin alle, mutta ei ne mitään siellä haittaa). Suihkaisin vielä ennen ruuvausta nuo ruuvin kannat mattamustiksi niin eivät erotu niin pahasti. Nuo teipinpalat olivat valmiiksi muistaakseni kiinni siinä jatkeessa. Jos haluaa hyvän niin kannattaa irroittaa lokari ennen kiinnitystä niin saa ruuvin reiät paremmin porattua oikeisiin kohtiin.

Ihan helppo homma jos omaa perustyökalut.


Kiitos tiedoista!
 
Kiitos tiedoista!

Minä laitoin muistaakseni kolmella, neljähän seuraa toimituksen mukana. Yksi keskelle ja molemmille reunoille.

Reikien kohdalle, ennen porausta, kannattaa laittaa teipinpalat, ettei poranterän kärki lähde vaeltamaan ja sitten naarmuta maalausta. Ja irrottaahan lokari kannattaa ilman muuta. Se on helppo homma ja edesauttaa jatkeen asentamista kummasti.

Tuohon tehoasiaan toteaisin. Minulle riittää nykyiset tehot ja väännöt vallan loistavasti.
Eikä huippinopeuttakaan tarvitse lähteä kokeilemaan, se kun on 250 kmh.

Huggerin vielä tilasin ja sen laitan ennen ajokautta paikalleen.

Oletteko ladanneet akkua miten?
 
Minä laitoin muistaakseni kolmella, neljähän seuraa toimituksen mukana. Yksi keskelle ja molemmille reunoille.

Reikien kohdalle, ennen porausta, kannattaa laittaa teipinpalat, ettei poranterän kärki lähde vaeltamaan ja sitten naarmuta maalausta. Ja irrottaahan lokari kannattaa ilman muuta. Se on helppo homma ja edesauttaa jatkeen asentamista kummasti.

Tuohon tehoasiaan toteaisin. Minulle riittää nykyiset tehot ja väännöt vallan loistavasti.
Eikä huippinopeuttakaan tarvitse lähteä kokeilemaan, se kun on 250 kmh.

Huggerin vielä tilasin ja sen laitan ennen ajokautta paikalleen.

Oletteko ladanneet akkua miten?
Ylläpitolaturi kiinni satunnaisesti pari viikkoa kerrallaan. Joo ruuvit oli näköjään lähetyksessä mukana.
 
Hakiessani parit vempeleet Vifferiin Lahden R.M Heinolta, josta olin ECUn päivitystä kysellyt kuulin kummiako?

Mainostivat, että heidän huollon pojat lähtevät kohtsillään koulutukseen Brandtille, ja sitten Heinolle tulee ohjelma päivityksen ajamiseen. Epäilin, että tokkopa se paljon tilannetta parantaa, kun hyvä on jo nyt, mutta sanoivat pojat,
että päivitys kyllä kannattaa tehdä, on sen väärtti - ja kun sen takuuseen saa, niin mikä ettei.
Että palataanpas keväällä asiaan kun homma on tehty ja ajokausi avattu.
 
Hakiessani parit vempeleet Vifferiin Lahden R.M Heinolta, josta olin ECUn päivitystä kysellyt kuulin kummiako?

Mainostivat, että heidän huollon pojat lähtevät kohtsillään koulutukseen Brandtille, ja sitten Heinolle tulee ohjelma päivityksen ajamiseen. Epäilin, että tokkopa se paljon tilannetta parantaa, kun hyvä on jo nyt, mutta sanoivat pojat,
että päivitys kyllä kannattaa tehdä, on sen väärtti - ja kun sen takuuseen saa, niin mikä ettei.
Että palataanpas keväällä asiaan kun homma on tehty ja ajokausi avattu.

Joo itse en paljon huomannnut kun oli melko hyvä jo ennestään. Päivitys kuulemma auttaa sellaisessa tilanteessa jos sulkee kaasun kokonaan kiihdytyksen jälkeen niin voi kakistella uudelleen avattaessa. Päivitys vähentää tällöin kakistelua.

Yleensä uskoisin että ECU:n resetointi auttaa päivitystä enemmän ja senhän voi tehdä itsekin (jos muistan oikein niin irroittamalla akun pidemmäksi aikaa tms.).
 
Mites tuo huggeri.. Ootteko Hondan alkuperäisiä tilannut/laittanut vai tarvike? Onko asennus minkälainen projekti?
 
Mites tuo huggeri.. Ootteko Hondan alkuperäisiä tilannut/laittanut vai tarvike? Onko asennus minkälainen projekti?
Minulta jäi virittelemättä (ei varmaan mahtuiskaan tuon Ohlinsin säätövempeleiden kanssa). Aikaisemmissa pyörissä on ollut mutta jotenkin tuntuu että paikat kuraantuu ihan samalla tavalla oli huggeria tai ei.
 
Mites tuo huggeri.. Ootteko Hondan alkuperäisiä tilannut/laittanut vai tarvike? Onko asennus minkälainen projekti?

Odottaa asennusta, kokemukset sitten ensi kesänä. Asennuksessa tietysti takarengas irti ja jos on alkup. vaimennin kiinni niin lämpökilven takaosa pitää irrottaa, että rengas mahtuu tulemaan ulos. Näin oli manuaalissa, joka kannattaa hommata jos yhtään vähää omatoiminen huolto kiinnostaa. Selviääpi monta asiaa, jos tekniikka kiinnostaa, ja tekniikkahan kaksitoistasatasessa VFR:ssä on aikas mielenkiintoinen.:)

Jaa niin, noita mauaalin tilauspaikkoja on tuolla edempänä ketjussa, josta tilasin. Tuli muutamassa päivässä.
 
Viimeksi muokattu:
onkos kukaan asentanut tarvikeplexiä uuden vfr:n keulalle?

kaverille tilattiin ja pitäis alkaa se asentamaan, jotenkin vaan erilaisen oloinen asennettava kuin mitä omaan xx:ään oli, oma tuntui yksinkertaisemmalta laittaa..

onko siellä mitään mitä voi saada hajotettua helpon tehokkaasti tai muuta niksiä hommaan..?
 
kiitos, tulostin kuvat ja tuohan näyttää jo paljon loogisemmalta systeemiltä.
eiköhän noilla ohjeilla saada puiggi kiinni! :)
 
Kertokaas ny mulle, kun olen vfr1200f:ää hommaamassa.

Onko noilla -10/-11/-12 malleilla käytännössä mitään eroa; lähinnä siis moottorin luonteessa.

Minua siis arveluttaa tuo tehopiikki alhaalla (joka on siis ilmeisesti 2012 malliin muutettu). Vaikuttaako se esim mutkasta ulos avatessa, jos nappaa juuri tuon piikin kohdalle. Vetääkö ulos tai lähteekö perä alta tms..

Olenko turhaan vain tuon takia hommaamassa 2012 mallia? Vähän voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta sopii meikäläiselle ku otsalamppu gynekologille.

En tarkoita aja hiljaa/älä avaa/tasakaasulla vaan- juttuja vaan jos ihan kunnolla siis avaat vaikkapa radalla.....:blink:
 
Tähän varmaan kannattaa vastata kunnolla niiden jotka ovat rataa ajaneet, mutta;

Tiedätkin varmaan että 2010-2011 malleissa ei ole eroja mutta 2012:aa on vähän muutettu sieltä täältä (tarkemmin muistaakseni aiemmin tässä ketjussa?). Ero tuossa 1 ja 2 vaihteella on vain kun avaa kaasun yli 50% kierrosalueella 2000-5000. Ovat kommentoineet että ykkösellä keulii tarvittaessa ja sateella voi olla ongelmia 2:lla muutoksen jälkeen. Muuten ei mitään radikaalia. Jotenkin tuntuu siltä että kuka nyt haluaa avata kaasun täysin alhaisilla kierroksilla(?).

En ole kyllä itse tällä kokemuksella huomannut mitään tehomonttua vaan kyllä sitä potkua on aina ollut yli oman tarpeen (2010 malli). Ne jotka ovat ajaneet rataa kommentoikaa paremmin...
 
kiitos, tulostin kuvat ja tuohan näyttää jo paljon loogisemmalta systeemiltä.
eiköhän noilla ohjeilla saada puiggi kiinni! :)

saatiinhan met se puiggi kiinni ja tuli kyllä paremman näköinenkin sillä tuplakuplalla, saa nähdä mitä kaveri tykkää ku pääsee kokeilemaan.

mutta pieni varoituksen sana...

saatiin samalla sieltä ns. nokkapäästä yksi kiinnike/vastakappale poikki, mikä tosin ei vaikuttanut plexin jämäkkyyteen ja kiinnitykseen muuten. löytyy sieltä ihan keulaosasta alhaalta, molemmin puolin. muistaakseni katteessa on sellainen tiukka haaramainen kohta, jonka sisälle menee liukuen sellainen tikku, jonka päässä on nuppi (meinasin kirjoittaa terska :grin: ).
 
Minulta jäi virittelemättä (ei varmaan mahtuiskaan tuon Ohlinsin säätövempeleiden kanssa). Aikaisemmissa pyörissä on ollut mutta jotenkin tuntuu että paikat kuraantuu ihan samalla tavalla oli huggeria tai ei.

Minulla huggeri (Hondan lisävaruste) ja Öhlinssin jousipaketti kiinni ja asennettu ohjeen mukaisesti ilman minkäänlaisia kikkailuja, eivätkä häiritse toisiaan millään lailla. (vieläkään)
Voin esitellä asennukset esim. Lpr:n satamassa kunhan kelit kypsyvät.
 
Minulla huggeri (Hondan lisävaruste) ja Öhlinssin jousipaketti kiinni ja asennettu ohjeen mukaisesti ilman minkäänlaisia kikkailuja, eivätkä häiritse toisiaan millään lailla. (vieläkään)
Voin esitellä asennukset esim. Lpr:n satamassa kunhan kelit kypsyvät.
Tässä olisi aika makee hiilikuituinen tosin aika hintava. Voisi jopa suojata jotain kun on noin pitkä(?). Huom hyvät kuvat linkin takaa.

Aika jännää tää nykytrendi. Ensin riisutaan takapää mahdollisimman avoimeksi jotta saadaan ulkonäön takia takarengas näkyviin. Sitten viritellään suojia lisäämään jousittamatonta kuormaa kun kura lentää. Aikaisemmin lokasuojat oli sentään kiinni rungossa ei renkaassa (jousitetulla puolella) :;):.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi aika makee hiilikuituinen tosin aika hintava. Voisi jopa suojata jotain kun on noin pitkä(?). Huom hyvät kuvat linkin takaa.

Aika jännää tää nykytrendi. Ensin riisutaan takapää mahdollisimman avoimeksi jotta saadaan ulkonäön takia takarengas näkyviin. Sitten viritellään suojia lisäämään jousittamatonta kuormaa kun kura lentää. Aikaisemmin lokasuojat oli sentään kiinni rungossa ei renkaassa (jousitetulla puolella) :;):.


No ei tuo lipoke montaa grammaa paina, eli tokkopa käytännössä on mitään merkitystä jousittamattomalla painolla.

Mutta linkin hiilikuitutapauksen takajarrun jarrusatula on mielenkiintoinen. Missä mallissa se on levyn yläreunassa? Kun minä olen nähnyt kaikissa levyn alareunassa! Sillä kun on merkitystä painopisteen kannalta. Tosin harvassa lienevät ne kuskit, joille sillä oikeasti on merkitystä.:;):
 
Uudessa Crosstourerissa on takajarru levyn yläreunassa, katu-VFR:n asento kai liian arassa paikassa "maastopyörään"! Svingi sen sijaan on samannäköinen eli se hiilikuitulärpäke sopinee molempiin. Näin silmämääräisesti arvioiden.
 
No ei tuo lipoke montaa grammaa paina, eli tokkopa käytännössä on mitään merkitystä jousittamattomalla painolla.

Pakkauksineen näyttää tuo hiilariversio painavan 1,5 kg. Vertailuarvona oma takarenkaani painaa 15,2 kg. Merkityksestä en siten osaa kyllä arvailla mitään. Renkaan paino varmaan merkkaa enemmän hyrrävoimien takia.
 
Back
Ylös